![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() In Nigeria heeft het Hooggerechtshof de ter doodveroordeling van Amina bevestigd. Ze is veroordeeld om tot aan de hals te worden ingegraven en te worden gestenigd, tenzij het belang van deze veroordeling de Nigeriaanse overheid aan het denken zet.
Tot nu toe heeft de overheid de steniging met een maand uitgesteld omdat ze haar zoontje borstvoeding geeft. Via een handtekeningencampagne is men er vorige keer in geslaagd een vrouw uit een gelijkaardige situatie te redden. De reden voor de steniging is omdat ze moeder was geworden alhoewel ze uit de echt gescheiden was. Tot nu toe zouden er minder handtekeningen als vorige keer verzameld zijn, vandaar deze oproep van Amnesty International. Kom eens kijken en onderteken de postkaart op http://www.amnistiaporsafiya.org Deze mail kreeg in aan, en het zet je toch wel aan het denken. Voor mij is dit verwerpelijk, enerzijds de reden voor de veroordeling, en anderzijds de straf. Dat in deze tijd zulke zaken nog voorkomen... ( de postkaart is niet in het Nederlands, maar kom ![]()
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() Helaas zijn er in deze tijd dergellijke praktijken nog schering en inslag.Tot mijn grootste verbazing zijn er nog mensen,in onz Westerse wereld, die de doodstraf nog goed praten.Op een andere item zijn ze aan het z...ken omtrent de perversiteit maar ze begrijpen niet goed dat dit pas de hoogste vorm van persiviteit is: een moeder doden die een kind draagt.Gelukkig dat deze praktijken niet ons land bestaan en dat de vrouw bij dergelijke zwangerschappen nog steeds baas is in eigen buik.Onlangs stelde men mij de vraag: is een kind hebben of krijgen een geschenk of een recht?Geloof dat bij deze dame en bij alle moeders zowel een recht en een geschenk is.Het recht om een kind te dragen en te baren en tevens een geschenk van de natuur.Het is de natuur die bepaalt wie een kind kan krijgen en wie niet en wij hebben het recht om het kind te dragen en te baren of te weigeren. Wij hebben ook het recht het kind te weigeren want iedereen heeft het recht een geschenk van de natuur te ontvangen.Wij hebben het recht om over onze eigen beslissingen te oordelen.Ik verwacht van enkele fundamentalisten terug een scheef antwoord.Deze zal terug sterk godsdienstig geplaveid zijn. Tevens weinigen weten dat godsdienst een zoetmiddel is en bij degelijk wetenschappelijk onderzoek men duidelijk deze stelling kan bewijzen.Daarom steun ik iedereen die oordeelt dat het recht bij het individu ligt en niet bij een dogma.Deze vrouw wordt gedood door een wet wet die gebaseerd is op een dogma
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
hier kunnen de mensen die geen spaans begrijpen tekenen http://www.amnesty.nl/acties/sharia.shtml
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ali, zijt gij zot geworden? Begingt gij nu voor de vijand te werken?
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je best slechts één keer tekent om de geldigheid van de petitie niet in het gedrang te brengen.
![]() |
![]() |
#8 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() ik ben niet zoals jij die zelfs bang is van zijn eigen schaduw in het donker.
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ali:ik ben niet zoals jij die zelfs bang is van zijn eigen schaduw in het donker.
ydde: Sé Ali, 'k weet ni of gij mij zult geloven hé, maar ik ben niet bang van mijn eigen schaduw! Ik heb wel schrik van krapuleuze marokkanen die mij aanvallen in het donker ... dat wel!
![]() |
#11 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Pas op, want pater leman is watching you!!!! ![]()
![]() |
![]() |
#12 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
dat hoor ik hier toch zo dikwijls.
![]() |
![]() |
#13 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Om efkens terug te komen op het onderwerp: er zwerven hier forumfiguren rond die in "steniging tot der dood" geen reden vinden om de cultuur (maatschappij) die deze straf toepast, minderwaardig te vinden, nietwaar Raf?
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Raf:
De uitwassen van een beperkte groep fundamentalisten ... ydde: Zijn landswetten (en de uitvoering daarvan) uitwassen van ...? Of is een maatschappij die "stenigen tot ter dood" praktiseert, (met kleine steentjes om de doodstrijd te laten duren) een verwerpelijke maatschappij? De uitvoering of afschaffing van de doodstraf is hier niet het onderwerp! Het is de manier waarop. "Beesten" mogen geëxecuteerd worden van mij, maar dat moet niet op een sadistische wijze ... In de meeste USA staten, wordt de doodstraf door injecties uitgevoert. Maatschappijen echter, waar de "sharia" letterlijk wordt gevolgd, zijn voor mij "achterlijk" voor U blijkbaar "slechts" uitwassen door een beperkte groep! 't Is ook een menig hé?
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Nog eens even erop wijzen dat het Centrum voor Islam in Europa, gesponsord door de Gentse Rijksuniversiteit oproept om geen brieven meer te schrijven :
[size=6]Please Stop the International Amina Lawal Protest Letter Campaigns![/size] http://www.flwi.rug.ac.be/cie/CIE/baobab1.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() oeps... steen tegen mijn hoofd
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnen maand uitspraak over steniging Nigeriaanse vrouw
Nu.nl, 27 augustus 2003 KATSINA - Een islamitische rechtbank in Nigeria heeft woensdag bepaald dat hij binnen een maand beslist over de eventuele doodstraf voor Amina Lawal. Dat werd woensdag duidelijk na het horen van de partijen in hoger beroep. De alleenstaande moeder wordt verdacht van overspel. Een lagere islamitische rechtbank veroordeelde de 31-jarige Lawal vorig jaar augustus tot steniging omdat ze naar het oordeel van de rechters te kort na haar echtscheiding een kind van een andere man had gekregen. 'Slapend embryo' In hoger beroep heeft haar advocate nu aangevoerd dat het kind mogelijk door haar vorige partner is verwekt. In de islamitische wetgeving, de Sharia, wordt de mogelijkheid van een zogenoemd "slapend embryo" opengehouden. Dit betekent dat pas vijf jaar na de bevruchting een embryo tot ontwikkeling zou kunnen komen. Als het beroep wordt afgewezen, zal het doodvonnis van Lawal waarschijnlijk worden bekrachtigd. Overigens is het niet zeker dat dit door steniging zal gebeuren. Een van de aanklagers zei woensdag dat ook executie of ophanging mogelijk zijn. De islamitische rechtspraak geldt in twaalf van de 36 staten van Nigeria. De centrale regering en de christelijke gemeenschap zijn daar tegen. Het West-Afrikaanse land is ongeveer gelijk verdeeld over christenen en moslims. ------------------- ![]() Als in de koran staat dat er soms sprake kan zijn van een slapend embryo, dan is dat zeker waar! Vraag het maar aan professor Bucaille, die heeft een heel boek geschreven over de exacte, juiste en volledige beschrijving in de Koran van de embryonale ontwikkeling, op een moment dat NIEMAND daar iets van wist (in het jaar 600 wisten ze daar allemaal nog niets van, dus moét die uitleg weldegelijk rechtstreeks van Allah gekomen zijn) ! Eerst werd er gedacht dat Amina overspel had gepleegd met een andere man, die beloofd had met haar te trouwen, maar die ontkent. En er waren geen vier getuigen bij dat overspel, dus heeft die man gelijk. En vermits de engel Gabriel gestopt is met zijn bovennatuurlijke bevruchtingen, k�*n het al niet anders zijn dan een slapend embryo, ontstaan ten tijde van haar huwelijk met haar eerste man! Anders liegt Amina en mag ze volgens de sharia gestenigd worden! Vraag is natuurlijk of Amina - in geval van slapend embryo - nu al of niet gescheiden is? Want tijdens een zwangerschap mag een moslim zijn vrouw niet verstoten. Verder zal het uiteraard zo zijn dat het kindje, nadat het gespeend is, aan de vader zal worden toegewezen. Zodat het toch nog een goede opvoeding kan krijgen bij zijn (het was een jongetje?) vader! Ik vraag me nog wel af waarom ze eerst die andere onschuldige man (hij ontkent het en er zijn geen getuigen) zo beschuldigd heeft van ontucht. De kans zit er natuurlijk in dat ze daarvoor ook nog een gerechtvaardigde straf kan krijgen. Zweepslagen of zoiets? Als ze van in het begin de waarheid had gesproken en ontkend dat ze overspel had gepleegd, dan hadden de rechters zeker veel vroeger geweten dat het om een slapend embryo ging! Gezien het in Nigeria veilig is, kan Amina natuurlijk nooit in aanmerking komen om asiel aan te vragen in een ander land, (net zomin als dat meisje dat gestikt is tijdens haar repatriering) Als ze het proces overleeft zal ze zeker snel een nieuwe man vinden die in haar onderhoud zal voorzien! Zo zie je maar weer! De koran is volledig, correct en van alle tijden! [size=2](voor wanneer de sharia hier bij ons? ik geloof namelijk dat er hier ook heel wat slapende embryo's rondlopen!)[/size]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |