Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2006, 20:45   #1
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard Jawel: twee van de 3 zijn alweer vrij!

Die Kris Luyckx toch.

Zijn clienten zeggen dat ze niks gedaan hebben

Twee van de drie meerderjarige verdachten van de moord op Guido Demoor zijn alweer vrij.

De drie minderjarigen zitten nog op een voetbalkamp/oeps in een gesloten instelling.

Goed voorbeeld wordt hier gesteld. Sta rustig te kijken wanneer je kameraden bokskampioen een oudere meneer in elkaar schoppen.

Ik schaam me dat ik hier naar moet kijken op het nieuws.

Ik schaam me plaatsvervangend, uit respect voor de familie van de heer Demoor, en voor zijn nagedachtenis.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 20:49   #2
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

En die zijn vrijwillig uit die Club Med gegaan ?
Oud 3 juli 2006, 20:56   #3
Kakare
Vreemdeling

Standaard Vrijheid, blijheid.

Ik snap het niet meer!
Ik zie het nog gebeuren dat het allemaal de schuld is van het slachtoffer. Het is natuurlijk zo dat tegenwoordig advocaten betaald worden door vadertje staat om dergelijke figuren te verdedigen en hoe langer de zaak aansleept des te meer worden de heren betaald! Dat hebben we allemaal te danken aan de verregaande tolerantie t.o.v. de kleine criminaliteit en de straffeloosheid die daar het gevolg van is. Ik vrees dat het in oktober een zware rekening wordt.
Kakare.
Kakare is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 20:57   #4
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Kris Luyckx zou zich enorm moeten schamen. Hoe durft hij zo'n 'mensen' verdedigen?
vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 21:01   #5
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kakare Bekijk bericht
Ik snap het niet meer!
Ik zie het nog gebeuren dat het allemaal de schuld is van het slachtoffer. Het is natuurlijk zo dat tegenwoordig advocaten betaald worden door vadertje staat om dergelijke figuren te verdedigen en hoe langer de zaak aansleept des te meer worden de heren betaald! Dat hebben we allemaal te danken aan de verregaande tolerantie t.o.v. de kleine criminaliteit en de straffeloosheid die daar het gevolg van is. Ik vrees dat het in oktober een zware rekening wordt.
Kakare.

Dat zei die andere vuillak/oeps.. advocaat inderdaad! En dat mag OP TV GEZEGD WORDEN terwijl er nog niet eens iets bewezen is: zijn client, die "de schop" uitdeelde als enige, heeft vast uit zelfverdediging gehandeld en zal daardoor vrijuit mogen gaan, of hij zal een héél licht strafje krijgen omdat hij slechts een schopje aan de stoute meneer gaf, die dan uit eigen pech toevallig overleed, maar waar client verder niets mee te maken heeft want die wilde alleen maar een hard schopje uitdelen.

Wat een typhus.
Oud 3 juli 2006, 21:05   #6
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Kris Luyckx zou zich enorm moeten schamen. Hoe durft hij zo'n 'mensen' verdedigen?
Kris Luycks schaamt zich niet. Misschien slaapt hij alleen niet zo lekker de laatste tijd. Maar verder wordt hij goed betaald en krijgt hij televiesie-uren.
Mediageilheid kan een mens rare sprongen doen maken.

HIER KRIS, NOG EENS JE MURF OP EEN SCHERM:::::

Oud 3 juli 2006, 21:07   #7
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Dat zei die andere vuillak/oeps.. advocaat inderdaad! En dat mag OP TV GEZEGD WORDEN terwijl er nog niet eens iets bewezen is: zijn client, die "de schop" uitdeelde als enige, heeft vast uit zelfverdediging gehandeld en zal daardoor vrijuit mogen gaan, of hij zal een héél licht strafje krijgen omdat hij slechts een schopje aan de stoute meneer gaf, die dan uit eigen pech toevallig overleed, maar waar client verder niets mee te maken heeft want die wilde alleen maar een hard schopje uitdelen.

Wat een typhus.
een advocaat is voor jou een vuillak
Annemans en Vanhecke zijn advocaten
Annemans en vanhecke zijn dus vuillakken?

Advocaten doen hun werk en in een democratie heeft iedereen recht op een advocaat, ook criminelen. Alleen in communistische en fascistische dictaturen wordt dat recht met de voeten betreedt.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 21:14   #8
noledge
Burger

Standaard

Weeral gratis reclame voor het Vlaams Belang.

Het blijft natuurlijk wel raar dat iemand die onschuldig is verklaard en niets ten laste kan worden gelegd (aldus de advocaat), België niet mag verlaten, zich enkel buitenshuis mag begeven voor zijn werk, geen contact mag hebben met de andere verdachten..

Het OM gaat niet in beroep.

Ik zou wel eens graag de verhalen van alle getuigen horen.

Volgens de advocaat gaf de dader 1 trap... (uit zelfverdediging).

Kan er nu niemand gewoon eerlijk zeggen, of het slachtoffer veel sporen van geweld toonde of niet? Of zijn tanden verbouwd waren? z'n 2 ogen blauw? Kneuzingen in de ribben?
Iemand moet die advocaat met de waarheid confronteren in de media. Hoezo journalisten met kritische vragen?
Het parket zou hierover duidelijker moeten zijn, want zoals ze nu over de realiteit zwijgen, maken ze het vertrouwen in justie en politiek nóg kleiner.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 21:15   #9
noledge
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
een advocaat is voor jou een vuillak
Annemans en Vanhecke zijn advocaten
Annemans en vanhecke zijn dus vuillakken?

Advocaten doen hun werk en in een democratie heeft iedereen recht op een advocaat, ook criminelen. Alleen in communistische en fascistische dictaturen wordt dat recht met de voeten betreedt.
Zoals hier met HVT.
noledge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 21:16   #10
PollyCorrect

Standaard

AyneRand. Ik heb het over DIE vuillak, in DIE zaak. Niet over DE advocaten, en DE beklaagden.

En ik heb verder weinig te melden over Annemans of Vanhecke.

Wat loop je in godsnaam met je vooroordelen te stuntelen, joh. Heb je last van een soort van racisme ofzo.

Verder neem ik aan dat het buscrapuul, dat waarschijnlijk véééééél te arm en te achtergesteld (wegens discriminatie) is om een dure advo te betalen, het met een pro deo moet doen. Dat Kris Luyckx die rol dan op zich neemt, met z'n dure confrater, vind ik vreemd.

Ik ken gevallen waar de advocaat bedankte voor de 'eer'. Er zit hier iets louche achter, ik weet alleen niet wat.

We zullen het waarschijnlijk nooit weten.

Ze zullen waarschijnlijk Thalys bestuurders moeten gaan weigeren op het openbaar vervoer.

Oud 3 juli 2006, 21:18   #11
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noledge Bekijk bericht
Kan er nu niemand gewoon eerlijk zeggen, of het slachtoffer veel sporen van geweld toonde of niet? Of zijn tanden verbouwd waren? z'n 2 ogen blauw? Kneuzingen in de ribben?
Iemand moet die advocaat met de waarheid confronteren in de media. Hoezo journalisten met kritische vragen?
Het parket zou hierover duidelijker moeten zijn, want zoals ze nu over de realiteit zwijgen, maken ze het vertrouwen in justie en politiek nóg kleiner.
Ik zou het niet mooier kunnen zeggen. Ik zou dat inderdaad ook wel eens willen weten.

Paulus
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 21:21   #12
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
AyneRand. Ik heb het over DIE vuillak, in DIE zaak. Niet over DE advocaten, en DE beklaagden.

En ik heb verder weinig te melden over Annemans of Vanhecke.

Wat loop je in godsnaam met je vooroordelen te stuntelen, joh. Heb je last van een soort van racisme ofzo.

Verder neem ik aan dat het buscrapuul, dat waarschijnlijk véééééél te arm en te achtergesteld (wegens discriminatie) is om een dure advo te betalen, het met een pro deo moet doen. Dat Kris Luyckx die rol dan op zich neemt, met z'n dure confrater, vind ik vreemd.

Ik ken gevallen waar de advocaat bedankte voor de 'eer'. Er zit hier iets louche achter, ik weet alleen niet wat.

We zullen het waarschijnlijk nooit weten.

Ze zullen waarschijnlijk Thalys bestuurders moeten gaan weigeren op het openbaar vervoer.

Het is het individueel recht van ieder advocaat om te beslissen wie hij verdedigt of niet, dat recht ontnemen is zijn individuele vrijheid aantasten.
Oud 3 juli 2006, 21:24   #13
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

... en ik zou zeggen: wacht de rechtsgang gewoon af.

Het is niet aan het O.M. om het dossier in de media te gooien. D�*t heeft gewoonlijk het omgekeerde effect (procedurefouten) én getuigt van zeer weinig ontzag voor de nabestaanden.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 21:25   #14
AyneRand
Minister-President

Standaard

Geduld blijkt voor weinigen nog een deugd te zijn ...
Oud 3 juli 2006, 21:27   #16
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

allez de allochtonen zullen weer pret hebben. Weeral komen ze er weer zo vanaf.

Maar het was voorspelbaar. Iedereen zei het op de straat: "binnen een week zijn die criminelen weer vrij, zo gaat dat hier in België"
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 21:33   #17
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Een advocaat verdedigt de rechten van een verdachte, niet de feiten die hij/zij zou hebben gepleegd.
Toch wel
Oud 3 juli 2006, 21:40   #18
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Het is het individueel recht van ieder advocaat om te beslissen wie hij verdedigt of niet, dat recht ontnemen is zijn individuele vrijheid aantasten.

Je lijkt wel een soort automatisch apparaat dat antwoord.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 21:43   #19
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Een vrijbrief om Belgen af te ranselen als ze hun bakkes durven opendoen...en als ze er dood van gaan, tja, eigen schuld , dikke bult nietwaar? Zoals die andere allochtoon zei, na de moord op Joe: "Ach, er sterven alle dagen mensen..."
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2006, 21:44   #20
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Een advocaat verdedigt de rechten van een verdachte, niet de feiten die hij/zij zou hebben gepleegd.
Gij zijt een zeer zuiver persoon, Pietje!

Euh... de rechten van de verdachte, dat houdt o.a. in:
- het recht om de waarheid te verdraaien, te liegen, zichzelf eruit te lullen ondanks beter weten, en strafvermindering bekomen.

Een goede advocaat slaagt daar meestal in.

Ik heb zelf 2 x te maken gehad met rechtszaken die ik begon en waarbij ik pro deo advocaten kreeg. Die maakten er een potje van, en geloofden totaal niet in wat ze verdedigden! Ze waren bang een slecht figuur te slaan bij de Rechter, en dat was het enige dat telde. Kortom: ik heb mijn eigen zaken verdedigd bij de rechter, omdat de advocaat maar wat mompelde van "Ja, ze zou misschien een klein beetje, eventueel..." en ik heb dan maar de knoop doorgehakt, en bekomen waar ik om vroeg!

Een andere keer heb ik voor een toestand een dure advocaat betaald, en die stelde een soort van afpersing voor om de beklaagde de kans te geven zich eruit te werken!!

Een goede advocaat, dat is iemand die Michel Nihoul vrij krijgt, Pietje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be