![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Gegeven:
Omtrek : 40074 km Rotatietijd : 23 uur 56 minuten 4 seconden maar nemen we maar 24 uur. We staan er niet bij stil maar we breken veel snelheidsrecords: Dat wil zeggen dat de mensen die op de evenaar wonen rondvliegen tegen een snelheid van om en bij de 1670 km/uur. zonder de aantrekkingskracht zouden we de ruimte worden ingekatapulteerd. Hoe meer naar de polen, hoe trager natuurlijk. Waar doel ik op: Door de middelpuntvliedende kracht zijn de kontinenten gevormt, die drijven eigenlijk op de tectonische platen. Nu mathematisch is aan te tonen dat de bouwwoude van de mens tot verschuivingen zal leiden. en ik heb het nu niet over dat huisje dat je net gebouwd hebt maar over de melagomane projecten zoals bvb de grootste dam ter wereld in China bvb en echt grote steden, enfin, plekken waar veel materiaal van punt X naar punt Y is gebracht. Ik weet het wel, de sceptischi gaan brabbelen over : is die kracht wel groot genoeg om de boel te verschuiven , wel er is een manier om dat uit te vissen en dat is wachten. In principe zouden de komende 100 generaties telkens een aantal grote schokken gaan meemaken omdat het proces nu eenmaal zeer traag gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de grote 3 kloven dam is in verhouding tot alle heuvels en bergen op die tectonische plaat nog niet eens een muggepisje in de stille zuidzee.
Voordat de menselijk bouwwoede invloed zal hebben op de tectonica zelve, dan hebben we enkele massive projecten nodig. Of een koppel atoombommen op zeer leuke plekken. Die toch al op springen staan, anders is het ook weer een maat voor niks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk ook dat je het dan echt al wel moet hebben over bouwwerken als steden om enige invloed te hebben op een tectonische plaat.
Zo'n plaat is kilometers dik en gigantisch van oppervlakte. Daar gaat zo'n dammetje niet mee aan de haal. Zeer plaatselijk kunnen bouwwerken invloed hebben op de ondergrond. Zo zakt New York onder zijn eigen gewicht. Maar of het 'deukje' aan het oppervlak ook een invloed zal hebben op het gedrag van de onderliggende tectonische plaat durf ik te betwijfelen. Er is wel een theorie dat als een paar miljard mensen op 1 continent (bv Azie, daar woont genoeg volk) tegelijk zouden springen, dat een schok zou geven, groot genoeg om de aarde uit haar baan te slingeren. Dat Bush daar maar eens over nadenkt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die dikzakken (in de VS enzo) zullen er ook wat aan doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() ik weet niet meer bij welk concert in het sportpaleis het was maar de seismografen hebben het springen van de toeschouwers vastgesteld.
Jullie bekijken het geheeld in een verkeerde perceptie. Neen, dat gebeurt niet abrupt, op de verschuivingen gaan duizenden jaren heen. En niet dat het direct zware verschuivingen zijn maar ze komen er. @Styllo_ben: wees gerust, men kan onmogelijk zoveel mensen tegelijkertijd laten springen en dat is wel een vereiste.µ Citaat:
Maar gezien de diameter moet je daar geen rekening mee houden. Wij zitten helemaal op de buitenschil en dat vliegt zeer snel rond. De aarde corrigeert onbalans als miljoenen jaren. Maar dat is tevens het probleem, onze tijdsrekening is niet echt geschikt om het over deze materie te hebben. Laatst gewijzigd door Sergei : 6 augustus 2006 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ikke 8)
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() doodserieus
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Volgens mij als je alle chinezen laat springen dan zal het "nadda"-effect heb- ben, omdat de bodem die betaat uit een grondlaag van zachte modder/turf ectra die schokken absorbeert...
Het is alsof je springt op een opeenstapeling van 100 matrassen met 100 man en dus zal nauwelijks invloed hebben op de lagere matrassen. Maar er zal wel volk op zijn muil vallen want de oppervlakte is zeer gering =p |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan ook tellen qua miserie
![]() |
![]() |
#12 | |
Burgemeester
|
![]() fout: veralgemening, het klopt dat er grote gebieden zijn met zachte bodem maar dat is overal niet zo. Maar je kan nooit zoveel volk orkestreren dat ze effectief tegelijkertijd in kadans zouden springen, no way.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() "dat is niet te bevatten wat een mottige show dit zou worden" Daarom gebruik ik de metafoor van op de muil vallen 8)
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
De stad bombay is er heel erg aan toe ook alle steden die gebouwd zijn op delta's lopen extra risico, dus recent sedimentair materiaal dat nog niet gecompacteerd en ontwaterd is, daar is het een driedubbel effect: gewicht van de mens, deltabodem-materiaal, en waterafpomping. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al wie da ni springt Al wie da ni springt is homofiel!
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
@van Maerlant: Die reactie had ik eerder verwacht eigenlijk. |
||
![]() |