Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2006, 09:16   #1
ilfalco
Minister-President

Standaard grap van de week? "VLD wil voorzichtig Vlaams front"

"VLD wil voorzichtig Vlaams front" VLD-kamerfractieleider Fons Borginon roept op tot een "Vlaams front" om met alle Vlaamse partijen naar de communautaire onderhandelingen van 2007 te trekken.

Hij wil een "realistische eisenbundel, met een positie die je nadien ook kan verdedigen", zo wordt hij geciteerd. Volgens de fractieleider heeft zijn communautaire visie "een ruim draagvlak binnen de VLD".

Opmerkelijk is het sterke pleidooi van Borginon om gezondheidszorg en gezinsbijslagen te regionaliseren en het werkgelegenheidsbeleid niet. Vlaanderen kan bijvoorbeeld de werkloosheidsuitkering enkel in de tijd beperken als Wallonië dat ook doet, meent de fractieleider.

Deze visie staat lijnrecht tegenover die van de federale partner sp.a. Bij zijn aantreden als voorzitter van sp.a liet Johan Vande Lanotte weten dat de splitsing van het werkgelegenheidsbeleid zijn eerste communautaire verzuchting was.

bron GVJ

Wat gaan we nog allemal meemaken? Net als voor de vorige verkieizngen steeds weer beloven en dan kruipen voor de PS. Ik herinner me nog vandenbrande die sprak over een communautaire big bang na 14 juni...
En de stilte volgde.

Steeds net voor de verkiezingen compleet het tegenovergetstelde komn verkondigen dan hetgen wat men in de afgelopen legislatuur gedaan heeft.

ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 09:19   #2
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Trek het U niet aan: het zijn de laatste stuiptrekkingen van de VLD.
Het lijk begint al te stinken, maar hapt nog heel even naar lucht...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 09:48   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij wil een "realistische eisenbundel, met een positie die je nadien ook kan verdedigen",
Is dat zoiets als de burgermanifesten?
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 09:51   #4
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Opmerkelijk is het sterke pleidooi van Borginon om gezondheidszorg en gezinsbijslagen te regionaliseren en het werkgelegenheidsbeleid niet. Vlaanderen kan bijvoorbeeld de werkloosheidsuitkering enkel in de tijd beperken als Wallonië dat ook doet, meent de fractieleider.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 09:51   #5
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard

Hieruit blijkt nogmaals in welke mate flamingantisme alle partijen geïnfecteerd heeft.

Wie de "Vlaamse zaak" steunt, steunt in de eerste plaats het VB en het separatisme. Wie het VB afwijst, wijst separatisme en verdergaande staatshervorming af. Dit geldt ook voor "linkse" flaminganten zoals die er ook binnen de Sp.a rondlopen. ( een voorstel bv voor 80 km/h voor vrachtwagens in Vlaanderen, is in eerste plaats een voorstel om Vlaanderen nog verder te verwijderen van België, dan pas en in de verte telt verkeersveiligheid)

Er is hier ook sprake van wederzijds bedrog en electorale schijnheiligheid: Belgicistische liberalen zullen ontgoocheld zijn door die uitspraak, flaminganten zullen ontgoocheld zijn omdat ze het niet flamingant genoeg vinden of omdat ze zich achteraf bedrogen voelen.

En dit verschijnsel is meer dan honderd jaar oud: in een politiek landschap waarbij de traditionele partijen qua grootte vergelijkbaar zijn, telt elke stem, en als wat vendelzwaaien enkele stemmen kan binnenhalen, nemen ze die kans.

Anderzijds zien flaminganten zo de mogelijkheid om hun minderheidsaanspraken te laten dragen door meerderheidspartijen.

Willen traditionele partijen enige geloofwaardigheid terugwinnen, hebben zij een duidelijk profiel nodig waar ze voor staan en laten ze flamingantisme best aan flamingante partijen.

De partijen van alles staan voor niets. Het moet gezegd: de enige partij met een duidelijk, weze het verwerpelijk, profiel, is het VB.

De traditionele partijen hebben geen voorzichtig Vlaams, maar een kordaat Anti-Vlaams-Front nodig.

Dit is dus een reden om niet op de VLD te stemmen.

Laatst gewijzigd door Black Cat : 17 juli 2006 om 09:52.
Black Cat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 09:55   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De traditionele partijen hebben geen voorzichtig Vlaams, maar een kordaat Anti-Vlaams-Front nodig.

Op welke dan wél?
Oud 17 juli 2006, 09:57   #7
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Ik steun deze oproep ten volle en met heel mijn hart.

Afgezien daarvan denk ik dat enkele honderdduizenden kiezers niet op jouw oproep gewacht hebben en nu al beslist hebben om niet op de VLD te stemmen (zie mijn handtekening).
Oud 17 juli 2006, 10:06   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Willen traditionele partijen enige geloofwaardigheid terugwinnen, hebben zij een duidelijk profiel nodig waar ze voor staan en laten ze flamingantisme best aan flamingante partijen.
Voor het geval je het nog niet doorhad: De belgicistische partijen, de VLD op kop, zijn hun geloofwaardigheid juist kwijtgeraakt door hun anti-Vlaamse beleid. Met vijgen na pasen hoopt de VLD nog rap iets goed te maken met vals klinkende woorden. Om daarna met de nog valsere daad precies hetzelfde anti-Vlaamse beleid te voeren als altijd.

Meer en meer Vlamingen worden uiteindelijk wakker en pikken het niet langer via de traditionele partijen uitgeperst te worden met maar één doel: Franstalig Belgique overeind houden. D�*t is wat de 'traditionele' partijen verplicht om de enige partij tegemoet te komen die NIET achteruit boert, maar die, in tegenstelling tot de belgicistische, al een kwarteeuw stijgt.
Oud 17 juli 2006, 10:09   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik herhaal mijn vraag:
Op welke partij moet er door de Vlamingen gestemd worden wegens het anti-Vlaamse front dat zij vormt?
Oud 17 juli 2006, 10:10   #10
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
"VLD wil voorzichtig Vlaams front" VLD-kamerfractieleider Fons Borginon roept op tot een "Vlaams front" om met alle Vlaamse partijen naar de communautaire onderhandelingen van 2007 te trekken.

Hij wil een "realistische eisenbundel, met een positie die je nadien ook kan verdedigen", zo wordt hij geciteerd. Volgens de fractieleider heeft zijn communautaire visie "een ruim draagvlak binnen de VLD".

Deze visie staat lijnrecht tegenover die van de federale partner sp.a. Bij zijn aantreden als voorzitter van sp.a liet Johan Vande Lanotte weten dat de splitsing van het werkgelegenheidsbeleid zijn eerste communautaire verzuchting was.

bron GVJ

Wat gaan we nog allemal meemaken? Net als voor de vorige verkieizngen steeds weer beloven en dan kruipen voor de PS. Ik herinner me nog vandenbrande die sprak over een communautaire big bang na 14 juni...
En de stilte volgde.

Steeds net voor de verkiezingen compleet het tegenovergetstelde komn verkondigen dan hetgen wat men in de afgelopen legislatuur gedaan heeft.

Zoveel te beter. Dan is de B.U.B. de enige echte oppositie in België.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 10:11   #11
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hieruit blijkt nogmaals in welke mate flamingantisme alle partijen geïnfecteerd heeft.

Wie de "Vlaamse zaak" steunt, steunt in de eerste plaats het VB en het separatisme. Wie het VB afwijst, wijst separatisme en verdergaande staatshervorming af. Dit geldt ook voor "linkse" flaminganten zoals die er ook binnen de Sp.a rondlopen. ( een voorstel bv voor 80 km/h voor vrachtwagens in Vlaanderen, is in eerste plaats een voorstel om Vlaanderen nog verder te verwijderen van België, dan pas en in de verte telt verkeersveiligheid)

Er is hier ook sprake van wederzijds bedrog en electorale schijnheiligheid: Belgicistische liberalen zullen ontgoocheld zijn door die uitspraak, flaminganten zullen ontgoocheld zijn omdat ze het niet flamingant genoeg vinden of omdat ze zich achteraf bedrogen voelen.

En dit verschijnsel is meer dan honderd jaar oud: in een politiek landschap waarbij de traditionele partijen qua grootte vergelijkbaar zijn, telt elke stem, en als wat vendelzwaaien enkele stemmen kan binnenhalen, nemen ze die kans.

Anderzijds zien flaminganten zo de mogelijkheid om hun minderheidsaanspraken te laten dragen door meerderheidspartijen.

De partijen van alles staan voor niets. Het moet gezegd: de enige partij met een duidelijk, weze het verwerpelijk, profiel, is het VB.

Laten we zeggen een anti-flamingantisch en een anti-wallingantisch front. Maar dat is waarschijnlijk wel wat je wou zeggen. Een pro-Belgisch front dus.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 10:26   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor het pro-Belgisch front hebben we de bub.
De rest kiest langzaam maar zeker eieren voor het almaar schaarser wordende Vlaamse geld.
Oud 17 juli 2006, 10:26   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik herhaal mijn vraag:
Op welke partij moet er door de Vlamingen gestemd worden wegens het anti-Vlaamse front dat zij vormt?
Oud 17 juli 2006, 10:39   #14
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie de "Vlaamse zaak" steunt, steunt in de eerste plaats het VB en het separatisme. Wie het VB afwijst, wijst separatisme en verdergaande staatshervorming af.
Of hoe je met simplisme elke zinnige discussie richting prullebak verwijst... Is dat leuk, actief meewerken aan een verdere polarisatie van de maatschappij?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 10:50   #15
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
En ik zal vandaag nog enkele uren hard werken zodat luie profiteurs van mijn belastingsgeld kunnen profiteren
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 10:56   #16

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
En ik zal vandaag nog enkele uren hard werken zodat luie profiteurs van mijn belastingsgeld kunnen profiteren
Als je het niet wilt doen dan kan je altijd gaan doppen he. Ga je wel werken dan ga je impliciet met de voorwaarden akkoord en die voorwaarden zijn afdragen voor de SZ. Ik ben er ook niet mee akkoord dat de werkers voor degenen die niet mogen, kunnen of willen werken moeten afdragen en vindt dat men de rijken die zelf niet werken maar vanuit hun luie zetel hun geld voor hen laten werken ( en die dus de grootste profiteurs zijn ) ervoor zou moeten laten opdraaien.

door te gaan werken en af te dragen houd je mee dat systeem van uitbuiting in stand

doordat je te laf bent om tegen de rijken uit te varen en te weigeren om voor hun rijkdom te werken houd je het systeem van je eigen uitbuiting mee in stand. Om je frustratie omwille van je zelfgekozen slavernij af te reageren ga je dan maar wat op mensen in armoede afgeven .

zolang de vlaming die schijtersmentaliteit niet kan afleggen verdienen ze niet beter dan uitgebuit te worden. Op dat vlak kunnen ze van de walen bovendien nog iets leren. En in die contekst is het goed dat we aan de walen verbonden blijven. Hun mentaliteit vrijwaart ook ons als een soort van buffer van een totale uitbuiting waarbij ze de vlaming met zijn mentaal minderwaardige slaven mentaliteit op de duur zelfs zover zouden krijgen om te betalen om voor de kapitalisten te mogen werken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 11:06.
Oud 17 juli 2006, 10:59   #17
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Zoveel te beter. Dan is de B.U.B. de enige echte oppositie in België.
Misschien eerst een parlementszetel halen, maar dat zal een ander paar mouwen zijn.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 11:06   #18
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je het niet wilt doen dan kan je altijd gaan doppen he. Ga je wel werken dan ga je impliciet met de voorwaarden akkoord en die voorwaarden zijn afdragen voor de SZ. Ik ben er ook niet mee akkoord dat de werkers voor degenen die niet mogen, kunnen of willen werken moeten afdragen en vindt dat men de rijken die zelf niet werken maar hun geld voor hen laten werken ( en die dus de grootste profiteurs zijn ) ervoor zou moeten laten opdraaien.

door te gaan werken en af te dragen houd je mee dat systeem van uitbuiting in stand

doordat je te laf bent om tegen de rijken uit te varen en te weigeren om voor hun rijkdom te werken houd je het systeem van je eigen uitbuiting mee in stand. Om je frustratie omwille van je zelfgekozen slavernij af te reageren ga je dan maar wat op mensen in armoede afgeven .

zolang de vlaming die schijtersmentaliteit niet kan afleggen verdienen ze niet beter dan uitgebuit te worden. Op dat vlak kunnen ze van de walen bovendien nog iets leren. En in die contekst is het goed dat we aan de walen verbonden blijven. Hun mentaliteit vrijwaart ook ons als een soort van buffer van een totale uitbuiting waarbij ze de vlaming met zijn mentaal minderwaardige slaven mentaliteit op de duur zelfs zover zouden krijgen om te betalen om voor de kapitalisten te mogen werken.
Achach, er zijn heus wel manieren om je verdiende geld af te schermen hoor.8)
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 11:08   #19

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Achach, er zijn heus wel manieren om je verdiende geld af te schermen hoor.8)
waarmee je toegeeft om een profiteur en fraudeur te zijn en eigenlijk de werkende mens die eerlijk zijn belastingen betaald en voor jouw rijkdom werkt nog wat komt uitlachen ook, omdat hij voor de armen moet opdraaien en jij je lekker aan de wettelijk opgelegde solidariteit kan onttrekken.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 11:10.
Oud 17 juli 2006, 11:20   #20
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarmee je toegeeft om een profiteur en fraudeur te zijn en eigenlijk de werkende mens die eerlijk zijn belastingen betaald en voor jouw rijkdom werkt nog wat komt uitlachen ook, omdat hij voor de armen moet opdraaien en jij je lekker aan de wettelijk opgelegde solidariteit kan onttrekken.
De jaloezie-ideologie aan het woord...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be