![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Ruim 200 mensen woonden op 2 januari in Zelzate de plechtige installatie van de nieuwe gemeenteraad bij. In de kanaalgemeente zetelen maar liefst zes PVDA-verkozenen. PVDA-fractieleider Frans Van Acoleyen vroeg tot drie keer toe het woord... maar kreeg het niet!
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Pluche : 6 januari 2007 om 03:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Dit wou Dirk zeggen
Geachte collega’s, Vooreerst zou ik in naam van de PVDA+ fractie iedereen willen feliciteren met zijn aanstelling tot gemeenteraadslid. Bovendien – hoe kan het ook anders met drie huisartsen in onze fractie – zou ik iedereen een uitstekende gezondheid willen toewensen niet enkel voor volgend jaar maar ook de komende jaren. Voor mij persoonlijk is het mijn vijfde eedaflegging en ik ben bijzonder verheugd dat we vandaag een stuk middeleeuwen van ons hebben kunnen afschudden. We hoefden vandaag geen trouw meer te betuigen aan een verre afstammeling van een Duits adellijk geslacht, die hier toevallig op een erfelijke troon belandde en waarvan sommigen beweren dat hij samen met de Rode Duivels de eenheid van dit land belichaamt. Als dit waar zou zijn, dan staat België er bijzonder slecht voor. Wij, gemeenteraadsleden van PVDA+ vinden de eenheid van België in al zijn aspecten een absolute noodzaak voor de welvaart en het welzijn van alle werknemers in dit land en wij zullen niet nalaten in de nabije toekomst hierrond een voorstel te doen ook in deze raad in het kader van ‘Zelzate = verbroederingsgemeente’ Ik vraag ook aan de toekomstige voorzitter, aan de burgemeester en aan alle collega’s om ieder raadslid als gelijke te behandelen en dus de aanwezige artsen in onze fractie met hun naam aan te spreken. Hier in deze gemeenteraad zitten we als gelijken, als verkozenen des volks. We zitten hier niet op basis van onze titels maar omdat we gekozen zijn door 1 op 5 Zelzatenaren. We zijn gelijken zowel binnen onze fractie als binnen deze raad. Wanneer wij vandaag beloofd hebben om ‘de verplichtingen van ons mandaat na te komen’, dan betekent dit voor onze fractie op de eerste plaats dat wij gedurende 6 jaar verantwoording verschuldigd zijn aan onze kiezers en de Zelzaatse bevolking. Onze fractie maakt geen deel uit van de beleidscoalitie ondanks een denderende verkiezingsoverwinning. Wij hebben echter een sterke coalitie afgesloten met onze kiezers en met het volk. Wij zullen dezelfde weg volgen als diegene die we de voorbije 6 jaar zijn ingeslagen maar dan driemaal krachtiger onder het dubbele motto :’alles kan beter’ en ‘het beste moet nog komen’ BRON: WWW.PVDA.BE |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Goe bezig ! Dit is bemoedigend. Ben voorla benieuwd of deze linkse oppositie de SPa van Zelzate tot een linkser beleid zal aanzetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |