![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Wat is de Vlaamse identiteit waarrond de idee van een Onafhankelijk Vlaanderen gebouwd wordt?
1. Elk inwoner van het Vlaamse territorium met een Belgische identiteitskaart 2. Elk inwoner van het Vlaamse territorium 3. Elk lid van het echte autochtone Vlaamse Volk 4. Elk inwoner van het Vlaamse territorium die zich aanpast aan de Vlaamse publieke cultuur (N-VA) (bv Nederlandstalig?) 5. Alle mensen die op het Vlaams grondgebied geboren en getogen zijn, of die zich hier als migranten definitief vestigen, behoren tot de Vlaamse natie (SFL) 6. Alle inwoners van het Vlaamse territorium, behalve de Belgen "Belgische collaborateurs", "Belgofascisten",... (Meervoud) 7. Zelfs als een Vlaming islamiet wordt, onderscheidt hij zich als Vlaming van de andere islamieten (Antoon Roosens) - ik veronderstel met een zwart-gele boerka. 8. Een Zuidelijke inwoner van Heel-Nederland. 9. andere? Wie kan helpen bij het oplossen van deze onrustwekkende verdwijning?
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 25 juli 2006 om 10:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor de rest een raad aan alle posters van goede wil: Laatst gewijzigd door baarle : 25 juli 2006 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zijn de flamingante die voortdurend wild doen over "Het Vlaamse Volk", "Zelfbeschikking der volkeren", "De Vlamingen" enz... Even verduidelijken waarover het gaat, lijkt dus meer dan nodig. Dat de vraag jou slecht uitkomt, is zelfs een goed teken.
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is weer eens zover
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door baarle : 25 juli 2006 om 10:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ze wel bestaat evenmin trouwens.
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Staat daar geen tikfout in?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je redeneert als een ouderwetse staatsnationalist. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door baarle : 25 juli 2006 om 10:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je dan vraagt wat dat is, dan komt er geen antwoord, omdat ze dan natuurlijk eindigen bij een stereotiep. Jij kiest voor de Heel-Nederland versie dacht ik (Afrikaner Voorpost?)
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 25 juli 2006 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Heb jij een privé-missie om ze groot te maken of zo? Citaat:
Citaat:
Dat jij dat vereenzelvigt met "Afrikaner Voorpost" (what the hell is dat nu weer, was dat de privéclub van koloniale ambtenaren in Belgisch-Congo?) is jouw probleem. Laatst gewijzigd door baarle : 25 juli 2006 om 10:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En zeg nu niet dat De Morgen Vlaams gezinde propagande vertolkt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn volgens de grondwet alle Belgen gelijk voor de wet of alle inwoners van België gelijk voor de wet?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, dat flaminganten uit hun nek lullen, dat ze inderdaad met vrij in te vullen stereotypen werken, en dat ze uit zijn op een soort "apartheid":
Wie voor gelijkheid "van alle Vlamingen" is, sluit de zgn niet-Vlamingen uit of dwingt ze in het Vlaams karkas.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 25 juli 2006 om 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zou je niet beter schrijven: flaminganten reageren met vijandigheid? Xenofobie is steevast "Vlaams". Zelfs het woord "Waal" is een recent woord dat "vreemde" betekent.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waaruit bestaat die identiteit dan buiten het Belgisch paspoort? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het verschil is dat elk land een humanitair burgerlijke nationaliteit kan hebben, maar alleen Vlaanderen een Vlaamse. Het Vlaams nationalisme is ethnisch/cultureel. Maar waaruit dat beeld van "De Vlaming" bestaat, Joost mag het weten. Alles blijkbaar en dus eigenlijk niets.
![]() |