Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2003, 11:53   #1
Bolter
Gouverneur

Standaard

Volgens procureur Rubens moet er een einde komen aan de systematische discriminatie van allochtonen in de discotheken in Limburg.

Klachten zullen snel en ernstig worden behandeld, d.w.z. onmiddellijk ter plaatse..

Maar...
Al wie heisa veroorzaakt gaat er onherroepellijk uit en komt er niet meer in... Welk ras of nationaliteit het ook is...

Als de politie de daad bij het woord voegt is dit , volgens mij, een prima initiatief van de procureur !!
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 12:00   #2
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Volgens procureur Rubens moet er een einde komen aan de systematische discriminatie van allochtonen in de discotheken in Limburg.

Klachten zullen snel en ernstig worden behandeld, d.w.z. onmiddellijk ter plaatse..

Maar...
Al wie heisa veroorzaakt gaat er onherroepellijk uit en komt er niet meer in... Welk ras of nationaliteit het ook is...

Als de politie de daad bij het woord voegt is dit , volgens mij, een prima initiatief van de procureur !!
Ik vrees dat ALS de politie inderdaad de daad bij het woord zal voegen, er snel nieuwe klachten zullen binnenkomen.

Discotheken en allochtonen

Afgelopen weekeinde was het te zien op TV Limburg en even later werd het overgenomen door verscheidene radio- en televisieomroepen. Discotheekuitbaters in het Hasseltse die systematisch allochtone jongeren weigeren, zullen streng worden aangepakt.

Het was de Hasseltse procureur Marc Rubens die het nieuwe beleid bekend maakte: "Klachten van allochtonen die zich geviseerd voelen, worden snel en ernstig behandeld. Ik heb daarover met de politiezones binnen mijn arrondissement vergaderd en er is overleg geweest met de dancinguitbaters." De allochtonen in kwestie hoeven zelfs niet meer naar het politiekantoor om de klacht in te dienen. Sterker nog ... de politie zal onmiddellijk ter plekke komen om de klacht te behandelen.

'Zich geviseerd voelen'? Hallo?! Wat houdt precies in, dat 'zich geviseerd voelen'? En waarom worden 'klachten van allochtonen' 'snel en ernstig behandeld'? Worden klachten van Vlamingen in Hasselt dan niet snel en niet efficiënt behandeld? Waarom moeten die klachten van allochtonen bovendien niet op het politiekantoor worden ingediend? Waarom moet een Vlaming zich wel naar het politiekantoor begeven?

Het zijn zo maar enkele vraagjes die spontaan in een mens opborrelen als hij zo'n dingen in de pers verneemt. Maar los van het voorgaande kan men zich ook enkele praktische bedenkingen maken.

Twee voorbeeldjes. In heel wat discotheken geldt een bepaalde kledijcode ... hoe bizar die soms ook is. U kan zich al voorstellen wat er zal gebeuren indien iemand op basis van die code wordt geweigerd en de geweigerde toevallig een allochtoon is. Juist, ja! Of wat als iemand wordt geweigerd die bij een van zijn of haar vorige bezoeken moeilijkheden verkocht en dat individu nu toevallig van allochtone afkomst is? Ook dat kan u zich waarschijnlijk levendig inbeelden.

Door een dergelijke openlijke aankondiging wordt de deur wagenwijd opgezet voor allerhande misbruiken waar alleen de discotheekuitbaters het slachtoffer van zijn. Niemand hoeft gediscrimineerd te worden, maar een dergelijke bede om klacht in te dienen, lijkt ons toch net iets te ver te gaan.
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 12:01   #3
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar...

Bullshit! Men pakt de symptomen aan, maar de kwaal durft men niet aan nl het feit dat 9 op 10 allochtonen naar de discotheken uitgaat om boel te zoeken of om te dealen!
Ze doen maar, in Brussel heeft men hierop al lang een oplossing gevonden; de buitenwippers zijn zelf noord-afrikanen en negers, een dressing-code en lidkaarten!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 12:12   #4
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Bullshit! Men pakt de symptomen aan, maar de kwaal durft men niet aan nl het feit dat 9 op 10 allochtonen naar de discotheken uitgaat om boel te zoeken of om te dealen!
Ze doen maar, in Brussel heeft men hierop al lang een oplossing gevonden; de buitenwippers zijn zelf noord-afrikanen en negers, een dressing-code en lidkaarten!
Bullshit !!! Eindelijk pakken ze eens de oorzaak aan van veel frustraties. Het is toch prachtig dat je nu eindelijk niet meer op kleur moet selecteren, maar door invoeren van lidkaarten wel degelijk het kaf van het koren scheidt. Ik hoop dan wel dat lidkaarten ook verstrekt worden aan allochtonen, en niet aan relschoppers.

Ik ken trouwens genoeg blanken die uitgaan om de boel op stelten te zetten, en de meeste dealers die ik ken (zowel van cannabis als van hardere rotzooi, tot en met heroïne) zijn helemaal geen noord-afrikanen of negers, maar blanken. Dikwijls zelfs Vlamingen. Lees er de gazetten maar eens op na : in discotheken zijn het zelfs alleen maar blanken. Ha ja, de rest mag niet binnen !

met vriendelijke groeten
Oud 18 augustus 2003, 12:14   #5
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:
Bullshit !!! Eindelijk pakken ze eens de oorzaak aan van veel frustraties. Het is toch prachtig dat je nu eindelijk niet meer op kleur moet selecteren, maar door invoeren van lidkaarten wel degelijk het kaf van het koren scheidt. Ik hoop dan wel dat lidkaarten ook verstrekt worden aan allochtonen, en niet aan relschoppers.

Ik ken trouwens genoeg blanken die uitgaan om de boel op stelten te zetten, en de meeste dealers die ik ken (zowel van cannabis als van hardere rotzooi, tot en met heroïne) zijn helemaal geen noord-afrikanen of negers, maar blanken. Dikwijls zelfs Vlamingen. Lees er de gazetten maar eens op na : in discotheken zijn het zelfs alleen maar blanken. Ha ja, de rest mag niet binnen !

met vriendelijke groeten
Zo te zien is stront eten toch niet echt goed voor het beoordelingvermogen! En blijkbaar vertrouw je geen buitenlandse dealers, rascist!
Oud 18 augustus 2003, 12:19   #6
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

iedereen weet dat die mannen toch steeds ambras zoeken of de Vlaamse meisjes ambeteren.

En daarbij, die mannen luisteren toch nie naar house maar naar R&B, dus ik weet niet wat die in een discotheek hebben te zoeken.

Soort bij soort
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 12:20   #7
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Een afdoende oplossing is om bvb een lidkaart met foto en persoonlijke gegevens van 50 EUR en een inkom van 5 EUR te vragen aan wie binnenwil in een dancing,

Het zal snel afgelopen zijn met boelzoekers.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 12:22   #8
't Beest
Vreemdeling

't Beest's schermafbeelding

Standaard

Nu denken ze weer een geniaal idee te hebben.... Das iets waar de uitbaters al die tijd zelf hunne plan mee moesten trekken en de probleemmakers buitenhouden. Feit is dat toch weeral 'die' mensen zijn die altijd in problemen geraken(lees problemen maken) en als ze dan geweigerd worden hun anti-racisme trukendoos kunnen bovenhalen.

Ik ken mensen genoeg die instaan voor de veiligheid op zulke plaatsen en geloof me 't is iedere keer prijs als ze genoeg allochtonen binnenlaten.

En als ze dan ambras krijgen omdat er e meiske nie bepoteld wil worden is het een 'witte hoer'.... maar ja, 't zijn alleen de mensen met getinde huidskleur die hier racisme ondervinden hé.
't Beest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 12:24   #9
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

waarom zou de uitbater van een commerciele instelling zoals een discotheek een klant of klanten weigeren. Geen enkele handelaar stuurt zijn klanten zonder reden weg, wie dat doet is een idioot en tegen zijn eigen zaak. Volgens mij is er bij het weigeren van een klant wel iets meer aan de hand. Hetgeen de Procureur van Hasselt komt te verkondigen zal door de gewone man/vrouw die het slachtoffer is van een misdrijf veel plezier doen, voor het opnemen van een klacht inzake weigering zal een politieploeg PRIORITAIR handelen.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 12:29   #10
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
waarom zou de uitbater van een commerciele instelling zoals een discotheek een klant of klanten weigeren. Geen enkele handelaar stuurt zijn klanten zonder reden weg, wie dat doet is een idioot en tegen zijn eigen zaak. Volgens mij is er bij het weigeren van een klant wel iets meer aan de hand. Hetgeen de Procureur van Hasselt komt te verkondigen zal door de gewone man/vrouw die het slachtoffer is van een misdrijf veel plezier doen, voor het opnemen van een klacht inzake weigering zal een politieploeg PRIORITAIR handelen.
Hmmm, de politie komt alleen ter plaatse als er allocthonen zeggen slachtoffer te zijn van rascisme! Dus als jij problemen hebt zal je nog altijd mogen een paar uren in het commisariaat gaan wachten om u pvtje op te maken die dan schoon zal geklasseerd worden! Kwestie van de prioriteiten te kennen!
Oud 18 augustus 2003, 12:31   #11
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
Ik ken een dancing in Antwerpen die een zeer tolerant klantenbeleid voerde.

Iedereen kwam er over de vloer. Van alle continenten en van alle rang en stand.

Op een mooie dag hadden een paar Turken de dancing ontdekt. Enkele weken later waren het er een tiental en na een jaar of wat zat de dancing vol met Turken (uitsluitend mannen). De Thais, Filipijnen, Polen, Russen waren ondertussen verdwenen, samen met de autochtone Antwerpenaren.

Een beetje later stond de boel over te nemen. Maar niemand was geïnteresseerd.

Weg dancing met het kleurrijke publiek.
Weg levenswerk van de tolerante dancinguitbater.
Oud 18 augustus 2003, 12:39   #12
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
En daarbij, die mannen luisteren toch nie naar house maar naar R&B, dus ik weet niet wat die in een discotheek hebben te zoeken.
Wat is dat nu voor zever? Hoe weet jij nu waar zij naar luisteren?
Iedereen mag binnen, alle nationaliteiten, alle kleuren, dat vind ik ervan. (Maar mij zal je er niet zien. Ik ben niet voor house, R&B, noch voor discotheken. )

Ik kan me goed voorstellen dat je pas herrie gaat schoppen, als je ergens niet binnen mag.

@Jan: ik denk niet dat de grote dealers allochtonen zijn hoor. Maar ja, das een andere discussie.
Oud 18 augustus 2003, 12:41   #13
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Het is niet meer dan terecht dat dat volk niet binnen mag in discotheken daar... en trouwens ik mag ook in zogoed als geen enkele discotheek binnen. En ga ik daar over klagen? Neen het interreseert mij niet, de uitbaters van dat soort homokotten mogen hopelijk nog steeds zelf beslissen wat volk ze binnen laten en wat volk niet. En als ze geen allochtonen binnen willen hebben ze daar wel een degelijke reden voor. De enige waar ik ooit kom in hasselt is de ritz (vooral studentenfuiven), en daar mogen ze wel binnen... wat je dan merkt is dat ze rap de helft van de plaats voor hun hebben. De autochtonen gaan vanzelf op zij, en ik kan niet echt zeggen dat ze hun poten altijd evengoed thuis houden. Veel mensen zien ze sowieso liever niet binnen. En terecht.
Het is dus dikke zever dat de politie hiertegen moet optreden! Die hebben wel betere dingen te doen dan vermeend racisme opsporen.
Oud 18 augustus 2003, 12:47   #14
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Een afdoende oplossing is om bvb een lidkaart met foto en persoonlijke gegevens van 50 EUR en een inkom van 5 EUR te vragen aan wie binnenwil in een dancing,

En definitieve intrekking van die kaart bij overtreding. Zowel van een belg als van een allochtoon.

Geen slecht idee. Dan kunnen Jan, Fientje, Ahmed en Laila zich rustig verder vermaken op een welopgevoede wijze op de dansvloer.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2003, 12:51   #15
Georg
Provinciaal Statenlid

Georg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo te zien is stront eten toch niet echt goed voor het beoordelingvermogen! En blijkbaar vertrouw je geen buitenlandse dealers, rascist!
Kijk Jan, ik heb jaren in het drugsmilieu rondgehangen, en zowel in Gent als in Antwerpen als in Sint Truiden heb ik wel wat gezien. En ik kan U met een gerust hart vertellen dat allochtonen zich in de regel niet met drugs bezighouden. Diegenen die zich ermee bezig houden, zijn de grote heren, en houden zich absoluut niet bezig met het verkopen aan particulieren, enkel aan dealers. Om te beginnen levert dat meer op, en dat houdt ook (raar maar waar) véél minder risico in. Als je in een discotheek bollen koopt, is het van een blanke. Cannabis en hashiesh vind je wel bij allochtonen, maar zeker even vaak bij blanken. Heroïne is een voornamelijk blanke aangelegenheid als het de straatverkoop betreft. Enkel de "groothandel" is in handen van Turken in Gent, en dan nog lang niet altijd. Albanezen maar ook Oost-Europeanen zitten er mee tussen. Maar dit terzijde.

Waarom zou iemand met zwart haar en zwarte ogen moeten geweigerd worden, en iemand met blond haar en blauwe ogen niet?
Oud 18 augustus 2003, 12:57   #16
dominatrix
Minister-President

Standaard

Was het maar zo simpel eh ...

Ik denk dat wat je nu gaat krijgen gewoon een toevloed van allochtonen gaat worden, autochtonen blijven weg.(de autochtonen die eerst deel uitmaakten van het beperkte clubje autochtonen dat in een discotheek binnen mag)
Wat mij erg irriteerd is dat allochtonen er nu wel met horden moeten getolereerd worden. Terwijl zeer veel autochtonen toch ook niet binnen zullen mogen! En daarvoor wordt niks gedaan... die mogen op het politiekantoor gaan klagen. Wedden dat ze geen poot hebben om op te staan? Voor de allochtoon gaat de politie nu een uitzondering maken, al de belangrijke taken laten vallen en rap zorgen dat hij wel binnen mag.

Wat een zever zeg, die uitbaters moeten voor zichzelf maar uitmaken wie binnen mag en wie niet. Jij bepaalt toch ook zelf wie je op je eigendom toelaat en wie niet?
En als ze echt iets willen doen aan discriminatie dan moet IEDEREEN binnen mogen, IEDEREEN ook en vooral in de eerste plaats de AUTOCHTONEN... want zeer veel van ons mogen ook niet binnen in die nichtenkoten.
Oud 18 augustus 2003, 12:58   #17
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

En definitieve intrekking van die kaart bij overtreding. Zowel van een belg als van een allochtoon.

Geen slecht idee. Dan kunnen Jan, Fientje, Ahmed en Laila zich rustig verder vermaken op een welopgevoede wijze op de dansvloer.
Vergeet Laila maar. Ik heb nog nooit een Laila in een dancing gezien. Wel Ali's, Mohammeds, Rachids, Mustafa's, Omars en noem maar op.
Oud 18 augustus 2003, 13:07   #18
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kijk Jan, ik heb jaren in het drugsmilieu rondgehangen, en zowel in Gent als in Antwerpen als in Sint Truiden heb ik wel wat gezien. En ik kan U met een gerust hart vertellen dat allochtonen zich in de regel niet met drugs bezighouden. Diegenen die zich ermee bezig houden, zijn de grote heren, en houden zich absoluut niet bezig met het verkopen aan particulieren, enkel aan dealers. Om te beginnen levert dat meer op, en dat houdt ook (raar maar waar) véél minder risico in. Als je in een discotheek bollen koopt, is het van een blanke. Cannabis en hashiesh vind je wel bij allochtonen, maar zeker even vaak bij blanken. Heroïne is een voornamelijk blanke aangelegenheid als het de straatverkoop betreft. Enkel de "groothandel" is in handen van Turken in Gent, en dan nog lang niet altijd. Albanezen maar ook Oost-Europeanen zitten er mee tussen. Maar dit terzijde.
Dat allochtonen zich in regel niet met drugs bezig houden? En dan iets verder spreek je die regel alweer tegen????? Het zijn toch wel allochtonen die de groothandel controleren??? En zijn cannabis en Hashiesh geen drugs meer? Of noemen we het enkel drugs als ze door autochtonen gebruikt worden?
En als je rondkijkt zie je genoeg allochtonen die aan de drugs zitten hoor! En trouwens waar komt het merendeel van de heroine vandaan? Afghanistan en de streken errond zijn toch wel een van de topproducenten eh? Dus hoe komen die hier bij ons terecht? Toch wel via allochtonen eh? Dus zo een 'enkel' blanke aangelegenheid is het toch ook weeral niet eh? In Vlaanderen zelf is het merendeel van de drugs gewoon niet te produceren of toch zeker niet zonder hulp of producten uit het buitenland? Dus waar zit het grootste deel van het drugsprobleem->aan de andere zijde van de grens niet waar? Zonder bron is er geen rivier eh...

Citaat:
Waarom zou iemand met zwart haar en zwarte ogen moeten geweigerd worden, en iemand met blond haar en blauwe ogen niet?
Dat is iets wat uitbaters van die koten voor hun eigen mogen uitmaken eh? Er zijn genoeg autochtonen die ook niet binnen mogen hoor!
Oud 18 augustus 2003, 13:13   #19
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georg
Citaat:

Kijk, als men goed mijn woorden leest dan heb ik het over het feit dat als je allochtonen in een discotheek tegenkomt het meestal voor boel te zoeken is of om te dealen! Daaruit leidden jullie af dat er meer allochtoonse dan autochtoonse dealers zijn, ik niet! Ik ben niet zo bekend in het drugsmilieu dus wil ik je gerust geloven! maar uit eigen ervaring in brusselse discotheken waren het marokanen die mij steeds aanklampten met "toi, hasisj?"!
Oud 18 augustus 2003, 13:15   #20
Löwe
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oef...
Löwe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be