Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2006, 09:07   #1
Black Cat
Minister-President

Black Cat's schermafbeelding

Standaard Taliban gulle werkgevers.

De Taliban zouden hun huurlingen driemaal zoveel betalen als het loon van de soldaten van het Afghaans regeringsleger. Het geld daartoe halen ze uit drugshandel.

Gelukkig is dit voor ons een illegale bezigheid: druggebruik en drughandel zijn verboden, evenals wapenbezit en het vormen van privémilities. Wapenhandel zelf is niet "vrij".

Mocht dit wel vrij zijn (vrije drugshandel, vrij wapenbezit en wapenhandel, vrije privémilities), zoals menige LP voorstaat, zou onze maatschappij er anders uitzien, want dat zouden de Taliban perfect legitiem hun eigendom verdedigen.
Oud 27 juli 2006, 10:27   #2
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

u verliest nogal gemakkelijk uit het oog dat omdat drugshandel illegaal is, dat de prijs ervan ook kunstmatig hoog is, zodat er grote winsten op gemaakt kunnen worden. Moest papaverteelt en opiumproductie legaal worden, zou de prijs instorten, en zou die gigantische winsten die gegenereerd worden door de illegaliteit niet meer bestaan en dus niet meer gebruikt kunnen worden om andere dingen mee te financiëren.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 10:35   #3
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ach, elke keer als je aan een benzinestation tankt gaat er een %tage van de omzet naar de export van lichte wapens, waarmee alle legaal en/of illegaal oorlogsgeweld gefinancierd wordt. Overigens, de petroleumboeren weten heel goed dat er aan alles een einde komt, behalve het moordtuig financieren, investeren ze in alle mogelijke producten en diensten.. liefst in
die takken van de economie die veel geld opbrengen : hotels, banken, verzekeringen. Dit gebeurt overigens in hoge mate zeer wit en "legaal",
de dommerikken en de concurrentie is het zgn; "witwas" en "zwart" deel van het verhaal, dat bovendien dient om de burger gerustte stellen.
Oud 27 juli 2006, 11:23   #4
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Ach, elke keer als je aan een benzinestation tankt gaat er een %tage van de omzet naar de export van lichte wapens, waarmee alle legaal en/of illegaal oorlogsgeweld gefinancierd wordt. Overigens, de petroleumboeren weten heel goed dat er aan alles een einde komt, behalve het moordtuig financieren, investeren ze in alle mogelijke producten en diensten.. liefst in
die takken van de economie die veel geld opbrengen : hotels, banken, verzekeringen. Dit gebeurt overigens in hoge mate zeer wit en "legaal",
de dommerikken en de concurrentie is het zgn; "witwas" en "zwart" deel van het verhaal, dat bovendien dient om de burger gerustte stellen.
Zeker, maar zolang we het "witwas" of "illegaal" noemen, is dat tenminste duidelijk.

Enkele jaren geleden was er protest tegen bv ING omdat die teveel in de wapenindustrie investeren. Of protest tegen bloeddiamant.
Oud 27 juli 2006, 11:24   #5
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
u verliest nogal gemakkelijk uit het oog dat omdat drugshandel illegaal is, dat de prijs ervan ook kunstmatig hoog is, zodat er grote winsten op gemaakt kunnen worden. Moest papaverteelt en opiumproductie legaal worden, zou de prijs instorten, en zou die gigantische winsten die gegenereerd worden door de illegaliteit niet meer bestaan en dus niet meer gebruikt kunnen worden om andere dingen mee te financiëren.
Legaliseren kan dan weer de omzet doen stijgen. Het gaat ook niet alleen om de grootte van de opbrengsten, maar wel over het "legitieme" karakter ervan.

De Taliban zouden plotsklaps van "terroristen" "brave handelaars" worden.
Oud 27 juli 2006, 11:31   #6
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Ik zou toch niet aansluiten bij een groepering die niet zuiver op de graad is, ook al betalen die heel goed. Laat staan bij misdadige isntellingen en groeperingen.

En mij bekeren tot hun geloof nooit, geen denken aan. Ben net vrijzinnig door mij te laten schrappen uit het doopregister en mij te laten ontdopen en blijf vrijzinnig ook.
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 11:35   #7
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster Bekijk bericht
Ik zou toch niet aansluiten bij een groepering die niet zuiver op de graad is, ook al betalen die heel goed. Laat staan bij misdadige isntellingen en groeperingen.

En mij bekeren tot hun geloof nooit, geen denken aan. Ben net vrijzinnig door mij te laten schrappen uit het doopregister en mij te laten ontdopen en blijf vrijzinnig ook.
Jij hebt dan ook geen honger en wel een toekomst. Velen "ginder" hebben wel honger en geen toekomst. Dat praat hun aansluiting niet goed, maar maakt die wel "begrijpelijk".
Oud 27 juli 2006, 11:45   #8
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat zit U dan bij de SPA te doen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 11:47   #9
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Dat was weer een goeie.
Oud 27 juli 2006, 11:55   #10
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Je kan sp.a niet vergelijken met een terroristische groepreing he, dat is iets anders he. Ik bedoel wel geen religieuze of terroristische groeperingen he.

Bij de sp.a ben ik gegaan omwille van mijn politieke standpunten en omdat die het dichtst aanleunden tegen die van de sp.a (de toenmalige sp.a) ben nu eerder sp.a rood lid dan lid van sp.a

Voordat ik mij bij eender welke politieke partij heb aangesloten heb ik eerst mijn eigen visie en standpunten op een rij gezet en deze dan naast de standpunten en visie van meerdere partijën gelegd, daar kwam sp.a duidelijk naar voor. Ik leunde het meest tegen hen aan, vandaar dus.

Laatst gewijzigd door Dekoster : 27 juli 2006 om 11:56.
Dekoster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 12:05   #11
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je kan sp.a niet vergelijken met een terroristische groepreing he, dat is iets anders he. Ik bedoel wel geen religieuze of terroristische groeperingen he.

Bij de sp.a ben ik gegaan omwille van mijn politieke standpunten en omdat die het dichtst aanleunden tegen die van de sp.a (de toenmalige sp.a) ben nu eerder sp.a rood lid dan lid van sp.a

Voordat ik mij bij eender welke politieke partij heb aangesloten heb ik eerst mijn eigen visie en standpunten op een rij gezet en deze dan naast de standpunten en visie van meerdere partijën gelegd, daar kwam sp.a duidelijk naar voor. Ik leunde het meest tegen hen aan, vandaar dus.
Tof toch, zo militant zijn. Gemakkelijk bij verkiezingen.

Ik stem blanco: geen partij vind ik echt degelijk, zelfs niet op pragmatische basis.
Oud 27 juli 2006, 12:25   #12
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
De Taliban zouden hun huurlingen driemaal zoveel betalen als het loon van de soldaten van het Afghaans regeringsleger. Het geld daartoe halen ze uit drugshandel.

Gelukkig is dit voor ons een illegale bezigheid: druggebruik en drughandel zijn verboden, evenals wapenbezit en het vormen van privémilities. Wapenhandel zelf is niet "vrij".

Mocht dit wel vrij zijn (vrije drugshandel, vrij wapenbezit en wapenhandel, vrije privémilities), zoals menige LP voorstaat, zou onze maatschappij er anders uitzien, want dat zouden de Taliban perfect legitiem hun eigendom verdedigen.
de illegaliteit van de drughandel stelt de taliban in staat om hun huurlingen driemaal zoveel te betalen. Moesten we hier die drugs legaliseren dan zouden we ze hier zelf kunnen kweken en de taliban zouden hun waren aan de straatstenen niet meer kwijt raken en dus zelfs helemaal niks meer kunnen betalen aan hun huurlingen.

de straatwaarde van drugs is recht evenredig met de repressie die men ertegen voert. Drugs op zich zijn niet duur, het is het risico om ze te telen te smokkelen en te verkopen dat ze duur en dus commercieel interessant maakt.

Als je dus pleit voor meer repressie dan pleit je gewoon voor meer middelen voor de taliban om hun strijd te financieren
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 juli 2006 om 12:25.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 12:32   #13

Standaard

Citaat:

frankske van de kakbroek is in feite wel een verkapte terrorist. Louter om zich populair te maken vervolgd hij werklozen, onderwerpt ze aan veel strengere nutteloze controles om te verdoezelen dat hij er niet in slaagt om ook maar één job bij te creeren. Wat hij nu doet zal er wss toe leiden dat minstens dertigduizend werklozen waarvoor geen geschikte job is geschorst worden en dus hun inkomen verliezen en grote kans lopen om dakloos te worden. Frankske van de kakbroek is in mijn ogen een nazi. Wat hij doet met de werklozen ligt in de lijn van wat de nazi s deden met de joden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 juli 2006 om 12:35.
Oud 27 juli 2006, 12:33   #14
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik dacht dat moslims niet in contact mochten komen met drugs?
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 12:34   #15

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Ik dacht dat moslims niet in contact mochten komen met drugs?
ze mogen ze niet gebruiken. Maar fundi s mogen ze wel verkopen aan "christenhonden" en ongelovigen.
Oud 27 juli 2006, 12:36   #16
Dekoster
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
frankske van de kakbroek is in feite wel een verkapte terrorist. Louter om zich populair te maken vervolgd hij werklozen, onderwerpt ze aan veel strengere nutteloze controles om te verdoezelen dat hij er niet in slaagt om ook maar één job bij te creeren. Wat hij nu doet zal er wss toe leiden dat minstens dertigduizend werklozen waarvoor geen job is geschorst worden en dus hun inkomen verliezen en grote kans lopen om dakloos te worden. Frankske van de kakbroek is in mijn ogen een nazi. Wat hij doet met de werklozen ligt in de lijn van wat de nazi s deden met de joden.
Wat frankske doet is zijn zaak daar heb ik niets mee te maken, je kan niet de hele partij en ook niet de militanten bekijken voor hetgeen wat anderen verkeerd doen, je moet nog altijd de individu bekijken.

Ik ben hem niet en hij mij niet. Ik heb ook een totaal andere kijk op werklooshied en de aanpak ervan. Maar wie ben ik als militant. Ik kan enkel aan de kaak stellen wat ik verkeerd vind en wat ik vind wat moet gebeuren, op gebied van beslissingen nemen heb ik toataal geen macht of invloed.
Oud 27 juli 2006, 12:38   #17

Standaard

Citaat:
Wat frankske doet is zijn zaak daar heb ik niets mee te maken, je kan niet de hele partij en ook niet de militanten bekijken voor hetgeen wat anderen verkeerd doen, je moet nog altijd de individu bekijken.

Ik ben hem niet en hij mij niet. Ik heb ook een totaal andere kijk op werklooshied en de aanpak ervan. Maar wie ben ik als militant. Ik kan enkel aan de kaak stellen wat ik verkeerd vind en wat ik vind wat moet gebeuren, op gebied van beslissingen nemen heb ik toataal geen macht of invloed.
ik weet het - daarom stapte ik ook al lang uit de partijpolitiek. We leven in een particratie waar de partijtoppen regeren als dictators. militanten hebben niks te zeggen en dienen enkel om folderkes te gaan bussen en te gaan plakken tijdens de verkiezingen en ook om de hoop te vergroten op congressen.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 juli 2006 om 12:39.
Oud 27 juli 2006, 12:41   #18
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dat is juist. Vande Lanotte haalt anderzijds zijn "legitimietit" uit jouw lidmaatschap en steun. Een beetje het probleem van katholieken die het niet eens zijn met de paus.

Ieder maakt zijn keuze in eer en geweten, niet?
Oud 27 juli 2006, 12:42   #19
Black Cat
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de illegaliteit van de drughandel stelt de taliban in staat om hun huurlingen driemaal zoveel te betalen. Moesten we hier die drugs legaliseren dan zouden we ze hier zelf kunnen kweken en de taliban zouden hun waren aan de straatstenen niet meer kwijt raken en dus zelfs helemaal niks meer kunnen betalen aan hun huurlingen.

de straatwaarde van drugs is recht evenredig met de repressie die men ertegen voert. Drugs op zich zijn niet duur, het is het risico om ze te telen te smokkelen en te verkopen dat ze duur en dus commercieel interessant maakt.

Als je dus pleit voor meer repressie dan pleit je gewoon voor meer middelen voor de taliban om hun strijd te financieren
Omzetstijging kan prijsdaling wel goed maken. Ook schaartse kan de prijs doen stijgen.
Oud 27 juli 2006, 12:45   #20
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Legaliseren kan dan weer de omzet doen stijgen. Het gaat ook niet alleen om de grootte van de opbrengsten, maar wel over het "legitieme" karakter ervan.

De Taliban zouden plotsklaps van "terroristen" "brave handelaars" worden.
BS. De taliban zouden terroristen blijven, maar zouden geen extreme winsten meer kunnen puren uit drugshandel. En zouden dus andere middelen moeten zoeken om hun oorlog te kunnen financiëren. De enige reden dat ze aan drugshandel doen, is om de opbrengsten. En om niets anders.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be