![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen quota allochtonen bij vlaamse overheid? | |||
Voor |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,71% |
Tegen |
![]() ![]() ![]() |
65 | 92,86% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,43% |
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() De vraag is duidelijk bent u voor of tegen de quota die de vlaamse regering zal invoeren. 1/10 van de nieuwe aanwervingen moeten allochtonen zijn.
Laatst gewijzigd door ilfalco : 23 juli 2006 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben tegen. Het is een burgerlijk "links" antwoord dat moet dienen als schaamlapje voor de achterliggende problemen, die mede veroorzaakt worden door burgerlijk links. Allochtonen die nog geen baan vinden zullen nog verder gestigmatiseerd worden (in toenemende mate ook door burgerlijk links want ze hebben toch zo hun best gedaan) daar waar diegenen die wel een baan vinden altijd zullen geconfronteerd worden op de werkvloer/in hun spiegel met de vraag of ze hun baan aan zichzelf te danken hebben. Los hiervan is uiteraard een terechte opmerking of autochtonen een baan dan wel altijd aan zichzelf hebben te danken. Klopt uiteraard ook niet.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 23 juli 2006 om 19:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen. Het is pure discriminatie, en herleidt de aangenomen allochtonen tot sukkelaars (of voor anderen smeerlappen) "die toch maar aangenomen zijn omdat het moet".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() idem als solidarnosc
het gaat geen zak helpen aan de echte problemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Vraag is dat wanneer zelfs uiterst-linksen tegen zijn ... waarom doen ze dit dan ? op de poll van het nieuwsblad is 87% tegen.
is dit om de kif-kiffers en andere gesubsidieerden tevreden te stellen? Ze snijden toch in hun eigen vel als er geen draagvlak voor is in vlaanderen. ik vraag me trouwens af waar ze die gaan vinden als je ziet dat maar 11% van de allochtone vrouwen werkt. En zoals iemand hier al eerder zei eerst aannemen en dan opleiden is toch helemaal te gek? Dat is dan pure discriminatie van de vlaming. De meeste allochtone jongeren worden van thuis uit helemaal niet egstuurd in het halen van resultaten op school. Een goede moslims zijn is bvb veel belangrijker. Als je met snoep gesnapt wordt tijden de ramadam dan vrezen sommigen zelfs stokslagen. Maar als ze niet op tijd naar school gaan en geen inspanning doen dan is dat niet erg; Een vriendin van me heeft lesgegeven in een concentratieschool waar de leerlingen zelf bepaalden wat er aan les gegeven werd en hoeveel punten ze kregen. Sommige leerkrachten geven daar aan toe en zijn een speelbal van die jongeren. Anderen met een sterk karakter slagen er wel in om ze in de pas te doen lopen en resultaten te boeken. ik vind het dan ook niet onlogisch dat men die leerkrachten extra zou belonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 23 juli 2006 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Deze vorm van positieve discriminatie is onaanvaardbaar. Zo bestaat de kans dat een minder bekwame allochtoon de plaats van een bekwamere autochtoon krijgt. En het lost inderdaad niets op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Laatst gewijzigd door stropkeuh : 23 juli 2006 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Ja maar ik wou er een poll aan koppelen en dat gaat hier achteraf niet meer..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Tegen omdat diegen die het beste voldoet aan de eisen de job dient te krijgen. Hetzelfde probleem met quota mbt politieke vrouwen. Je boet vaak kwaliteit in omdat je alles gaat doen om die quote te halen. Bijgevolg komt een allochtoon op voor zijn allochtoonse gemeenschap, hetgeen logisch is.
Voor mij als Vlaming niet interessant dus. Ik wil liever zeker zijn dat er voor mijn Vlaamse belangen opgetreden gaat worden. Het zou wat cru zijn om je eigen bevolking in de kou te laten staan, niet ? Verdere beslissingen of wetten maken dat de multiculturele samenleving zelfs tot in de diepste regionen van ons staatsapparaat zullen belanden. Soit van al de vele partijen, hoe klein ze ook zijn op dit forum vind ik de argumentatie van de BUB forumleden (zelfs actieve medewekers) in het algemeen idioot. Altijd tegen de stroom in en vreemde rare standpunten innemen waar mensen raar van op kijken en spontaan beginnen te lachen. Ze gaan nooit au serieux genomen worden en media aandacht mogen ze op hunnen buik schrijven ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() zijn het effectief quota of is het eerder een streefcijfer? als het uitgangspunt is: we hebben twee valabele kandidaten, dan gaat de voorkeur uit naar x, dan ben ik niet absoluut tegen.
Ik ben wel principieel tegen quota.. Persoonlijk vind ik dat nefast: de juiste man op de juist plaats en of dat dat nu een vrouw is of een allochtoon, dat zou niets mogen uitmaken... dus: extra aandacht voor de 'allochtonen aan het werk' problematiek: ja dwingende quota: neen overigens: de problematiek is niet zo eenvoudig dat je het enkel met quota kan oplossen (dat veronderstelt immers dat het enige probleem van racistische aard is en dat is het naar mijn bescheiden mening niet). Hoe kan je mensen van allochtone origine met rechtenopleiding aannemen als er - bijvoorbeeld in Gent - amper afstuderen.. ik vermoed/Vrees idd ook dat het begin van de problemen schuilt in opleiding en gezin (cfr. arbeiderskinderen zoals hoger reeds aangehaald). Eigenlijk zou je de kinderen in het - voor hen meest aangewezen - onderwijs moeten krijgen, daarbij zou je moeten proberen de mentaliteit thuis wat mee te krijgen, omgebogen of wat dan ook.. zodat mensen van allochtone origine met de 'juiste papieren' op de arbeidsmarkt komen.. nu is het maar al te vaak zo (vrees ik) dat de jongeren ofwel geen diploma hebben, ofwel er jaren over gedaan hebben en/of uit een slecht aangeschreven school komen. Of je dan autochtoon of allochtoon bent, je komt direct onderaan de stapel te liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() Tegen. Ik geloof niet in zogenoemde 'positieve discriminatie'.
Het al dan niet behoren tot een minderheidsgroep mag geen criterium zijn voor het toekennen van een job. Wat is de volgende maatregel: minstens 10% holebi's bij de Vlaamse overheid?
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De mens die't meest geschikt is moet de job krijgen, ongeacht kleur of sexe.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dat van die holebi's... Wie weet dat dat er ook nog komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik deel uw visie wat dit betreft.
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Geen quota maar wel gelijke kansen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen. Op alles. Ook tegen ambtenaren, trouwens
![]() Laten we daar eens 90% van afschaffen.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de helft zijn al zeker mensen uit het onderwijs !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belg-VLAMING zijn, bezit van diploma, examens en testen voor iedereen, tweetaligheid, kennis van PC en informatica, enz enz enz
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() "ikke wiel betje waarke en fijl cheld emme..." (aaantwaarps toltje) ![]()
|
![]() |
![]() |