Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2006, 13:42   #1
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard [Israel] eenzijdige media

Toch wel raar hoe vooral de VRT, de berichtgeving weer 'kleur'. Vooral gisteravond was het erg. De -jammer genoeg- Libanese burgerslachtoffers kregen weer alle aandacht, en men liet ook niet na om Israël ervan langs te geven.

Maar. Langs Israëlitische kant zijn er ook burgerslachtoffers gevallen.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 14:21   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Toch wel raar hoe vooral de VRT, de berichtgeving weer 'kleur'. Vooral gisteravond was het erg. De -jammer genoeg- Libanese burgerslachtoffers kregen weer alle aandacht, en men liet ook niet na om Israël ervan langs te geven.

Als we per burgerslachtoffer de berichtgeving zouden meten in dit conflict dan zou men niet anders kunnen dan vaststellen dat er in verhouding zeer veel aandacht is voor Israël. Zijn we trouwens al vergeten dat in de eerste week van het conflict de VRT constant berichtte vanuit het noorden van Israël?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 14:43   #3
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard tendentieus

Zoals gewoonlijk doet men het voorkomen alsof er alleen burgers gedood worden.De VRT zal zijn vuile streken nooit afleren.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 15:36   #4
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Inderdaad. Het contrast met bv. BBC World is frappant. Daar komen ook Libanezen aan het woord die alle schuld bij Hizbollah leggen. De VRT lijkt die altijd te missen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 17:09   #5
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht

Dat is precies ook mijn punt, Vercetti!

Zie de post met de kop "Haifa opnieuw gedingesd"- die NOS teletekst kop zou NOOIT of te nimmer op Lucas Vereertbrugghen-TV VRT komen! Nooit of te never. Het wordt zo verdraaid dat alleen Libanon érg is en slachtoffer.

Een goede vergelijking kun je maken met WOII - wanneer men ivm Israel niet ophoudt met aantallen slachtoffers dag na dag te vergelijken:

In WOII sneuvelde 10% van de Duisterse bevolking, en maar héél weinig Amerikanen en Engelsen (O.2%?). En toch hebben de geallieerden toegeslagen. Hebben de geallieerden, gewoon puur omdat er in Duitsland zoveel slachtoffers vielen en in GB zo weinig, misbruik gemaakt en zijn ze "buiten proportie" aangevallen?

Nee.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 17:20   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Inderdaad. Het contrast met bv. BBC World is frappant. Daar komen ook Libanezen aan het woord die alle schuld bij Hizbollah leggen. De VRT lijkt die altijd te missen.
De Britse rode staatszender zal wellicht minder slaafs het beleid van de Britse Labour party volgen zeker dan de Vlaamse rode staatszender. Met het nieuw beheersakkoord dat werd gesloten zullen we blij mogen zijn als binnen hier en een paar jaar de VRT uberhaupt nog beelden uit die regio kan tonen laat staan één ploeg daarheen sturen om interviews af te nemen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 17:41   #7
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een goede vergelijking kun je maken met WOII - wanneer men ivm Israel niet ophoudt met aantallen slachtoffers dag na dag te vergelijken:

In WOII sneuvelde 10% van de Duisterse bevolking, en maar héél weinig Amerikanen en Engelsen (O.2%?). En toch hebben de geallieerden toegeslagen. Hebben de geallieerden, gewoon puur omdat er in Duitsland zoveel slachtoffers vielen en in GB zo weinig, misbruik gemaakt en zijn ze "buiten proportie" aangevallen?
Begrijp ik dat goed, u vind de vergelijking van WOII met de bombardementen in Isreal en Libanon een goede vergelijking?
Dat is niet eens appelen en peren vergelijken, dat is appelen en euh... een pluchen picathou (sorry kon niets beter vinden) vergelijken.
U maakt zich schuldig aan buiten proportionele vergelijkingen.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 17:46   #8
PollyCorrect

Standaard

hahahaha! je hebt totaal verkeerd begrepen waar ik het over heb.

Ik heb het namelijk over het obsessionele slachtoffertjes tellen dat van dag tot dag gebeurt nu, en de kritiek als zou Israel buiten proporties toeslaan. Hierbij heb ik de situatie van de GEALLIEERDEN in WOII als voorbeeld genomen. Als je hun slachtoffers, en die van Duisterland ook gaat optellen en vergelijken, dan hadden de geallieerden eigenlijk thuis moeten blijven en was Duitsland eigenlijk alleen maar zielig.

Snapje'm?
Oud 22 juli 2006, 18:09   #9
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Snapje'm?
Blijkbaar snapt ge zelf niet wat ge schrijft, want er is wel degelijk een vergelijking. Ofwel zijt ge er u zelf niet bewust van ofwel si het pure manipulatie en intellectuele oneerlijkheid.
Sta me even toe dit te illustreren. Ge moet niet eens tussen de lijen lezen om te zien dat gij Nazi Duitsland( de slechterikken) met Libanon vergelijkt en Isreal met de gealierden( de goei). En dat is maar één an de dingne die doorzichtig zijn aan uw vertoog.
Oud 22 juli 2006, 18:40   #10
PAJOT
Banneling

Standaard

gelukkig is er nog de Nederlandse televisie ... die is ook pro-libanees maar er is veel meer zin voor nuance

men belicht de zaken daar tenminste niet zo eenzijdig
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 18:42   #11
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
hahahaha! je hebt totaal verkeerd begrepen waar ik het over heb.

Ik heb het namelijk over het obsessionele slachtoffertjes tellen dat van dag tot dag gebeurt nu, en de kritiek als zou Israel buiten proporties toeslaan. Hierbij heb ik de situatie van de GEALLIEERDEN in WOII als voorbeeld genomen. Als je hun slachtoffers, en die van Duisterland ook gaat optellen en vergelijken, dan hadden de geallieerden eigenlijk thuis moeten blijven en was Duitsland eigenlijk alleen maar zielig.

Snapje'm?
ze hadden ook moeten thuisblijven ja, zonder de geallieerden leefden wij nu in een paradijs
Oud 22 juli 2006, 18:48   #12
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
ze hadden ook moeten thuisblijven ja, zonder de geallieerden leefden wij nu in een paradijs
Euhm, nee.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 18:52   #13
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Blijkbaar snapt ge zelf niet wat ge schrijft, want er is wel degelijk een vergelijking. Ofwel zijt ge er u zelf niet bewust van ofwel si het pure manipulatie en intellectuele oneerlijkheid.
Sta me even toe dit te illustreren. Ge moet niet eens tussen de lijen lezen om te zien dat gij Nazi Duitsland( de slechterikken) met Libanon vergelijkt en Isreal met de gealierden( de goei). En dat is maar één an de dingne die doorzichtig zijn aan uw vertoog.
ha, die intellectueel, heb je nog een """"vertoog""""?!

Je vergelijkt een beetje té ver. ik heb het alleen over dat aantallen gefuck dat men constant op tv en op forums ziet. Dat aantalletjes tellen en vergelijken gaat niet op. Dat is alles.

JIJ bent degene die Lib met Nazi Duitsland vergelijkt, en dat is je recht als je dat nuttig vindt.
Oud 22 juli 2006, 18:59   #14
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Op momenten als deze wordt ik depressief bij het idee dat BBC world en CNN mij zomaar bestolen werden.
Probeer zo'n conflict maar eens te volgen op de vRT. Ge leert daar geen zak bij.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 19:20   #15
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
tiens tiens
en ik heb op DIEZELFDE BBC world gezien én gehoord hoe de chistelijke libanezen die meegebombardeerd werden , zegden hoe ze de Israelis haten en hen zullen bekampen als ze Libanon binnen trekken.

Dezelfde BBC die eveneens de Libanese premier aan het woord liet en die verkondigde dat de Israelis zich deerlijk vergissen als ze zouden denken dat de libanezen zich door eender wie zouden laten opruien tegen elkaar...en belangrijker bovendien : dat de libanese identiteit en samenhorigheid STERKER was dan verschillen in politieke idealogie ,religie, en overtuiging..en dat ALLE Libanezen zich zouden verzetten tegen het binnenvallen van hun land.

Zeer degelijke berichtgeving.

Vond vooral de vraag van de BBC reporter aan de woordvoerder van de zionstaat zeer frappant : Dus waarschuwingsbriefjes voor de burgerbevolking.
waarom deed u dan niet vanaf het begin ? Bent u beschaamd over het aantal Libanese burgerslachtoffers en de internationale druk die eruit resulteert ?
antwoord : eeuh....
en hebben ze dan garantie dat ze niet gebombardeerd worden als ze vluchten ? Ze hangen nu zelfs witte lakens op hun auto's omdat jullie op hen schoten ..oa op de vluchtroute naar syrie ?
Antwoord : eeuh....
En u weet natuurlijk ook dat er een heel aantal burgers niet KAN vluchten , ouderen , zieken, gewonden, en diegenen die gewoon geen vervoer hebben of geld ? Wat met hun ? zijn ze dan maar 'fair game" ?
antwoord : eeuh.....

BBC is idd niet slecht 8)
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 22 juli 2006 om 19:21.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 20:12   #16
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Trouwens, ja, de geallieerden hebben zeker naar het einde toe buiten proporties aangevallen, door opzettelijk steden en burgerdoelwitten de bombarderen. Het was allang duidelijk dat de geallieerde gingen winnen en er is aangetoond dat de bombardementen van die steden (zoals Dresden) weinig strategisch nut hadden of iets heeft gedaan om de oorlog te bespoedigen.
Oud 22 juli 2006, 21:07   #17
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Op momenten als deze wordt ik depressief bij het idee dat BBC world en CNN mij zomaar bestolen werden.
Probeer zo'n conflict maar eens te volgen op de vRT. Ge leert daar geen zak bij.
Heb dat zelfde probleem en weiger dat duur onnodig digitaal bakske te kopen.
Objectiviteit is bij de brt-vrt altijd ver te zoeken geweest, alhoewel op de radio wat beter.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 21:24   #18
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Wie heeft nu nog TV nodig, waar ook Internet kan gebruikt worden voor het zoeken (en vinden) van informatie ?

De combinatie openbare bibliotheek (voor de kranten, tijdschriften en boeken) - ADSL (voor de websites en de discussiefora) is ideaal en kost een fractie van wat zo'n lelijk TV-toestel en bijbehorende kabel/(schotel)antenne aan kosten met zich brengt.

Mijn keuze heb ik al lang geleden gemaakt en ik heb me dat nog geen seconde beklaagd.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 22:07   #19
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wie heeft nu nog TV nodig, waar ook Internet kan gebruikt worden voor het zoeken (en vinden) van informatie ?

De combinatie openbare bibliotheek (voor de kranten, tijdschriften en boeken) - ADSL (voor de websites en de discussiefora) is ideaal en kost een fractie van wat zo'n lelijk TV-toestel en bijbehorende kabel/(schotel)antenne aan kosten met zich brengt.

Mijn keuze heb ik al lang geleden gemaakt en ik heb me dat nog geen seconde beklaagd.
Een beetje kort door de bocht. Internet staat vol van foute informatie en leugens. Anderzijds kan je via internet inderdaad heel wat goede nieuws-sites consulteren, ongeacht of de zender in je kabelpakket zit.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2006, 22:19   #20
PAJOT
Banneling

Standaard

maar het is toch een van de laatste niet door de staat gedicteerde media; maar weinig mensen beschikken er over

Het is geen wonder dat mensen die zich via het web informeren doorgaans VB stemmen en dat in hun meerderheid

Laatst gewijzigd door PAJOT : 22 juli 2006 om 22:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be