![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Toch wel raar hoe vooral de VRT, de berichtgeving weer 'kleur'. Vooral gisteravond was het erg. De -jammer genoeg- Libanese burgerslachtoffers kregen weer alle aandacht, en men liet ook niet na om Israël ervan langs te geven.
Maar. Langs Israëlitische kant zijn er ook burgerslachtoffers gevallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Zoals gewoonlijk doet men het voorkomen alsof er alleen burgers gedood worden.De VRT zal zijn vuile streken nooit afleren.8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad. Het contrast met bv. BBC World is frappant. Daar komen ook Libanezen aan het woord die alle schuld bij Hizbollah leggen. De VRT lijkt die altijd te missen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Zie de post met de kop "Haifa opnieuw gedingesd"- die NOS teletekst kop zou NOOIT of te nimmer op Lucas Vereertbrugghen-TV VRT komen! Nooit of te never. Het wordt zo verdraaid dat alleen Libanon érg is en slachtoffer. Een goede vergelijking kun je maken met WOII - wanneer men ivm Israel niet ophoudt met aantallen slachtoffers dag na dag te vergelijken: In WOII sneuvelde 10% van de Duisterse bevolking, en maar héél weinig Amerikanen en Engelsen (O.2%?). En toch hebben de geallieerden toegeslagen. Hebben de geallieerden, gewoon puur omdat er in Duitsland zoveel slachtoffers vielen en in GB zo weinig, misbruik gemaakt en zijn ze "buiten proportie" aangevallen? Nee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is niet eens appelen en peren vergelijken, dat is appelen en euh... een pluchen picathou (sorry kon niets beter vinden) vergelijken. U maakt zich schuldig aan buiten proportionele vergelijkingen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() hahahaha! je hebt totaal verkeerd begrepen waar ik het over heb.
Ik heb het namelijk over het obsessionele slachtoffertjes tellen dat van dag tot dag gebeurt nu, en de kritiek als zou Israel buiten proporties toeslaan. Hierbij heb ik de situatie van de GEALLIEERDEN in WOII als voorbeeld genomen. Als je hun slachtoffers, en die van Duisterland ook gaat optellen en vergelijken, dan hadden de geallieerden eigenlijk thuis moeten blijven en was Duitsland eigenlijk alleen maar zielig. Snapje'm? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Sta me even toe dit te illustreren. Ge moet niet eens tussen de lijen lezen om te zien dat gij Nazi Duitsland( de slechterikken) met Libanon vergelijkt en Isreal met de gealierden( de goei). En dat is maar één an de dingne die doorzichtig zijn aan uw vertoog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() gelukkig is er nog de Nederlandse televisie ... die is ook pro-libanees maar er is veel meer zin voor nuance
men belicht de zaken daar tenminste niet zo eenzijdig |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() Je vergelijkt een beetje té ver. ik heb het alleen over dat aantallen gefuck dat men constant op tv en op forums ziet. Dat aantalletjes tellen en vergelijken gaat niet op. Dat is alles. JIJ bent degene die Lib met Nazi Duitsland vergelijkt, en dat is je recht als je dat nuttig vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Op momenten als deze wordt ik depressief bij het idee dat BBC world en CNN mij zomaar bestolen werden.
Probeer zo'n conflict maar eens te volgen op de vRT. Ge leert daar geen zak bij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en ik heb op DIEZELFDE BBC world gezien én gehoord hoe de chistelijke libanezen die meegebombardeerd werden , zegden hoe ze de Israelis haten en hen zullen bekampen als ze Libanon binnen trekken. Dezelfde BBC die eveneens de Libanese premier aan het woord liet en die verkondigde dat de Israelis zich deerlijk vergissen als ze zouden denken dat de libanezen zich door eender wie zouden laten opruien tegen elkaar...en belangrijker bovendien : dat de libanese identiteit en samenhorigheid STERKER was dan verschillen in politieke idealogie ,religie, en overtuiging..en dat ALLE Libanezen zich zouden verzetten tegen het binnenvallen van hun land. Zeer degelijke berichtgeving. Vond vooral de vraag van de BBC reporter aan de woordvoerder van de zionstaat zeer frappant : Dus waarschuwingsbriefjes voor de burgerbevolking. waarom deed u dan niet vanaf het begin ? Bent u beschaamd over het aantal Libanese burgerslachtoffers en de internationale druk die eruit resulteert ? antwoord : eeuh.... ![]() en hebben ze dan garantie dat ze niet gebombardeerd worden als ze vluchten ? Ze hangen nu zelfs witte lakens op hun auto's omdat jullie op hen schoten ..oa op de vluchtroute naar syrie ? Antwoord : eeuh.... ![]() En u weet natuurlijk ook dat er een heel aantal burgers niet KAN vluchten , ouderen , zieken, gewonden, en diegenen die gewoon geen vervoer hebben of geld ? Wat met hun ? zijn ze dan maar 'fair game" ? antwoord : eeuh..... ![]() BBC is idd niet slecht 8)
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 22 juli 2006 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Objectiviteit is bij de brt-vrt altijd ver te zoeken geweest, alhoewel op de radio wat beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie heeft nu nog TV nodig, waar ook Internet kan gebruikt worden voor het zoeken (en vinden) van informatie ?
De combinatie openbare bibliotheek (voor de kranten, tijdschriften en boeken) - ADSL (voor de websites en de discussiefora) is ideaal en kost een fractie van wat zo'n lelijk TV-toestel en bijbehorende kabel/(schotel)antenne aan kosten met zich brengt. Mijn keuze heb ik al lang geleden gemaakt en ik heb me dat nog geen seconde beklaagd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() maar het is toch een van de laatste niet door de staat gedicteerde media; maar weinig mensen beschikken er over
Het is geen wonder dat mensen die zich via het web informeren doorgaans VB stemmen en dat in hun meerderheid Laatst gewijzigd door PAJOT : 22 juli 2006 om 22:19. |
![]() |
![]() |