Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2014, 10:30   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Verbod op cannabis begint vruchten af te werpen!

Bron

Goei nieuws want jobs in de zorgsector (verslaafdenhulp) zijn ook jobs.
Nu BDW nog een tijdje zijn gang laten gaan en de verslaafdenhulp wordt de booming sector van de komende jaren!

Hoera!!
Oud 15 april 2014, 10:41   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Doorverwijzing door justitie is de voornaamste reden.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2014, 12:54   #3
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Doorverwijzing door justitie is de voornaamste reden.
Die mensen hebben ook problemen, met name jusitie zelf. Als ik de keus had tussen braaf een sessietje of tien ondergaan of een jaar bak omdat ik meer dan 3 gram op zak heb, zou ik ook wel voor het eerste kiezen.

Steeds weer zien we hetzelfde patroon: de juridische toestand van cannabis is de grootste veroorzaker van maatschappelijke problemen (*)

(*) om de azijnpissers voor te zijn: dat wil niet zeggen dat er geen problematische gebruikers zouden bestaan.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2014, 14:05   #4
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

En krijgen ze daar dan zoiets als methadon maar dan een alternatief voor cannabis?
Want zo'n zwaarverslaafde zal wel de meest gruwelijke afkickverschijnselen hebben en zo... Aan heroïneverslaafden delen ze zoiets uit, zelfs gratis spuiten en dergelijke, wat dan voor de cannabisverslaafden? (gratis blaadjes?)
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2014, 22:12   #5
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Abstinentieverschijnselen zijn zo mild dat er geen surrogaat nodig is. Heel wat anders dan bv. methadon voor heroïne en... nicotine voor tabak (pleisters om af te kicken is een lachertje, scoort nauwelijks hoger dan de placebo).
Oud 23 april 2014, 22:22   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Abstinentieverschijnselen zijn zo mild dat er geen surrogaat nodig is. Heel wat anders dan bv. methadon voor heroïne en... nicotine voor tabak (pleisters om af te kicken is een lachertje, scoort nauwelijks hoger dan de placebo).
Met andere woorden, er is dus geen probleem.
Oud 24 april 2014, 08:31   #7
Doge
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zou ik nu ook niet zeggen, met de nieuwe planten variëteiten is de verslaving wel harder geworden, door het toe te laten en controleren zou het beter kunnen worden.
Doge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 09:51   #8
Peche
Banneling

Standaard

Cannabis zou in legaliteit meer jobs creëren dan de zorg ooit zorg geven kan!
Alleen al philips en plagron zou meer arbeiders nodig hebben, ze gaan het niet kunnen bijhouden daar
Dan moet je kwekers hebben, zaadleveranciers, knippers, verkopers, ...
En dan komt de grote pot van de opbrengst daar nog eens bij.
Hoeveel brengt zoiets eigenlijk op in Amerika, de verkoop van cannabis?
Als ik zo eens kijk in Rotterdam en Amsterdam schuift daar per uur redelijk wat geld over de toog... Meer dan de zorg ooit verdienen kan. Tenzij ge het geld uit de burger zijn zak trekt, dan kan je besturen naar eigen voorkeur. Maar kies je in het voordeel van je volk, was zo'n product al lang geregulariseerd.
Ik vraag mij eigenlijk af wat er nu meer zou verdienen in steden waar beide te kregen is, cannabis of alcohol?
Bij cannabis kan de overheid de winst de volle 100% in handen nemen, want ze kunnen het zelf optelen en moeten zich enkel tot een markt richten om grondstoffen als aarde te kopen.
Waarom ze dat blijven weigeren te doen is mij de vraag? Paradigma's?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 09:56   #9
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Dat 'straffer' worden van cannabis is ook zo'n argument tegenwoordig. "Het zijn harddrugs geworden!"
Terwijl die evolutie gewoon een gevolg is van het jarenlange verbod. Het nog harder verbieden gaat de kwaliteit echt niet 'normaliseren'.
Aan een illegaal circuit kan je geen regels opleggen dus die mannen doen gewoon wat ze willen. En het zijn die mensen die er alle belang bij hebben dat hun cannabis (in tegenstelling tot 'normale' cannabis) wel verslavend werkt.
Oud 24 april 2014, 10:09   #10
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Cannabis zou in legaliteit meer jobs creëren dan de zorg ooit zorg geven kan!
Alleen al philips en plagron zou meer arbeiders nodig hebben, ze gaan het niet kunnen bijhouden daar
Dan moet je kwekers hebben, zaadleveranciers, knippers, verkopers, ...
En dan komt de grote pot van de opbrengst daar nog eens bij.
Hoeveel brengt zoiets eigenlijk op in Amerika, de verkoop van cannabis?
Als ik zo eens kijk in Rotterdam en Amsterdam schuift daar per uur redelijk wat geld over de toog... Meer dan de zorg ooit verdienen kan. Tenzij ge het geld uit de burger zijn zak trekt, dan kan je besturen naar eigen voorkeur. Maar kies je in het voordeel van je volk, was zo'n product al lang geregulariseerd.
Ik vraag mij eigenlijk af wat er nu meer zou verdienen in steden waar beide te kregen is, cannabis of alcohol?
Bij cannabis kan de overheid de winst de volle 100% in handen nemen, want ze kunnen het zelf optelen en moeten zich enkel tot een markt richten om grondstoffen als aarde te kopen.
Waarom ze dat blijven weigeren te doen is mij de vraag? Paradigma's?
Het zou nogal veel geld opbrengen.
Volledig legaliseren, degenen die willen kunnen het zelf thuis telen (geen duizenden planten natuurlijk) of het kopen in de koffiewinkel (of theehuisjes), en steden of gemeenten kunnen plantages opzetten waarvan de oogsten verkocht kunnen worden in de (gecontroleerde) handel. Laat de buitenlanders het hier maar komen kopen en laat de belastingen op de verkochte cannabis maar binnenstromen.
Het zou voor veel verarmde dorpen een stevige boost zijn qua geld en werkgelegenheid, en 't zal meer helpen dan de zoveelste lening. Ze hebben daar plaats genoeg.
Voor transport naar 't buitenland moeten de kopers zelf maar zorgen want ik vermoed dat half Europa hier zou komen opladen.
Criminelen zullen geen zaken meer hebben met dat spul want het zou toch makkelijk te verkrijgen zijn.
Het zou ook zorgen voor eerlijk betalen van elektriciteitsrekeningen, nu tappen die mannen het toch maar af.

Als je de cijfers uit de usa bekijkt op gebied van opbrengst en verkeer moet dit kunnen.
Of gaan ze hier wachten tot bedrijven als monsanto en dergelijke klaar zijn om zich op die markt te gooien en pas dan de juiste politiekers smeergeld te geven.
Nu is het een goede moment om met zoiets te beginnen, dat geeft een monopolie in Europa tegen dat de andere staten er aan beginnen.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 11:09   #11
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat 'straffer' worden van cannabis is ook zo'n argument tegenwoordig. "Het zijn harddrugs geworden!"
Terwijl die evolutie gewoon een gevolg is van het jarenlange verbod. Het nog harder verbieden gaat de kwaliteit echt niet 'normaliseren'.
Aan een illegaal circuit kan je geen regels opleggen dus die mannen doen gewoon wat ze willen. En het zijn die mensen die er alle belang bij hebben dat hun cannabis (in tegenstelling tot 'normale' cannabis) wel verslavend werkt.
Een beetje respect voor de noeste arbeid die de underground geleverd heeft.
Stel U de markt eens voor zonder skunk des tijds, toen white widow, dan amnesia? Allez, ... de cultuur zou nogal pover zijn moesten we fluffy buds van de jaren 60 paffen waar ge vandaag een ganse blunt tot proppens toe van vol zou moeten leggen om "high" te geraken...
Oud 24 april 2014, 11:23   #12
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel U de markt eens voor zonder skunk des tijds, toen white widow, dan amnesia? Allez, ... de cultuur zou nogal pover zijn moesten we fluffy buds van de jaren 60 paffen waar ge vandaag een ganse blunt tot proppens toe van vol zou moeten leggen om "high" te geraken...
Bon, het is hard maar 'k leg me erbij neer: 'k ben te oud. Heb genen testikel gesnopen (behalve de eerste zin) van wat hierboven staat.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2014, 14:35   #13
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nu lengt men dat aan met tabak, wat me toch heel wat ongezonder lijkt dan een volledig pure joint.

Ik betwijfel ook ernstig of er geen genetische selectie zou plaats vinden in een legaal kader. Akkoord, het zal een andere selectie zijn, maar of het slechtere soorten zou opleveren?

Ik heb nu de indruk dat men vooral focust op het THC gehalte, het zou precies zijn alsof men bij alcohol enkel zou kijken naar het alcoholpercentage en enkel Vodka of industrieel gestookte alcohol als "kwaliteit" zou beschouwen.
Oud 24 april 2014, 18:01   #14
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bon, het is hard maar 'k leg me erbij neer: 'k ben te oud. Heb genen testikel gesnopen (behalve de eerste zin) van wat hierboven staat.
Het komt er concreet op neer dat de soorten verbeterd zijn en dat dat te danken is omdat ze zichzelf juist geen regels oplegde.
Waarom is iedereen zo ondankbaar voor de verhoging van de werkzame stof?
Hoe hoger, hoe minder ge er moet tussen draaien.
Niemand dat mensen verplicht amnesia te kopen he? Ze kunnen ook een bio durbanneke roken een ander purper soortje.
Oud 24 april 2014, 18:06   #15
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Nu lengt men dat aan met tabak, wat me toch heel wat ongezonder lijkt dan een volledig pure joint.

Ik betwijfel ook ernstig of er geen genetische selectie zou plaats vinden in een legaal kader. Akkoord, het zal een andere selectie zijn, maar of het slechtere soorten zou opleveren?

Ik heb nu de indruk dat men vooral focust op het THC gehalte, het zou precies zijn alsof men bij alcohol enkel zou kijken naar het alcoholpercentage en enkel Vodka of industrieel gestookte alcohol als "kwaliteit" zou beschouwen.
Ge moogt in de coffeeshop niet aanlengen met tabak. Je krijgt daar -in de betere- gratis alternatieve tabak aangeboden. En ge moogt een dikke zak gratis vullen voor thuis, dus?

De staat gaat echt niet van nul beginnen zene Die gaan gewoon een genetica pakken dat frequent gekocht worden bij het gekend publiek.
Zie Amerika, ze bieden er zo goed als alles aan. Ze hebben die niet zelf samengesteld he die planten. Ze hebben die genetica gewoon gepakt van een markt dat er al was, nu is die markt alleen legaal. Vroeger zwart.

Men zou niet zo moeten roepen op het THC gehalte, pure propaganda
Oud 24 april 2014, 18:42   #16
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Verbod op cannabis begint vruchten af te werpen!
Verbod op cannabis begint vruchten af te werpen... in Antwerpen?
Oud 24 april 2014, 19:31   #17
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het zou nogal veel geld opbrengen.
Volledig legaliseren, degenen die willen kunnen het zelf thuis telen (geen duizenden planten natuurlijk) of het kopen in de koffiewinkel (of theehuisjes), en steden of gemeenten kunnen plantages opzetten waarvan de oogsten verkocht kunnen worden in de (gecontroleerde) handel. Laat de buitenlanders het hier maar komen kopen en laat de belastingen op de verkochte cannabis maar binnenstromen.
Inderdaad. Iets dat hen nog geen halve euro de gram zal kosten, zal hen 10x tot 30x zoveel kunnen opbrengen. Crisis zeggen ze, maar welke oplossingen reiken ze aan? Kan cannabis de Dexia schuld niet aflossen in plaats van wij?

Citaat:
Als je de cijfers uit de usa bekijkt op gebied van opbrengst en verkeer moet dit kunnen.
Of gaan ze hier wachten tot bedrijven als monsanto en dergelijke klaar zijn om zich op die markt te gooien en pas dan de juiste politiekers smeergeld te geven.
Nu is het een goede moment om met zoiets te beginnen, dat geeft een monopolie in Europa tegen dat de andere staten er aan beginnen.
Ze zijn daar wel lichtjes veranderd in Amerika. Van echt repressief beleid (waar men vroeger nog jaren cel kreeg voor 25g gras) opeens toelaten van snoepjes met cannabis in. Maar echt uiterlijk snoep, je wordt er knetterhigh van he. Dat vind ik dan weer niet kunnen.
Er zijn er op 123 stinkend rijk geworden. Ik vind the American approach net iets te losbandig. Persoonlijk gezegd.
Maarja, beter te los dan te strak zeker?
Hier zou men zich best orienteren op Nederland en vooral zorgen dat de shops door eigen kweek bevoorraad worden en niet door achterdeurtjes.
Werkgelegenheid dat dat zou geven... Wie zou niet springen om er flink op te verdienen ... legit!

Laatst gewijzigd door Peche : 24 april 2014 om 19:32.
Oud 27 april 2014, 08:02   #18
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OPovUHkivr Bekijk bericht
No matter what this sort of strictly a lot more exasperates the most likely low-spirited financial system. Your current united states debts are actually the build up cuts with got over the years. presently each and every worldwide debts are astronomical understandably...
Your glitter spot cat ga red golf this oep a worldwide gross product bakkes hitting kloppen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2014, 17:40   #19
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Iets dat hen nog geen halve euro de gram zal kosten, zal hen 10x tot 30x zoveel kunnen opbrengen. Crisis zeggen ze, maar welke oplossingen reiken ze aan? Kan cannabis de Dexia schuld niet aflossen in plaats van wij?

Ze zijn daar wel lichtjes veranderd in Amerika. Van echt repressief beleid (waar men vroeger nog jaren cel kreeg voor 25g gras) opeens toelaten van snoepjes met cannabis in. Maar echt uiterlijk snoep, je wordt er knetterhigh van he. Dat vind ik dan weer niet kunnen.
Er zijn er op 123 stinkend rijk geworden. Ik vind the American approach net iets te losbandig. Persoonlijk gezegd.
Maarja, beter te los dan te strak zeker?
Hier zou men zich best orienteren op Nederland en vooral zorgen dat de shops door eigen kweek bevoorraad worden en niet door achterdeurtjes.
Werkgelegenheid dat dat zou geven... Wie zou niet springen om er flink op te verdienen ... legit!
Eerder een mooi gebaar van amerika, het is immers dit jaar 100 jaar geleden dat de opiumwetgeving z'n oorsprong kent. Dat noemt men evolutie, natuurlijk kunnen heel wat conservatieve geesten dit helemaal niet aan en gieten ze het zelfs in een wetgeving...
Oud 29 april 2014, 00:13   #20
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Volgens de sossen niet want die willen meer van dat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be