Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2006, 14:23   #1
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard Arabische fascisten dienen klacht in tegen de Staat Israël

Dit stond vandaag op de website van De Standaard..
Belgische klacht tegen Israël voor oorlogsmisdaden

belga/afp

document.write('');

BRUSSEL - Advocaat Georges-Henri Beauthier gaat vandaag in ons land klacht indienen tegen Israël voor oorlogsmisdaden. Dat schrijft de krant Le Soir.

De man treedt op voor zijn cliënten Ali Abdul-Sater en diens vrouw Farkad El Husseini, Belgen van Libanese origine die met hun drie kinderen in Libanon op vakantie waren toen Israël het land begon aan te vallen.

De klacht hanteert de term oorlogsmisdaden zoals omschreven in het Belgische Strafwetboek. Daarin is sprake van doelbewust moorden, zware inbreuken op de fysieke integriteit of de gezondheid, deportatie van burgers en van vernieling en toeëigening van goederen. Elk van die elementen verwijst naar de dramatische actualiteit van de laatste weken, aldus de krant.

De klacht, ingediend in het kader van de wet op de universele bevoegdheid van Belgische rechtbanken, viseert in de eerste plaats de Israëlische premier Ehud Olmert. Al wordt ervan uitgegaan dat hij als staatshoofd kan genieten van immuniteit. Ook minister van Defensie Amir Peretz en stafchef van het leger Dan Halutz zijn geviseerd.

Le Soir sluit niet uit dat er nog meer aanklagers zullen volgen

Het piepkleine Belziek gaat zich weeral eens onsterfelijk belachelijk maken met totaal ongegronde klachten ingediend door Jodenhatende Arabische fascisten. Nadien gaat men waarschijnlijk weer stom verbaasd zijn dat Verhofstadt of De Gucht weer niet welkom meer gaan zijn in Israël. Absurdistan??? Nu, méér dan ooit!!!
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 14:55   #2
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Het is een goede zaak dat er een klacht tegen Israël wordt ingediend.

Waarom zou het Internationale Gerechtshof alleen maar in beperkte mate oorlogsmisdadigers mogen vervolgen terwijl de slachtoffers van oorlogsmisdaden geen klacht zouden mogen indienen ?

De slachtoffers van oorlogsmisdaden moeten ook steeds rekenen op de hulp van de Europese Unie en allerlei Internationale hulpverleningsorganisaties maar de fondsen van de Europese Unie en van de Internationale hulpverleningsorganisaties geraken ooit eens op.

Als Israël de honderdduizenden slachtoffers in de Gaza-strook en in Libanon moet gaan vergoeden, zal het wel eerst tweemaal nadenken vooraléér opnieuw oorlogsmisdaden te begaan en de Conventies van Genève op grove wijze te schenden !

Zie ook 'Vredesacties Midden-Oosten'
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 15:23   #3
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Dit stond vandaag op de website van De Standaard..
Belgische klacht tegen Israël voor oorlogsmisdaden

Het piepkleine Belziek gaat zich weeral eens onsterfelijk belachelijk maken met totaal ongegronde klachten ingediend door Jodenhatende Arabische fascisten. Nadien gaat men waarschijnlijk weer stom verbaasd zijn dat Verhofstadt of De Gucht weer niet welkom meer gaan zijn in Israël. Absurdistan??? Nu, méér dan ooit!!!
Dus iemand die een klacht indient tegen de staat Israël voor oorlogsmisdaden is een automatisch een fascist en een jodenhater? Als er zich iemand belachelijk maakt door zijn haat tegenover moslims/Arabieren zo openlijk tentoon te spreiden, ben jij het wel AntiDeutsch!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 15:41   #4
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Gezien Israël zich schuldig maakte aan oorlogsmisdaden en een aantal internationale rechten heeft geschonden (en nog steeds schendt), kan iedere Libanese vluchteling in principe een klacht met een eis tot schadevergoeding tegen de Israëlische Staat indienen.

Waarom zou de Israëlische Staat deze zaak trouwens niet ernstig nemen ?
Bepaalde landen binnen de Europese Unie zorgden er een paar jaar geleden immers voor dat slachtoffers van de Jodenvervolging ook een 'schadevergoeding' ontvingen alhoewel een genocide natuurlijk moeilijk te 'vergoeden' is.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 27 juli 2006 om 15:45.
Oud 27 juli 2006, 15:45   #5
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De man treedt op voor zijn cliënten Ali Abdul-Sater en diens vrouw Farkad El Husseini, Belgen van Libanese origine die met hun drie kinderen in Libanon op vakantie waren toen Israël het land begon aan te vallen.

Arabische fascisten???? Waar haal je het? Ik zie een gechoqueerd gezin met 3 kinderen dat op vakantie was. Stel je voor dat jij dat zou zijn geweest met je vrouw en 3 kinderen.

Er scheelt toch wel iets met jou hoor...
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 15:51   #6
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Arabische fascisten???? Waar haal je het? Ik zie een gechoqueerd gezin met 3 kinderen dat op vakantie was. Stel je voor dat jij dat zou zijn geweest met je vrouw en 3 kinderen.

Er scheelt toch wel iets met jou hoor...
Gechoqueerd zijn is heel goed te begrijpen in zo'n situatie. Maar ik waag het te betwijfelen of die mensen een ander land hadden aangeklaagd in dezelfde situatie...

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 27 juli 2006 om 15:51.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 15:53   #7
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Gechoqueerd zijn is heel goed te begrijpen in zo'n situatie. Maar ik waag het te betwijfelen of die mensen een ander land hadden aangeklaagd in dezelfde situatie...
jij kent hun dan (goed)?
Oud 27 juli 2006, 16:05   #8
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Een klacht uit Belgie? En moet dit serieus genomen worden? Colin Powell en een resem anderen hebben ooit een klacht aan hun been gehad vanuit Belgie en wat waren de gevolgen?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 16:14   #9
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Een klacht uit Belgie? En moet dit serieus genomen worden?
Neen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 16:31   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Welke idioot gaat er nu op vakantie met zijn familie in een gebied waar zulke spanningen en zo'n grote kansen op geweld hangen?

Gut ja, "echte Belgen " die hun "Belgische" identiteit hebben gekregen, net omdat ze uit dat gebied gevlucht waren vanwege diezelfde situatie.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2006, 16:31   #11
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dus iemand die een klacht indient tegen de staat Israël voor oorlogsmisdaden is een automatisch een fascist en een jodenhater? Als er zich iemand belachelijk maakt door zijn haat tegenover moslims/Arabieren zo openlijk tentoon te spreiden, ben jij het wel AntiDeutsch!
Anti-Deutsch blinkt al langer uit in dit soort uitspraken: al wie tegen Israël is, is een anti-semitische fascist.
Oud 27 juli 2006, 16:33   #12
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Welke idioot gaat er nu op vakantie met zijn familie in een gebied waar zulke spanningen en zo'n grote kansen op geweld hangen?

Gut ja, "echte Belgen " die hun "Belgische" identiteit hebben gekregen, net omdat ze uit dat gebied gevlucht waren vanwege diezelfde situatie.

Wie ben jij om dit oordeel te vellen over die mensen. Er zal wel een reden geweest zijn. Niet vergeten dat het betreffende gezin Belgisch-Libanees waren, misschien waren ze wel op jaarlijks bezoek bij de familie.
Oud 27 juli 2006, 16:34   #13
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat houdt je tegen om klacht neer te leggen tegen de toplui van Hamas, Hezbollah en Al-Qaeda? Neem een voorbeeld aan die mensen, ipv hen voor fascisten uit te maken. Die wet is er niet om buitenlandse staatshoofden te vervolgen, maar om oorlogsmisdadigers aan te klagen. Ik denk dat Hezbollah perfect in dat hokje past.
Oud 27 juli 2006, 16:37   #14
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is dat voor een belachelijke reactie? Misschien mensen die er nog familie hebben. De burgeroorlog is ondertussen al wel een tijd gedaan. Israël had zich al in 2000 teruggetrokken uit Zuid-Libanon en Syrië deed dat vorig jaar. Er was helemaal geen reden om aan te nemen dat Israël plots Libanon zou aanvallen.
Oud 27 juli 2006, 16:40   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Toch blijft het sterk idioot om naar een oorlogszone op vakantie te gaan.
Oud 27 juli 2006, 16:42   #16
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was geen oorlogszone meer!
Oud 27 juli 2006, 16:42   #17
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het vele malen idioter om zo te reageren, zonder enige kennis over deze mensen!
Oud 27 juli 2006, 16:49   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sorry, geen oorlogzone?
De Libanese Burgeroorlog is misschien officieel wel gedaan, maar Israël heeft al langer aangekondigd er geen doekjes meer rond te winden.

En hoe lang zijn er nu al effectief oorlogshandelingen?
Het afvuren van raketten vanuit Zuid Libanon op Israël is bij wijze van spreken nooit gestopt.

Ik ben misschien snel om die familie te beoordelen. Maar naar mijn maatstaven zijn het potentiele kannidaten voor een darwin award.

2027, tijdens de gruwelijke burgeroorlog tussen wallonië en vlaanderen ben ik gaan lopen. Ik heb in die 20 jaar dat ik van mijn geboortstreek weg ben een nieuw leven opgebouwd, mijn eigen kinderen op zien groeien, en uiteindelijk heb ik zelfs genoeg geld bij elkaar om een lange vakantie te betalen voor mijn gezin.

enkele opties

Kom, we gaan naar "huis" daar waar Vlaamse scherpschutters nog steeds kogels uitwisselen met waalse politiemensen, en andersom, waalse bommenleggers af en toe een vlaams huis opblazen.

Hey, laat ons oom Wesley en kroost tot ons halen. Kunnen ze een maandje hier in rust en vrede komen logeren.

Ik kies voor optie nummer 2, en U?

Laatst gewijzigd door maddox : 27 juli 2006 om 16:55.
Oud 27 juli 2006, 16:49   #19
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Een klacht uit Belgie? En moet dit serieus genomen worden? Colin Powell en een resem anderen hebben ooit een klacht aan hun been gehad vanuit Belgie en wat waren de gevolgen?
Ik hoop dat het niet bij deze éne Belgische klacht zal blijven. Er zijn tienduizenden mensen die Libanon zijn moeten ontvluchten tengevolge van de Israëlische bombardementen.

Ik hoop ook dat de klacht van de Libanese Premier ontvankelijk zal verklaard worden.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 27 juli 2006 om 16:52.
Oud 27 juli 2006, 17:22   #20
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Ik hoop dat ook, mijn maag krimpt ineen van de arrogantie waarmee landen anderen compleet in de vernieling bombarderen, gewoon omdat ze dat kunnen.

Als een kind mij volop tegen de schenen trapt ga ik het eens goed dooreen schudden, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ook eens volop tegen dat kind te gaan schoppen, omdat ik met mijn macht ook verantwoordelijkheid heb.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be