![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ben deze voormiddag met mijn vriendin wat gerief gaan halen voor haar kat bij "Tom&Co" op de Antwerpsesteenweg in MEchelen.
Wat mij daar enorm opviel was het aanbod van speeltjes en voeding voor alle huisdieren. Wat mij echter nog meer opviel was de vogels, konijnen,hamsters en cavias die er zaten. Allemaal opeengepakt, allez, er was toch geen plaats genoeg om normaal te bewegen of vliegen. In kotjes van 50 op 50 cm en misschien 50 hoog. Er zaten zelfs duiven in. Als men een beetje nuchter en logisch nadenkt dan weet men dat dit niet goed is voor deze dieren zo opeengepakt zitten. Ze hebben dan ook nog de warmte (hitte?) van die lampen die in die mooie kotjes hangen. Pas op!, De kooien waren wel proper maar de dieren zagen er echt slecht uit. In 1 kot zaten er 3 duiven samen. Die konne hun vleugels niet eens helemaal openspreiden.... Een ander kot had dan 12 (jawel) grasparkieten in 1 kotje zitten. Als je weet dat een parkiet ongeveer 15 �* 20 cm groot is, dan weet je het wel. Je zag ook dat die dieren eronder leden. Hun pluimen waren "beschadigd", sommige hadden kale plekken....kortom ondierlijk. Ik ben helemaal gene "GROENE" rakker, integendeel, maar om dieren te verkopen als "dingen" kan volgens mij niet; IK ROEP DAN OOK IEDEREEN OP OM GEEN HUISDIEREN MEER TE KOPEN bij winkels die hun dieren zo verwaarlozen. Die dieren zijn de zenuwinzinking nabij van in zo'n klein kotteke te zitten en de mensen maar lachen en zeggen dat het zo mooi is.... AUB , DENK NA. Gaia zal hiervan ook op de hoogte gebracht worden, dus big chief van Tom & Co, ik hoop dat ge dit leest WANT DIT KAN NIET DOOR DE BEUGEL. Alles wat leeft heeft gevoelens!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben ook regelmatige klant van Tom & Co en ik moet zeggen dat er in de winkel van Vilvoorde de beestjes wel meer plaats krijgen in de kooien. Het is dus gewoon de gerant en/of het personeel dat hier in de fout is gegaan, niet de keten.
Tijdens de hittegolf kregen de beestjes in de Vilvoordse Tom & Co regelmatig ververst water en werden de kooien van de knaagdieren vaker schoongemaakt. De visvijvers (er zijn 5 ! bakken) worden er ook goed onderhouden en zijn nooit vuil. Het moet dus echt aan het plaatselijke personeel liggen hoor.
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben volledig met u akkoord Oetekke. Ik heb niks tegen dierenspeciaalzaken, wel iets tegen dierenwinkels en zeker tegen supermarkten. Het doet me plezier dat er vele middelen zijn om je dier goed te verzorgen, maar in Tom en Co zitten de dieren gewoon slecht gehuisvest.Ga zeker niet voor vissen naar een gewone dierenwinkel of supermarkt.
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het houden van huisdieren lijkt mij soms een bizarre bezigheid.
Het soort dier en de omgangswijze ermee, zegt vaak veel over de persoonlijkheid van het 'baasje' http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=277
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie een gezelschapsdier wil gaat beter een sukkelaar uit het asiel halen. De dieren die al een ongezellig avontuur achter de rug hebben krijgen zo tenminste een nieuwe, en hopelijk betere, eigenaar dan voordien.
Kwekers en dierenverkopers kunnen hun kost dan enkel nog verdienen door de spullen te verkopen die voor dieren dienen. DINGEN dus die probleemloos opeengestapeld kunnen worden en geen water, voedsel en verzorging nodig hebben. Dit om maar te zeggen dat we niet alleen bij Gaia hoeven te gaan klagen maar dat we er zelf ook iets aan kunnen doen. Verder zou iedereen zijn huisdieren moeten steriliseren of castreren zodat er, wegens ongelukjes met vruchtbare dieren, geen gratis of grotendeels gratis handeltje met dieren ontstaat. Deze nieuwelingen zijn immers meestal niet gewenst en geraken al te vaak op de sukkeltoer eens ze zes weken oud zijn en niet zelden al veel vroeger. Ik heb meer dan één 'verloren gezet' poesje met het flesje gevoed tot het groot genoeg was om alleen te eten. Vogels horen in de vrije natuur thuis. Het is daar voor hen al moeilijk genoeg om te overleven. Nestkastjes voor wie een tuin heeft zijn een aanrader. Vogels zijn geen gezelschapsdieren. Ze zijn van nature zelfs bang van de mens! Ik vraag me dus af wat mensen beweegt om deze gevleugelde zangertjes in getraliede kooitjes of 'volieres' op te sluiten. Vijvers zijn in tegenwoordig. Men is niet tevreden met een waterplasje waar waterlelies en zuurstofmakende planten in en rond staan maar wil ook nog de beweging van vissen in zijn mini-oceaantje. Geen probleem ware het niet dat je een kenner moet zijn om fauna en flora gezond en levenslustig te houden. Zelfs het PH van het water heeft daar een grote invloed op en een fikse regenbui kan de zuurtegraad in zo'n miniplas al enorm beinvloeden. Maar hoeveel van de vijverbezitters maken zich daar zorgen om, denken jullie?
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Dit gaat serieus te ver, kerel.
![]() Ik was je net nog een beetje sympathiek beginnen vinden door die dierentopics.
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() I'm sure you get my point. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() [size=2]Klein maar fijn, meen ik te zeggen.
Over die ongelukkige Marokkanenuitspraak, ik ben zeker dat Oeteke ditmaal wel probeerde de ironie te hanteren, alhoewel dit niet echt het ideale moment was dat te doen et blablabla et blablabla[/size]
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Secretaris-Generaal VN
|