Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2006, 09:01   #1
armando
Schepen

Standaard De Kreuners

Gisteren naar een concert geweest van de Kreuners in Liedekerke.
Opvallend geen provocerende taal van Walter Grootaers. 10 jaar geleden was het nog van : "aan alle idoten die op het Vlaams Blok stemmen, couscouskreten". Opvallend ook de kreuners staan niet op de lijst van TOM BARMAN. Wat zou de reden kunnen zijn?
armando is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 09:02   #2
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Gisteren naar een concert geweest van de Kreuners in Liedekerke.
Opvallend geen provocerende taal van Walter Grootaers. 10 jaar geleden was het nog van : "aan alle idoten die op het Vlaams Blok stemmen, couscouskreten". Opvallend ook de kreuners staan niet op de lijst van TOM BARMAN. Wat zou de reden kunnen zijn?
Geen toeval.

Uit De Standaard van dit weekend:

Citaat:
Walter Grootaers, zanger en tv-presentator : ,,Artiesten mogen het podium gebruiken om een politiek statement te maken. Ik sta volledig achter het idee. De aandacht voor de problematiek is terecht. Toch zit ik met een dubbel gevoel. Het initiatief is té georchestreerd en heeft een te zware politieke kleur gekregen. De timing, een week voor de verkiezingen, is ook heel jammer. Ik vrees voor een averechts effect in het stemhokje. Men had de concerten beter op 11 juli gepland, dan zou de boodschap bij de mensen beter blijven hangen zijn. Ik denk niet dat ik ga kijken. Nee, de Kreuners zijn niet gevraagd. We zouden er ook niet op ingaan.''
Oud 9 juli 2006, 09:07   #3
Randa
Burgemeester

Standaard

Is Grootaers ook niet zoiets als schepen in Lier, voorzichtig zijn is dan de boodschap, je kunt nooit weten, wat er gebeurd met de verkiezingen en vooral daarna, stel u voor dat ge het VB uitgemaakt hebt voor van alles en nog wat, en dat uw schepenzetel dan ineens afhangt van die mannen.
om dood te vallen.
het zal waarschijnlijk wel niet zo zijn, maar men kan niet voorzichtig genoeg zijn
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 09:14   #4
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Ah, ik dacht dat ze hier gingen kreunen. Blijkbaar is er een heksenjacht van het Vlaams Blok op artiesten die zich uitspreken voor verdraagzaamheid en tegen racisme. Dat zegt genoeg over het Blok.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 09:21   #5
armando
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Ah, ik dacht dat ze hier gingen kreunen. Blijkbaar is er een heksenjacht van het Vlaams Blok op artiesten die zich uitspreken voor verdraagzaamheid en tegen racisme. Dat zegt genoeg over het Blok.
heksenjacht??? Ik stel me gewoon vragen over het waarom of mag dat ook al niet meer? ooit gehoord van de freedom of speech?

Wat Walter Grootaers zegt is terecht. Maar wat hij vroeger deed tijdens zijn concerten vond ik allesbehalve democratisch

Laatst gewijzigd door armando : 9 juli 2006 om 09:22.
armando is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 09:22   #6
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
heksenjacht??? Ik stel me gewoon vragen over het waarom of mag dat ook al niet meer? ooit gehoord van de freedom of speech?

Al die Blokkertjes die opeens zoveel vragen gaan stellen . Ze zijn toch wel vooraf goedgekeurd door meneer-vrije-meningsuiting Dewinter eh?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Oud 9 juli 2006, 09:32   #7
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is er een heksenjacht van het Vlaams Blok op artiesten die zich uitspreken voor verdraagzaamheid en tegen racisme.
Het lijkt er eerder op dat de betreffende artiesten bij het zich uitspreken geen tegenspraak dulden.

Maar die tegenspraak komt wel. Thé Lau alludeerde vorige vrijdag op een concert in Deurne ook even aan het initiatief van Deus. Het publiek reageerde zowel met applaus als met boegeroep. Moet kunnen hé, Griffin?
Oud 9 juli 2006, 09:37   #8
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Het lijkt er eerder op dat de betreffende artiesten bij het zich uitspreken geen tegenspraak dulden.

Maar die tegenspraak komt wel. Thé Lau alludeerde vorige vrijdag op een concert in Deurne ook even aan het initiatief van Deus. Het publiek reageerde zowel met applaus als met boegeroep. Moet kunnen hé, Griffin?
Omdat ze niet gerecupereerd willen worden door het Enge Blok? Die artiesten komen op voor verdraagzaamheid, als het Blok wil opkomen voor onverdraagzaamheid is dat hun zorg. Dan moeten ze niet janken als ze er voor uitgemaakt worden. Of als ze veroordeeld worden voor racisme.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 9 juli 2006, 09:41   #9
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat ze niet gerecupereerd willen worden door het Enge Blok? Die artiesten komen op voor verdraagzaamheid, als het Blok wil opkomen voor onverdraagzaamheid is dat hun zorg.
Nee, Thé Lau noemde het Blok bij naam.

Ze spreken zich uit tegen "onverdraagzaamheid", verhullen niet dat dat een codewoord is voor Vlaams Belang, en bij het minste publieke tegenwindje gaan ze huilen over intimidatie. Komaan zeg, wie wil stoten wil uitdelen moet ook tegen een stoot kunnen.
Oud 9 juli 2006, 09:41   #10
PAJOT
Banneling

Standaard

als men voortdurend de vergelijking maakt tussen het VB en de onverdraagzaamheid is dat logisch dat men daar tegen opkomt .... Als men een jarenlange campagne voert bvb dat de Joden ongedierte zijn en de NSDAP houdt een concert voor een proper leefmilieu dan ga je daar toch ook niet mee gaan staan zingen terwijl je in principe toch voor een proper milieu bent.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 09:42   #11
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Al die Blokkertjes die opeens zoveel vragen gaan stellen . Ze zijn toch wel vooraf goedgekeurd door meneer-vrije-meningsuiting Dewinter eh?
Je moet eens met stemmende leden praten van VLD en SPa olv huidig voorzitter VLD Somers en Stevaert(voormalig voorzitter SPa), eer je kritiek hebt op Dewinter.
Ook nog, lees het citaat van Walter Grootaerts nog eens grondig, gaan misschien je ogen wat verder open.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 10:05   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze niet gerecupereerd willen worden door het Enge Blok? Die artiesten komen op voor verdraagzaamheid, als het Blok wil opkomen voor onverdraagzaamheid is dat hun zorg. Dan moeten ze niet janken als ze er voor uitgemaakt worden. Of als ze veroordeeld worden voor racisme.
"Die artiesten..." De meeste artiesten hebben tot nu toe geen stelling genomen en hun opvattingen niet wereldkundig gemaakt. Daarenboven kregen de deelnemende artiesten de garantie dat het concert geen politieke bedoening was, alhoewel nu blijkt - en voor wie de zaak vroeger al heeft opgevolgd kon dat wel op voorhand vermoeden - dat er wel een grote politieke onderstroom is.

Iedereen is voor verdraagzaamheid, maar dan wel de echte verdraagzaamheid. Niet de "verdraagzaamheid" van de uitgeholde en nieuwe opgevulde betekenis zoals door de PC'ers wordt gehanteerd. Niet de "verdraagzaamheid" die inhoudt dat men onverdraagzaam moet zijn tegen alwie ook maar enige vorm van kritiek uit op het huidige asiel-, integratie- en immigratiebeleid, die durft aanklagen dat er problemen zich voordoen met de migrantengemeenschap, die stelt dat men criminaliteit harder moet aanpakken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 10:10   #13
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Misschien dat ie op zijn "pik" is getrapt omdat ie niet is gevraagd. Dit zou ook een reden kunnen zijn.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 15:57   #14
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
als men voortdurend de vergelijking maakt tussen het VB en de onverdraagzaamheid is dat logisch dat men daar tegen opkomt .... Als men een jarenlange campagne voert bvb dat de Joden ongedierte zijn en de NSDAP houdt een concert voor een proper leefmilieu dan ga je daar toch ook niet mee gaan staan zingen terwijl je in principe toch voor een proper milieu bent.
Goed gezegd. Ik ben het volledig met je eens. Ik zou het niet beter kunnen zeggen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 15:59   #15
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet de "verdraagzaamheid" die inhoudt dat men onverdraagzaam moet zijn tegen alwie ook maar enige vorm van kritiek uit op het huidige asiel-, integratie- en immigratiebeleid, die durft aanklagen dat er problemen zich voordoen met de migrantengemeenschap, die stelt dat men criminaliteit harder moet aanpakken.
Ook zeer goed gezegd. Die politiek correcten zijn hypocriet. Volgens hun eigen moraliserend gepreek zouden ze het Vlaams belang moeten "verdragen".
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 17:49   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Nee, Thé Lau noemde het Blok bij naam.

Ze spreken zich uit tegen "onverdraagzaamheid", verhullen niet dat dat een codewoord is voor Vlaams Belang, en bij het minste publieke tegenwindje gaan ze huilen over intimidatie. Komaan zeg, wie wil stoten wil uitdelen moet ook tegen een stoot kunnen.
Touché

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 17:50   #17
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Die artiesten..." De meeste artiesten hebben tot nu toe geen stelling genomen en hun opvattingen niet wereldkundig gemaakt. Daarenboven kregen de deelnemende artiesten de garantie dat het concert geen politieke bedoening was, alhoewel nu blijkt - en voor wie de zaak vroeger al heeft opgevolgd kon dat wel op voorhand vermoeden - dat er wel een grote politieke onderstroom is.

Iedereen is voor verdraagzaamheid, maar dan wel de echte verdraagzaamheid. Niet de "verdraagzaamheid" van de uitgeholde en nieuwe opgevulde betekenis zoals door de PC'ers wordt gehanteerd. Niet de "verdraagzaamheid" die inhoudt dat men onverdraagzaam moet zijn tegen alwie ook maar enige vorm van kritiek uit op het huidige asiel-, integratie- en immigratiebeleid, die durft aanklagen dat er problemen zich voordoen met de migrantengemeenschap, die stelt dat men criminaliteit harder moet aanpakken.
Dus omdat de meerderheid geen stelling in neemt mag het niet van Jantje?
En het is het Blok die het hele gebeuren tegen zich op zet, niet die artiesten.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 9 juli 2006, 17:53   #18
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

'Hij wou altijd al nummer één zijn,
maar er aan denken alleen al deed zo'n pijn'.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 17:57   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
. Walter Grootaers, zanger en tv-presentator : ,,Artiesten mogen het podium gebruiken om een politiek statement te maken. Ik sta volledig achter het idee. De aandacht voor de problematiek is terecht. Toch zit ik met een dubbel gevoel. Het initiatief is té georchestreerd en heeft een te zware politieke kleur gekregen. De timing, een week voor de verkiezingen, is ook heel jammer. Ik vrees voor een averechts effect in het stemhokje. Men had de concerten beter op 11 juli gepland, dan zou de boodschap bij de mensen beter blijven hangen zijn. Ik denk niet dat ik ga kijken. Nee, de Kreuners zijn niet gevraagd. We zouden er ook niet op ingaan.''
Walter heeft gelijk. Het Vlaams Belang haalt als enige partij gratis voordeel uit dat concert. Vandaar de heisa van Dewinter. Hij weet dat ook.
Oud 9 juli 2006, 18:00   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
En het is het Blok die het hele gebeuren tegen zich op zet, niet die artiesten.
Met de tekst op pagina 1 van 0110.be in het achterhoofd, wat bedoel je hiermee ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be