![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kwestie van een discussie tussen mij en een vriend te settelen. Volgens mij als je zonder rijbewijs rijdt en "gepakt" wordt, en je kan je rijbewijs binnen de 24h aan de politie gaan presenteren, is er geen probleem. Volgens mijn "tegenstander"
![]() Help ons deze discussie te settelen. Wie heeft gelijk?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Rij gewoon niet met de auto... vele beter voor het milieu, minder risico op een ongeval, kost u minder en je kan nog een pintje drinken !
Voordelen van een auto : asociaal ! Maar dat was de vraag niet zeker ? ![]() Laatst gewijzigd door Hans.. : 10 augustus 2006 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Art. 4 van het KB betreffende het rijbewijs: Art. 4. Zijn ontslagen van de verplichting houder te zijn van een rijbewijs en het bij zich te hebben : 1° de bestuurders die overeenkomstig de bepalingen van dit besluit het praktische examen afleggen of met het oog daarop een scholing volgen. Deze vrijstelling geldt eveneens wanneer zij zich naar het examencentrum begeven om het examen af te leggen en ervan terugkeren voor : a) de bestuurders die vervallenverklaard zijn van het recht tot sturen en die het praktische examen moeten afleggen voorgeschreven in artikel 38 van de wet; (...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je krijgt normaal gezien een boete als je de gevraagde papieren niet kan voorleggen. Je moet je rijbewijs altijd op zak hebben als je met de auto rijdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() ik ken verschillende mensen die dit al hebben voorgehad, en geen boete hebben gehad als ze op tijd met hun papieren op het politiebureau waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is dat pure goodwill van de agent in kwestie geweest, als je een agent tegenkomt die z'n dag niet heeft of die strikt de regels volgt, heb je het zitten.
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je kan ook gewoon in Wallonië gaan rondtoeren. Dat mag daar allemaal.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Mjah, ik denk dat het vooral van zal afhangen welke documenten je bijhebt.
Geen rijbewijs en geen verzekering zal waarschijnlijk betekenen dat je aan de kant mag gaan staan of mag binnenrijden. Geen rijbewijs maar wel een paspoort zal men misschien nog laten passeren (zeker als de verzekering ook op naam van de betrokkene staat). Met die nieuwe paspoorten is het overigens niet zo moeilijk om na te trekken of iemand van het recht tot sturen vervallen is, via het rijksregister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Groen! dankt u voor uw stem...
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Laatst gewijzigd door DaBlacky : 11 augustus 2006 om 13:41. |