![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: hoeveel uren per dag zou u willen werken? | |||
minder dan zes |
![]() ![]() ![]() |
11 | 39,29% |
zes |
![]() ![]() ![]() |
8 | 28,57% |
zeven |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,57% |
acht |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,29% |
meer dan acht |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,29% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Fransen werken liefst niet meer dan zes uur per dag
![]() PARIJS - De Fransen zouden gemiddeld liefst slechts zes uur per dag werken. Dat blijkt uit de zondag bekendgemaakte resultaten van een enquête van het Instituut TNS-Sofres voor het magazine Vivre Plus. Ongeveer een vierde van de 1000 ondervraagden vonden twee tot vijf uur werken per dag ideaal, slechts 4 procent wou graag tien uur of langer werken. Toch was circa twee derde van de ondervraagden van oordeel dat zij - ook wegens de 35 urenweek in veel bedrijven - al genoeg tijd hebben om zich uit te rusten, zich te ontspannen en te slapen. bvb (belga)03/09/2006 ------------------------------------------ ik vind zes uur per dag ideaal. hoeveel uren zouden jullie graag per dag willen werken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel hilarisch. De Fransen en werken.... is een zeldzame combinatie
Ik zou het eerder bekijken naar eigen capaciteit. 4 dagen van 10 uur lijkt me voor mij heel leuk. Maar indien het zou kunnen, tot 12 uur per dag, met een totaal van 160 uur per maand. Dit werkt helaas niet in grotere firma's, want die willen continuiteit. Als een lopende band moet wachten omdat passagierstoelmonterder X niet op zijn plek is, dan gaat het serieus mis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hangt er gewoon van af.
Als ik geeb zin heb het liefste 0 minuten en als ik mij vol energie voel 24 uur. Maar ik werk er nu zo'n 2�*3 per dag. de rest van de tijd denkt mijn baas dat ik werk maar ben wel 5 uur aanwezig als ik niet op reis ben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Acht uur, en als het moet mag het wat meer zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de franken staan aan de wieg van het beschaafde europa. de verlichting, de grote filosofen, wetenschappers, al het goede uit de helleens-romeinse cultuur, de keltische en de germaanse in één. hun verfijnde smaak inzake architectuur, keuken, kleding, wijnen, kaas, al het goede van het leven... en wat betreft oorlogen, we zullen maar niet over engeland, spanje, italië of duitsland beginnen zeker? ![]() maar soit, hier gaat de topic niet over hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wel, ik heb geen zin om 40 uur te werken want 9/10 is het 50 uur met de overuren erbij.Meestal heb je geen keus want anders voldoe je niet aan de norm op de werkvloer...
+ De evolutie naar 60u zie ik totaal niet zitten... Nu 6u ja maar 8u is oke voor mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Liefst 0 uur/dag.
Maar aangezien ik af en toe eens geld wil uitgeven, werk ik natuurlijk een stuk meer.
![]() |
#10 |
|
![]() 6u per dag is goed.
al wil ik gerust 7 u per dag werken. maar dan dan maar 4 dagen vrij af. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ik zou toch graag 6 uur per dag niet werken...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Het hangt er vanaf of ik betaald word hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() 8 uur werk
8 uur ontspanning 8 uur slaap Ik werk niet en zelfs wanneer ik werk (strikt genomen), dan werk ik nog niet. Kan dus geen harde lijn trekken tussen "werk" en ontspanning. Integendeel, sommige kennissen kunnen zodanig ouwehoeren aan de telefoon dat ik m'n ontspanning vaak minder ontspannener vind dan het werk. 't Leven is soms héél confuus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() idd, wist je dat sommige werknemers zelfs tijdens hun uren zich ontspannen
![]() ze PRATEN gewoonweg met collega's over PRIVEzaken e!! of ze gaan KOFFIE halen ![]() of nog erger: ze gaan naar POLITICS.BE tijdens de uren!!! Laatst gewijzigd door Duvelke : 3 september 2006 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil gerust acht uur per dag werken, maar ik zou het tof vinden als de vrijdag of maandag ook een dag vrij zou zijn. Zoals de week van de 14de augustus zou het altijd moeten zijn: drie dagen werken, vier dagen vrijaf, drie dagen werken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 0 uur. Ik werk om geld te verdienen. Als ik voldoende geld zou hebben om mijn behoeften voor de rest van mijn leven te vervullen, dan werkte ik niet meer. Niet dat ik dan altijd op mijn luie krent zou zitten, maar ik zou dan nog enkel de dingen doen waar ik zin in heb (o.a. 8 uren per dag op mijn luie krent zitten)
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() K'werk zes uren,k'vind dit dik ok Ik werk wel 10 dagen op 2 rust,dus ik heb een normale werkweek 10 dagen is wel lang hoor,K'heb bijna geen weekeinde meer MAAR IK WERK GRAAG,MIJN WERK IS MIJN HOBBY Dus ja?
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() gaan werken is dus voor jou puur geld gaan halen?? Dat zou ik dus nooit doen, je moet toch altijd met een beetje plezier naar je werk gaan anders hou je dat niet lang vol. Ik begrijp wel dat er geld in het laadje moet komen, maar dan kan je nog altijd voor iets anders gaan solliciteren of gaan bijstuderen.
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het gaat ook niet over wat ik doe, het gaat om het moeten. Een aantal dingen die ik nu doe, zou ik blijven doen, maar alleen wanneer ik er zin in heb.
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Het is niet te geloven dat vroeger mijnwerkers, die een kleine duizend meter onder de grond moesten werken, het land platlegden omdat ze niet meer mochten werken...
![]() |
![]() |
![]() |