Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2006, 10:12   #1
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard La Chunga voor de derde maal papa

Eerst en vooral wil ik aan La Chunga en zijn gezin geluk wensen met deze nieuwe aanwinst.
Toch zullen zij die me een beetje kennen weten dat ik bij geboortes naast mijn hart ook gehoor geef aan mijn verstand.
Ik zie dat felicitaties geuit worden bij dit gebeuren.
Traditioneel is dit ook de normaalste zaak van de wereld.
Als je het hart even kunt laten zwijgen en enkel de cijfers laat spreken, kom je dan tot dezelfde conclusie?
Als 2 mensen, 3 mensen maken is er een toename van 50%.
Mocht dit de norm zijn zou je met andere woorden ons huidige aantal aardbewoners van 7 miljard naar 10,5 miljard laten evolueren op één generatie, na twee generatie’s zou dit zelfs naar een kleine 16 miljard gaan.
Als je het op deze manier bekijkt is er plots minder reden tot blijdschap (denk ik?).
Maar natuurlijk wordt er bij geboortes niet naar het grote plaatje gekeken.
Men is blij voor de ouders en blij voor/met het kind.
Het spijt me een beetje dat ik hier wat voor stoorzender moet spelen. Dus nogmaals la chunga , niks persoonlijks, ik wens je alle geluk toe, maar hoop toch dat ook eens naar het ruimere plaatje gekeken wordt door hen die er nog moeten aan beginnen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 10:32   #2
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

natuurlijke selectie.
hard, ik weet het... (maar ik heb het dan ook niet bedacht)
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 10:48   #3
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Eerst en vooral wil ik aan La Chunga en zijn gezin geluk wensen met deze nieuwe aanwinst.
Toch zullen zij die me een beetje kennen weten dat ik bij geboortes naast mijn hart ook gehoor geef aan mijn verstand.
Als je het hart even kunt laten zwijgen en enkel de cijfers laat spreken, kom je dan tot dezelfde conclusie?
Mocht dit de norm zijn zou je met andere woorden ons huidige aantal aardbewoners van 7 miljard naar 10,5 miljard laten evolueren op één generatie, na twee generatie’s zou dit zelfs naar een kleine 16 miljard gaan.
Als je het op deze manier bekijkt is er plots minder reden tot blijdschap (denk ik?).
Het spijt me een beetje dat ik hier wat voor stoorzender moet spelen. Dus nogmaals la chunga , niks persoonlijks, ik wens je alle geluk toe, maar hoop toch dat ook eens naar het ruimere plaatje gekeken wordt door hen die er nog moeten aan beginnen
Geef alvast het goede voorbeeld en leg er bij u een knoop in.

(PS: uw theorie gaat niet op voor Europa waar we met te weinig geboortes zitten)
Oud 17 augustus 2006, 13:36   #4
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
natuurlijke selectie.
hard, ik weet het... (maar ik heb het dan ook niet bedacht)
Het is niet uitsluitend natuurlijk meer.
Veel hangt af van waar je geboren wordt.
Iemand met ijzersterke genen kan er in bvb Africa veel sneller het loodje leggen dan een nauwelijks levensvatbaar iemand in het rijke westen.
Het is wat het is, goed voor wie in een rijk milieu geboren wordt, pech voor de anderen.
Of dit een goed of slecht systeem is, is een andere discussie.
Oud 17 augustus 2006, 13:46   #5
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Geef alvast het goede voorbeeld en leg er bij u een knoop in.
Gelukkig bestaan er ook minder pijnlijke methodes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
(PS: uw theorie gaat niet op voor Europa waar we met te weinig geboortes zitten)
Tja, welk pleidooi moet je dan voeren?
Europeanen mogen vier kinderen maken en Chinezen maar één?

Twee kinderen per koppel (wereldwijd) lijkt me het meest redelijke en minst discriminatieve voorstel te zijn dat mogelijk is.
Twee kinderen per koppel betekend theoretisch immers een status quo.
In de praktijk zal het eerder uitdraaien op een lichte afname (net hetgeen we mi nodig hebben).

Ik pleit ervoor om dit streefcijfer zo veel mogelijk op vrijwillige basis na te streven. Als er al maatregelen van overheidswege genomen worden zouden het ten hoogste zacht sturende maatregelen mogen zijn.
Begrijp me dus niet verkeerd ik ben bvb een absoluut tegenstander van gedwongen abortussen van overheidswege.

Laatst gewijzigd door satiper : 17 augustus 2006 om 13:47.
Oud 17 augustus 2006, 13:49   #6
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet uitsluitend natuurlijk meer.
Veel hangt af van waar je geboren wordt.
Iemand met ijzersterke genen kan er in bvb Africa veel sneller het loodje leggen dan een nauwelijks levensvatbaar iemand in het rijke westen.
Het is wat het is, goed voor wie in een rijk milieu geboren wordt, pech voor de anderen.
Of dit een goed of slecht systeem is, is een andere discussie.
Voil�*, de natuur selecteert: op dit ogenblik het sterkst in Afrika. (jammergenoeg voor de Afrikanen) Hier vergrijst de boel, dus kunnen we best wat meer hebben. Liefst zonder "import" van buitenaf, zorgt enkel voor geweld op langere termijn.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 14:30   #7
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig bestaan er ook minder pijnlijke methodes

Tja, welk pleidooi moet je dan voeren?
Europeanen mogen vier kinderen maken en Chinezen maar één?

Twee kinderen per koppel (wereldwijd) lijkt me het meest redelijke en minst discriminatieve voorstel te zijn dat mogelijk is.
Twee kinderen per koppel betekend theoretisch immers een status quo.
In de praktijk zal het eerder uitdraaien op een lichte afname (net hetgeen we mi nodig hebben).

Ik pleit ervoor om dit streefcijfer zo veel mogelijk op vrijwillige basis na te streven. Als er al maatregelen van overheidswege genomen worden zouden het ten hoogste zacht sturende maatregelen mogen zijn.
Begrijp me dus niet verkeerd ik ben bvb een absoluut tegenstander van gedwongen abortussen van overheidswege.
Nee bedankt. Ik zou toch graag 4 kinderen hebben hoor.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 17:13   #8
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Voil�*, de natuur selecteert: op dit ogenblik het sterkst in Afrika. (jammergenoeg voor de Afrikanen) Hier vergrijst de boel, dus kunnen we best wat meer hebben. Liefst zonder "import" van buitenaf, zorgt enkel voor geweld op langere termijn.
Is ook een soort van selectie, dat klopt. Rijken met rotslechte genen kunnen zich voortplanten waar armen met supersterke genen mogen creperen. Ik denk dat Darwin iets anders met natuurlijke selectie bedoelde, maar het blijft al bij al selectie dat wel.
Oud 17 augustus 2006, 17:23   #9
satiper
Minister-President

Standaard

[quote=Heftruck;1875526]Nee bedankt. Ik zou toch graag 4 kinderen hebben hoor. [/quote)

4 kinderen betekend een verdubbeling per generatie.
Van 7 miljard naar 14 en daarna naar 28, in twee generaties.
Deze keuze moet volgens velen nog steeds kunnen.
Vrijheid blijheid.
Of toch niet?
Over de gevolgen kunnen we nog altijd groepsgewijs een klaagzang aanheven.
Of zo'n klaagzang veel soelaas brengt durf ik wel te betwijfelen.
Maw zagen en klagen helpt niet beste mensen, actie moet er komen
Oud 17 augustus 2006, 17:28   #10
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

als we de middelen die moeder aarde en de techniek die de menselijke evolutie ons ter beschikking stellen voor de volle 100% zouden benutten, kan ons aardbolleke nog minstens 100 keer zo veel mensen aan, dan er nu op de planeet leven.

Laatst gewijzigd door Proletariër : 17 augustus 2006 om 17:28.
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 17:35   #11
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
als we de middelen die moeder aarde en de techniek die de menselijke evolutie ons ter beschikking stellen voor de volle 100% zouden benutten, kan ons aardbolleke nog minstens 100 keer zo veel mensen aan, dan er nu op de planeet leven.
700 miljard ipv 7 miljard dus.
Momenteel heeft iedere aardbewoner nog ongeveer (gemiddeld) 2 hectare ter beschikking.
In jouw scenario wordt dit teruggebracht tot 200m² of 10 meter op 20.
Hierop moeten dan ook nog koeikes en schaapjes enz grazen alsook wat fabriekjes enz (allemaal miniatuur liefst veronderstel ik )
Alles is mogelijk, maar het één al wat meer dan het ander
Oud 17 augustus 2006, 20:28   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Proficiat aan al wie werkers op de wereld zet, die mijn pensioen zullen betalen.8)
Oud 17 augustus 2006, 20:51   #13
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen paniek; na 2 generaties met 16 miljard?
Tegen dat we zo op mekaar gepakt zitten breken er vast een resem afschuwelijke ziektes uit die pakweg de helft van de bevolking om zeep helpen.
En dan verloopt alles weer normaal.

Geen paniek dus...
Oud 18 augustus 2006, 07:04   #14
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Proficiat aan al wie werkers op de wereld zet, die mijn pensioen zullen betalen.8)
Nu hoor ik u spreken!8)
Oud 18 augustus 2006, 07:55   #15
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Gelijkaardige argumentatie als in derde-wereldlanden, met verschil pensioen tov verzorging oude dag.
Argument houd trouwens geen steek.
Mochten we werkelijk naar die aantallen gaan breekt er een gevecht om te overleven los. Arme gepensioneerden maken in dit geval weinig kans
Oud 18 augustus 2006, 07:57   #16
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Geen paniek; na 2 generaties met 16 miljard?
Tegen dat we zo op mekaar gepakt zitten breken er vast een resem afschuwelijke ziektes uit die pakweg de helft van de bevolking om zeep helpen.
En dan verloopt alles weer normaal.

Geen paniek dus...
Ongelukken voorkomen is beter dan ze te genezen.
Oud 18 augustus 2006, 13:54   #17
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Ik ga deze thread afdrukken en bewaren tot wanneer ons derde kindje ietsje ouder is.

Mbt de naam won ik gisteren wat info in op het gemeentehuis en mijn plannetje om het kind God te noemen, gaat niet op: Mag niet! Een mens mag niet eens een naam voor een kind kiezen. Maar soit...
Mijn vriendin is hier niet echt rouwig om want ze zag zoiets niet zitten. Het zou er dan hoogstwaarschijnlijk toch nooit van gekomen zijn want hoewel ik in het bedrijf de baas ben, zwaait zij de plak thuis, dus...

Mbt mijn bijdrage tot de overbevolking van de wereld meen ik me bij Desiderius te kunnen aansluiten. Het klinkt vreselijk, maar anders is het niet...de natuurlijke selectie zorgt voor alles.
Ook het argument rond vergrijzing kan tellen....Superstaaf merkt het terecht op...
Oud 18 augustus 2006, 14:55   #18
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ik ga deze thread afdrukken en bewaren tot wanneer ons derde kindje ietsje ouder is.

Mbt de naam won ik gisteren wat info in op het gemeentehuis en mijn plannetje om het kind God te noemen, gaat niet op: Mag niet! Een mens mag niet eens een naam voor een kind kiezen. Maar soit...
Mijn vriendin is hier niet echt rouwig om want ze zag zoiets niet zitten. Het zou er dan hoogstwaarschijnlijk toch nooit van gekomen zijn want hoewel ik in het bedrijf de baas ben, zwaait zij de plak thuis, dus...

Mbt mijn bijdrage tot de overbevolking van de wereld meen ik me bij Desiderius te kunnen aansluiten. Het klinkt vreselijk, maar anders is het niet...de natuurlijke selectie zorgt voor alles.
Ook het argument rond vergrijzing kan tellen....Superstaaf merkt het terecht op...
La Chunga,

Ik hoop, dat ik je met mijn thread geen nare gevoelens bezorg.
Dat was alleszins niet de bedoeling.
Ik hoop van ganser harte dat het met jou en je uitbreidend gezinnetje opperbest gaat.
Mensen hebben de vrijheid om op dit vlak te doen wat ze willen, dus kan niemand een ander op dit vlak iets kwalijk nemen.
Toch heb ik van jouw post gebruik gemaakt om ook de andere kant nog eens te belichten.
Ik hoop dat je me dit niet al te kwalijk neemt.
Geniet nog van de roes

mvg
satiper

Laatst gewijzigd door satiper : 18 augustus 2006 om 14:55.
Oud 18 augustus 2006, 15:22   #19
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Het is geen onbelangrijk onderwerp dat je aansnijdt en het feit dat de uitbreiding van ons gezin niet enkel voor ons een gelukkig moment is, maar ook aanleiding is voor anderen om na te denken over de wereld maakt het geheel nog voldoeninggevender.

Er zijn al veel meer ongelukkige zaken die aanleiding geven tot discussie, overloop de onderwerpen op dit forum: een moord hier, een dode ginds, een politieke dwaasheid, een ramp, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het eten van taart is zalig maar als we naar aanleiding daarvan niet zouden mogen nadenken over het feit dat overdadig eten van zulks zoets zwaarlijvigheid in de hand werkt, dan was obesitas nu misschien geen gezondheidsprobleem.
Oud 18 augustus 2006, 16:31   #20
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik durf te wedden dat Tesla zelf een spektakelshow had ineengestoken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be