Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2006, 08:59   #1
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard Terugstuurpolitiek voor vluchtelingen op de helling?

Geenszins ga ik hier mijn mening poneren over de politiek die de overheid voert mbt vluchtelingen.
De jongste gebeurtenissen roepen enkele vragen op...

Drie mensen van de politie zitten onder huisarrest vast in een hotel in Somalieland (niet internationaal erkend land) omdat hun papieren niet in orde waren.
Dit kan een precedent zijn dat de terugstuurpolitiek van de overheid wijzigt, want als elk land op deze manier zou reageren wanneer hun mensen worden gerepatrieerd, dan stellen zich toch wel enkele problemen.
Blijft het opportuun om onder deze omstandigheden mensen naar hun land van herkomst terug te sturen?

Vanzelfsprekend bestaan met veel landen 'terugnameverdragen' (de naam alleen al, en dan nog over mensen alsof het over een soort goederen gaat) maar met evenveel landen bestaan zo'n verdragen niet.

Moeten we mensen die uit een land komen die op dergelijke manier reageert hier laten blijven? Moeten we een andere oplossing zoeken?
Oud 16 augustus 2006, 09:26   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Hebt ge geen gemakkelijkere vraag?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 09:27   #3
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hebt ge geen gemakkelijkere vraag?
Zoiets als: "Een kookpan en een braadpan kosten samen €25. Hoeveel kost de braadpan als je de prijs van de kookpan weet?"
Oud 16 augustus 2006, 10:23   #4
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Geenszins ga ik hier mijn mening poneren over de politiek die de overheid voert mbt vluchtelingen.

Drie mensen van de politie zitten onder huisarrest vast in een hotel in Somalieland (niet internationaal erkend land) omdat hun papieren niet in orde waren.
Dit kan een precedent zijn dat de terugstuurpolitiek van de overheid wijzigt, want als elk land op deze manier zou reageren wanneer hun mensen worden gerepatrieerd, dan stellen zich toch wel enkele problemen.
Blijft het opportuun om onder deze omstandigheden mensen naar hun land van herkomst terug te sturen?

Vanzelfsprekend bestaan met veel landen 'terugnameverdragen' (de naam alleen al, en dan nog over mensen alsof het over een soort goederen gaat) maar met evenveel landen bestaan zo'n verdragen niet.

Moeten we mensen die uit een land komen die op dergelijke manier reageert hier laten blijven? Moeten we een andere oplossing zoeken?
Ik zie niet in waarom wij ons uitwijzingsbeleid zouden moeten laten bepalen door een land dat niet eens bestaat. De eco vluchtelingen er gewoon afzetten per C130, en wegwezen.
Een alternatief is om vluchtelingenkolonies te bouwen op Groenland. De toestroom zal drastisch afnemen.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 10:32   #5
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Dat van die politiemensen is pure pesterij. Die uitgewezen somalier had geen enkel papier op zak en die stuurden ze wel terug met het vliegtuig mee terwijl dat zij die politiemensen daar houden wegens het zogezegd niet beschikken over een correct visum om het land te kunnen verlaten. Stoppen met repatrieren zeg je? Dat zie je van hier ! Het is dat juist wat zij willen bereiken met hun pesterij.

Dat men volgende keer een C130 gebruikt, de somalier dwingt een parachtute aan te doen. Eens boven de bestemming, luik open, somalier een duwtje en klaar is kees. Pakje afgeleverd zonder hoeven te landen ! Het zal gedaan zijn met onze voeten te laten spelen door die moslims.

Laatst gewijzigd door smiley : 16 augustus 2006 om 10:34.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 11:32   #6
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Wat nog eens bewijst dat alle heisa die de partij van de anti-establishment larie en apekool is...
men kan in de huidige vrije beweging van mensen geen grenzen meer afsluiten van de door het lot benadeelde landen naar de poeprijke Westerse landen...
en nu is het ook duidelijk dat de landen van oorsprong ook de terugkeer niet willen mogelijk maken door pesterijen...

ik ben eens curieus wat De Winter en Co hier ooit op zouden kunnen antwoorden... uiteraard is blabla blabla verkopen makkelijk als men weet dat men enkel verantwoordelijkheid verschuldigd is aan malcontenten die sowieso wanneer de gelegenheid zich voordoet op een andere bliksemafleider voor niet establishment kiezers zich richten...

maar ja, de "aanhangers" mogen natte dromen hebben... De Winter en Co lachten in hun vuistje voor zoveel goedgelovigheid... daardoor kunnen zij zelf enkele tientallen "mandatarissen" een riante parlementaire wedde bezorgen, zonder dat die er iets moeten voor doen,...

teren op onrealiseerbare dingen is toch mooi.... onnozel kiesvee die zich laten vangen...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 11:35   #7
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
Wat nog eens bewijst dat alle heisa die de partij van de anti-establishment larie en apekool is...
men kan in de huidige vrije beweging van mensen geen grenzen meer afsluiten van de door het lot benadeelde landen naar de poeprijke Westerse landen...
en nu is het ook duidelijk dat de landen van oorsprong ook de terugkeer niet willen mogelijk maken door pesterijen...

ik ben eens curieus wat De Winter en Co hier ooit op zouden kunnen antwoorden... uiteraard is blabla blabla verkopen makkelijk als men weet dat men enkel verantwoordelijkheid verschuldigd is aan malcontenten die sowieso wanneer de gelegenheid zich voordoet op een andere bliksemafleider voor niet establishment kiezers zich richten...

maar ja, de "aanhangers" mogen natte dromen hebben... De Winter en Co lachten in hun vuistje voor zoveel goedgelovigheid... daardoor kunnen zij zelf enkele tientallen "mandatarissen" een riante parlementaire wedde bezorgen, zonder dat die er iets moeten voor doen,...

teren op onrealiseerbare dingen is toch mooi.... onnozel kiesvee die zich laten vangen...
Een krachtdadig optreden is nodig. Geen halfzachte maatregelen zoals die van de steenbok66ers die met hun voeten laten rammelen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, en de stank van de wonde is al helemaal ondraaglijk aan het worden. Dringend tijd dat het Vlaams Belang eens orde op zaken kan stellen.

Laatst gewijzigd door smiley : 16 augustus 2006 om 11:38.
Oud 16 augustus 2006, 11:37   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat opvangcentra in de verschillende regios, onder VN mandaat, hier die enige oplossing zijn.

Iedereen die hier aankomt wordt naar zulk opvangcentrum gestuurd, GINDER onderzoekt men de gegrondheid van de asielaanvraag. Indien die gegrond is wordt aan de asielzoeker een land toegewezen (geen eigen keuze), indien niet wordt hij naar zijn land van herkomst teruggestuurd.

Na een tijdje zullen de mensen minder moeite doen om eerst naar hier te geraken en hopelijk rechtstreeks naar zo'n opvangcentrum trekken.
Consequentie is hier de enige oplossing.

Door het onderzoek ginder uit te voeren en ginder van opvang te voorzien belopen de kosten een fractie van wat men er hier aan zou moeten spenderen.

Laatst gewijzigd door circe : 16 augustus 2006 om 11:39.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 11:51   #9
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:

Landen die op dergelijke manier reageren moeten maar onder druk gezet worden.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 12:53   #10
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Een krachtdadig optreden is nodig. Geen halfzachte maatregelen zoals die van de steenbok66ers die met hun voeten laten rammelen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, en de stank van de wonde is al helemaal ondraaglijk aan het worden. Dringend tijd dat het Vlaams Belang eens orde op zaken kan stellen.
ja goedkope stoere taal...
want het VB kan en zal niets kunnen oplossen...
stoere taal verkopen wel...
en goedkoop ook...
omdat ze weten dat enkel onnozele zielen en anti-estblishmenters in hen hun vertrouwen stellen...
dus verkoop maar stoere taal...
men vangt geen vliegen met azijn...
Oud 16 augustus 2006, 13:42   #11
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De openingspost handelt over een actueel probleem (cfr Somaliland), en een mogelijk precedent dat dit schept. U sleept er onmiddellijk het VB bij, en start een tirade tegen de goedgelovige kiezer die voor het VB stemt. Naast de kwestie? Natuurlijk. Persoonlijke frustratie? Meer dan waarschijnlijk.

Wat betreft de vele mandatarissen en hun riante parlementaire wedde. Misschien eens http://www.standaard.be/extra/pdf/mandaten.pdf raadplegen. En kunt u in ene weg eens een vergelijking maken tussen de verschillende fracties.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 14:09   #12
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
De openingspost handelt over een actueel probleem (cfr Somaliland), en een mogelijk precedent dat dit schept. U sleept er onmiddellijk het VB bij, en start een tirade tegen de goedgelovige kiezer die voor het VB stemt. Naast de kwestie? Natuurlijk. Persoonlijke frustratie? Meer dan waarschijnlijk.

Wat betreft de vele mandatarissen en hun riante parlementaire wedde. Misschien eens http://www.standaard.be/extra/pdf/mandaten.pdf raadplegen. En kunt u in ene weg eens een vergelijking maken tussen de verschillende fracties.
ik heb enkel gereageerd op een deelnemer die meende dat het VB het zou oplossen...

Citaat:
citaat:
ik ben helemaal niet gefrustreerd... maar een realist die weet dat in de huidige kontekst van de wereld er altijd mensen zullen zijn die uit hun benadeelde positie in een door het lot niet gunstig bedeelde streek, steeds zullen proberen naar de door het lot bedeelde paradijzen te komen...
en er zullen steeds landen zijn die de terugkeer zullen tegenwerken...

en als dan hier een misleide VB kiezer schrijft dat hij een oplossing verwacht van die profiteurs van 's mensen naïviteit die die partij zijn, dan geef ik mijn kommentaar...
maar ja de gefrustreerde "believers" in die monumentale afzetters partij zijn dan uiteraard gefrustreerd en krijgen natte dromen van de stoere taal die De Winter en Co verkopen... terwijl ze in hun vuistje lachen over zoveel menselijke onnozelheid....

wat niet weg neemt dat het voor de sukkelaars in de derde wereld een drama is en blijft...
daarom heb ik ook steeds gepleit voor een beetje welwillendheid tegenover mensen die niet het geluk hadden geboren te worden uit een "bevoorrechte baarmoeder" in een bevoorrecht land...

Laatst gewijzigd door Steenbok66 : 16 augustus 2006 om 14:11.
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 18:07   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom wij ons uitwijzingsbeleid zouden moeten laten bepalen door een land dat niet eens bestaat. De eco vluchtelingen er gewoon afzetten per C130, en wegwezen.
Een alternatief is om vluchtelingenkolonies te bouwen op Groenland. De toestroom zal drastisch afnemen.

Om bij Afrika,het grootste probleemcontinent te blijven.
Nu reeds blijven veruit de meeste vluchtelingen in Afrika zelf rondhangen.Ironisch genoeg zijn het de meest vernuftige,dappere,koppigste die nog verder proberen te vluchten...geef toe,die laatste zijn nu exact het soort mensen die DAAR nodig zijn,niet hier!

Mogelijk zullen,uiteindelijk,een paar Afrikaanse landen een stuk land aan de Zee ,het mag woestijn zijn,tijdelijk moeten aanvaarden als "vrije zone",waar de VN dan vluchtelingen onderbrengt,voedt,herschoolt,en vanwaaruit de repatriatie geregeld wordt!

verder;
Europa en Amerika hebben een vrij lange traditie van universiteiten en hogescholen waar toekomstige "elite",die normaal ver van elkaar wonen en elkaar nooit zouden tegengekomen zijn, samen studeren.(de EU promoot dit zelfs uitdrukkelijk,in de VS ,door de grotere mobiliteit,is dat een evidentie)
Deze "illumni" vormen vrijwel automatisch een "cultureel patroon" over immense oppervlakken,wetende dat velen ervan in hoge funkties terechtkomen....

DAT mankeert in afrika,ook hier kan de VN helpen,bics en schriftjes uitdelen in de brousse is zeker OK,maar de toplui moeten ook opgeleid worden.En de opleiding begint NIET met een halfautomatisch wapen.

Het lijkt me immens veel goedkoper dan al die zotte avonturen nu,logischer,en veel direkter!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2006, 21:31   #14
smiley

Standaard

Citaat:
ik heb enkel gereageerd op een deelnemer die meende dat het VB het zou oplossen...
Helemaal niet. Pieke heeft gelijk. U bent degene die er Filip Dewinter en het Vlaams Belang bent beginnen bijsleuren, niet ik. De verkiezingen naderen nietwaar. De steenbok66ers worden nerveus.

Laatst gewijzigd door smiley : 16 augustus 2006 om 21:33.
Oud 16 augustus 2006, 21:41   #15
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope, tenzij u in de toekomst kon kijken. De post die ik quote was een reactie van U hierop:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat van die politiemensen is pure pesterij. Die uitgewezen somalier had geen enkel papier op zak en die stuurden ze wel terug met het vliegtuig mee terwijl dat zij die politiemensen daar houden wegens het zogezegd niet beschikken over een correct visum om het land te kunnen verlaten. Stoppen met repatrieren zeg je? Dat zie je van hier ! Het is dat juist wat zij willen bereiken met hun pesterij.

Dat men volgende keer een C130 gebruikt, de somalier dwingt een parachtute aan te doen. Eens boven de bestemming, luik open, somalier een duwtje en klaar is kees. Pakje afgeleverd zonder hoeven te landen ! Het zal gedaan zijn met onze voeten te laten spelen door die moslims.
Nergens een woord dat alle heil van het VB verwacht.

Laatst gewijzigd door Pieke : 16 augustus 2006 om 21:42.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 14:55   #16
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoiets als: "Een kookpan en een braadpan kosten samen €25. Hoeveel kost de braadpan als je de prijs van de kookpan weet?"
... maar je moet dan nog rekening houden met het feit dat als je én kookpan én braadpan koopt je een korting krijgt...
2 - 1 is niet noodzakelijk = 1...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 15:00   #17
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Tenzij we zeker weten dat de "asiel"zoeker vlucht omdat zijn leven bedreigd word, niemand uit dat land meer toelaten. Alle burgers uit een land waar er miserie is toelaten en opvangen is ook een onmogelijke opdracht. Helpen ter plaatse, dat is de boodschap.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2006, 16:39   #18
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Landen die op dergelijke manier reageren moeten maar onder druk gezet worden.
Hilarisch! Een land dat je niet erkent onder druk zetten! Dat zal veel indruk maken!!!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be