Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2006, 19:32   #1
ordal
Vreemdeling

ordal's schermafbeelding

Standaard het betaalbaar woonbeleid van good all vl

Betaalbaar en comfortabel wonen voor iedereen
Good All Vlaanderen hecht groot belang aan het recht op betaalbaar en comfortabel wonen.

Het recht op wonen is een essentieel mensenrecht voor onze partij.

Er moeten meer bouwgronden komen, zodat de prijs van bouwgrond kan dalen. Het moet mogelijk zijn landbouwgronden om te vormen tot bouwgronden, op voorwaarde dat deze tegen betaalbare prijzen worden aangeboden.

De overheid moet optreden tegen speculatie met bouwgronden en moet waken over de betaalbaarheid van bouwgrond. Kunstmatige schaarste dient krachtig te worden aangepakt.

Good All Vlaanderen is voor een soepeler beleid inzake ruimtelijke ordening. Lange tijd werden overtredingen op de wetgeving inzake ruimtelijke ordening min of meer gedoogd. Het is dan ook onmogelijk en totaal onredelijk om op zeer korte termijn recht te trekken wat in het verleden fout gelopen is. Daarom wil Good All Vlaanderen inzake ruimtelijke ordening met een nieuwe lei beginnen.

Wij verzetten ons krachtig tegen de gedwongen afbraak van woningen. Er moet een algemene amnestie komen voor alle zonevreemde woningen en voor alle bouwovertredingen uit het verleden.

Daar dit land nu eenmaal zeer dichtbevolkt is, moet er prioritair voldoende ruimte worden voorzien voor woongebied zodat comfortabel wonen opnieuw betaalbaar wordt.

Ten einde zoveel mogelijk mensen de kans te geven eigenaar te worden, is Good All Vlaanderen voorstander van sociale leningen. Mensen die bij de banken geen lening kunnen krijgen of die wegens omstandigheden hun hypothecaire lening niet langer kunnen afbetalen, moeten van de overheid een sociale lening kunnen krijgen.

Een dergelijke lening wordt verleend tegen een normale rentevoet maar het maandelijkse afbetalingsbedrag is aangepast aan de hoogte van het netto-maandinkomen. Als het inkomen stijgt, stijgt het maandelijks af te betalen bedrag. Indien het inkomen zou dalen, dan daalt de maandelijkse afbetaling.

Een dergelijke lening is niet aan een specifieke looptijd gebonden. Men betaalt af naar draagkracht tot de schuld en de interesten vereffend zijn. Het maakt niet uit of dat 20 jaar, 30 jaar of nog langer duurt. Het recht op wonen staat centraal en komt op de eerste plaats.

Good All is voorstander van de afschaffing van de registratierechten op de verwerving van het eigen woonhuis of op de verwerving van bouwgrond voor het eigen woonhuis. Op die manier valt een belangrijke kostenfactor weg en wordt het voor meer mensen mogelijk eigenaar te worden.

Ook de notariskosten moeten worden verminderd. Er dient eveneens te worden onderzocht of het niet wenselijk zou zijn het notariaatvolledig te hervormen..

Good All Vlaanderen wil meer sociale woningen. Ook wat sociale woningen betreft, moeten de bewoners ervan worden aangemoedigd eigenaar te worden, onder meer door sociale leningen en de afschaffing van de registratierechten op de verwerving van het eigen woonhuis.

De BTW op woningbouw moet worden verlaagd. Op die manier wordt bouwen voor een groter deel van de bevolking financieel haalbaar.

Laatst gewijzigd door ordal : 25 oktober 2006 om 19:36.
ordal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 19:35   #2
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Kan je even de formatting aanpassen?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 19:40   #3
ridderke
Schepen

ridderke's schermafbeelding

Standaard

Heftruck hiermee
is
1 bewezen dat Ordal een tekst in het Nederlands kan schrijven die inhoudelijk sterk is
2 Dat hij desnoods de taal van den werkmens spreekt
ridderke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 19:40   #4
Heftruck

Standaard

Wel... bedankt voor 't aanpassen van de formatting... denk ik...

(Nu had ik even de indruk met een ietwat serieuzer lid van Good All Vlaanderen te kunnen praten...)
Oud 25 oktober 2006, 19:42   #5
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ridderke Bekijk bericht
Heftruck hiermee
is
1 bewezen dat Ordal een tekst in het Nederlands kan schrijven die inhoudelijk sterk is
2 Dat hij desnoods de taal van den werkmens spreekt
Een inhoudelijk sterke tekst beoogt een verdediging van de standpunten, niet een loutere opsomming daarvan. (No offence ment, Ordal...)

Laatst gewijzigd door Heftruck : 25 oktober 2006 om 19:43.
Oud 25 oktober 2006, 19:45   #6
ordal
Vreemdeling

ordal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Een inhoudelijk sterke tekst beoogt een verdediging van de standpunten, niet een loutere opsomming daarvan.
wij van good all vlaanderen hebben onze punten opgenoemt en wij hebben ook voor al onze punte maatregels.

er zijn hier in ''belgië" 4-5 partijen die veel beloven en 1001 punten hebben die ze willen bekomen nu zie het verschil tussen hun en ons is dat wij niet beloven maar doen.
Oud 25 oktober 2006, 19:45   #7
ridderke
Schepen

Standaard

Citaat:
Een inhoudelijk sterke tekst beoogt een verdediging van de standpunten, niet een loutere opsomming daarvan. (No offence ment, Ordal...)
Voilla hij kan het weer ni halen
al ooit eens een inhoudelijk sterke tekst van BUB, LSP of andere 'concurrenten' gezien
Oud 25 oktober 2006, 19:46   #8
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ordal Bekijk bericht
is dat wij niet beloven maar doen.
En wanneer kan ik daar iets van beginnen voelen? Tot dusver blijven het beloftes, net als bij alle andere partijen.
Oud 25 oktober 2006, 19:49   #9
ordal
Vreemdeling

ordal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wanneer kan ik daar iets van beginnen voelen? Tot dusver blijven het beloftes, net als bij alle andere partijen.
ik zou zegen stem op ons of zorg dat wij teminsten ergens een zetel krijgen die iets of wat gewicht heeft en vala onze punten komen voor en u voelt de gevolgen
Oud 25 oktober 2006, 19:51   #10
Heftruck

Standaard

Citaat:
ik zou zegen stem op ons of zorg dat wij teminsten ergens een zetel krijgen die iets of wat gewicht heeft en vala onze punten komen voor en u voelt de gevolgen
Dus eigenlijk gewoon net hetzelfde probleem als alle andere partijen? Maar daar wil je vanzelfsprekend niet mee te maken hebben, want jullie zijn "anders"?
Oud 25 oktober 2006, 19:57   #11
ridderke
Schepen

Standaard

Zeg wat wil je een staatsgreep ofzo, we leven in democratie hé, om iets te kunnen veranderen moet je in parlement geraken hé
Oud 25 oktober 2006, 19:58   #12
ordal
Vreemdeling

ordal's schermafbeelding

Standaard

jeps wij zijn geheel anders
zie spa - cd&v - vld hebben al jaren en jaren mogen proberen ze hebben al veel belooft tog hebben z al meer gelogen.

groen moet er ni aankomen want dan mogen we morgen niet ademen of we moeten al 1 of andere belasting betalen ( wat nu ook al is maar tog )

spirit als er iemand weet waar z voor staan je vertel het mij dan even

nva ze zegen dat z voor vlaanderen zijn maar dit is een leugen ze willen gewoon me regeren en voor de rest passen z zicht altijd aan

vlaams belang ja laten we het hier maar niet over hebben

en ja bub en al de rest antwoorden niet eens op een mail van mij
oke ja pvda die wel
Oud 25 oktober 2006, 20:02   #13
Heftruck

Standaard

Citaat:
Zeg wat wil je een staatsgreep ofzo, we leven in democratie hé, om iets te kunnen veranderen moet je in parlement geraken hé
Je gelooft nog in fabeltjes? Of je wilt jezelf grote democratische alures geven?

Tip; Ik ben geen groot democraat. Ik ben daarentegen nog veel minder een autocraat of aanhanger van elk ander initiatief dat het individu onderdrukt. (Niet dat ik verwacht dat jij die nuantie kan maken, maar ik ben benieuwd...)
Oud 25 oktober 2006, 20:05   #14
ridderke
Schepen

Standaard

Citaat:
jeps wij zijn geheel anders
zie spa - cd&v - vld hebben al jaren en jaren mogen proberen ze hebben al veel belooft tog hebben z al meer gelogen.

groen moet er ni aankomen want dan mogen we morgen niet ademen of we moeten al 1 of andere belasting betalen ( wat nu ook al is maar tog )

spirit als er iemand weet waar z voor staan je vertel het mij dan even

nva ze zegen dat z voor vlaanderen zijn maar dit is een leugen ze willen gewoon me regeren en voor de rest passen z zicht altijd aan

vlaams belang ja laten we het hier maar niet over hebben

en ja bub en al de rest antwoorden niet eens op een mail van mij
oke ja pvda die wel
Prima analyse Ordal
alleen en de LSP
met nazi's werken we niet samen

De BUB die kunnen niet antwoorden hé, Hans1 is nog altijd het programma aan het analyseren, hij heeft l de hulp van heel zijn familie ingeroepen, ze bevatten het niet
een partij met meer dan 1 punt????? Laat staan een volledig programma.
Oud 25 oktober 2006, 20:07   #15
ridderke
Schepen

Standaard

Citaat:
Je gelooft nog in fabeltjes? Of je wilt jezelf grote democratische alures geven?

Tip; Ik ben geen groot democraat. Ik ben daarentegen nog veel minder een autocraat of aanhanger van elk ander initiatief dat het individu onderdrukt. (Niet dat ik verwacht dat jij die nuantie kan maken, maar ik ben benieuwd...)
Ja Heftruck we weten het nu wel
autocratie terug naar de tijd van voor de Verlichting

Wij onderdrukken het individu niet, integendeel

en dat je geen groot democraat bent had jezelf niet moeten zeggen hoor, wisten we al lang.
Oud 25 oktober 2006, 20:14   #16
ordal
Vreemdeling

ordal's schermafbeelding

Standaard

wij van good all wille dr voor iedereen zijn.
en ja wat is het beste dat iemand kan doen om iets eerlijk en rechtvaardig te laten verlopen laat gewoon het volk oordelen of iets goed of slecht is. zo als tijden een rechtzaak daar beslist de jury en bij een wet zou het volk moeten oordelen
Oud 25 oktober 2006, 20:58   #17
Heftruck

Standaard

Citaat:
Ja Heftruck we weten het nu wel
autocratie terug naar de tijd van voor de Verlichting

Wij onderdrukken het individu niet, integendeel

en dat je geen groot democraat bent had jezelf niet moeten zeggen hoor, wisten we al lang.
Leer lezen, echt, 't is nodig.
Oud 25 oktober 2006, 20:59   #18
Heftruck

Standaard

Citaat:
en ja wat is het beste dat iemand kan doen om iets eerlijk en rechtvaardig te laten verlopen laat gewoon het volk oordelen of iets goed of slecht is. zo als tijden een rechtzaak daar beslist de jury en bij een wet zou het volk moeten oordelen
Eerlijker is dat het individu zelf kiest wat goed is (zolang hij/zij daarmee anderen niet hindert in hun vrijheid).
Oud 25 oktober 2006, 21:22   #19
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jullie willen er inderdaad voor iedereen zijn, als de anderen het maar bekostigen ... hoe dat ik daar niet zelf aan gedacht heb ...

Laatst gewijzigd door AyneRand : 25 oktober 2006 om 21:22.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 21:44   #20
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Jullie willen er inderdaad voor iedereen zijn, als de anderen het maar bekostigen ... hoe dat ik daar niet zelf aan gedacht heb ...
Welja, men denkt dan ook het warm water te hebben uitgevonden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be