![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Geen idee waar de Vlaamse Media Maatschappij het ergens haalt maar tot mijn consternatie stel ik vast dat er opnieuw 10 proto-humanen het Big Brother huis bewonnen. Om extra glans te geven, en om het tot in den treurnis herhaalde concept een nieuwe dimensie te geven hebben ze nu de 10 primaten met de meeste entertainment waarde samen laten hokken in de hoop dat er zonder grenzen geneukt, gezopen, gevloekt en gerookt kan worden. De huiskamer is een door rook omgeven ruimte waar zich zo nu en dan een halfnaakte holbewoner zich al vloekend een weg baant door de etensresten waar zeker drie clochards een dag mee kunnen volmaken. In de dagboekkamer hebben de 10 leeghoofden dan de mogelijkheid om even nog meer in de belangstelling te staan en daar nog even enkele straffe oneliners de wereld in te sturen. De daarvoor gebruikte camera en geluidsinstallatie hadden ze beter geinstalleerd in de Andes om daar de lokgroep van de Colombiaanse Schrielhagedis te registreren, dat beest heeft ongetwijfeld meer te vertellen dan deze bavianen met kleren aan. Ondertussen wordt in de keuken maar gekibbeld tussen twee vampen die de 18 jaar net gepasseerd zijn omdat er voor vandaag twee bakken bieren besteld zijn en geen chips. Ondertussen liggen enkele van die mossels te weken in het verwarmde buitenzwembad en tracht nog een andere idioot zijn gemist televisiedebuut in het leven zoals het is : politie goed te maken met enkele gillers van formaat te placeren en net iets grappiger tracht te zijn dan wc-bril. Ik hoef dergelijke programma's niet, toch goed geprobeerd. Geef mij dan maar de herhalingen van de Familie Backeljau en van de Kotmadam. Dat zijn tenminste nog acteurs...
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Koetjes en kalfjes?
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat dit programma erg relevant is ter bestudering van de huidige manier van denken..... Zowel voor als achter de camera.. Zowel voor als achter het beeldscherm... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Partijlid
|
![]() Daarom heb ik dat stukje geschreven, even stilstaan bij de zin van dergelijke televisie. Is toch maatschappelijk?
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Het programma zelf heeft niets met de maatschappij te maken, en moest dat zo zijn verhuis ik naar de Congo , daar lopen de apen in het wild rond en steken ze die niet in een Big Brother huis.
De vraag welke zin dit programma heeft heeft dan wel weer alles met onze samenleving te maken.
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pak uw koffers dus al maar naar Kongo ![]() Staat het programma u niet aan? De ultieme oplossing! --> Kijk er niet naar!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan er niet naast kijken! De posters hangen aan de bussen en de trams en de gazetten staan er vol van.
![]() |
![]() |
#10 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar we weten dan toch alweer dat jij een ab-so-lu-te BB-hater bent. Hoera! (Ik ga subiet misschien wel kijken, of anders verder lezen in Dead Famous van Ben Elton.) Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() FC de Kampioenen ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik volg dat programma niet omdat het mij niet interesseert. Ik kan dus ook niet oordelen of het goed is of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zijn er hier mensen die de Familie Backeljau ook pure cult vinden? Dit programma wordt vaak afgedaan als goedkope VTM slapstick, maar ik vind dat dit toch veel meer is dan al die andere zogenaamd komische series. Ik ken nog mensen die niks moeten weten van Vlaamse comedie, maar Backeljau wel geweldig vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() De vraag is nog steeds of BB nu exhibitionisme of voyeurisme is
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Partijlid
|
![]() Het is duidelijk aangetoond dat dit niet huis hoort bij 'koetjes en kalfjes'.
Om een tekstje te kunnen schrijven over een bepaald programma is het een vereiste om minstens eenmaal het bekeken te hebben, lijkt me redelijk logisch. Het is een feit dat 1 op 6 vlamingen kijken naar BB, in die verhouding behoor ik dan tot de 5 anderen, maar 1 op 6 is toch een niet verwaarloosbaar aantal mensen. Ik wou hier alleen de discussie openen over het programma : wie kijkt? waarom? enz...
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind BB in ieder geval minder ziekelijk dan mensen die hun bevalling of trouw laten filmen en uitzenden: daar toon je iets heel persoonlijks aan iedereen die het wil zien, terwijl je in BB zelf kunt bepalen wat je toont, je hoeft er zelfs helemaal jezelf niet te zijn... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of je nu naar het programma op tv ziet of niet, ik ken de namen van de "bewoners" al bijna van buiten, gewoon van ze elke dag te zien in gazetten, op bussen en trams,... Het begint veel weg te hebben van de echte big brother uit 1984.
![]() |
![]() |
#20 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En neen, ik geef toe dat ik de eerste BB heb bekeken maar 2 en 3 niet meer. Maar ik zou minder problemen hebben met een BB 4 dan met deze 'all stars'-versie, ze hadden beter 10 nieuwe pummels gezocht en die voor aap laten staan dan die 10 afgezaagde, niets meer te vertellen hebbende kloothommels.
![]() |