![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie wil er in Vlaanderen eigenlijk nog België? Laatst gewijzigd door baarle : 21 augustus 2006 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het weze duidelijk dat dit allemaal Flamingantische nazi's zijn. Maar dan op uitstervende wijze. 90% van de mensen wilt immers Hans als Grote Leider van de heersende unitaire en Franstalige elite.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder valt mij ook de terughoudendheid van de Unizo-leiding op. Ze wilde duidelijk geen punt maken van regionalisering, en hield de resultaten van de enquête een tijdje in om ze "te laten bezinken". De Unizo-top is voorbijgestoken door haar basis. Dat dit zijn invloed zal hebben op de CD&V-standpunten is klaar. Nu nog de vakbonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 80% vraagt niet de onafhankelijkheid, ze vragen meer bevoegdheden. toch een serieus verschil, me dunkt. Is die vraag gesteld trouwens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() "Verregaande regionalisering" is zo algemeen dat het veel kan omvatten. Ik ben ook voor een verregaande regionalisering, namelijk de splitsing van belgië...
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar de ondernemers stippen wel duidelijk een paar punten aan, dus niet over de gehele lijn.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zover ik weet is de vraag naar onafhankelijkheid in de enquête niet gesteld. De punten die ze volgens jou "aanstippen" zijn de vragen die de Unizo-top in haar enquête gestopt heeft. Daar hebben de leden gewoon op geantwoord en ze zijn daarin duidelijk zover gegaan als volgens de vraagstelling mogelijk was. In die mate zelfs dat de top hard verschoten is en na enige aarzeling haar leden rap rap probeert bij te benen.
Laatst gewijzigd door baarle : 21 augustus 2006 om 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed dat je dit onder de aandacht brengt. De Unizo-leden zijn zeker en vast geen vendelzwaaiende en "België barst" nationalisten (niet dat ik iets tegen deze categorie flaminganten heb, integendeel) maar rationeel denkende middenstanders die meestal hard moeten knokken om het hoofd te kunnen bieden aan de moordende concurrentie van de multinationalen (grootwarenhuisketens bv). Er zitten traditioneel heel wat CD&V- en VLD kiezers bij. Maar of deze partijen daar de nodige besluiten zullen uit trekken? Ik betwijfel het. Ze moeten het dan maar voelen in het hokje waar de klappen zullen vallen ergens in oktober. Wie wil er in Vlaanderen eigenlijk nog België? Goeie vraag, en ze stellen is ze beantwoorden. En wie is daar feitelijk rouwig om? Een steeds krimpender deel van onze bevolking. Voor mij niet gelaten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel dat is mijn vraag. maar stellen dat ze onafhankelijkheid willen, is dus ook niet gesteld. ook niet dat ze geen onafhankelijkheid willen. Conclussies daaromtrent zijn dus gewoon nutteloos en vooral stemmingmakerij.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() loooooooooooooooool, ik ben helemaal geen België-aanhanger, dus wat wil je zeggen?
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en wie niet horen wil z�*l voelen.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik.
Citaat:
![]() Integendeel. ![]() ![]() Jammer genoeg. ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 21 augustus 2006 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Witte raven als jij moeten we in Vlaanderen in ere houden. Ze zijn een levende getuigenis aan de tijd toen België nog leefde. Als ik het voor het zeggen had in de Vlaamse regering, dacht ik een soort gesubsidieerd statuut uit voor overlevende Belgicisten. Je zou in ruil wel af en toe middelbare scholen moeten ontvangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Unizo heeft gewoon zijn Vlaams-nationale leden ondervraagd. Waardeloze peiling. Een peiling van het VBO ging een hele andere richting uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En hebt u ook gevraagd of de Belgen een federaal, unitair of confederaal België willen?
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen Laatst gewijzigd door CHW : 21 augustus 2006 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat voor een unitair gezinde organsatie als Unizo... |
|
![]() |
![]() |