Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2006, 11:28   #1
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard Anderlecht-voorzitter trekt aan alarmbel

Dat begrijp ik nu niet he. Iets wat de mensen zo aanspreekt als voetbal, zo in de steek laten. Geen enkel federaal of Vlaams politicus doet een serieuze inspanning om het Belgisch voetbal nieuw leven in te blazen. In Brussel loopt nu een project om jongeren van de straat te helpen via voetbal, maar er is heel wat meer nodig. In het ultra-liberale Engeland bv. mag men enkel niet EU-burgers opstellen als ze reeds in de nationale ploeg speelden.

Anderlecht-voorzitter trekt aan alarmbel

[FONT=verdana]
"Oekraïne en Hongarije steken ons voorbij met hun stadions"[/FONT]

Anderlecht-voorzitter Roger Vanden Stock pleit al langer voor een groter stadion maar trekt nu aan de alarmbel. "Als we over 2 jaar geen zekerheid hebben over een stadion met 40.000 zitjes, dan hebben we onze laatste kans gemist", stelt hij in Het Laatste Nieuws.
[FONT=Arial]Vanden Stock denkt aan 2 mogelijkheden om aan een stadion met 40.000 plaatsen te komen: een volledig nieuw stadion op de Heizel bouwen ofwel een derde ring bovenop het Constant Vanden Stockstadion. "Als we het Vanden Stockstadion uitbreiden, is daar 70 tot 80 miljoen euro voor nodig. Een multifunctioneel stadion op de Heizel zal 300 miljoen kosten", weet de voorzitter.

De tijd dringt
"De tijd dringt. Als we over 2 jaar geen zekerheid hebben over een stadion met 40.000 zitjes, hebben we onze laatste kans gemist. Anderlecht zal dan wel jaar in, jaar uit kampioen worden maar de tweede ronde van de Champions League of de achtste finales van de Uefa Cup mogen we dan voorgoed vergeten."

De baas van Anderlecht rekent op steun van de overheid voor het project. "Ik heb niets tegen cultuur maar als men 5 of 10 procent van de budgetten die men daarvoor vrijmaakt vraagt voor het voetbal, dan is het revolutie in België."[/FONT]
Oud 2 september 2006, 11:38   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De overheid heeft naar mijn oordeel alleen maar de taak om de jeugdsport te promoten, alsook de beoefening van massasport. Beiden in het raam van de volksgezondheid.
Een stadion bouwen waarin enkele mensen spelen die dan zoiets als 10.000 euro of meer per maand verdienen, dat moet niet met mijn belastingscenten. Dat moet maar gebouwd worden door de privé, die dat terug kunnen verdienen met toegangstiketten en andere winstgevende dingen.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 11:39   #3
born2bewild
Banneling

Standaard

Wat kan mij een voetbalclub, laat staan Anderlecht schelen?

Laat ze maar zagen. Als hun hobby niet rendabel is: weg ermee

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 september 2006 om 11:39.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 11:48   #4
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Mij goed

Maar dan niet zagen dat er geen jeugdwerking meer is, Ploegen zoals Anderlecht en lierse steken veel geld en tijd in de jeugd.

Brugge, Charleroi en Standard hebben een stadion gekregen van de overheid tijdens Euro 2000. Waarom de rest niet?

Dan kunnen we eveneens zwembaden, sportcomplexen, en andere sportterreinen afschaffen aangezien ze door belastinggeld worden gebouwd of gesteund.

Inderdaad, geld voor sport mag niet maar wel subsidie voor een mosselpot en een strontmachine die enkel door elitaire idioten bezocht worden.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 11:53   #5
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Mij goed

Maar dan niet zagen dat er geen jeugdwerking meer is, Ploegen zoals Anderlecht en lierse steken veel geld en tijd in de jeugd.
Da's doorzichtige chantage.
Anderlecht en jeugdwerking

Citaat:
Brugge, Charleroi en Standard hebben een stadion gekregen van de overheid tijdens Euro 2000. Waarom de rest niet?
was dat nu voor een wafelijzerpolitiek?
Weg ermee.
Citaat:
Dan kunnen we eveneens zwembaden, sportcomplexen, en andere sportterreinen afschaffen aangezien ze door belastinggeld worden gebouwd of gesteund.
Wa's da nu? Zonder subsidies komen we in de barbarij terecht, is het dat wat je probeert te zeggen?
Trouwens ik zie niet in waarom we sporttereinen moeten afschaffen omdat een of andere Anderlichtpipo ons geld wil aftroggelen voor wannabe BV's

Citaat:
Inderdaad, geld voor sport mag niet maar wel subsidie voor een mosselpot en een strontmachine die enkel door elitaire idioten bezocht worden.
Waar haal je dat nu weer?

BTW heeft Anderlecht die "renteloze leningen" aan UEFA referees al terugbetaald gekregen? Misschien eerst daar geld ophalen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 september 2006 om 11:55.
Oud 2 september 2006, 11:55   #6
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

In het Oostblok hebben ze gewoon nog allemaal van die gigantisch grote stadions die nog ten tijde van de Koude Oorlog werden gebouwd. Er zijn daar niet echt veel clubs die die stadions ook vol krijgen.

En ja, landen als Roemenië en Oekraïne bv. zijn een serieuze inhaalslag aan het maken op voetbalgebied. Maar die landen zijn dan ook veel groter dan België. Ik denk niet dat een groter stadion voor Anderlecht de alleenzaligmakende oplossing voor het hele Belgische voetbal is. Het is vooral wat Anderlecht zélf wil natuurlijk.

Dan is het nog beter om te pleiten voor een eenmaking van de Belgische en de Nederlandse competitie, dan het je met 26 miljoen mogelijke toeschouwers tenminste iets om op terug te vallen...

Laatst gewijzigd door Mamaloe : 2 september 2006 om 11:56.
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 11:55   #7
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Als echte voetbalhater kan ik alleen maar zeggen: "Hoe meer problemen voor de Belgische voetbalsport, hoe liever ik het heb."

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 12:00   #8
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
In het Oostblok hebben ze gewoon nog allemaal van die gigantisch grote stadions die nog ten tijde van de Koude Oorlog werden gebouwd. Er zijn daar niet echt veel clubs die die stadions ook vol krijgen.

En ja, landen als Roemenië en Oekraïne bv. zijn een serieuze inhaalslag aan het maken op voetbalgebied. Maar die landen zijn dan ook veel groter dan België. Ik denk niet dat een groter stadion voor Anderlecht de alleenzaligmakende oplossing voor het hele Belgische voetbal is. Het is vooral wat Anderlecht zélf wil natuurlijk.

Dan is het nog beter om te pleiten voor een eenmaking van de Belgische en de Nederlandse competitie, dan het je met 26 miljoen mogelijke toeschouwers tenminste iets om op terug te vallen...
dat is een eerder kortzichtige visie
als de grootste bedrijven van Belgie plots dubbel zo veel geld hebben, gaan de kleintjes daar niet van meegenieten?
bekijken we de jaren 80, de hoogdagen van het belgische voetbal
met wat viel dit samen? Anderlecht dat loges introduceerde in Europa en plots een toonaangevende club werd
toeval?
Oud 2 september 2006, 12:01   #9
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
bekijken we de jaren 80, de hoogdagen van het belgische voetbal met wat viel dit samen?
fiscale fraude en corruptie allerhande. Bellemans affaire.
Oud 2 september 2006, 12:05   #10
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's doorzichtige chantage.
Anderlecht en jeugdwerking
Anderlecht spendeert jaarlijks miljoenen aan jeugdwerking. Het geeft zelfs geld aan het gemeentebestuur voor jeugdwerking.
En wat betreft jeugdwerking van anderlecht zelf
Kompany, van den Borre, de Man,........

Citaat:
was dat nu voor een wafelijzerpolitiek?
Weg ermee.
Brugge, standard en charleroi krijgen hun stadions niet vol, Anderlecht en Genk wel. Trouwen Waalse ploegen krijgen wel steun van de overheid.
Oftewel iedereen steun of niemand steun.

Citaat:
Wa's da nu? Zonder subsidies komen we in de barbarij terecht, is het dat wat je probeert te zeggen?
Trouwens ik zie niet in waarom we sporttereinen moeten afschaffen omdat een of andere Anderlichtpipo ons geld wil aftroggelen voor wannabe BV's
Geen steun aan het voetbal dan voor de rest ook niet. Moet maar van de Privé komen dan.

Citaat:
Waar haal je dat nu weer?
Sport en cultuur zijn aan elkaar verbonden. Ze kunnen wel miljoenen geven dat geen kat intresseert maar een euro aan de sport is een euro teveel voor sommigen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 12:06   #11
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
fiscale fraude en corruptie allerhande. Bellemans affaire.
EK finale
WK halve finales

toeval -> ik dacht van niet, beste kameraad
Oud 2 september 2006, 12:21   #12
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Voetbal, en zeker Anderlecht, kan mij weinig schelen.

Ik vind dat de overheid daar geen miljoenen euros belastingsgeld meer aan mag geven.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 12:21   #13
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is een eerder kortzichtige visie
als de grootste bedrijven van Belgie plots dubbel zo veel geld hebben, gaan de kleintjes daar niet van meegenieten?
bekijken we de jaren 80, de hoogdagen van het belgische voetbal
met wat viel dit samen? Anderlecht dat loges introduceerde in Europa en plots een toonaangevende club werd
toeval?
Het voetbalsucces uit de jaren '80 toeschrijven aan wat Anderlecht met zijn stadion deed, lijkt me een beetje vreemd.

Bovendien herinner ik me op clubgebied uit de jaren tachtig vooral ook successen van KV Mechelen en Antwerp, ploegen die nu een schim van zichzelf zijn als je het zo bekijkt.

Trouwens, Anderlecht mag dan in die jaren loges geïntroduceerd hebben, ze zijn in de jaren negentig gewoon voorbijgestoken door de clubs uit de grote landen. Ik zie niet in hoe je dat kan veranderen door één stadion uit te breiden. (Al zou ik er niks op tegen hebben als ze het dus wel voor elkaar krijgen hoor - maar ik betwijfel of het op zich een "oplossing" is voor het Belgische voetbal als geheel...)
Oud 2 september 2006, 12:26   #14
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Het voetbalsucces uit de jaren '80 toeschrijven aan wat Anderlecht met zijn stadion deed, lijkt me een beetje vreemd.

Bovendien herinner ik me op clubgebied uit de jaren tachtig vooral ook successen van KV Mechelen en Antwerp, ploegen die nu een schim van zichzelf zijn als je het zo bekijkt.

Trouwens, Anderlecht mag dan in die jaren loges geïntroduceerd hebben, ze zijn in de jaren negentig gewoon voorbijgestoken door de clubs uit de grote landen. Ik zie niet in hoe je dat kan veranderen door één stadion uit te breiden. (Al zou ik er niks op tegen hebben als ze het dus wel voor elkaar krijgen hoor - maar ik betwijfel of het op zich een "oplossing" is voor het Belgische voetbal als geheel...)
Ja maar in de jaren '80 waren zij de pioniers in Europa, wat hen in staat stelde om te concurreren met veel grotere clubs En dat heeft zijn invloed niet gemist op het Belgische voetbal in het algemeen. Stel u voor dat de Belgische competitie weer het niveau van de jaren 80 zou halen. Kan u zich voorstellen wat voor + effect dit zou hebben op de bugetten van de clubs? MAar om dat niveau te halen, zijn er betere spelers nodig. O.a. via grotere stadia (=hoger budget), maar ook de overheid kan een flink stuk helpen. Zij kijkt echter de andere kant op, behalve in WAL, maar dat is niet echt de gezondste manier van hulp.
Oud 2 september 2006, 12:28   #15
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

De bond splitsen en de deelstaten een goed sportbeleid laten voeren.
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 12:55   #16
Brecht Laitem
Burger

Standaard

Citaat:
Brugge, standard en charleroi krijgen hun stadions niet vol, Anderlecht en Genk wel. Trouwen Waalse ploegen krijgen wel steun van de overheid.
Wablief, Brugge krijgt hun stadion niet vol?? In Brugge zitten we nu echt aan ons maximum. Bij CL en toppers in de JL zit alles stampvol. Bij gewone matchen zitten we ook aan 24 000, wat bijna het maximum is. Qua commerciele acties is het helemaal erg gesteld. Daar zitten we al enkele jaren aan het maximum. Zo zou Club Brugge dubbel zoveel eters voor de match kunnen ontvangen, wat de inkomsten doet stijgen. Gelukkig zijn ze nu aan het kijken om ofwel serieuze renovaties te doen, ofwel om een nieuw stadion te bouwen. Dat oplapmiddeltje van euro 2000 was echt niet voldoende.
Brecht Laitem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 13:15   #17
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
De bond splitsen en de deelstaten een goed sportbeleid laten voeren.
Is dat het enige liedje dat jij kent?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 13:27   #18
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
EK finale
WK halve finales

toeval -> ik dacht van niet, beste kameraad
who gives a ****?
Oud 2 september 2006, 13:30   #19
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Anderlecht spendeert jaarlijks miljoenen aan jeugdwerking. Het geeft zelfs geld aan het gemeentebestuur voor jeugdwerking.
En wat betreft jeugdwerking van anderlecht zelf
Kompany, van den Borre, de Man,........
Wat kan mij die gasten schelen zeg. Komaan effe serieus blijven.

Citaat:
Brugge, standard en charleroi krijgen hun stadions niet vol, Anderlecht en Genk wel.
Als het waar is allez proficiat anderlecht dan. Wat is het probleem dan, als hun stadion vol zit en ze zitten nog in het rood, dan is er maar 1 conclusie: ze vragen te weinig inkom (dumping)

Citaat:
Trouwen Waalse ploegen krijgen wel steun van de overheid.
Wat kan mij dat schelen?

Citaat:
Niemand.

Moeten we ook Ford fabrieken gaan subsidieren misschien omdat de autorijscholen ni de problemen geraakt zijn?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 september 2006 om 13:34.
Oud 2 september 2006, 13:34   #20
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja maar in de jaren '80 waren zij de pioniers in Europa, wat hen in staat stelde om te concurreren met veel grotere clubs En dat heeft zijn invloed niet gemist op het Belgische voetbal in het algemeen. Stel u voor dat de Belgische competitie weer het niveau van de jaren 80 zou halen. Kan u zich voorstellen wat voor + effect dit zou hebben op de bugetten van de clubs? MAar om dat niveau te halen, zijn er betere spelers nodig. O.a. via grotere stadia (=hoger budget), maar ook de overheid kan een flink stuk helpen. Zij kijkt echter de andere kant op, behalve in WAL, maar dat is niet echt de gezondste manier van hulp.
Lol, ge begrijpt er echt niks van he jochie?

pioniers in de jaren 80 LOL.
Elke rechtgeaarde voetballiefhebber zapt(e) spontaan weg als die kloefkappers met hun anti-voetbal het terrein op kwamen. Ultra-defensief en met als enige wapen de buitenspelval. En volk dat daarop afkwam, ge kunt dat niet geloven.

Pioniers in fiscale spitstechnologie, dat wel ja. Tot ze tegen de Bellemans-lamp liepen. Of de UEFA omkoopzaak die zonder gevolg bleef.
Met als quasi-onmogelijjk maar toch) logisch gevolg dat hun niveau nog dieper is gezakt.

Ik denk dat de politiek wel andere katten te geselen heeft in de toekomst. Komaf maken met de paarse puinhoop bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 september 2006 om 13:39.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be