Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Abortus-kinderen opgeven voor adoptie, een goed idee?
Ja 13 46,43%
Nee 15 53,57%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2008, 18:40   #1
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard Adoptie van abortus-kinderen

Ik ben steeds voorstander geweest van het opgeven voor adoptie van baby's die normaal gezien geaborteerd zouden worden en wel om de volgende redenen:

-Vele moeders die abortus willen plegen, beslissen te overhaast en impulsief aangezien ze maar een korte bedenktijd hebben. Later krijgen dezen wel eens spijt van hun beslissing. Als ze tot een week na de geboorte kunnen kiezen of ze het kind al dan niet willen houden, zal er intussen reeds een moeder-kind relatie onstaan zijn en nemen deze alsnog hun verantwoordelijkheid als ouder op.

-Als ze dan toch beslissen om het kind niet te houden, kan het worden afgestaan ter adoptie. Deze adoptiekinderen moeten vanzelfsprekend voorrang krijgen op buitenlandse adoptiekinderen die dikwijls (al dan niet tegen hun zin) worden weggerukt van hun eigen land en volk.

-Ook in het kader van de vergrijzing is het beter dat abortus op deze manier een halt wordt toegeroepen.

Ik kan er in ieder geval geen tegenargumenten voor vinden, het lijkt me een win-win-situatie. Wat vinden jullie?
Oud 6 augustus 2008, 18:43   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Soms heeft een kind ernstige gezondheidsproblemen, zoals een open ruggetje. Je zou dan kunnen zeggen dat je in het belang van het kind - voor wie leven een hel op aarde zou zijn - het moet laten aborteren.

En dat vind ik ook alleen maar menselijk.

Het punt met abortie is dat het moeilijk is om als samenleving keuzes voor elkaar te maken, omdat niet alles vast te leggen is. Ik zou dus abortus gewoon legaal houden en een beetje vertrouwen hebben in het verstand van de mens.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 18:50   #3
Schuppezot
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Soms heeft een kind ernstige gezondheidsproblemen, zoals een open ruggetje. Je zou dan kunnen zeggen dat je in het belang van het kind - voor wie leven een hel op aarde zou zijn - het moet laten aborteren.

En dat vind ik ook alleen maar menselijk.

Het punt met abortie is dat het moeilijk is om als samenleving keuzes voor elkaar te maken, omdat niet alles vast te leggen is. Ik zou dus abortus gewoon legaal houden en een beetje vertrouwen hebben in het verstand van de mens.
Mee eens. Maar abortus van gezonde kinderen lijkt me ,in het kader van de vergrijzing, zonde.
Oud 6 augustus 2008, 20:30   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht
...
-Vele moeders die abortus willen plegen, beslissen te overhaast en impulsief aangezien ze maar een korte bedenktijd hebben. Later krijgen dezen wel eens spijt van hun beslissing.
...
Het stinkt hier uren in de wind naar een godsdienstig pleidooi om iedereen te onderwerpen aan de regels van één bepaalde klub.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 20:58   #5
Schuppezot
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het stinkt hier uren in de wind naar een godsdienstig pleidooi om iedereen te onderwerpen aan de regels van één bepaalde klub.
Hoe bedoelt u?
Als u bedoelt dat ik mijn standpunt geïnspireerd zou zien door de regels van één of ander 'heilig' boek, moet ik u teleurstellen: ik ben atheïst.
Oud 6 augustus 2008, 21:19   #6
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe bedoelt u?
Als u bedoelt dat ik mijn standpunt geïnspireerd zou zien door de regels van één of ander 'heilig' boek, moet ik u teleurstellen: ik ben atheïst.
Dat is in ieder geval positief nieuws. Als je je er nu nog toe zou kunnen brengen om deze beslissing over te laten aan de enige persoon die ze k�*n en moet nemen, namelijk de vrouw zelf, dan zijn we overal. Laat je door dat vergrijzingsprobleempje vooral geen zand in de ogen strooien. Het is een plaatselijk probleem dat op geen enkele manier opweegt tegen het oneindig veel grotere probleem van de wereldwijde overbevolking. Ons kleine planeetje kraakt en kreunt nu al onder het gewicht van meer dan 6 miljard parasieten...
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 21:23   #7
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Dat is in ieder geval positief nieuws. Als je je er nu nog toe zou kunnen brengen om deze beslissing over te laten aan de enige persoon die ze k�*n en moet nemen, namelijk de vrouw zelf, dan zijn we overal. Laat je door dat vergrijzingsprobleempje vooral geen zand in de ogen strooien. Het is een plaatselijk probleem dat op geen enkele manier opweegt tegen het oneindig veel grotere probleem van de wereldwijde overbevolking. Ons kleine planeetje kraakt en kreunt nu al onder het gewicht van meer dan 6 miljard parasieten...
Ik sluit mij daar volledig bij aan.
De vergrijzing is een schijnprobleem in het licht van de overbevolking op onze planeet. Een oproep om meer te gaan kweken is ronduit onverantwoord, op het randje van misdadig zelfs.
Ga studeren.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 21:50   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben steeds voorstander geweest van het opgeven voor adoptie van baby's die normaal gezien geaborteerd zouden worden
bent u ook voorstander om ze via keizersnede te laten geboren worden, of prefereert U een pijnlijke bevalling ?
Vindt U dat zwangeren moeten blijven rondlopen of prefereert U dat ze de laatste maanden van hun zwangerschap meer rust krijgen?
Moeten ze hun "vruchten" werpen in één bepaalde kliniek? Of prefereert U iets anders?

Tot slot: hoeveel adoptanten heeft U al zelf geproduceerd en geworpen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 21:56   #9
Schuppezot
Schepen

Standaard

Citaat:
Het is niet dat ik abortus nooit acceptabel vind, hoor. Wanneer
-de zwangerschap het gevolg is van een verkrachting
-het leven van de moeder in gevaar is
-het kind een afwijking van betekenis heeft
is abortus mijns inziens aanvaardbaar.

Maar als men te lui is om veilig te vrijen of als een tienermoeder zich wel oud genoeg voelt om seksuele betrekkingen te hebben, maar niet om een kind op te voeden, dan vind ik dat deze geen medelijden verdienen. Dan moeten ze de gevolgen maar dragen en hun verantwoordelijkheid opnemen voor ten minste negen maanden. En dan hebben ze nog steeds de vrijheid om te kiezen of ze het kind al dan niet houden.

Niet enkel in het kader van de vergrijzing ,die misschien inderdaad wel te relativeren valt op wereldvlak, maar dat maakt de situatie waarin we ons nu bevinden (ouder worden van de babyboomgeneratie in combinatie met een dalende fertiliteitsgraad en een stijging van de levensverwachting) niet minder historisch uniek.

Wat mij als nationalist uiteraard ook dwarszit is de islamisering. Terwijl wij minder kinderen kopen en abortus gedogen, zitten we hier verveeld met een islamcultuur die abortus (vanuit religieus oogpunt) afwijst, die een expantiedrang heeft en die itt tot ons wel veel kinderen koopt.

Als de islamisering blijft doorzetten en zij een numerieke meerderheid zullen uitmaken zal binnen enkele decennia abortus zelfs in ernstige gevallen niet meer mogelijk zijn...
Oud 6 augustus 2008, 22:05   #10
Schuppezot
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
1. bent u ook voorstander om ze via keizersnede te laten geboren worden, of prefereert U een pijnlijke bevalling ?
2. Vindt U dat zwangeren moeten blijven rondlopen of prefereert U dat ze de laatste maanden van hun zwangerschap meer rust krijgen?
3. Moeten ze hun "vruchten" werpen in één bepaalde kliniek? Of prefereert U iets anders?

4. Tot slot: hoeveel adoptanten heeft U al zelf geproduceerd en geworpen?
1. Dat moet de moeder zelf uitmaken...
2. Dat ze meer rust krijgen
3. Dat moet de moeder zelf uitmaken...
4. Aangezien ik tot het mannelijk geslacht behoor heb ik nog nooit niks geworpen dat op adoptanten lijkt...
Oud 6 augustus 2008, 22:12   #11
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

ik blijf het vreemd vinden dat de zonde van de vader _ een specifiek misdrijf _ als voldoende reden voor een zwangerschapsonderbreking aangehaald wordt daar waar andere zeer ernstige redenen het niet halen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 22:14   #12
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als men te lui is om veilig te vrijen of als een tienermoeder zich wel oud genoeg voelt om seksuele betrekkingen te hebben, maar niet om een kind op te voeden, dan vind ik dat deze geen medelijden verdienen. Dan moeten ze de gevolgen maar dragen en hun verantwoordelijkheid opnemen voor ten minste negen maanden. En dan hebben ze nog steeds de vrijheid om te kiezen of ze het kind al dan niet houden.
Ik vind dat je op verscheidene vlakken nogal kort door de bocht gaat. Tieners die met seks experimenteren zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. De 'ongelukjes' die daaruit voortvloeien zijn er net zo goed altijd geweest en zullen er ook altijd zijn, zèlfs bij tieners die niet te lui zijn om veilig te vrijen. Geen enkel voorbehoedsmiddel is immers 100% betrouwbaar. Wat ik echter het meest frappante vind van je repliek, is dat je niet alleen bereid bent de moeder op te zadelen met de gevolgen van haar 'onvoorzichtigheid', maar ook het kind. Dat zijn mogelijk twee levens die je verwoest als die tienermoeder niemand heeft waarop ze kan terugvallen. Het zal niet de eerste tienermoeder zijn die op die manier in de marginaliteit terecht komt samen met haar kind. Een kind nemen is niet iets wat je in een onbezonnen bui doet. Het moet een weloverwogen keuze zijn waar je (liefst met z'n tweeën) voor het volle pond achter staat. Als dat niet het geval is, kan je er m.i. maar beter niet aan beginnen.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 22:14   #13
Schuppezot
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Een oproep om meer te gaan kweken is ronduit onverantwoord, op het randje van misdadig zelfs.
Ik roep niet op om meer te gaan kweken, ik roep op om uw 'kweeksels' niet steeds zonder nadenken af te breken, maar om verantwoordelijkheid op te nemen voor zichzelf, en wie dat niet wil, toch voor de mensheid. Op die manier kan men trouwens de mensen die wel graag kinderen willen, maar ze niet kunnen krijgen, verderhelpen.
Mensen mogen van mij echter zo kinderloos blijven als ze zelf willen.

Citaat:
Ga studeren.
Er zijn hoog-opgeleide mensen die nog strenger tegen abortus gekant zijn als ik, soms zelfs enkel vanuit een religieus standpunt.
Oud 6 augustus 2008, 22:20   #14
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

ik vind dat van die verkrachting toch ook een erg religieus tintje hebben, hoor

want waar ligt het verschil met een ander ongewenste zwangerschap die je dan verplicht zou zijn te doorstaan ?

Laatst gewijzigd door praha : 6 augustus 2008 om 22:20.
Oud 6 augustus 2008, 22:25   #15
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In feite volstaat hier een eenvoudig maar krachtig "waar moeit u zich eigenlijk mee?".

Citaat:
Niet enkel in het kader van de vergrijzing ,die misschien inderdaad wel te relativeren valt op wereldvlak, maar dat maakt de situatie waarin we ons nu bevinden (ouder worden van de babyboomgeneratie in combinatie met een dalende fertiliteitsgraad en een stijging van de levensverwachting) niet minder historisch uniek.
'Historisch uniek' is geen valabel argument om tot kweken aan te zetten. De druk op ons milieu is van dien aard dat we veeleer MINDER mensen ter wereld moeten brengen.

Citaat:
Wat mij als nationalist uiteraard ook dwarszit is de islamisering. Terwijl wij minder kinderen kopen en abortus gedogen, zitten we hier verveeld met een islamcultuur die abortus (vanuit religieus oogpunt) afwijst, die een expantiedrang heeft en die itt tot ons wel veel kinderen koopt.

Als de islamisering blijft doorzetten en zij een numerieke meerderheid zullen uitmaken zal binnen enkele decennia abortus zelfs in ernstige gevallen niet meer mogelijk zijn...
Paranoia kan behandeld worden hoor. Vraag raad aan uw huisarts.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2008, 22:27   #16
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

want waar ligt het verschil met een ander ongewenste zwangerschap die je dan verplicht zou zijn te doorstaan ?
ach shit, da's ook weer waar gezien je paranoia ( zie hierboven ) kan ik het antwoord al raden

Laatst gewijzigd door praha : 6 augustus 2008 om 22:28.
Oud 6 augustus 2008, 22:29   #17
Schuppezot
Schepen

Standaard

Citaat:
Wat ik echter het meest frappante vind van je repliek, is dat je niet alleen bereid bent de moeder op te zadelen met de gevolgen van haar 'onvoorzichtigheid', maar ook het kind. Dat zijn mogelijk twee levens die je verwoest als die tienermoeder niemand heeft waarop ze kan terugvallen. Het zal niet de eerste tienermoeder zijn die op die manier in de marginaliteit terecht komt samen met haar kind. Een kind nemen is niet iets wat je in een onbezonnen bui doet. Het moet een weloverwogen keuze zijn waar je (liefst met z'n tweeën) voor het volle pond achter staat. Als dat niet het geval is, kan je er m.i. maar beter niet aan beginnen.
Nogmaals, de tienermoeder kan het kind na negen maanden afstaan voor adoptie. Als ze het kind afstaat, zal het kind vanzelfsprekend niet in de marginaliteit terecht komen... Je kan deze adoptie zien als een uitgestelde abortus. De moeder wordt aldus niet voor haar hele leven opgezadelt met haar 'onvoorzichtigheid' als ze dat niet wil.

Ik ben het volledig met je eens dat een kind nemen iets is dat je niet in een onbezonnen bui doet en dat het een weloverwogen keuze moet zijn waar je liefst men z'n tweeën voor het volle pond achter staat. Maar spijtig genoeg is dat in de realiteit niet steeds het geval en gebeurt kinderen kopen wel eens op een roekeloze manier. Echter ik vind dat, wanneer men beslist het kind te houden, de vader ook zijn verantwoordelijkheid moet opnemen en liefst het kind mee moet opvoeden. Wil deze dat niet, dan moet die dat toch nog steeds doen op financieel vlak. En natuurlijk kan de tienermoeder nog steeds terugvallen op haar ouders.
Oud 6 augustus 2008, 22:31   #18
Schuppezot
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

In het feit dat men zelf met de seks heeft ingestemd natuurlijk.
Oud 6 augustus 2008, 22:35   #19
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

je kan natuurlijk ook de eventuele vrucht van de verkrachting volledig uitdragen en het kind dan ter beschikking stellen van de enige ouder waar je zeker van bent die een onbezonnen daad stelde met het risico dat er een zwangerschap van zou komen

( beetje naar analogie met die onverantwoorde tienerexperimenten dus )
Oud 6 augustus 2008, 22:40   #20
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het feit dat men zelf met de seks heeft ingestemd natuurlijk.
wat heeft dat er nu weer met te maken ?
als verantwoordelijk omspringende ( dus niet die tienerexperimentjes waar je naar verwijst ) stem ( laten we dat hopelijk mogen veronderstellen ) je ook met de seks in doch niet met de zwangerschap en toch kan er wat mis gaan

bovendien lijkt het me evident dat bij een verkrachting er toch wel ééntje koos voor die seks

en tot slotsom ....
zie ik niet in waarom het kind in dit geval dan wel zou moeten 'boeten' en in de andere gevallen wel .... want het betreft hier toch zuiver het handelen van de ouders
jouw procedure om de zwangerschap uit te dragen en het dan desnoods ter adoptie, mits de andere ouder dat dan ook wilt, te stellen kan ook hier perfect toegepast worden

eveneens zijn jouw 'wijze' raadgevingen uit jouw openingspost hier eveneens van toepassing

Laatst gewijzigd door praha : 6 augustus 2008 om 22:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be