Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2006, 21:55   #1
PAJOT
Banneling

Standaard Gerolf Annemans pakt uit met dramatische cijfers

Deze morgen heb ik in het Antwerpse Pershuis een document voorgesteld waarvan ik de gegevens samen met enkele medewerkers had uitgezocht. Het gaat om een beschrijving van de toestand in het District Antwerpen, zeg maar de oude stad Antwerpen van voor de fusie, waar ikzelf de lijst trek voor de districtsraadsverkiezingen. Het is een indrukwekkend document geworden. In Antwerpen centrum, Antwerpen stad, is de toestand schrijnend. Omdat ik als politicus de plicht heb om optimistisch te blijven zeg ik dat het 5 voor 12 is, dat het voor het stadscentrum de verkiezingen van de laatste kans zijn. Anders zou ik er mismoediger etiketten op moeten plakken.

Twee zaken vooraleer ik u in alle rust (maar wel gezeten aub) het document laat lezen.

1. Men moet uit de cijfers die ik geef niet afleiden dat ik de schuld of de verantwoordelijkheid voor de problemen in de stad leg bij vreemdelingen, omdat ze vreemdeling, allochtoon, asielzoeker of illegaal zijn. De problemen zijn menigvuldig maar ofwel zijn ze onmeetbaar (verloedering, leegstand, leerachterstand, infrastructuurverval) ofwel zijn te weinig cijfers bekend (leerachterstand, onroerend goed prijzen) ofwel verduistert het stadbestuur de gegevens (criminaliteit). De cijfers inzake allochtonen (onafgezien van de vraag of ze Belg zijn of niet) zijn cijfers die een aanwijzing inhouden dat er iets fout is. Dat de dienst Sociale Planning van de Stad Antwerpen het onderscheid maakt tussen vreemdelingen (zonder Belgische nationaliteit) en allochtonen (mensen niet hier geboren) wijst erop dat men voor sociaal beleid blijkbaar de ogen niet wil sluiten, hetgeen wel gebeurt als men denkt dat alles opgelost is door er Belgen van de maken.

2. In alle door ons bekeken fenomenen zijn de cijfers beduidend veel hoger voor het district Antwerpen dan voor het geheel van de stad Antwerpen.

We hebben trouwens in dat verband ook heel wat sprekende cijfers hier in de analyse over het district niet ten gronde ten berde willen brengen. Dat bv. meer dan 42% van de in centrum Antwerpen gesloten huwelijken leidt tot een verblijfsvergunning voor minstens één van de beide huwelijkspartners. Dat ingevolge het stemrecht voor vreemdelingen bijna 60 procent van de aanvragen voor stemrecht in heel Antwerpen afkomstig zijn van vreemdelingen uit het district Antwerpen. Meer dan de helft van de Marokkaanse aanvragen komen uit het district, 60 procent van de Turkse aanvragen, bijna alle Ghanese Congolese en Senegalese aanvragen. Enzovoorts enzoverder. Allemaal geen oorzaak op zich van de problemen, maar minstens wel een duidelijke aanwijzing van de problemen waar het district Antwerpen onder gebukt gaat.

In het stadscentrum dus in het district zijn er dus nog meer redenen dan elders om Vlaams Belang te stemmen. En voor de lijsttrekkers van VLD en CD&V (Stefaan Bogaerts en Ann Vylders) nog meer redenen dan elders – teneinde het tij te keren - om het cordon sanitaire, de politieke schutkring te doorbreken. Maar eerst is dus de keuze aan de kiezer...

http://www.gerolfannemans.be/pdf/200...en_cijfers.pdf

Het ziet er inderdaad verschrikkelijk uit... De bevestiging van wat we al stilletjes dachten als we in de kernstad rondlopen...

We worden de vreemdelingen in ons eigen land.
Morgen Brussel, overmorgen Antwerpen en Gent ... binnen 30 jaar gans Vlaanderen.

Ik begin meer en meer te koken als ik merk hoe die rotzakken van traditionele politici hun kop verder in het zand steken voor die tijdbom die in uw, mijn en hun gezicht zal ontploffen.
Het zijn dat soort politici die burgeroorlogen aanstichten en uitlokken.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 22:15   #2
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Als het enige troost kan zijn, uw bloed is niet het enige dat het kookpunt bereikt....
TC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 22:16   #3
Supervlaming
Gouverneur

Supervlaming's schermafbeelding

Standaard

Misschien eens allochtonen op het platteland toelaten? Ik hoor zo zeggen dat West-Vlaanderen praktisch blank is. Toch wel ongezond in een globaliserende wereld.
Supervlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 22:21   #4
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
Misschien eens allochtonen op het platteland toelaten? Ik hoor zo zeggen dat West-Vlaanderen praktisch blank is. Toch wel ongezond in een globaliserende wereld.
Eerst worden de grootsteden ingepalmt en dan begint men aan het platteland, maar zover zijn ze gelukkig nog niet

Laatst gewijzigd door TC : 27 augustus 2006 om 22:21.
TC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 22:27   #5
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Bwa, ik ben als Vlaming stilaan een minderheid aan het worden in Antwerpen Noord. Jammer genoeg behoor ik nationaal nog steeds tot een meerderheidsgroep, anders had ik volgens meneer Dewitte het mooie excuus om de nieuwkomers terug te pesten. Als ik dat nu doe, kan ik de gevangenis in.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 22:33   #6
Supervlaming
Gouverneur

Supervlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC Bekijk bericht
Eerst worden de grootsteden ingepalmt en dan begint men aan het platteland, maar zover zijn ze gelukkig nog niet
Daar mogen de Polen landbouwhulp komen verlenen, bedoelt u?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be