![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Vorig jaar, ongeveer tot op de avond van 17mei, beloofde de VLD de hemel op aarde. Oppositiepartijen (vooral CD&V en NVA)waren veel realistischer, maar werden door het triumviraat Verhofstadt-DeWael-De Gucht weg gehoond als negativisten. Ondertussen veroverde "Stunt-Steve" dom Vlaanderen. Spijtig genoeg bleken de voorspellingen van de CD&V maar al te waar, de berekende economische groei was namenlijk kleiner dan de VLD had voorspeld. Het duurde dan ook niet lang na de verkiezingen voordat de eerste accijnsverhoging (op benzine) eraan kwam, de "geplande" belastingsverlaging werd nogmaals uitgesteld (ze was namenlijk gepland in de vorige legislatuur), dan krijgen we Louis Michel die ons land op de rand van faillissement zet omdat Chiraq toevallig ook Frans spreekt, de afschaffing van Copernicus, voorlopig geen schuldovername van de NMBS, etc. etc.
Hoe kunnen de mensen dit blijven slikken? Zie, ik heb niets tegen een belastingsverhoging als de economische groei heel laag is, maar dat wil niet zeggen dat je voor de verkiezingen vlug de populist moet gaan spelen en zever verkopen. Ik was een VLD'er, maar heb het onheil al lang ingezien, en nu CD&V'er, mag ik daarom aan alle VLD'ers oproepen dit ook te doen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Vraag is dan wel of overlopen van de VLD naar de CD&V de juiste manier is om een beter beleid te krijgen?
Ik denk niet dat de CD&V zoveel bekwamer is om oplossingen aan te brengen. Ik wil ook niet beweren dat de VLD bekwaam zou zijn... Is het verhogen van de belastingen een oplossing op lange termijn? Ik zeg U neen! Wat de oplossing is is vrij duidelijk: politieke durf om de lasten op arbeid te verlagen, het stimuleren van investeringen en het vereenvoudigen van de wetgeving in België. Dit zijn enkele maatregelen, dewelke het Liberaal Appel aandraagt en ook uitwerkt. We zullen het bewiijzen, eerst in de gemeenten later in de regeringen. Met verstandig rechtse groeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Door het herverdelen van de BTW inkomsten, dewelke zouden aantrekken bij een gunstiger klimaat. Dit kan door meer investeringen en een algemeen beter economische conjunctuur, dewelke hiervan een gevolg is.
U ziet het één goede maatregel kan voor een soort economisch perpetuum mobile zorgen. Er zijn nog andere manieren hoor! Met verstandig rechtse groeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Weet ik, maar vond niet direct een beeld dat de werking van het systeem beter omschreef...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Ik ben er redelijk zeker van dat de VLD het momenteel beter doet dan wanneer de CD&V of de SP de meerderheid zou hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat is hùn economische wonderoplossing ? Die van Martens, Eyskens en De Haene (die ons in een oorverdovend diepe schuldenput dompelde) ? Ik roep dus integendeel alle CD&V'ers en VLD'ers op om voor een gezond financieel beleid te kiezen en het programma van Vivant even te bestuderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar lees toch eens de geschiedenis van de belgische schuldenberg op de Vivant-website. Uiteraard zat de PVV er voor iets tussen. Maar de verantwoordelijke premier werd decennia lang geleverd door dezelfde partij : CVP. Martens in het bijzonder. Vooral met zijn wafelijzerpolitiek in de na-roes van de Golden Sixties. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() Ook juist.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het kon niet op he, onder paars-groen. De economie draait goed, dus draai het er maar door. Iedereen opslag! En bon, nu realiseren ze zich dat ze die kadootjes niet zomaar terug kunnen eisen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burgemeester
|
![]() idd paars groen heeft de verwezenlijkingen van Dehaenne naar de kl*ten geholpen,probeer maar es een land als belgie op een serieuze manier te regeren,wel ik vind dat Dehaenne zijn beste beentje ervoor gezet heeft,maar wat dien blauwen konijnentand aan het aanvangen is vind ik minder fraai hoor alsook alles gratis ministerke Stevaert,en nu beginnen ze in de Walen ook al met gratis geschenkjes(nicotineplijster) terwijl dat men het geld op een andere nuttige manier zou moeten of kunnen gebruiken.
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Tijdens het CD&V bewind hebben ze heel veel geld opzij kunnen zetten, maar blijkbaar niet genoeg, want de Paarse regering kampt alweer met begrotingstekorten.
Eigenlijk is de vraag gewoon: willen we een goed bestuur of een populistisch bestuur.
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Volledig akkoord. Mijn uitgangspunt was trouwens geenszins dat het met paars-groen en paars I beter loopt dan met de CVP-regeringen van weleer. Maar men moet de eerlijkheid hebben toe te geven dat de schuldenberg er in de eerste plaats kwam onder CVP-premiers.
En ik ben vandaag blij te horen dat Vandenbroucke zich eindelijk publiek zorgen begint te maken over ons pensioensbeleid. Zoals hier al vaak geschreven kantelt dat gevaarlijke rotsblok na 2010 in de verkeerde richting. Op dit ogenblik zijn er nog net ièts meer actieven die de passieve helft kunnen compenseren. Na 2010 slaat dat om. En Vivant waarschuwt al jaren tegen dit gebrek aan visie van onze politiekers. Er wordt slechts vooruitgedacht naar de volgende verkiezingen. En die liggen nog niet n�* 2010. Dus is het hun probleem niet. Maar Vandelanotte zal het ooit wel op zijn boterham krijgen. En zijn partijgenoot Vandenbroucke lijkt mij alvast een stuk minder pedant. Waarom steeds een briljant idee van een kleine beweging weglachen ? Read my lips : die ideeën zullen het maken. Dankzij de inspanningen en onverdroten maar onbeloonde inzet van een schare ongecorrumpeerde idealisten zonder verzuilde belangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Goed, nieuwe ideeen zullen het maken, maar wel als ze realistisch zijn.
Want dat mis ik in het programma van Vivant. Er staan zeer plausibele zaken in, maar als Vivant dan begint met cijferen, dan gaan ze compleet de mist in. Ze berekenen wat de kost is bij onmiddellijke invoering. Al aan gedacht dat het invoeren van deze voorstellen gemiddeld drie keer meer kost dan wat jullie becijferd hebben? Dan denk ik dat de voorstellen van het Liberaal Appel nét iets realistischer en goedkoper in te voeren zijn. Met VERSTANDIG rechtse groeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De ENIGE premier in meer dan 40 jaar politieke geschiedenis de de staatsschuld verminderd heeft, was toch wel Dehaene hoor !!! Niet dat ik CD&Ver ben (ik ben apolitiek), maar Verhofstadt kan maar beloven wat hij belooft dankzij het harde werk van zijn no-nonsense voorganger. Je mag zeggen wat je wil, maar Jean-Lucske kan je niks verwijten. Ja, dat hij de vuile dioxine-truuk van de VLD te laat gezien heeft. met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
met vriendelijke groeten
![]() |