![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CONSERVATIEVE CHRISTENEN VERGELIJKEN HOMO’S MET K.K.K.
Een lobbygroep van conservatieve christenen wil een einde maken aan de populaire ‘Gay Days’ in Disney World in Florida. Het ‘Christian Action Network’ (CAN), met basis in Virginia, demonstreert al bijna tien jaar tegen deze Gay Days, voorlopig met weinig succes. De organisatie laat evenwel weten dat hun acties ondertussen een nieuw élan hebben gekregen. De actiegroep maakte een video van de afgelopen juni gehouden Gay Days in het familiepark in Florida en in diverse clubs in de streek van Orlanda (waar het park gevestigd is). Op de video zouden volgens de groep “orgieën en verdorvenheid” te zien zijn. CAN heeft laten weten dat ze de tape zal toesturen aan persagentschappen over heel het land. Zelf wil ze de tape gaan vertonen bij christelijke groepen om hen aan te moedigen tegen het populaire gebeuren te ageren. Ze plant daarvoor een toer in 24 steden in 12 staten in het zuidoosten van de States, waar locale media, kerkleiders en openbare ambtenaren de video te zien zullen krijgen. Volgens CAN promoot Disney losbandigheid en hoewel het (nog) niet heeft opgeroepen tot een boycot, heeft het al wel een nauwkeurige lijst van bedrijven die eigendom zijn van het concern (waaronder ABC Television) openbaar gemaakt. Omdat het evenement doorgaat als ‘Gay Days at Walt Disneys World’ en niet als ‘Gay Days in Orlando’, is de voorzitter van CAN van oordeel dat Disney verantwoordelijkheid draagt voor alle activiteiten die onder deze paraplu doorgaan, wá�*r ze ook plaatsvinden. Meerdere party’s gaan immers door op diverse trefpunten in de streek van Orlando en dus niet alleen op de terreinen van Disney. Nog volgens de voorzitter, die beweert dat Disney-personeel hem omwille van de tape probeerden te arresteren, is het absoluut onmogelijk de diepe verdorvenheid die ze zagen te beschrijven. ”We zagen niet alleen mannen die elkaar kusten, maar ook homoseksuelen met ontbloot bovenlijf, die elkaars’ tepels liefkoosden en het achterste en het kruis van hun ‘geliefde’ beroerden. En dat allemaal open en bloot in het Disney thema park." De groep vraagt dan ook met aandrang dat Walt Disney World zou voorkomen dat de organisatoren van de Gay Days de naam ‘Disney’ nog zouden gebruiken, dat de firma ouders zou waarschuwen voor de op handen zijnde gebeurtenissen, dat ze elke deelnemer aan de Gay Days, die zich te buiten gaat aan “onwettelijke wellustige activiteiten” zou arresteren, dat ze ouders waarschuwen vóór die hun reservaties in hotels van het concern doen en dat ze alle uitgaven zou terugbetalen aan gasten die geschokt zijn door de Gay Days. In een laconieke mededeling van het Disney concern werden alle vragen van de lobby verworpen: "Disney sponsort geen Gay Days. Het is simpelweg de tijd van het jaar dat mensen Centraal Florida bezoeken." Waarop de voorzitter van CAN Gay Days gelijkstelde met bijeenkomsten van de “Ku Klux Klan”: "Laten we eerlijk zijn. Disney zou nooit een evenement toelaten onder de naam ‘KKK days at Walt Disney World’… Disney zou alles doen wat in haar macht ligt om haar naam geschrapt te zien van dergelijk evenement.” Bron: www.pinkwave.be
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() ![]() Even off-topic, Raf: Hoe zou jij reageren moest hier iemand zo'n plassertje laten plassen op de regenboog-vlag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hola, maar nu snap ik waarom Sneeuwwitje persé bij die dwergen weg moest! 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zeg dat micchroscoop het gezegd heeft! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Is dus zeker niet van toepassing op homoos. De meesten daarvan hebben juist een gemarkeerd superieuriteitsgevoel. Zouden er nog zijn met een complex dan ligt dit aan het feit dat ze jaloers zijn op anderen die wel aan de natuurlijke orde voldoen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Als uw obsessieve drang tot (zelf)bevestiging -die zich uit in die fixatie op die al dan niet veronderstelde discriminatie- niet problematisch is (cf. supra, n° 1), dan zit u nog in een ontkenningsfase. 3. Zolang men er niemand psychisch of fysiek schade mee berokkent, mag iedereen van mij in zijn of haar slaapkamer doen wat hij of zij wil, maar dat niemand zich alsjeblief geroepen voelt om dat de hele wereld door de strot te rammen. Homoseksuelen (nu goed?) zijn ook mensen, inderdaad, wel: gedraag u er dan naar en stop met er eindeloos over door te drammen. U hoeft mijn seksuele voorkeuren niet te weten, en ik de uwe niet: het zal van ons geen wezenlijk andere mensen maken...
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |