![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Louter uit nieuwsgierigheid : van al die mensen die hier zo graag afgeven op Marokkanen en vinden dat de meerderheid van die mannen crimineel is, hoeveel daarvan kunnen zeggen dat ze Marokkanen kennen?
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Jama, den Achmed is ne goeien, é.
![]() Ik persoonlijk ken er enkele, vooral oudere, Marokkanen, of mensen van M. origine, en een Turkse student geneeskunde. Toegegeven, niet meteen een heel representatieve groep, daarvoor zijn ze gewoon met te weinig. Maar ik kom nogal moeilijk los in een vreemde omgeving, dus moet ik de kans krijgen om even te ontdooien, of uit mijn kot gesleurd worden (letterlijk soms!) om mensen te leren kennen. Dat bemoeilijkt de zaken natuurlijk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit problemen mee gehad. Mijn vrouw heeft zelfs twee Turkse dokters. Hoe zou het toch komen dat die mannen blijkbaar minder gediscrimineerd worden? Ze zijn toch ook bruin en ik zie er alvast geen verschil in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() inderdaad hoe zou dat toch komen?
ik ken ook marokanen,goede maar die kan ik op 1 hand tellen maar ni volledig,jammerlijke zaak voor deze jongens want zedoen hun best om zich in te burgeren terwijl het merendeel hun werk naar de kl*ten helpt om zich te kunnen inburgeren
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Twee? Is dat niet van het goede teveel?
![]() Ik weet het ook niet, in Gent moeten ze van Turken ook niet veel weten, vaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Teveel ? Inderdaad ik wou ook dat ze gezonder was. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Tja, een Marrokaan waarmee ik heb gewerkt, PWA, is een beetje verbitterd. Lang gewerkt, enkele jaren geleden ging zijn textielfabriek waar hij werkte failliet, en hij was 1 jaar te jong om op brugpensioen te mogen gaan. Dat steekt, natuurlijk. En in dat opzicht was hij niet anders dan een ander.
Je kon er goeie gesprekken mee hebben, en een discussie nu en dan. Hij stond zeker open voor andere denkbeelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ik ook, hoor, maar mijn grootmoeder is een grootverbruiker van allerhande homeopathische middeltjes, waar ik op zich weinig tegen heb, maar in die doses kan dat toch niet gezond zijn...
Een deel van haar apotheek kwam van die kerel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ken wel wat marok mensen, maar vooral van de unief
nog nooit probs gehad met hen, wel al paar keer getuige geweest hoe sommige autochtone studenten hen zomaar uitschelden voor "makak" of "terrorist" |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Jongens, waar zit jij? Toch niet in Leuven?
![]() Nu goed, ik heb er nog niets van gemerkt, daar. Er zitten dan ook amper Marokkaanse studenten in Leuven... Ik kom eigenlijk maar weinig xenofobe mensen tegen, of toch dat ze het laten merken. Is het dan overroepen dat Vlamingen racistisch zijn? Of zit ik in zo'n beschermd milieu? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik leef voor een groot deel in de migrantengemeenschap, ben gehuwd met een allochtoon, heb een eigen stek in een moslimland waar ik een deel van het jaar woon, spreek en schrijf Arabisch, lees de koran, ...
Is dat voldoende? Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Euuuuh..., ja?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Zou jij onderschrijven dat de meerderheid van de Marokkanen crimineel is, zoals op dit forum al herhaaldelijk aangehaald door de "iets-rechtsere zijde van het politiek establishement"?
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat er amper Marokkaanse studenten zijn, is inderdaad een spijtige zaak en een grote frustratie die bij mij de stimulans is geweest om in die bijlessen te stappen. met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Ah dutch.
Welke soort Arabisch spreek je? Dari2a of Loe3a? Welke soort Arabisch kan je schrijven? Fosha of gewone? En nog een klein testje ![]() Vertaal de woordjes "nu", "goed" en "huis" in Dari2a en Loe3a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ya habibi Must'fa,
Lianna touchib an aktoub kalimaat bil lougha arabia fousha? Of heb je liever : Alesh theb nakteb bel arabia ya chouia? Barra zamr ya blied... Testje :elaan, taieb/mumtaaz, menzel/beit/dar taoo, behe, dar Allez, ge zijt onnozel bezig Musti, ge zoudt beter op de vragen hier antwoorden en redelijk weerwerk leveren, maar dat is blijkbaar iets té moeilijk... Allez, heb je nu toch al een paar keer uit je schulp gekregen ![]() Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Voor mij is het Chinees. Latijn kan ik verstaan, maar Chinees? Nu goed, ik wil nog wel eens beginnen aan een studie Arabisch, of Turks, maar ik wil eerst wel de officiële talen van België correct onder de knie krijgen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bij ons op het werk hebben we enkele Turken. Daar zijn toffe mannen bij, spreken goed Nederlands en doen hun werkt goed. Met anderen hadden we een stuk minder contact daar ze zeer slecht Nederlands spraken. Die mannen spraken, ten opzichte van die gasten waar we veel contact mee hebben, onderling Arabisch. Eén woord kennen ze wel heel goed: “Racist”. Eén van die mannen kwam telkens te laat op het werk. Hij was in zijn proefperiode en werd telkens aangesproken door de chef, zoals iedereen die frequent te laat komt. Na de zoveelste maal een “onder zijn vijst” gehad te hebben omdat hij te laat was schold hij de chef uit als racist en is zelfs klacht gaan indienen. Het is evenwel zonder gevolg geklasseerd maar zo zie je maar dat er wel degelijk een probleem is. Volgens mij moeten ze zich eerst beter integreren. Daarmee zullen al een groot deel van de problemen opgelost worden.
|
![]() |
![]() |