Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2008, 14:38   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard Spectakel in Ronse!

http://news.be.msn.com/binnenland/ar...mentid=7713251

Citaat:
05.03.2008 12:35
Politiehelikopter beschoten na bankroof in Ronse
Twee gewapende mannen hebben woensdagmorgen een overval gepleegd op de Record Bank in Ronse. De daders maakten 6.500 euro buit. Tijdens hun vlucht beschoten ze boven Drogenbos een politiehelikopter.

De overval had plaats om 9.05 uur, kort na openingstijd, op de vestiging aan de Hoogstraat en Fostierlaan in Ronse. De twee daders konden onder bedreiging met een pistool en een voorhamer 6.500 euro stelen. Ze namen de vlucht in hun auto, maar kwamen onderweg in botsing met een andere wagen. De overvallers konden doorrijden en reden richting A8. De politie zette de achtervolging in en maakte gebruik van een helikopter. De politiehelikopter werd een tiental keer beschoten ter hoogte van Drogenbos. Het voertuig zou nadien in Sint-Joost-ten-Noode onderschept zijn door de lokale politie. Aan boord zou zich slechts één verdachte bevonden hebben. (DWM)
Ik geloof dat misdadigers heden ten dage sterk onder de indruk zijn, dat schieten op de politie iets uithaalt.
En misschien hebben ze nog gelijk ook. Denk hierbij aan de beroepsmisdadiger, waarvan de rechter het als wettige zelfverdediging achtte, als hij een machinegeweer op een patrouillewagen leegschoot. Hierbij doodde hij 1 agent, maar dat was dus niet met opzet.

Na de zaak Kitty Van Nieuwenhuyzen, waarvan de daders heel waarschijnlijk een spoedige vrijspraak wacht wegens procedurefouten, gaan ze nu ook al op politiehelicopters schieten.

Enfin, de wereld op zijn kop. De criminelen hebben tegenwoordig alle wapens in handen, ook juridisch en de blauwe brigade wordt hoe langer hoe meer de schietschijf. Waar moet dat naartoe?
Oud 5 maart 2008, 14:40   #2
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Tja, ook criminelen hebben rechten.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 14:51   #3
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Inderdaad, dat zijn ook mensen.

En als het parket te lomp is om haar job ernstig uit te voeren dan gaan die moordenaars van Kitty ongestraft naar huis.

En dat is niet de schuld van de gangsters maar van een incompetent gerecht.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 14:53   #4
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Recht om op politiehelikopters te schieten?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 14:56   #5
Boadicea

Standaard

Tot nader bericht is de helicopter wel beschoten, maar blijven vliegen. Vraagje: als die helicopter beschoten werd, waarom schoten de agenten in de helicopter dan niet terug? Ze hebben daar snipersgeweren, waarmee ze gemakkelijk die vluchtauto een klapband hadden kunnen schieten, wat de achtervolging en inrekening van de overvallers toch had kunnen vergemakkelijken, zonder hun leven in gevaar te brengen?

Ik stel me die vraag maar, want ik weet dat agenten niet als eerste mogen schieten, maar als ze toch onder vuur liggen?
Oud 5 maart 2008, 14:58   #6
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Tot nader bericht is de helicopter wel beschoten, maar blijven vliegen. Vraagje: als die helicopter beschoten werd, waarom schoten de agenten in de helicopter dan niet terug? Ze hebben daar snipersgeweren, waarmee ze gemakkelijk die vluchtauto een klapband hadden kunnen schieten, wat de achtervolging en inrekening van de overvallers toch had kunnen vergemakkelijken, zonder hun leven in gevaar te brengen?

Ik stel me die vraag maar, want ik weet dat agenten niet als eerste mogen schieten, maar als ze toch onder vuur liggen?
Ben je daar zeker van? In een Hollywood-film zie ik dit nog gebeuren maar in het echt?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 14:59   #7
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Recht om op politiehelikopters te schieten?
Neen, dat niet, daar moeten ze voor gestraft worden.

Als het parket tenminste niet te lomp is om haar job ernstig uit te voeren.

Wat zegt u? Het parket is te lomp? Ja, spijtig dan.

Wat verwacht men eigenlijk als diegene die te lomp zijn om geld te verdien als advokaat allemaal bij het parket gaan?

Verschaeve
Oud 5 maart 2008, 15:00   #8
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja laat ze nog wat schieten ook, hoeveel burgerslachtoffer wil u eigenlijk?

Verschaeve
Oud 5 maart 2008, 15:01   #9
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Ben je daar zeker van? In een Hollywood-film zie ik dit nog gebeuren maar in het echt?
In mijn buurt hangt er ook regelmatig een politiehelicopter boven onze daken. Ik deed eens een raam open en kon er zo in binnenkijken. Dat was even genant, maar bon.

Ik keek regelrecht naar twee mannen, met geweren waar professionele kijkers op zaten. En dat was maar voor een gewone patrouille en geen achtervolging. Ze hebben het materiaal om zich te verdedigen, enkel hebben er blijkbaar het recht niet toe.
Oud 5 maart 2008, 15:07   #10
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn buurt hangt er ook regelmatig een politiehelicopter boven onze daken. Ik deed eens een raam open en kon er zo in binnenkijken. Dat was even genant, maar bon.

Ik keek regelrecht naar twee mannen, met geweren waar professionele kijkers op zaten. En dat was maar voor een gewone patrouille en geen achtervolging. Ze hebben het materiaal om zich te verdedigen, enkel hebben er blijkbaar het recht niet toe.
Ze mogen niet want ze kunnen niet.

Verschaeve
Oud 5 maart 2008, 15:08   #11
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben het materiaal om zich te verdedigen, enkel hebben er blijkbaar het recht niet toe.
Denk aan de tien vermoorde para's in Rwanda. Dit is Belgisch.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 15:24   #12
stapas
Burger

Standaard

Een bank beroven in Ronse? Kunnen niet beter een bank beroven in een streek met minder werkloosheid, dan zouden ze misschien wat meer geld kunnen stelen.
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 16:40   #13
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu hebt U toch wat veel naar de film gekeken denk ik.
Ten eerste : In die helicopters zijn geen sniper-geweren voorzien
Ten tweede, zelfs als ze er al waren, dan kan je nog niet zomaar vanuit een heli een rijdende wagen een klapband schieten. Net zomin dat dat goed gaat vanuit een rijdend voertuig.( met een gewone kogel krijg je de band, door diens kinetische energie -het snel ronddraaien- zo goed als niet doorboord.

wettelijk gezien hadden ze idd wel mogen terugvuren.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd door TypO : 5 maart 2008 om 16:41.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 17:55   #14
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Inderdaad, dat zijn ook mensen.

En als het parket te lomp is om haar job ernstig uit te voeren dan gaan die moordenaars van Kitty ongestraft naar huis.

En dat is niet de schuld van de gangsters maar van een incompetent gerecht.
Jawadde smeert nog wa stroop aan ulder kont,die arme gangsters toch en het stoute incompetente gerecht dat hen een straf wil geven ,grote foei!!!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 18:17   #15
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Nu hebt U toch wat veel naar de film gekeken denk ik.
Ten eerste : In die helicopters zijn geen sniper-geweren voorzien
Ten tweede, zelfs als ze er al waren, dan kan je nog niet zomaar vanuit een heli een rijdende wagen een klapband schieten. Net zomin dat dat goed gaat vanuit een rijdend voertuig.( met een gewone kogel krijg je de band, door diens kinetische energie -het snel ronddraaien- zo goed als niet doorboord.

wettelijk gezien hadden ze idd wel mogen terugvuren.

Tja, iedereen kijkt tegenwoordig graag film. Wie weet waar hebben die overvallers eigenlijk hun inspiratie vandaan gehaald?

In ieder geval ... het wordt hier wat. Tegenwoordig schieten de misdadigers blijkbaar meer op de politie, vermits de wet het hen mogelijk maakt.

Misschien klopt de logica van die rechter wel: als je een gewapende overval moet plegen om rond te komen, ben je hoogst waarschijnlijk inderdaad niet zo slim om te snappen, dat als je op de politie begint te schieten, er doden kunnen vallen.

Ik stel me enkel de vraag: als ze die heli geraakt zouden hebben en die zou hierdoor neergestort en/of ontploft zijn en bv op een huis terecht gekomen, hoeveel slachtoffers er dan niet "per ongeluk" zouden gevallen zijn.

Met andere woorden:dit soort criminelen zijn er niet op uit om te moorden, ze willen enkel snel rijk worden, maar hebben niet de hersenen om het op een verantwoorde wijze te doen.

Men zou er inderdaad al bijna medelijden mee krijgen. Helaas snapt het poco Belgisch gerecht echt niet dat sommige slimmerikken zich goed van de domme kunnen houden.
Oud 5 maart 2008, 18:32   #16
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Jawadde smeert nog wa stroop aan ulder kont,die arme gangsters toch en het stoute incompetente gerecht dat hen een straf wil geven ,grote foei!!!
Ik smeer nergens stroop aan vriend, ik stel alleen vast dat de moordenaars van die Kitty vrijuit gaan gaan. En er zijn er hier die maken daar veel kabaal over maar wat ze niet doen is hun blik richten naar de mensen die ervoor zorgen dat dit gebeurt, het incompetente gerecht.

Zoals ik al zei, als de mensen die te lomp zijn om hun geld als advokaat te verdienen allemaal bij het gerecht gaan, wat verwacht je daar dan van?

Verschaeve
Oud 5 maart 2008, 18:48   #17
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik smeer nergens stroop aan vriend, ik stel alleen vast dat de moordenaars van die Kitty vrijuit gaan gaan. En er zijn er hier die maken daar veel kabaal over maar wat ze niet doen is hun blik richten naar de mensen die ervoor zorgen dat dit gebeurt, het incompetente gerecht.

Zoals ik al zei, als de mensen die te lomp zijn om hun geld als advokaat te verdienen allemaal bij het gerecht gaan, wat verwacht je daar dan van?
Vriend,ja het gerecht is inderdaad incompetent en daar moet dringend wat aan gedaan worden maar wanneer!Dat horen we al zolang he dat er wat gaat veranderen ,maar als dezelfde zeikerts eraan blijven verandert er echt niets geen schrik.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 18:51   #18
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 Bekijk bericht
Vriend,ja het gerecht is inderdaad incompetent en daar moet dringend wat aan gedaan worden maar wanneer!Dat horen we al zolang he dat er wat gaat veranderen ,maar als dezelfde zeikerts eraan blijven verandert er echt niets geen schrik.
Was dat vriend erover misschien?

Verschaeve
Oud 5 maart 2008, 18:52   #19
Boadicea

Standaard

Juist op het nieuws gehoord: de opgepakte dader is niet aan zijn proefstuk toe en zijn naam kan ik hier niet herhalen!

Zijn kompaan is nog steeds voortvluchtig. Gelukkig zijn de heli en de bemanning niet geraakt. De betrokken agenten krijgen speciale opvang.
Oud 5 maart 2008, 18:54   #20
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist op het nieuws gehoord: de opgepakte dader is niet aan zijn proefstuk toe en zijn naam kan ik hier niet herhalen!

Zijn kompaan is nog steeds voortvluchtig. Gelukkig zijn de heli en de bemanning niet geraakt. De betrokken agenten krijgen speciale opvang.
Wat mij iedere keer weer verbaast is die verbijstering altijd als die flikskes beseffen dat ze ook sterfelijk zijn.

Die denken echt dat ze God zijn en dat ze onaanraakbaar zijn.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be