![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Berichten: n/a
|
![]() Euro95 1.429 1.425 1.429 1.429 1.429 1.435 Het gaat om de eerste, van BP, 1,429 Zojuist vond ik nog een oude bon, van begin augustus 2005: 1,419 Valt mee moet ik zeggen, de gevoels prijsstijging ligt hoger ![]() -- Op naar het volgende onderwerp, dat ons weg laat kijken van de ware politiek. brood en spelen, afleiding, tijdverspilling. |
![]() |
#2 |
Berichten: n/a
|
![]() FNn <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: > > Euro95 1.429 1.425 1.429 1.429 1.429 1.435 > > Het gaat om de eerste, van BP, 1,429 > Zojuist vond ik nog een oude bon, van begin augustus 2005: 1,419 > > > Valt mee moet ik zeggen, de gevoels prijsstijging ligt hoger ![]() Van Rusland tot China, 2 koewartjes. Willem (76 octaan was nog wat goedkoper) Jan -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#3 |
Berichten: n/a
|
![]() "FNn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Euro95 1.429 1.425 1.429 1.429 1.429 1.435 > > Het gaat om de eerste, van BP, 1,429 > Zojuist vond ik nog een oude bon, van begin augustus 2005: 1,419 > > > Valt mee moet ik zeggen, de gevoels prijsstijging ligt hoger ![]() Dat komt omdat de prijs tussentijds nogal wat hoger is geweest. |
![]() |
#4 |
Berichten: n/a
|
![]() Willem-Jan Markerink wrote:
> FNn <[email protected]> wrote in > news:[email protected]: > >> >> Euro95 1.429 1.425 1.429 1.429 1.429 1.435 >> >> Het gaat om de eerste, van BP, 1,429 >> Zojuist vond ik nog een oude bon, van begin augustus 2005: 1,419 >> >> >> Valt mee moet ik zeggen, de gevoels prijsstijging ligt hoger ![]() > > Van Rusland tot China, 2 koewartjes. Wat denk je dat de pomphouder daar verdient? |
![]() |
#5 |
Berichten: n/a
|
![]() "Chief yew betcha" <[email protected]> wrote in news:[email protected]:
> Willem-Jan Markerink wrote: >> FNn <[email protected]> wrote in >> news:[email protected]: >> >>> >>> Euro95 1.429 1.425 1.429 1.429 1.429 1.435 >>> >>> Het gaat om de eerste, van BP, 1,429 >>> Zojuist vond ik nog een oude bon, van begin augustus 2005: 1,419 >>> >>> >>> Valt mee moet ik zeggen, de gevoels prijsstijging ligt hoger ![]() >> >> Van Rusland tot China, 2 koewartjes. > > Wat denk je dat de pomphouder daar verdient? > > > Wegens voortdurende taalbarieres heb ik hem dat niet kunnen vragen.... ![]() Willem (maar bij een kleine 400 liter altijd wel tevreden gezichten.... ![]() Jan -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#6 |
Berichten: n/a
|
![]() Willem-Jan Markerink wrote:
> "Chief yew betcha" <[email protected]> wrote in > news:[email protected]: > >> Willem-Jan Markerink wrote: >>> FNn <[email protected]> wrote in >>> news:[email protected]: >>> >>>> >>>> Euro95 1.429 1.425 1.429 1.429 1.429 1.435 >>>> >>>> Het gaat om de eerste, van BP, 1,429 >>>> Zojuist vond ik nog een oude bon, van begin augustus 2005: 1,419 >>>> >>>> >>>> Valt mee moet ik zeggen, de gevoels prijsstijging ligt hoger ![]() >>> >>> Van Rusland tot China, 2 koewartjes. >> >> Wat denk je dat de pomphouder daar verdient? >> >> >> > > Wegens voortdurende taalbarieres heb ik hem dat niet kunnen > vragen.... ![]() Dat moet je niet vragen, maar uit de leefomstandigheden opmaken. |
![]() |
#7 |
Berichten: n/a
|
![]() Willem-Jan Markerink wrote:
> "Chief yew betcha" <[email protected]> wrote in news:ed1u4j$1im6$1@nl- > news.euro.net: > >> Willem-Jan Markerink wrote: >>> "Chief yew betcha" <[email protected]> wrote in >>> news:[email protected]: >>> >>>> Willem-Jan Markerink wrote: >>>>> FNn <[email protected]> wrote in >>>>> news:[email protected]: >>>>> >>>>>> >>>>>> Euro95 1.429 1.425 1.429 1.429 1.429 1.435 >>>>>> >>>>>> Het gaat om de eerste, van BP, 1,429 >>>>>> Zojuist vond ik nog een oude bon, van begin augustus 2005: 1,419 >>>>>> >>>>>> >>>>>> Valt mee moet ik zeggen, de gevoels prijsstijging ligt hoger ![]() >>>>> >>>>> Van Rusland tot China, 2 koewartjes. >>>> >>>> Wat denk je dat de pomphouder daar verdient? >>>> >>>> >>>> >>> >>> Wegens voortdurende taalbarieres heb ik hem dat niet kunnen >>> vragen.... ![]() >> >> Dat moet je niet vragen, maar uit de leefomstandigheden opmaken. > > In Rusland zat'ie in 99% van de gevallen achter gepantserd glas.... ![]() Veel geld in kas is nog geen vet salaris. Gezien een pomphouder daar ook niet tot de happy few zal behoren zal hij wel net zo arm zijn als de bandieten die aan de andere kant van dat pantzerglas verwacht mogen worden. Nog leuke trip gehad, verder? |
![]() |
#8 |
Berichten: n/a
|
![]() "Chief yew betcha" <[email protected]> wrote in news:ed1u4j$1im6$1@nl-
news.euro.net: > Willem-Jan Markerink wrote: >> "Chief yew betcha" <[email protected]> wrote in >> news:[email protected]: >> >>> Willem-Jan Markerink wrote: >>>> FNn <[email protected]> wrote in >>>> news:[email protected]: >>>> >>>>> >>>>> Euro95 1.429 1.425 1.429 1.429 1.429 1.435 >>>>> >>>>> Het gaat om de eerste, van BP, 1,429 >>>>> Zojuist vond ik nog een oude bon, van begin augustus 2005: 1,419 >>>>> >>>>> >>>>> Valt mee moet ik zeggen, de gevoels prijsstijging ligt hoger ![]() >>>> >>>> Van Rusland tot China, 2 koewartjes. >>> >>> Wat denk je dat de pomphouder daar verdient? >>> >>> >>> >> >> Wegens voortdurende taalbarieres heb ik hem dat niet kunnen >> vragen.... ![]() > > Dat moet je niet vragen, maar uit de leefomstandigheden opmaken. In Rusland zat'ie in 99% van de gevallen achter gepantserd glas.... ![]() -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#9 |
Berichten: n/a
|
![]() "Chief yew betcha" <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: > Willem-Jan Markerink wrote: >> "Chief yew betcha" <[email protected]> wrote in news:ed1u4j$1im6$1@nl- >> news.euro.net: >> >>> Willem-Jan Markerink wrote: >>>> "Chief yew betcha" <[email protected]> wrote in >>>> news:[email protected]: >>>> >>>>> Willem-Jan Markerink wrote: >>>>>> FNn <[email protected]> wrote in >>>>>> news:[email protected]: >>>>>> >>>>>>> >>>>>>> Euro95 1.429 1.425 1.429 1.429 1.429 1.435 >>>>>>> >>>>>>> Het gaat om de eerste, van BP, 1,429 >>>>>>> Zojuist vond ik nog een oude bon, van begin augustus 2005: 1,419 >>>>>>> >>>>>>> >>>>>>> Valt mee moet ik zeggen, de gevoels prijsstijging ligt hoger ![]() >>>>>> >>>>>> Van Rusland tot China, 2 koewartjes. >>>>> >>>>> Wat denk je dat de pomphouder daar verdient? >>>>> >>>>> >>>>> >>>> >>>> Wegens voortdurende taalbarieres heb ik hem dat niet kunnen >>>> vragen.... ![]() >>> >>> Dat moet je niet vragen, maar uit de leefomstandigheden opmaken. >> >> In Rusland zat'ie in 99% van de gevallen achter gepantserd glas.... ![]() > > Veel geld in kas is nog geen vet salaris. > Gezien een pomphouder daar ook niet tot de happy few zal behoren zal hij > wel net zo arm zijn als de bandieten die aan de andere kant van dat > pantzerglas verwacht mogen worden. > > Nog leuke trip gehad, verder? Achteraf gezien nog meer een once-in-a-lifetime ervaring dan ik had gedacht, zijnde een unieke 'slice of time' in alle 3 landen, omdat de veranderingen in het traject zo snel gaan....de ene na de andere snelweg, tankstation en wegrestaurant/motel wordt uit de grond gestampt. 10 jaar geleden was de hele route oostelijk van Moskou zo beroerd als het laatste stuk voor Irkutsk (volgens de Poolse monteur die destijds ook in 1997 Paris->Beijing had begeleid), 13 jaar geleden lag er in heel China maar 130km snelweg, en 7 jaar geleden had aldaar amper iemand een prive-auto. En in Mongolie dreigt men binnen 2 jaar het hele traject door de Gobi te asfalteren.... *Voor* 1994 mocht niemand deze route rijden (China zat op slot), over een paar jaar *kan* niemand hem meer rijden. (iig voor de route door Siberie is geen alternatief, elke weg noordelijk of zuidelijk loopt uiteindelijk spaak op het ontbreken van essentiele rivierbruggen, en de route door Mongolie is de enige waarbij beide grensovergangen het hele jaar door geopend zijn, ongeacht lokale technische/politieke/economische wispelturigheden) Btw, ik heb lang gedacht dat pas in 2007 de voertuigen van destijds opnieuw Beijing->Paris zouden rijden, inklusief onze eigen Spyker van 1907, maar dat is al in 2005 gebeurd: http://www.pekingparis2005.com/ (edoch schijnt men dat in 2007 nogmaals te willen herhalen, als 100-jarig feestje, maar dan met veel meer voertuigen) (de ABC-documentaire van deze 2005-rit schijnt ook buiten Australie uitgezonden zijn geweest (oa Canada/Discovery)....heugt iemand dat dat ook bij ons op Discovery te zien is geweest, deze zomer?) (boek en DVD ga ik iig bestellen: http://www.abc.net.au/tv/pekingtoparis/ http://shop.abc.net.au/browse/produc...oductid=518301 http://shop.abc.net.au/browse/produc...oductid=738644 Ook frappant: noch de Amsterdam->Beijing 2006 rallye, noch de Beijing->Paris 1997 rallye (Engelse organisatie, itt de Duitse (club)organisatie van de Paris->Beijing 1997) hebben de originele route van 1907 gevolgd, via Siberie....beide hebben een zuidelijke route gevolgd. (heb enige tijd gedacht dat de zuidelijke route uit het boek Peking-Eend/1997 die van 1907 was, en daarmee de noordelijkere route van Hamburg->Shanghai 2006 niet origineel, maar dat blijkt dus juist andersom te zijn) Toekomstige inspiratie hoop ik te vinden in een (auto)biografie uit 1920, van een Duitse legerofficier die in 1908 de rallye Newyork->Paris heeft uitgereden, via Alaska en Siberie....in februari.... ![]() (hier iets vergelijkbaars, 24.000km door Siberie, in 2007....1 van de 4 deelnemers is nota bene van eigen bodem: http://buschtaxi.org/forum/die-einzi...nd-t12839.html http://www.sever66.ru/?cid=2129 http://www.denttabs.nl/66/start.htm http://www.denttabs.nl/66/e.history.htm -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |