![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Marten Hoffmann schreef: > Dat is inderdaad een bekende en helaas vaak terechte klacht. En of u > voor kindlief ook nog even een (vrijwel) nooit gebruikte rekenmachine > van 145 Euro wilt kopen ....... kassa! Je zal er twee of drie op het VO > hebben :-} > > -- > Mvg, > Marten Wat geeft deze school voor onderwijs dat die rekenmachine niet gebruikt wordt? Y. |
![]() |
#2 |
|
![]() [email protected] schreef ...
> > Marten Hoffmann schreef: > > Dat is inderdaad een bekende en helaas vaak terechte klacht. En of u > > voor kindlief ook nog even een (vrijwel) nooit gebruikte rekenmachine > > van 145 Euro wilt kopen ....... kassa! Je zal er twee of drie op het VO > > hebben :-} > > > > -- > > Mvg, > > Marten > > Wat geeft deze school voor onderwijs dat die rekenmachine niet gebruikt > wordt? > Y. Dat vraagt mijn collega zich ook regelmatig af ![]() vermoeden is dat de docent niet met zo'n apparaat om kan gaan. Het is niet voor niets dat bij ons alleen de simpele machines (bv. Casio FX-82) toegestaan zijn ![]() -- Mvg, Marten |
![]() |
#3 |
|
![]() "Yippie" <[email protected]> wrote in message news:[email protected] ps.com... > > Marten Hoffmann schreef: >> Dat is inderdaad een bekende en helaas vaak terechte klacht. En of u >> voor kindlief ook nog even een (vrijwel) nooit gebruikte rekenmachine >> van 145 Euro wilt kopen ....... kassa! Je zal er twee of drie op het VO >> hebben :-} >> >> -- >> Mvg, >> Marten > > Wat geeft deze school voor onderwijs dat die rekenmachine niet gebruikt > wordt? Rekenen zonder rekenmachine is tegenwoordig een bijna onmogelijke opgave voor de jeugd. Het wordt tijd dat ze dat weer eens gaan leren. Groeten, RobP |
![]() |
#4 |
|
![]() "RP"
> Rekenen zonder rekenmachine is tegenwoordig een bijna onmogelijke opgave > voor de jeugd. Het wordt tijd dat ze dat weer eens gaan leren. Waarom? Zodat de toekomstige kernreactormedewerkers een ramp weten te verhoeden door sterk te hoofdrekenen? jelle |
![]() |
#5 |
|
![]() "Jelle Sjollema" <jelles@spambl_xs4all.nl> wrote in message news:[email protected]... > "RP" > >> Rekenen zonder rekenmachine is tegenwoordig een bijna onmogelijke opgave >> voor de jeugd. Het wordt tijd dat ze dat weer eens gaan leren. > > Waarom? Zodat de toekomstige kernreactormedewerkers een ramp weten te > verhoeden door sterk te hoofdrekenen? > Hersengymnastiek. Werken met getallen bevordert het inzicht in complexe systemen en nee, een rekenmachine doet dat niet. Groeten, RobP |
![]() |
#6 |
|
![]() "RP"
>>> Rekenen zonder rekenmachine is tegenwoordig een bijna onmogelijke opgave >>> voor de jeugd. Het wordt tijd dat ze dat weer eens gaan leren. >> >> Waarom? Zodat de toekomstige kernreactormedewerkers een ramp weten te >> verhoeden door sterk te hoofdrekenen? >> > Hersengymnastiek. Werken met getallen bevordert het inzicht in complexe > systemen en nee, een rekenmachine doet dat niet. Integendeel. Het werken met getallen bevordert het opdelen van complexe systemen in geisoleerde subonderdelen en verhindert juist het inzicht in complexe systemen. Als jij een onbewezen stelling als waarheid mag neergooien, mag ik dat ook. jelle |
![]() |
#7 |
|
![]() "Jelle Sjollema" <jelles@spambl_xs4all.nl> wrote in message news:[email protected]... > "RP" > >>>> Rekenen zonder rekenmachine is tegenwoordig een bijna onmogelijke >>>> opgave voor de jeugd. Het wordt tijd dat ze dat weer eens gaan leren. >>> >>> Waarom? Zodat de toekomstige kernreactormedewerkers een ramp weten te >>> verhoeden door sterk te hoofdrekenen? >>> >> Hersengymnastiek. Werken met getallen bevordert het inzicht in complexe >> systemen en nee, een rekenmachine doet dat niet. > > Integendeel. Het werken met getallen bevordert het opdelen van complexe > systemen in geisoleerde subonderdelen en verhindert juist het inzicht in > complexe systemen. Als jij een onbewezen stelling als waarheid mag > neergooien, mag ik dat ook. > Lees je (tegen)argument eens goed en je ziet dat het een bevestiging is. ![]() Groeten, RobP |
![]() |
#8 |
|
![]() "RP"
>>> Hersengymnastiek. Werken met getallen bevordert het inzicht in complexe >>> systemen en nee, een rekenmachine doet dat niet. >> >> Integendeel. Het werken met getallen bevordert het opdelen van complexe >> systemen in geisoleerde subonderdelen en verhindert juist het inzicht in >> complexe systemen. Als jij een onbewezen stelling als waarheid mag >> neergooien, mag ik dat ook. >> > Lees je (tegen)argument eens goed en je ziet dat het een bevestiging is. > ![]() Dan heb je mijn tegenargument niet begrepen zoals ik het bedoelde. jelle |
![]() |
#9 |
|
![]() "Jelle Sjollema" <jelles@spambl_xs4all.nl> wrote in message news:[email protected]... > "RP" > >>>> Hersengymnastiek. Werken met getallen bevordert het inzicht in complexe >>>> systemen en nee, een rekenmachine doet dat niet. >>> >>> Integendeel. Het werken met getallen bevordert het opdelen van complexe >>> systemen in geisoleerde subonderdelen en verhindert juist het inzicht in >>> complexe systemen. Als jij een onbewezen stelling als waarheid mag >>> neergooien, mag ik dat ook. >>> >> Lees je (tegen)argument eens goed en je ziet dat het een bevestiging is. >> ![]() > > Dan heb je mijn tegenargument niet begrepen zoals ik het bedoelde. > Ik ga er dus ook vanuit dat het onbedoeld was. Groeten, RobP |
![]() |
#10 |
|
![]() [email protected] schreef ...
> Rekenen zonder rekenmachine is tegenwoordig een bijna onmogelijke opgave > voor de jeugd. Het wordt tijd dat ze dat weer eens gaan leren. Nou, *helemaal* zonder rekenmachine hoeft voor mij niet. Het is echter wel onze bedoeling om ze een denk- en redeneerwijze aan te leren waarmee ze later problemen kunnen oplossen. Dat doen we (mede) middels sommen die met een gewone rekenmachine goed te doen zijn. Boeiend is wel de vraag "meneer, wat betekent dat 2-tje boven dat getal?" ...... -- Mvg, Marten |