![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() http://www.arabeuropean.org/belgNL/n...ail.php?ID=104
xxxxxxxxxxxxxx Korte Boodschap van Dyab Abou Jahjah 24 august, 2006 ; Posted 6 : 47 PM Broeders en zusters, Beste Kameraden, Na een maand in Libanon te hebben verbleven en na het staakte het vuren ben Ik terug in België. Het is een voorlopig terug keer voor mijn definitief vertrek naar Libanon In januari 2007. Ik moet hier zijn om de transitie binnen de AEL te garanderen en om aanwezig te zijn op de rechtszaak tegen de AEL dit na jaar, waar we hopen een nieuwe gerechtelijke overwinning te boeken tegen het Belgische establishment die onze beweging altijd heeft willen criminaliseren. Over mijn verblijf in Libanon wil ik voorlopig niks kwijt, alles op zijn tijd. Een iets staat vast, het Arabische volk in Libanon heeft de zionisten de moeilijkste les uit hun geschiedenis geleerd en we zijn bereid om het over te doen als ze denken om terug te komen. Niet alleen ik, maar duizenden Arabieren uit Europa zijn bereid om hun plicht in onze nationale strijd op ieder moment op te nemen. Tijdens mijn verblijf in zuid Libanon ben ik veel mensen tegengekomen die hun Europees paspoort niet hebben gebruikt om te vluchten uit Libanon maar wel om in Libanon te geraken en dat heeft mijn geloof in de moed van ons volk bevestigt. Ik bedank jullie voor de honderden e-mails van steun en sympathie, Dyab Abou Jahjah -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |
![]() |
#2 |
|
![]() Willem-Jan Markerink schreef: > http://www.arabeuropean.org/belgNL/n...ail.php?ID=104 > xxxxxxxxxxxxxx > Korte Boodschap van Dyab Abou Jahjah 24 august, 2006 ; Posted 6 > : 47 PM > > Broeders en zusters, > > Beste Kameraden, > > > > Na een maand in Libanon te hebben verbleven en na het staakte het vuren > ben Ik terug in België. Het is een voorlopig terug keer voor mijn > definitief vertrek naar Libanon In januari 2007. > > Ik moet hier zijn om de transitie binnen de AEL te garanderen en om > aanwezig te zijn op de rechtszaak tegen de AEL dit na jaar, waar we hopen > een nieuwe gerechtelijke overwinning te boeken tegen het Belgische > establishment die onze beweging altijd heeft willen criminaliseren. > > Over mijn verblijf in Libanon wil ik voorlopig niks kwijt, alles op zijn > tijd. Een iets staat vast, het Arabische volk in Libanon heeft de zionisten > de moeilijkste les uit hun geschiedenis geleerd en we zijn bereid om het > over te doen als ze denken om terug te komen. Niet alleen ik, maar > duizenden Arabieren uit Europa zijn bereid om hun plicht in onze nationale > strijd op ieder moment op te nemen. Tijdens mijn verblijf in zuid Libanon > ben ik veel mensen tegengekomen die hun Europees paspoort niet hebben > gebruikt om te vluchten uit Libanon maar wel om in Libanon te geraken en > dat heeft mijn geloof in de moed van ons volk bevestigt. > > > > Ik bedank jullie voor de honderden e-mails van steun en sympathie, > > > > Dyab Abou Jahjah > > -- > Bye, > > Willem-Jan Markerink > > The desire to understand > is sometimes far less intelligent than > the inability to understand > > <[email protected]> > [note: 'a-one' & 'en-el'!] Dat ie zijn broeders en zusters meeneemt,staan ze nog wat sterker tegenover Israël. |
![]() |
#3 |
|
![]() "Willem-Jan Markerink" <[email protected]> wrote in message news:[email protected]. .. > http://www.arabeuropean.org/belgNL/n...ail.php?ID=104 > xxxxxxxxxxxxxx > Korte Boodschap van Dyab Abou Jahjah 24 august, 2006 ; Posted 6 > : 47 PM > > Broeders en zusters, > > Beste Kameraden, > > > > Na een maand in Libanon te hebben verbleven en na het staakte het vuren > ben Ik terug in België. Het is een voorlopig terug keer voor mijn > definitief vertrek naar Libanon In januari 2007. > Dyab Abou Jahjah > > -- Krijgt de Belgische overheid dan zijn geld terug? Als het echt een vent was geweest had hij gebleven om niet ontplofte granaten te verwijderen en raketten terug te geven aan Iran. Jajah helpt de soevereiniteit van Libanon gekaapt te houden. A. |
![]() |
#4 |
|
![]() "Vitriooltje" <[email protected]> wrote in
news:[email protected] ps.com: > > Willem-Jan Markerink schreef: > >> http://www.arabeuropean.org/belgNL/n...ail.php?ID=104 >> xxxxxxxxxxxxxx >> Korte Boodschap van Dyab Abou Jahjah 24 august, 2006 ; Posted 6 >> : 47 PM >> >> Broeders en zusters, >> >> Beste Kameraden, >> >> >> >> Na een maand in Libanon te hebben verbleven en na het staakte het vuren >> ben Ik terug in België. Het is een voorlopig terug keer voor mijn >> definitief vertrek naar Libanon In januari 2007. >> >> Ik moet hier zijn om de transitie binnen de AEL te garanderen en om >> aanwezig te zijn op de rechtszaak tegen de AEL dit na jaar, waar we hopen >> een nieuwe gerechtelijke overwinning te boeken tegen het Belgische >> establishment die onze beweging altijd heeft willen criminaliseren. >> >> Over mijn verblijf in Libanon wil ik voorlopig niks kwijt, alles op zijn >> tijd. Een iets staat vast, het Arabische volk in Libanon heeft de zionist > en >> de moeilijkste les uit hun geschiedenis geleerd en we zijn bereid om het >> over te doen als ze denken om terug te komen. Niet alleen ik, maar >> duizenden Arabieren uit Europa zijn bereid om hun plicht in onze nationale >> strijd op ieder moment op te nemen. Tijdens mijn verblijf in zuid Libanon >> ben ik veel mensen tegengekomen die hun Europees paspoort niet hebben >> gebruikt om te vluchten uit Libanon maar wel om in Libanon te geraken en >> dat heeft mijn geloof in de moed van ons volk bevestigt. >> >> >> >> Ik bedank jullie voor de honderden e-mails van steun en sympathie, >> >> >> >> Dyab Abou Jahjah >> > > Dat ie zijn broeders en zusters meeneemt,staan ze nog wat sterker > tegenover Israël. > Ik lees net ook wat alleraardigst over Deens-Libanese leeches: (hoeveel heeft NL er eigenlijk geevacueerd?) Telegraaf/dinsdag/pag11: xxxxxxxxxxxxx Denen wantrouwen gevluchte Libanezen door Rolien Créton KOPENHAGEN, dinsdag De evacuatie van Deense burgers uit Libanon heeft een staartje gekregen. De grote vraag is of namenlijsten van gevluchte Libanese Denen gebruikt mogen worden om te controleren of ze in de bijstand zitten. Vakantie houden in Libanon met een Deense bijstandsuitkering mag niet. Maar op grote schaal registers vergelijken, is ook verboden. Critici van de controle zien het als de zoveelste hetze tegen Deense immigranten. Spotprentcrisis Door een toevalligheid viel er tijdens de evacuatie uit Libanon half juli iets merkwaardigs op. Tijdens de Deense spotprentencrisis in januari werd duidelijk dat er 400 Denen in Libanon woonden. Een groot deel van deze groep werd door Denemarken in korte tijd geëvacueerd. Toen de oorlog in Libanon uitbrak, moesten een kleine 6000 Denen uit Libanon worden geholpen, waarmee de grootste evacuatie uit de Deense geschiedenis plaatsvond. Een politicus van de rechtspopulistische Deense Volkspartij, Søren Espersen, begon vragen te stellen. Volgens hem duidde de massale evacuatie erop, dat veel Deense Libanezen op vakantie gaan in het land, waar ze oorspronkelijk uit zijn gevlucht. Espersen presenteerde vervolgens de werkloosheidscijfers onder Deense Libanezen: 62 procent voor mannen en 85 procent voor vrouwen. De situatie was precair, mensen waren immers op de vlucht. En de partijleidster van de Deense Volkspartij, Kjærsgaard,benadrukte daarom dat de controle alleen moest worden uitgevoerd om vervelende geruchten uit de wereld te helpen. Volgende kolom Naar gelang de tijd verstreek, werden de formuleringen directer. „Het gaat erom of mensen die voor de arbeidsmarkt beschikbaar zouden moeten zijn, de sociale voorzieningen misbruiken”, aldus Espersen. De vraag over de registers heeft een felle discussie doen losbarsten. Critici van een controle wijzen erop dat de wetten voor iedereen gelijk zouden moeten zijn. „Of je controleert alle toeristen die van vakantie terugkomen, of je controleert niemand”, aldus de liberale Birthe Hornbech. De liberale minister van Werkgelegenheid hield zich aanvankelijk tactisch op de vlakte. Aan de ene kant moest misbruik van sociale voorzieningen hard worden aangepakt, aan de andere kant verkeerden de evacués in een noodsituatie. Toen hij door verschillende gemeenten onder druk werd gezet om een vergelijking van registers mogelijk te maken, werd ook hij een voorstander van het voorstel. En dus gaat hij onderzoeken of de wetten kunnen worden aangepast. -- Bye, Willem-Jan Markerink The desire to understand is sometimes far less intelligent than the inability to understand <[email protected]> [note: 'a-one' & 'en-el'!] |