![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Amerika bestaat het ook wel,controle via vingerafdrukken,maar daar geldt het voor alle reizigers die naar de USA komen.Aziaten,Europeanen enzovoort.Dit zonder enige vorm van onderscheid. Hier in dit land is het ENKEL bestemd voor Amerikanen,dit lijkt me enorm schandalig en discriminerend. Foei belgie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu proefproject. Of vind je het discriminerend om Amerikanen als proefkonijnen te behandelen? Het is een eer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
No pasa nada, Leman keek en zag dat het goed was ![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(PS: het zijn máar amerikanen hé, die zijn niet meer waard dan congolezen ofzo ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat de Amerikanen de vingerafdrukken van Belgen willen is logisch, Belg zijn is immers allang geen nationaliteit meer, maar een vodje papier en België heeft een rampzalige reputatie op het vlak van terrorismebestrijding. Shoebomber R. Reed reisde bv. met een Belgisch paspoort en ook de moordenaars van de Afgaanse oppositieleider Massoed hadden Belgische paspoorten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
als er éen Land is waar ge helemaal n�*et over volkseenheid kunt spreken is het de VS wel. Je doet precies of het daar allemaal peis en vree is, maar gast ge hebt het gróndig mis ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() hoe ongeliefder La Belgique zich maakt in de US, hoe welwillender de Amerikanen zullen staan tegenover Vlaamse Onafhankelijkheid ... laat Louis Michel en Karel DeGucht dus nog maar wat voortdoen met Amerikaantjes pesten en Frans gatlikken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() de Amerikanen moeten helemaal niet "welwillend" staan tov onze onafhankelijkheid. Ze zijn de laatsten die we nodig hebben op dat moment.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Snap best dat men eerst de Amerikanen, Kongolezen en malinezen als proef neemt. Alleen spijtig dat men de Britten er niet bij heeft genomen.
De meeste vliegtuigbommers en Invliegers komen toch uit de USA en G.B. zo kan men hen dus sneller opsporen. De Kongolezen en Malinezen om de andere zoet te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Volgens de Standaard gaat het wel over Amerikanen die zich in Belgie willen vestigen, minder dan 1% van alle reizigers uit de VS. Ik zie dus het probleem niet buiten dat vingerafdrukken enkel vereist worden van een Amerikaan die in Belgie wilt wonen maar bv. niet van een Koreaan of een Argentijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Volgens mij, weet de us soms zelf nietmeer wie het Amerikaans Burgerschap heeft en wie niet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Weet ik niet maar het lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal. Vooraleer een buitenlander de toelating krijgt om zich in een bepaald land te vestigen, is een criminele achtergrond 'check' toch wel aangeraden. Van mij zelf zijn alle 10 vingerafdrukken en een medisch onderzoek waaronder een AIDS-test afgenomen toen ik me in de VS vestigde. Ik heb daar persoonlijk geen probleem mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Suggestie. Doe zoals de US: iedereen die binnenkomt chip-paspoort, foto en vingerafdrukken aan de politiebalie. Boekhouding van in en uit zodat we weten wat we in huis hebben.
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want de diefstal van identiteit is toch niets nieuw en wereldwijd verspreid. |
|
![]() |
![]() |