![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Op 30.03.2006 is een verdere versoepeling doorgevoerd, waardoor vrijlating na 1/3 van de straf geen gunst meer is, maar een recht, dat slechts in bepaalde gevallen kan worden ingeperkt. Dit recht geldt eveneens voor recidivisten. Daarbovenop wordt penitentiair verlof een recht voor alle verooreelden die een straf van max. 3 jaar gekregen hebben. Celstraffen tot 1 jaar mogen omgezet worden in taakstraffen
Dit las ik op wikipedia. Enkel het VB stemde tegen deze versoepeling. Hierdoor zitten we nu met het meest lakse vrijlatingssysteem ter wereld. En de sossen beloofden de afschaffing...remember stevaert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Hoe zouden ze zich hieruit lullen ge ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Benieuwd of Dutroux ook dat recht zal krijgen .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Geen wonder dat onze samenleving verloedert tot een chaotische respectloze omgeving waar criminaliteit welig tiert.
Dat er vandaag de dag meer criminaliteit heerst is niet enkel de schuld van een laks en traag justitiebeleid maar ook van de huidige opvoedingen van onze kinderen. ik ben niet voorstander van het terug met de riem of zweep principe op school maar het is duidelijk dat onze kinderen weinig of geen respect meer hebben voor andere, dicipline is schaars en de vertroeteling en omkopingen van de ouders is troef. dit komt natuurlijk doordat vele ouders gewoonweg geen tijd meer hebben voor hun opvoeding deels komt dit door hun werk en de stress maar anderszijds willen de ouders ook steeds meer nog hun eigen hobby's voorrang geven op de kinderen. al deze factoren zorgen voor een ontspoorde samenleving en dit leid tot crimineel gedrag en dit is niet enkel bij armere gezinnen maar ook en misschien meer bij de gegoede gezinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Dit is de de realiteit. Daar waar het vroeger een uitzondering was , is het nu een uitzondering als het NIET wordt toegepast.
ik wil overigens opmerken dat ook het gevangenisregime onlangs versoepeld werd door Paars+ christen-democraten met onder meer recht op sex-bezoek( zo kan je het toch noemen die bezoekje in een afgeschermde kamer), fitness, ruimere cellen en dergelijke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar kijk dat is weeral zo'n typische café zwans van "ik zal u gaan hebben zie!" Hoe lust u dat om zulke onzin rond te bazuinen? 1) seks bezoek is enkel toegelaten mits voorafgaande screening. In praktijk is dat dus de wettelijke echtgenote of echtgenoot of vaste partner. En voor je die gunst krijgt moet je al een deel van je straf hebben ondergaan en bovendien groen licht krijgen. 2) fitnes dat is een zo goed als lege zaal waar je niet veel meer kunt doen dan wat sit-ups en armpje drukken. Je doet meer aan fysiek in je cel zelfs dan in de fitnes ruimte. Wat sociaal doen en veel meer ook weer niet. 3) ruimere cellen? Ja oké ze hebben de muren verzet zeker? En vraagje? Hoe denk je dat ze u een werkstraf nog kunnen geven of een alternatieve als je meestal al enkele maanden (of langer) in voorarrest hebt gezeten? Effe een tijdsprong maken of zo?
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dit zal alleen maar verergeren als de nadruk meer op repressie komt te liggen, en nog minder op preventie. Onckelinckx heeft in het begin van haar termijn een soep gepresenteerd gekregen. Ze is er in geslaagd die soep te doen vermenigvuldigen. Moet je al een heel talent voor zijn. De oplossing is natuurlijk niet simpel en zal tijd vergen. Een splitsing van justitie lijkt me een eerste voorwaarde tot slagen. Ik heb eigenlijk nog van niemand een goed uitgewerkt reddingsplan gezien...
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar als je ziet dat men enkel lspreekt over het overhevelen van het werkgelegnheidsbeleid bij Leterme dan vrees ik dat we beter ineens heel het boeltje splitst. In baskenland heeft men toch ook eigen justitie of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als ik de externe link op wikipedia volg dan zie ik ook niet hoe ze tot die conclusie komen. Misschien kan ilfalco ons ook de wettekst terzake even bezorgen.
Coekie |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed nieuws voor hun echter, binnenkort worden ze uitgeleverd en mogen ze in Polen weer op straat. Maar Polen niet alleen. Het totaal van alle gedetineerden is overmand door buitenlanders momenteel. Je kan dus nooit genoeg gevangenissen zetten of je moet tralies rond België zetten.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Harde represie geeft ten minste nog het gevoel dat ze gestraft zijn, ... Niet alleen aan de criminelen zelf, maar ook aan de bevolking. "oh ik ga mijn vrouw vermoorden, Passioneel drama, 10 jaar bak, op 1/3 vrij - aftrek van voorarrest, kom na 3 jaar zitten kunt ge vaneir uw vrouw vermoorden moest ze niet dood zijn... " Schoon systeem hebben wij, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In signapore hangen ze u op voor drugsdelicten, ...
Die australiers maar weeral lopen voor een paar van hun landgenoten, die ondertussen voor de 2' keer gepakt zijn... De eerste keer kregen ze gratie... Ik hoop dat die Signaporese rechter deze keer zo zwak niet is om aan de druk toe te geven... Laat ze maar bungelen in de wind, ze hebben hun 2 ' kans ook verkloot dus, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik heb de nieuw wet nog steeds niet gezien.
Coekie |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Elke buitenlander die hier een strafrechterlijke verdeling oploopt, moet uitgewezen worden. Dat zou al een goed begin zijn. Als ik ergens te gast ben, en ik misdraag me, dan zal ik ook de deur gewezen worden.
Dwangarbeid: verplicht, die gevangenen kosten genoeg aan de staat. Desnoods heropenen we een paar mijnen of steengroeven in Wallonië. Nieuwe gevangenissen zijn noodzakelijk, daar kunnen we niet van onderuit.
![]() |
![]() |