![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
| Bekijk resultaten enquête: Welke Europese leider geniet uw respect | |||
| Jacques Chirac |
|
5 | 12,82% |
| Angela Merkel |
|
9 | 23,08% |
| Tony Blair |
|
7 | 17,95% |
| Romano Prodi |
|
2 | 5,13% |
| Lech Kaczynski |
|
7 | 17,95% |
| Jose Luis Rodriguez Zapatero |
|
9 | 23,08% |
| Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het wordt tijd om dit Europa-forum weer wat leven in te blazen.
Een kleine poll dan maar. De vraag is éénvoudig: Wie van deze Europese staats- en regeringsleiders verdient volgens u het meeste respect. Ik heb de keuze beperkt tot de leiders van de grootste EU-lidstaten (misschien niet helemaal eerlijk, maar anders wordt het onoverzichtelijk). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Hoewel ik ook behoorlijk wat respect heb voor Merkel, meen ik toch dat Blair de voornaamste Europese leider is. Hij heeft bewezen dat hij belangrijke hervormingen kan doorvoeren, hij speelt een zeer prominente en constructieve rol op het internationale toneel, en hij is niet te beroerd om risico's te nemen.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Burgemeester
|
Voor mij Jaques Chirac. Volgens mij is hij de enige(afgezien misschien van Blair) die weet hoe de verhoudingen liggen in de wereld en ik zie hem ook als een oprechte europeaan. Hij heeft wel gefaald in zijn functie als president denk ik maar dat is ook deels de schuld van frankrijk zelf, een land dat zichzelf in een houdgreep houd.
Blair heeft al dan niet bewust Europa proberen te verzwakken en in mijn ogen is hij daarom ook geen europees leider. Merkel ben ik opzich wel positief over alleen komt ze op mij als niet erg euro-centrisch over.De pool ken ik niet echt en prodi leek mij altijd een zwak leider. Voor Zappatero heb ik wel sympathie maar hij is te links. Moet er wel bij zeggen dat ik deze leiders niet door en door ken en dat het vooral gebaseerd is op wat ik in het nieuws van hun heb gelezen. Laatst gewijzigd door Nussbaum : 2 september 2006 om 10:40. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Parlementslid
|
Merkel en Kaczynski hebben nog maar een klein jaar de macht, en dus hebben ze zichzelf ook nog niet zoveel kunnen bewijzen als Blair en Chirac die al vele jaren aan de macht zijn. Maar Blair doet het in elk geval beter dan Chirac.
Prodi en Zapatero zijn eerder grijze muisen op internationaal vlak en aangezien ik de nationale politiek van Italië en Spanje niet echt volg, kan ik mij niet uitspreken over die 2. Dus kies ik (weliswaar met enige reserves) voor Blair.
|
|
|
#5 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#6 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
|
Citaat:
Er is in zijn partij niemand van zijn statuur. Zijn critici zakken steeds weer weg in totale onbetekenendheid. Zonder Blair zou Labour noit zolang aan de macht geweest zijn. Zijn internationaal beleid getuigt van moed en doorzicht, iets wat helaas van relatief weinig Europese leders kan gezegd worden. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
Geen enkele
Allemaal zeveraars zonder karakter |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Labour heeft idd geen mensen van Blair's politieke niveau. Gordon Brown heeft het charisma van een deurklink. Blair zou trouwens nooit herverkozen worden. In Engeland haalden de Conservatives vorige keer al een meerderheid, Labour bleef enkel aan de macht dankzij de overrepresentatie van Schotland in het federale systeem.
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 2 september 2006 om 12:05. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Ongetwijfeld daarom dat zoveel van dat 1 miljard mensen zo graag willen proberen emigreren naar het VK.
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Allemaal draaien ze met de wind mee, geen enkele durft nog te zeggen waarop het staat. PC dicteert de politiek en niemand van de europese leiders durft daarop te reageren. Als er éen iemand geschikt was voor europa was het Berlusconi wel. Die durfde tenminste zeggen waarop het stond. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
duizenden moslims in het VK zijn klaar om zichzelf op te blazen velen van hen zijn immigranten
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
hmmm Blair is een ijzersterk karakter hij is niet noodzakelijk even intelligent als hij voorkomt, maar enkel de sterkste en meest sluwe politici zouden nog aan de macht zijn na de reeks tegenstanders die Blair reeds moest overwinnen
|
|
|
|
#17 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
en velen van die duizenden haten het buitenlandse beleid van dit land ik werk met hen samen, Jozef, geloof me, shit is stirring
|
|
|
|
#18 | |
|
|
Citaat:
Die duizenden haten trouwens niet alleen de buitenlandse politiek van het VK. Zij haten het VK en u en mij. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Banneling
|
Je hebt twee soorten poltici
Zij die rond de pot draaien om hun doel te halen Zij die gewoon op de man af zeggen waarop het staat en hun doel halen. Blair hoort bij de eerste catogorie. |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
stel je voor dat deze proportie in Belgie ook zou gelden, dan zouden 20.000 Belgen zichzelf willen opblazen dat zegt wellicht iets over de 10 miljoen in totaal zou ik zo zeggen zeg ik zo
|
|