![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de gemeenteraadsverkiezingen dan uiteraard.
Mij alleszins wel. Zelfde partijen, in heel wat steden zelfde kopstukken, zelfde politiek. Uiteindelijk is de scheiding tussen gemeentelijk niveau en nationaal niveau maar flinterdun. En jullie? Wie koestert hier nog de illusie dat partijen op lokaal vlak een andere politiek voorstaan dan op nationaal vlak? Laatst gewijzigd door Pelgrim : 6 september 2006 om 12:34. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Nee, zeker in een landelijk dorp als het onze kijk ik in de eerste plaats naar de prestaties van de huidige beleidsploeg. Ik ben zeer te spreken over hun werk van de afgelopen jaren maar zou nationaal niet op hun partij stemmen.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Neen, 'k stem nooit op partijen, enkel op personen. En 't zijn niet dezelfde als in de nationale politiek... Dus ik sluit me volledig aan bij vorige post.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Nee, hier stemt het grootste deel van de bevolking voor personen.
De plaatselijke afdelingen krijgen hier weinig tot geen orders vanuit "de partij" en als die het zou presteren om toch z'n dictaten op te leggen, dan krijg je prompt afscheuringen. Ik neem aan dat dit in de grote steden wel anders kan/zal liggen wegens de grotere afstand tussen de burger en de politiek. Grotere belangen ook... Ik ben heel gelukkig dat ik op mensen kan stemmen die ik persoonlijk ken. |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Woon in een boeregat en ken dus iedereen die hier aan politiek doe en op een lijst staat.
Weet wel dat 1 partij mijn stem nooit krijgt voor de gemeenteraadsverkiezingen, maar verder stem ik hier op mensen. |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik probeer eerst te kijken of ik kan kiezen op iemand binnen mijn eigen partij. Dit wil zeggen of ik iemand bekwaam genoeg vind om mijn stad te leiden. Is dit niet het geval dan zal ik op personen stemmen buiten mijn partij. Ik zal echter nooit op iemand van de Spa of Groen stemmen omdat deze mensen hun visie per definitie mijlen ver van de mijne liggen.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Voor de gemeenteraadsverkiezingen kies ik voor een kleine plaatselijke partij.
Voor verscheidene redenen: ze hebben veel mensen op hun lijst die ik persoonlijk goed tot zeer goed ken, omdat hun standpunten mij voor het grootste deel aanspreken, en omdat het VB hier weinig te doen heeft. Het loopt hier goed, en de paar punten die beter kunnen, worden weinig tot niet naar voor gebracht door de plaatselijke afdeling van het VB. Maar vooral de plaatselijke "kopman" moet ik niets van weten, waardoor ik mijn stem op gemeentelijk vlak niet aan het VB gun... (En zo denken er hier nog velen over, ik denk dat het VB hier iets zal zakken op gemeentelijk vlak, maar stijgen voor de provincie) Voor de provincie blijft mijn stem mede verantwoordelijk voor de zwarte zondag... |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Civil war, Guns & Roses. Goei song
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd... dijk van een song
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() En tot welk kliekje behoren die dan, als ik zo indiscreet mag zijn?
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 6 september 2006 om 15:13. |
![]() |
![]() |
#13 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Zodra ik hoorde hoe in Deurne een tijdelijke oorlogscoalitie tussen SPA-Agalev-CD&V-VLD gebruikt werkt om een eerder goedgekeurd sociaal voorstel (gratis vuilniszakken voor de lagere arbeidersklasse) van het Vlaams Belang werd gesaboteerd, was meteen duidelijk dat nationale politiek de absolute voorrang heeft.
Laatst gewijzigd door Raven : 7 september 2006 om 12:51. |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Oh, dat zijn mensen uit de huidige bestuurscoalitie. Ik vind dat die het er toch niet slecht vanaf hebben gebracht. (wat het lastig maakt voor de oppositie om echt "snijdend" uit te pakken) Uiteraard mogen de gemeentebelastingen naar beneden, maar dat geldt zowat overal. Ik ken ook heel wat mensen uit de oppositie, maar je kan maar op één lijst stemmen... Tsja, je komt die mensen tegen bij de bakker, de beenhouwer, op de dorpsfeesten in de omgeving etc... Voor zolang ze geen "grote visionairen" willen zijn, maar nuchter tegen de zaken aankijken, ben ik al tevreden. Er zijn in feite maar weinig scenario's waar ik écht ongelukkig mee zou zijn hier...
#17 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Bij de gemeenteraadsverkiezingen daarentegen speelt ook de band met de kandidaten op een lijst mee. Of de scheiding tussen gemeentelijk niveau en nationaal niveau flinterdun is, zou ik niet durven beweren, feit is echter wel dat het een trend weergeeft hoe op nationaal vlak gaat gestemd worden. Niet ? Laatst gewijzigd door Lodi : 7 september 2006 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Kijk, zo zullen veel mensen nu denken. Men wil op voorhand het Vlaams Belang uitsluiten en daarom legt men van nationaal uit voorakkoorden op. Denkt men dat de mensen dat nog pikken ? Vroeger misschien wel (toen de mensen nog dom werden gehouden --> brood en spelen), maar nu ? Dat is nu de "democratie" van alle 100%-correcte partijen. Wel dan ben ik fier dat ik 100% niet-correct ben. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Zoals reeds eerder opgemerkt speelt de nationale politiek altijd deels mee je in een grootstad woont.
Maar liever dat dan zo'n eenpartijplattelandsdorp waar je alleen op de CD&V kan stemmen.