![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() 1. economische sancties en vergeldingsacties tegen Afrikaanse landen die niet meewerken aan de beperking van de vluchtelingenstroom
2. een mobiele verdediging, zowel op zee als aan de kust, die de toelating heeft om vluchtelingenboten tot zinken te brengen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Onze maatschapij moet zich flexibeler opstellen. Iedereen om juist te zijn...
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mensen bestraffen omdat ze vluchten voor hun erbarmelijke levensomstandigheden, is dat niet nogal hartvochtig?
Europa moet zich uiteraard niet laten overspoelen door economische migranten, anders is het gedaan met onze welvaart. Wat ik zeer wraakroepend vind, is de migratie tgv geforceerde huwelijken en gezinsherenigingen. Dat zijn allemaal mensen (vnl Turken en Marrokanen) die uit relatief goede economische omstandigheden komen, en hier toch binnengeraken. Vorig jaar iets van een 24.000 volgens de vrt. Maar ondertussen smijten we mensen ons land uit die echt moeten vechten om te overleven, of die gevlucht zijn voor een tiranniek regime. De rechtvaardigheid van ons migratiebeleid is ver zoek. De enige oplossing voor de bootvluchtelingen is wereldwijd een strenge geboortepolitiek en meer onderzoek naar duurzame technologie, zodat iedereen een menswaardig bestaan kan leiden. Maarja, geboortepolitiek en religie... of wetenschap en religie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Een betere economie zodanig dat die mensen meer geld hebben, dit op zich leid naar gezinsplanning ![]() Dan investeren ze in hun kinderen... of hun kind... Dus de problemen bevinden zich op het gebied van de economie...
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Wel, mochten we nu
- OCMW enz. voorbehouden voor wie de Belgische nationaliteit heeft - heel de zever met arbeidsvergunningen afschaffen. Iedereen mag werken. - het makkelijker maken om ook als niet-Belg een zaak op te richten - de minimumlonen afschaffen, zodat ook weinig productieve mensen een job kunnen vinden - de belastingen op arbeid verminderen, zodat werken loont Dan zouden we gerust de grenzen kunnen openzetten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -Het aanporren,nee aanSTAMPEN van de organisatie voor Afrikaanse Eenheid,die overigens ook in Soedan serieuze steken laat vallen.(!!!)
-mijn voorstel,in een andere thread gesteld,om een "gedetekteerde en opgepakte vluchteling" die in Europa aanbeland, te " taxeren" aan het land van oorsprong a rato van 100000€ per kop,ongeacht verdere beslissingen omtrent de persoon in kwestie. -Het is HEMELTERGEND dat Spanje en Italie vrijwel alleen onze zuidergrenzen moeten bewaken....wat stelt de EU voor als EU-landen zitten te wachten op NATO-vergaderingen alvorens enige militairen te laten bewegen? In het kort : de economische vluchtelingenkwestie gaat om GELD,welnu,laat het GELD kosten aan diegenen die er verantwoordleijk voor zijn dat hun jonge mensen weg willen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel grappig eigenlijk dat de bootgebruikende vluchtelingen als arme sloeders omschreven worden.
Het is ondertussen toch al algemeen geweten dat zo'n boottochtje niet veel goedkoper is dan een 7 daagse cruise over de Middellandse zee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Essentiële elementen van oplossing lijken mij te zijn:
1) onmiddellijk (binnen de 24 uur) deze mensen terugbrengen naar hun land van oorsprong, liefst met veel publiciteit ter plaatse 2) de eigenaars van deze boten opsporen en de autoriteiten in de desbetreffende landen verplichten om alle materiële bezittingen (al hun geld, bankrekeningen, huis, wagen, eventuele andere boten, enz.) van deze eigenaars verbeurd te verklaren en in beslag te nemen |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Die gezinsplanning komt er ook niet automatisch door betere economische omstandigheden; dat vereist namelijk ook een mentaliteitswijziging. In bepaalde culturen, die nogal op hun tradities gesteld zijn, geeft dat problemen of verandert er zelfs helemaal niets. Een goed voorbeeld daarvoor is Saoudi-Arabië, waar de bevolking iedere 17 jaar verdubbelt. De autochtone bevolking is nochtans rijk - ze krijgen geld van de overheid uit de olie inkomsten. Zelf werken doen ze niet, daarvoor importeren ze Nepalezen en Pakistani, die ze als stront behandelen. Leuk zeg, vergeleken worden met een oorlogsmisdadiger. Veel constructieve argumenten zie ik je anders niet aandragen. Met geboortepolitiek bedoel ik weldegelijk wereldwijde maatregelen, en geen fascistoïde, onmenselijke behandelingen. Dat had ik er moeten bijzetten, maar het leek me evident. Blijkbaar denken sommige mensen bij het woord 'geboortebeperking' nog altijd spontaan aan concentratiekampen en chinese toestanden. Dit probleem niet aanpakken eindigt nochtans in even grote tragedies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ alharb
De laaste 60jaar waren een ramp door inmeging van ons westerse egocentrische egoisme. Dus ik twijfel of economische hulp in een andere vorm wel zal werken ... Het probleem ligt hier in het westen we moeten is dringend een zelf-analyse toepassen en niet bang zijn om af te vragen of dat het wel realistisch is om allemaal met een autootje te rijden en overal villa wijkjes te planten. Dus zoals je zelf aanbrengt een Mentaliteits-wijziging is nodig en daar volg ik u volledig in. Nu er is nog een "belangerijk element" en dat is godsdienst,deze zouden geen grote macht meer mogen hebben op het leven van mensen. Maar waneer mensen worden geexcomuniceerd in 3rde wereld-landen omdat ze een abortus plegen na een verkrachting dan heb ik daar veel vragen bij ... vooral als het een 11jarig kind is ... Nu S.Arabie daar is er toch een counter-reactie van een eigen landgenoot genaamd Bin Ladin ? annyway,Het triestigeste is dat veel Gemeenschaps-Gebonden Industrie-Sectoren zo sterk bezig met het westen dat ze 4/5 van de wereld vergeten die zit te creperen. Tenzij je de wapenindustrie meetelt want die ziet opportuniteit in de miserie. Nu ik pleit voor een oplegging van een ethische code op grote industrie-sectoren en meer communicatie en minder inmenging die louter naar eigen gewin streeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Waarom noemde gij u dan zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Die mensen vluchten echt niet met een gamel bootje - met een groot risico om te verdrinken - omdat ze het wel een tof ideetje vonden. Oorlog, honger en vervolging om politieke redens zijn de grootste redens waarom ze hun land, dorp en familie verlaten.
Werk daar aan, zorg dat de mensen in hun eigen land een menswaardig bestaan krijgen en je zal het aantal vluchtelingen richting Europa zien dalen. Die vluchtelingen alleen maar terug sturen is dweilen met de kraan open.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Heftruck : 4 september 2006 om 00:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Grapjas. Ga zelf op diplomatieke missieom de landen van oorsprong te laten meewerken. 2 Grapjas. Vorm zelf een internationale politiemacht met recht om overal op te treden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() J e kan natuurlijkproberen de Canarische Eilanden wat onaantrekkelijker te maken.
Door ze met petroleum-raffinaderijen te bedekken (waar tegenwoordig een groot tekort aan is) bv. Nu is er maar één, in Santa Cruz. De autochtone bevolking (guanchen) moet ook aangeleerd worden, wat minder vriendelijk te zijn voor vreemdelingen. Het VB zou daarin gratis opleidingen kunnen geven... |
![]() |
![]() |