Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 3 september 2006, 16:39   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Wat zou jij in je gemeente anders willen zien

We zijn hard bezig over de partijen en de staats politiek.
Maar het zijn wel gemeenteraadsverkiezingen.

En ik zou nu eens graag weten wat er volgens jullie beter kan ik jullie gemeente.

Hier wordt het tijd dat ze ook eens aan de buitenwijken van de gemeente gaan denken en niet enkel aan de dorpskern. Dus meer fietspaden en meer politie aan de scholen. En betere afwatering van de wegen en beter onderhoud van de grachten naast de zandpaden.
Jantje is offline  
Oud 3 september 2006, 16:47   #2
ilfalco
Minister-President

Standaard

Wel mijn gemeente willebroek was één van die slechtse gemeenten volgens de peiling van het nieuwsblad. SPA -CDenV maakt er hier een multicultrueel potje van.

Op vraag van cdenv kreeg het plaatselijk rzoezie hier een pak meer subsideis dan autochtone jeugdverenigingen. Er werden mensen onteigend met de belofte van honderden jobs en er kwamen overslagbedrijven waar steeds een paar man werkt. normaal moesten die water gebonden zijn (dus afhankelijk van scheepsvaart enzo). Maar daar vond het bestuur ook iets op.

Om over de wegenwerken en de steeds veranderende situatie in het centrum ( verkeersinrichting) maar te zwijgen...
ilfalco is offline  
Oud 3 september 2006, 18:43   #3
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Minder hoofd-doeken(islam)...., nachtwinkels, ilegalen direct uit het land en niet laten rondlopen in de straten,enz...................

Maw wat de mensen al jaren vragen, maar nooit aan gewerkt zal worden!!
Dan zullen ze weer geschokt zijn in 2007 ivm bepaalde daden
colargo is offline  
Oud 3 september 2006, 19:14   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

En ik zou nu eens graag weten wat er volgens jullie beter kan ik jullie gemeente.

Hier wordt het tijd dat ze ook eens aan de buitenwijken van de gemeente gaan denken en niet enkel aan de dorpskern. Dus meer fietspaden en meer politie aan de scholen. En betere afwatering van de wegen en beter onderhoud van de grachten naast de zandpaden.
En een beetje minder bruggen die open gaan in de spitsuren.
Oud 3 september 2006, 20:25   #5
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Op gemeentelijk vlak? Pfff... De sossen uit de coalitie vind ik al een mooie doelstelling...
Oud 3 september 2006, 20:30   #6
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Een Vlaams Antwerpen! Na de franstalige invloeden moeten we ons nu hoeden voor Engelse en Arabische invloeden.

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 3 september 2006 om 20:31.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 3 september 2006, 20:33   #7
Jozef Ostyn

Standaard

Zoals in vele gemeenten blijft bij ons mobiliteit een grote uitdaging.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 3 september 2006, 21:20   #8
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Gemeentebelastingen... (zoals op zoveel plaatsen, denk ik)

Verkavelingswoede een halt toeroepen; ik heb al een paar prachtige dorpsgezichten compleet naar de haaien zien gaan voor een hoop véél te grote huizen op véél te kleine perceeltjes. Ziet er potsierlijk uit.

Verkeer: kan behoorlijk wat rationeler. Hier parkeren we nog als in de Far West: gelukkig niet betalend, maar om het even waar we maar willen en dan willen de straten wel eens héél smal worden. Enneuh, de "snelheidsremmende maatregelen" zijn regelrechte moordkuilen: snelheidsdrempels, waar je zelfs aan 20 km/u met uw kop tegen het dak van uw monovolumer knalt, om nog niet te spreken over de betonnen bloembakken + asverschuivingen die ge in het donker best wéét liggen of ge kunt uw auto laten strijken. Ach, bij nader inzien, houden zo... hoe minder bezoekers / pottenkijkers, hoe liever eigenlijk.

Voor het overige: heel gemoedelijk en ontspannen. Iets teveel uitwijkelingen uit St-Martens Latem die hier nog grote percelen kunnen kopen voor een redelijke prijs. En de prijzen rijzen de pan uit... Veel boerderijen / landbouwgronden verdwijnen daardoor. Altijd jammer omdat het karakter van ons dorp erdoor wordt aangetast.

ps. woon in Groot-Nevele.

Desiderius is offline  
Oud 3 september 2006, 21:23   #9
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Meer veiligheid.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 3 september 2006, 21:23   #10
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Verkavelingswoede een halt toeroepen; ik heb al een paar prachtige dorpsgezichten compleet naar de haaien zien gaan voor een hoop véél te grote huizen op véél te kleine perceeltjes. Ziet er potsierlijk uit.
Bij ons in willebroek is het gewoon krankzinnig het beleid op dat gebied...

grote overslaggebouwen vol lucht ipv natuur en een oude taverne...

Met de belofte van veel jobs maar er werken misschien 10 man ipv de beloofde honderden.
ilfalco is offline  
Oud 3 september 2006, 21:41   #11
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht

Voor het overige: heel gemoedelijk en ontspannen. Iets teveel uitwijkelingen uit St-Martens Latem die hier nog grote percelen kunnen kopen voor een redelijke prijs. En de prijzen rijzen de pan uit... Veel boerderijen / landbouwgronden verdwijnen daardoor. Altijd jammer omdat het karakter van ons dorp erdoor wordt aangetast.
In landbouwgebied kan dat toch niet zomaar.
Ikzelf woon in landbouwgebied (allezja, m'n liefhebbende ouders), en we waren van plan te verbouwen, maar het zal niks zijn hoor...

Voor m'n eigen gemeente. Ik woon in een godvergeten oord, boerewoeregem, middle of nowhere. Best wel rustig dus, moet niet teveel veranderen.
Het enige wat me tegensteekt is een uitwijking van het fietspad op de (gewest)weg, waardoor auto's trager zouden moeten rijden , zot gewoon.
Oud 3 september 2006, 21:51   #12
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
In landbouwgebied kan dat toch niet zomaar.
Ikzelf woon in landbouwgebied (allezja, m'n liefhebbende ouders), en we waren van plan te verbouwen, maar het zal niks zijn hoor...
Ach, ge weet toch hoe dat gaat?
Boeren die ermee kappen (vaak geen opvolging), het gros van hun gronden verpachten [aanvulling op hun pensioen]; evt. quota verkopen [het échte kapitaal] samen met het alaam en dan hun oude boerenhof met een paar hectare grond erbij verkopen aan zo'n uitwijkeling voor harde eurootjes. Voor iemand die overweegt om de belachelijke prijzen in Latem op te brengen, is de prijs hier een lacheding. (een klein jaar geleden een machtig mooie villa aan het water weten verkopen voor amper 600 k.; wat omgerekend nog duurder is dan wat ik destijds betaald heb) Boerderijtje wordt nagenoeg volledig gesloopt en dan via allerlei "techniekjes" (de truken van de foor: als ge tips nodig hebt, vraag maar op) volledig herbouwd als een superdeluxe kot met een immense rustieke tuin errond; compleet met paardjes, nostalgische knotwilgjes etc... De boeren in de omtrek zullen af en toe wat graag komen hooien om het allemaal netjes te onderhouden. Grondprijzen swingen hier gewoon de pan uit.

... maar het is hier dan ook supergoed wonen he. Op 10 minuutjes van Gent, vlakbij de autostrades; goed openbaar vervoer; een nog bloeiende middenstand. Kortom: leuk.

Awel... eigenlijk moet er zo goed als niets veranderen. Voil�*, ik weet al waar ik dat bolleke zwart ga maken zie.

Desiderius is offline  
Oud 3 september 2006, 22:04   #13
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ach, ge weet toch hoe dat gaat?
Boeren die ermee kappen (vaak geen opvolging), het gros van hun gronden verpachten [aanvulling op hun pensioen]; evt. quota verkopen [het échte kapitaal] samen met het alaam en dan hun oude boerenhof met een paar hectare grond erbij verkopen aan zo'n uitwijkeling voor harde eurootjes. Voor iemand die overweegt om de belachelijke prijzen in Latem op te brengen, is de prijs hier een lacheding. (een klein jaar geleden een machtig mooie villa aan het water weten verkopen voor amper 600 k.; wat omgerekend nog duurder is dan wat ik destijds betaald heb) Boerderijtje wordt nagenoeg volledig gesloopt en dan via allerlei "techniekjes" (de truken van de foor: als ge tips nodig hebt, vraag maar op) volledig herbouwd als een superdeluxe kot met een immense rustieke tuin errond; compleet met paardjes, nostalgische knotwilgjes etc... De boeren in de omtrek zullen af en toe wat graag komen hooien om het allemaal netjes te onderhouden. Grondprijzen swingen hier gewoon de pan uit.
Ja, ge moogt die tips hier wel geven.
Bij ons is er zo een proces bezig, een boederij die 'plots' uitbrandde wordt nu een grote villa. Terwijl wijzelf maximum x aantal kubieke meter mogen bebouwen.
En zoals jij het beschrijft bij jou, moet dat daar dan wel een corrupte boel zijn, want bouwen in landbouwgrond in Vlaanderen is bijna even erg als 55 per uur rijden in de bebouwde kom.
Oud 3 september 2006, 22:04   #14
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

bij ons gaat alles goed, alleen over de wegenwerken mag men in het vervolg wel 2 keer nadenken

Ik woon in Scherpenheuvel-Zichem
maarte is offline  
Oud 3 september 2006, 22:45   #15
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
En zoals jij het beschrijft bij jou, moet dat daar dan wel een corrupte boel zijn, want bouwen in landbouwgrond in Vlaanderen is bijna even erg als 55 per uur rijden in de bebouwde kom.
Helemaal niet "corrupt" in de technische zin van het woord. Naar de "geest van de wet" echter... (maar sinds wanneer ligt iemand d�*�*r nou wakker van?) Neenee, er wordt weldegelijk opgetreden tegen bouwmisdrijven hier; ze hoeden zich er wel voor om illegaal te werken. Er is hier absoluut geen sprake van gefoefel; zelfs geen dorpsgeruchten dat er hier en daar zou gesjoemeld worden. (en ge weet hoe de mensen zijn he... meestal vuur zoeken waar zelfs geen rook te zien is. Maar niet dus.)

Desiderius is offline  
Oud 4 september 2006, 08:42   #16
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Raar maar waar: iets MINDER evenementen in de zomer (Ronde Van België, Eneco-tour, Dorpsfeest, Vlaams feest, feest van de Burgemeester, Bockstage, kermis, jaarmarkten (4!), rommelmarkten (3), bloemenmarkt, ambachtenmarkt, optredens, ...) een beetje te veel van het goede.
Metal Tom is offline  
Oud 4 september 2006, 08:44   #17
Piet Hein
Minister

Standaard

bwa bij osn valt ht eigenlijk nog mee ik heb niet echt te klagen. Onze burgemeester voert wel een goed beleid maar ik mag hem eigenlijk niet. Maar daar ga ik geen mensen afrekenen. Maar schepen kris peeters is ne sympathieke gast en voert wel een goed beleid hij mag voor mij de volgende burgemeester worden.

Laatst gewijzigd door Piet Hein : 4 september 2006 om 08:47.
Piet Hein is offline  
Oud 4 september 2006, 08:54   #18
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Minder hoofd-doeken(islam)...., nachtwinkels, ilegalen direct uit het land en niet laten rondlopen in de straten,enz...................

Maw wat de mensen al jaren vragen, maar nooit aan gewerkt zal worden!!
Dan zullen ze weer geschokt zijn in 2007 ivm bepaalde daden
Wat kunt ge nu in godsnaam tegen nachtwinkels hebben?
U getuigt van een zeer racistische en xenofobe houding, uw stemgedrag zal wel geen raadsel zijn. Schitterende argumenten overigens.
Minder negers op straat, want dat willen de mensen!
Echt fantastisch
gsus is offline  
Oud 4 september 2006, 08:56   #19
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Meer veiligheid.

Paulus.
Waar woont u dan, als ik vragen mag?
gsus is offline  
Oud 4 september 2006, 09:37   #20
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard zie hier

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Inderdaad, voor Brugge kennen we het groots gemeenteprogramma, zie in de bijlage.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Brugge gemeenteraadverkiezingsprogramma2006.doc‎ (49,0 KB, 279x gelezen)
BUB is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be