Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2006, 18:47   #1
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard Integratie... in de gevangenis?

VEEL VERANDERD[FONT=Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif]
Ook ‘de grote ontsnapping’ uit de gevangenis in Dendermonde blijft nazinderen, waarbij hier en daar opmerkelijke uitspraken vallen te noteren. Zo bijvoorbeeld de veelzeggende uitspraak die een cipier tijdens een interview in Knack liet optekenen:

“In 25 jaar tijd heb ik de bevolking van de gevangenis enorm zien veranderen. Ik ben in ’82 naar Dendermonde gekomen. Toen zaten er hier 158 gedetineerden, onder wie één vreemdeling. Eén Marokkaan en die sprak zo goed Nederlands als ik dat spreek. Nu zitten hier 75% vreemdelingen (...)”

[/FONT]

Sommigen zullen het uiteraard veel beter weten uit te leggen dan een cipier die er midden in zit... en in alle kleuren en geuren blijven beweren dat er niets aan de hand is. Zoals de "vaststelling" van iemand die meent te weten dat er bvb slechts een duizendtal Marokkanen in onze gevangenissen zitten en zo, om maar één groep te noemen.... Al diegenen die ondertussen "belg" zijn geworden tellen niet mee in dat soort mensen hun statistieken.
Tout va très bien, madame la Marquise, tout va très bien...
Wie kent het liedje nog?
Ons landje stelt het goed.
Hoe lang nog ?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be