![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De Iraans president Ahmadinjad heeft opgeroepen tot een zuivering in de universiteiten van liberale en niet godsdienstige docenten, hij vroeg zich ook af waarom de studenten dat niet eisten. De president zei dat het onderwijs in zijn land al 150 jaar door vrijzinnige werd beinvloed.
Eerder dit jaar moesten vele docenten op vervroegd pensioen, De universiteit van teheran heeft nu al een geestelijke als hoofd. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit is wat je kunt verwachten van de Islam.
Ook hier in Europa zouden de moslims dat graag hebben, maar ze zijn voorlopig nog een minderheid. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Minister-President
|
En Hezbollah omhelst dezelfde islam-stijl als Iran en toch genieten ze hier zoveel steun vanuit progressieve hoek. Lijkt mij nogal contradictorisch.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
KrisKras kan niets echt weerleggen. Vandaar dat zijn enige antwoorden inhoudelijk als volgt gaan : "hahaha hier gaan we weer" en "geen moeilijke woorden proberen te gebruiken".
Oh ja, ik vergat bijna de verwachtte maar zwakke beoordeling van 'racist!'. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Minister-President
|
Volgens Kriskras is het 'rascist', Antoon.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Europees Commissaris
|
Longhorn woont in als vlaming in de VS , in texas omringt door Hispanics , ik ben er zeker van dat hij géén racist is enkel realist.
|
|
|
|
#10 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat moet ik weerleggen? Dat moslims dit hier in Europa ook graag zouden willen hebben? Mensen, overdrijf toch niet zo. Zever is da. Haatpraatjes. Jullie zijn een deel van het probleem, heb je dat dan niet door? |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tenslotte : wij reageren op het sluipend gif in onze contreien waartegen onze overheden te weinig doen. Als onze logische en gezonde reactie voor jouw betekent dat we een deel van het probleem zijn, wel dan is dat deel van het probleem tenminste het enige antigif op dit moment. En dan wil ik wel deel uitmaken van het probleem. Laatst gewijzigd door Antoon : 5 september 2006 om 16:26. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Uw reactie is gebaseerd op angst. Angstige mensen kunnen niet meer rationeel reageren. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
geen dank,steeds tot uw dienst |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Minister
|
Als ik recente peilingen onder europese moslims lees over hun loyaliteit aan het gastland, het begrip voor terroristische aanslagen en het invoeren van de sharia dan vrees ik dat u moedwillig blind bent.
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Met peilingen kun je ALLES aantonen wat je wil. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb geen peiling nodig om de insluipende radicalisering van de jeugd met Noord Afrikaanse wortels te zien. meisjes die uitgemaakt worden voor hoer omdat ze geen hoofdoek hebben, handtastelijkheden etc.
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Schepen
|
Citaat:
1. Loyaliteit aan het gastland: diezelfde peilingen geven ook steevast weer dat die moslims loyaal blijven tegenover hun thuisland, maar toch veel liever hier blijven wonen Kortom, een volstrekt normale houding voor iemand die in het vrije westen woont. Ik neem dat een Japanner of een Chinees ook niet kwalijk. 2. Het begrip voor terroristische aanslagen: "begrip" is al iets anders dan "steun". Misschien dat velen het begrijpen, maar slechts weinigen het "steunen". Bovendien is de steun voor Bin laden in het Midden-Oosten de afgelopen jaren zeer sterk gedaald, aldus nog enkele andere "peilingen" die u zich waarschijnlijk niet graag herinnert. 3. Invoering van de sharia: welke sharia? De sharia die ook in Canada al is ingevoerd? Zonder dat veel mensen daar een probleem mee hebben?
|
|
|
|
#20 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit heeft ook met de plaatselijke haatcultuur van bepaalde steden in kwestie te maken volgens mij. Hoe kom ik hierbij zou je zeggen. Waarom hebben wij hier (Genk) geen last van wat jij nu zegt? |
|
|
|
|