![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Hoe vaak we het ook willen ontkennen, zien we toch nooit 100% vrede tussen de moslims en christenen (in België)..Als we de situatie is zo bekijken, zou er een volle verbetering mogelijk zijn of integendeel: een achteruitgang..? (want als ik dit site bekijk, zie ik toch dat er veel anti-moslims en -christenen zijn..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weinig tot geen kans op.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() en wrm die directe redenering?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() 1. De onwil van de meeste moslims om iets aan die slechte relatie te doen.
2. Het feit dat er zoveel moslims met terrorisme sympathiseren. 3. De angst en het wantrouwen van de niet-moslims die daaruit voortvloeien.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Kversta nooit wrm dat moslims gekoppeld worden met terrorisme..Als we ies rondkijken zulle we zien dat der over terrorisme is, en tzal nie alleen moslims zijn ; )
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Der zijn veel gelijke kanten, en mn zou zich rotschrikken, hoe neig veel dant eigelijk is..Mr mensen willen da gewoon nie inzien, omdat ze et meestal makkelijker vinden om mekaar gewoon te vooroordelen, zonder da ze eigelijk enig kennis of achtergrond hebben van die éne godsdienst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
Ge hebt trouwens enkel op mijn punt 2 gereageerd, maar niet op mijn punten 1 en 3.
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 4 september 2006 om 15:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() Daar zitte ook zeker andere gelovigen tssn zenne! Mr da moslims terroristen zijn, wordt vergeleke als boezem mé een bh om et grof uit te drukken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Wederom: ge mengt twee zaken. Ik heb enkel gezegd dat de moslimjeugd een sterke sympathie koestert voor terrorisme en terroristen, maar niet dat ze het allemaal zijn. Da's een groot verschil. En ge hebt nog steeds niet op mijn punten 1 en 3 gereageerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() Ik zie eerder een botsing tussen de westerse wereld en de islam. Het christendom is nu eenmaal niet langer dominant in deze seculiere staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij komen deze problemen niet voort uit vooroordelen, maar uit het feit dat vele moslims de westerse maatschappij nog moeten omhelsen.
Christenen hebben daar ook een lange tijd over gedaan, en doen dat in sommige gevallen nog steeds. Meestal zijn het trouwens de ongelovigen waar de moslims problemen mee hebben. Ik had eens op Nederland 2 gezien dat een immigrant dacht in Nederland respect te krijgen en, omdat het Christendom en de Islam veel overeenkomsten hebben (bv. Jezus is ook een belangrijk figuur van de Islam), zich goed te kunnen aanpassen. Echter kwam hij erachter veel meer moeite met de westerse waarden te hebben dan hij geanticipeerd had. Na een paar decennia zal dit probleem niet zo vaak meer voorkomen. Dan is de nieuwe generatie al actief en zijn de oude, conservatieven, dood. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Enkel zijn er zovelen die het probleem opblazen en doen alsof er geen oplossing meer mogelijk is. En dat is in mijn ogen nog erger dan het doen alsof er geen probleem is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Als je leest wat er allemaal op het net staat dan is een verbetering letterlijk en figuurlijk uit den boze .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
3=> angst en wantrouwen van niet-moslims..bedoel je de Christenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Partijlid
|
![]() Uit uw woorden kan ik afleiden dat je derin 200% geloofd..het is misschien zo, maar er moet toch wel iets zijn die zulke dingen oplost..We hebben toch veel gemeen met de Christenen?
|
![]() |
![]() |