Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2006, 10:29   #1
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard Meer gereformeerde jongeren kiezen voor islam

Meer gereformeerde jongeren kiezen voor islam

AMSTERDAM - Steeds meer gereformeerde jongeren worden moslim. Het gaat om een tiental jongeren per jaar. Dat stelt de stichting Evangelie & Moslims vrijdag in het Nederlands Dagblad.
Volgens de stichting voelen de jongeren zich aangetrokken tot de eenvoud en overzichtelijkheid van de islam. Het gaat niet om massa's die zich tot de islam bekeren, maar de organisatie verwacht dat het aantal in de toekomst zal toenemen vanwege de frequentere contacten met moslimjongeren.

Sinds de gastarbeiders naar Nederland kwamen, gebeurde het volgens stichtingwoordvoerder Cees Rentier sporadisch dat Nederlandse jongens of meisjes die een islamitische partner kregen, zich aansloten bij de islam. Dat reformatorische jongeren zich uit volle overtuiging aansluiten bij de islam is volgens hem een nieuwe ontwikkeling.

Jongerenwerker

Rentier vindt dat kerken zich meer moeten verdiepen in de islam. "Als jongeren dan in contact komen met moslims en vragen hebben over het verschil tussen christendom en islam, kan het helpen als er in de kerk een jongerenwerker is naar wie ze toe kunnen." De ervaring leert volgens Rentier dat als jongeren eenmaal moslim zijn geworden, het erg moeilijk is om daarover weer in gesprek te komen.

Bron:
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 15:35   #2
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Meer gereformeerde jongeren kiezen voor islam

AMSTERDAM - Steeds meer gereformeerde jongeren worden moslim. Het gaat om een tiental jongeren per jaar. Dat stelt de stichting Evangelie & Moslims vrijdag in het Nederlands Dagblad.
Volgens de stichting voelen de jongeren zich aangetrokken tot de eenvoud en overzichtelijkheid van de islam. Het gaat niet om massa's die zich tot de islam bekeren, maar de organisatie verwacht dat het aantal in de toekomst zal toenemen vanwege de frequentere contacten met moslimjongeren.

Sinds de gastarbeiders naar Nederland kwamen, gebeurde het volgens stichtingwoordvoerder Cees Rentier sporadisch dat Nederlandse jongens of meisjes die een islamitische partner kregen, zich aansloten bij de islam. Dat reformatorische jongeren zich uit volle overtuiging aansluiten bij de islam is volgens hem een nieuwe ontwikkeling.

Jongerenwerker

Rentier vindt dat kerken zich meer moeten verdiepen in de islam. "Als jongeren dan in contact komen met moslims en vragen hebben over het verschil tussen christendom en islam, kan het helpen als er in de kerk een jongerenwerker is naar wie ze toe kunnen." De ervaring leert volgens Rentier dat als jongeren eenmaal moslim zijn geworden, het erg moeilijk is om daarover weer in gesprek te komen.

Bron:
De islam is de godsdienst van de toekomst. De christenfundamentalisten zien dat en zien dat het moslimfundamentalisme veel consequenter is.

In plaats van 4 evangelies die elkaar soms tegenspreken, slechts één enkele tekst die het eeuwig ware woord van de Allerhoogste bevat.

Dan is de keuze toch snel gemaakt?
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 15:55   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
De islam is de godsdienst van de toekomst. De christenfundamentalisten zien dat en zien dat het moslimfundamentalisme veel consequenter is.

In plaats van 4 evangelies die elkaar soms tegenspreken, slechts één enkele tekst die het eeuwig ware woord van de Allerhoogste bevat.

Dan is de keuze toch snel gemaakt?
Een sekte is een sekte. Christenfundi's zijn reeds gehersenspoeld en zijn daardoor sneller vatbaar voor het verder laten afkalven van hun hersenen.

Steek ze in een boerka en ze komen klaar!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 15:59   #4
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een sekte is een sekte. Christenfundi's zijn reeds gehersenspoeld en zijn daardoor sneller vatbaar voor het verder laten afkalven van hun hersenen.

Steek ze in een boerka en ze komen klaar!
Godsdienst kan toch mooi zijn hé.
Oud 8 september 2006, 22:03   #5
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

iedereen die zijn ogen open doet .. zal ooit de waarheid kunnen vinden ..
er is veel gebeurd, er zijn veel verhalen verzonnen om de islam te aanvallen, bv (11/9) .. etc
maar helaas zijn ze niet geslaagd ..

ik ben zeker dat als je je hart een beetje rust geeft, en de haat eruit gooit en op zoek gaat naar de waarheid .. ik ben zeker dat je op één dag moslim wordt ...

Groetjes

Yahya (Johannes)

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 september 2006 om 22:04.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 22:29   #6
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
iedereen die zijn ogen open doet .. zal ooit de waarheid kunnen vinden ..
er is veel gebeurd, er zijn veel verhalen verzonnen om de islam te aanvallen, bv (11/9) .. etc
maar helaas zijn ze niet geslaagd ..

ik ben zeker dat als je je hart een beetje rust geeft, en de haat eruit gooit en op zoek gaat naar de waarheid .. ik ben zeker dat je op één dag moslim wordt ...

Groetjes

Yahya (Johannes)
Zo is het. Tegen de islam is geen verweer. Het enige wat je kan doen is ... onderwerpen. Mooi toch!
Oud 8 september 2006, 23:09   #7
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is het. Tegen de islam is geen verweer. Het enige wat je kan doen is ... onderwerpen. Mooi toch!
Nooit , jamais, never. Dat zulle we eens zien. De islam is allang overwoinnen door Jezzus Christus Gods Zoon.
Mohammeds graf, daar wordt nu over gediscussieerd op FFI. Jezus graf is leeg. Hij is opgestaan.
Dus waarom in ne dooi profeet geloven, pfffffff.

Ik onderwerpen, ge zij goe zot zekers ? Dan kende mij nog niet vriendje.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 23:14   #8
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Nooit , jamais, never. Dat zulle we eens zien. De islam is allang overwoinnen door Jezzus Christus Gods Zoon.
Mohammeds graf, daar wordt nu over gediscussieerd op FFI. Jezus graf is leeg. Hij is opgestaan.
Jezzus? De blinde broer van Jezus?
Kijk eh, 'k heb niet veel zin om nu nog te beginnen met iemands geloof de grond in te boren, dus aanvaard gewoon het feit dat jij geen haar beter bent dan een hindoe, islamiet of weetikveelwat.

Enne, please, let's not go into the whole ressurection myth shall we?

Citaat:
Dus waarom in ne dooi profeet geloven, pfffffff.
Last time i checked Jezus ain't living here.

Citaat:
Ik onderwerpen, ge zij goe zot zekers ? Dan kende mij nog niet vriendje.
Der moet ier justement niemand zich onderwerpen, net zoals jij niet wenst te buigen voor Mohammed moeten zij niet buigen voor Jezus.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 23:20   #9
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Jezus is zelf een moslim ..

diegene die deze waarheid wilt vinden, moet de Bijbel grondig lezen :

Moslim is arabisch en betekent: zich onderwerpen aan de wil van de Enige God = leven en denken volgens de wetten van de God ..

Groetjes

Yahya

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 8 september 2006 om 23:20.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 08:35   #10
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
Je uitleg is in tegenstrijd met je avatar waar ik me dan wel kan in vinden.

Of gebruik je dat Y/Y symbool omdat het staat ?
Oud 9 september 2006, 08:45   #11
Ploertendoder
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Je uitleg is in tegenstrijd met je avatar waar ik me dan wel kan in vinden.

Of gebruik je dat Y/Y symbool omdat het staat ?
De islam is de weerspiegeling van het goed en het kwaad, weliswaar een beetje extreem, maar toch...
Oud 9 september 2006, 08:46   #12
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:

Moslim is arabisch en betekent: zich onderwerpen aan de wil van de Enige God = leven en denken volgens de wetten van de God ..

Groetjes

Yahya
Yahya, lief klein konijntje had een.........

Jezus!!!!! who care's wat die vent was.
Die is ook al van alles geweest volgens vele mensen jood, nu moslim, christen, was miscchien ook Cane in Kungfu.

Dat was gewoon een doodgewone vent die goed kon redeneren, inzicht had, objectief kon zijn, enz...
Had wel wat tallenten net zoals Beethoven met z'n muziek.

Meer moet je daar niet achter zoeken.

Wel triestig dat duizenden jaren nadien mensen nu nog steeds die
kronkel in hun hersens niet weten glad te strijken!
Oud 9 september 2006, 08:48   #13
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
De islam is de weerspiegeling van het goed en het kwaad, weliswaar een beetje extreem, maar toch...
Omdat goed of kwaad een gevolg is van het al of niet in balans zijn van Yin en Yang, kent men volgens deze filosofie hiervoor geen absolute begrippen, zoals dit wel het geval is in de westerse denkwereld. Hierdoor is te verklaren dat in de Chinese geschiedenis godsdienstoorlogen vrijwel onbekend zijn.
Oud 9 september 2006, 12:49   #14
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Groetjes

Yahya

Idioot!
Oud 9 september 2006, 13:34   #15
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Groetjes

Yahya
Dit is een flauw woordspelletje, beste Yahya. Over het algemeen mag ik je bijdragen redelijk graag lezen, maar hier ga je volledig de mist in.

Het woordspelletje bestaat erin dat er voor twee totaal verschillende begrippen toevallig één arabisch woord wordt gebruikt. Het woord "moslim" kan inderdaad twee verschillende betekenissen hebben, te weten:
  1. adept van de islam;
  2. onderworpene aan Gods wil.
Pas je definitie nummer twee toe, dan mag je inderdaad besluiten dat iedereen die de Ene aanbidt "moslim" is. Dat zijn dan de joden, de christenen, de Mandeeërs en consoorten en tenslotte de adepten van de islam.

Maar in de wandeling wordt het woord "moslim" bijna altijd in de eerste betekenis gebruikt: aanhanger van de islam. Aangezien Jezus Christus zo'n 6 eeuwen vóór Mohammed leefde, en men pas ten tijde van laatstgenoemde begonnen is met het afleggen van de geloofsbelijdenis dat er slechts één God is én dat Mohammed Diens profeet is - waarmee de islam in feite ontstond - kan onmogelijk worden hardgemaakt dat Christus een adept van de islam was.

Integendeel, Jezus was in de eerste plaats jood en Hij had niet echt de bedoeling een nieuwe religie te stichten. Zijn betrachting was het om sommige vastgeroeste (niet langer geïnspireerde) tradities en gebruiken binnen het jodendom aan de kaak te stellen. De eigenlijke "vader" van het christendom is Sint-Paulus, die onder heidenen predikte en hen niet langer wilde opzadelen met bepaalde joodse gebruiken, waardoor zij makkelijker zouden openstaan voor Jezus' boodschap. En de geschiedenis gaf Paulus blijkbaar gelijk: vandaag is het christendom weliswaar verdeeld (net als de islam trouwens) maar alles tesamen gaat het toch om zo'n 2 miljard mensen, of zo'n kleine 30 procent. (De dikke helft daarvan is katholiek.)

Dus, wil jij mij par force "moslim" noemen, dan aanvaard ik zulks alleen als je definitie nummer 2 hierboven toepast. En dan merk ik ook terloops op dat de wijze waarop ik me aan God onderwerp op vele punten sterk afwijkt van de wijze waarop jij dat doet.

Gebruik jij evenwel (ook) definitie nummer 1, dan laat ik dit volledig voor jouw rekening en distantieer ik me ten stelligste van wat je beweert. Dan ben ik zeker geen moslim, en Christus al helemáál niet.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 13:44   #16
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Was nog vergeten hierop te reageren.
Citaat:
iedereen die zijn ogen open doet .. zal ooit de waarheid kunnen vinden...
Dat weet ik zo nog niet. Mensen zijn God niet, mensen zijn per definitie beperkt. Pretenderen dat zij in staat zijn dé waarheid te vinden klinkt in mijn oren bijna als godslastering: je stelt ze immers aan God gelijk (of toch niet veel minder).

De mens moet juist zijn plaats kennen. Hij staat - ook in de christelijke traditie - onder God, hij is aan Hem onderworpen.

Ik vind het bijzonder bizar, paradoxaal, om niet te zeggen tegenstrijdig, dat uitgerekend een aanhanger van een religie waarvan de naam (islam) "onderwerping aan God" betekent, het presteert om de mens aan God gelijk te stellen. Het kennen van de waarheid is alléén aan Hem voorbehouden. De mens is veroordeeld tot het zoeken naar de waarheid, zonder in staat te zijn die volledig te kennen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya
maar helaas zijn ze niet geslaagd...
Neemt niet weg dat, telkens er zware aanslagen gebeuren sedert 11 september 2001, nogal wat moslims die ik persoonlijk ken, zich in gebed op de grond neerwerpen in de hoop dat het dit keer géén moslim is die de jihaad letterlijk neemt. Want je gaat toch niet beweren dat de aanslagen van New York, Londen, of Madrid goede "reclame" waren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya
Als gelovige ben ik nergens zeker van; nooit geweest trouwens; en ik zal het nooit worden. Ik ben mens, geen God. Ik ken de waarheid niet en zal ze nooit kennen. Ik kan er hoogstens naar zoeken.

Een klein beetje twijfel is best gezond in geloofszaken; het houdt de geest scherp. Wie zekerheid heeft hoéft gewoon niet meer te geloven...
Oud 9 september 2006, 14:00   #17
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

ElflamencoLoco, je hebt gelijk maar de definitie die je aan het woord moslim geeft is niet volledig vanuit het standpunt van de moslims.

Om misverstanden te voorkomen kan men eigenlijk zeggen dat een moslim:
1. een adept van de islam is.
2. een onderworpene aan Gods wil, voor de komst van de islam.

Deze definitie is natuurlijk vanuit het standpunt van de moslims. We beweren niet dat de christenen, joden en eventueel anderen die zich onderwerpen aan God, nog moslim waren/zijn na de komst van de islam.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 14:36   #18
ElFlamencoLoco
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
ElflamencoLoco, je hebt gelijk maar de definitie die je aan het woord moslim geeft is niet volledig vanuit het standpunt van de moslims...
Dank je voor het bijstellen van de definitie. In tegenstelling tot Yahya ben je zeer eenduidig en duidelijk in je terminologie. Een goed debateerder en iemand van wie dit forum veel kan opsteken.
Oud 10 september 2006, 12:33   #19
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Moslim worden is een ding, maar er weer uitstappen da's wat anders. Een moslim die zijn geloof de rug toekeert mag gedood worden volgen hun geloof.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be