![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mag men religie gebruiken in media, kunst, politiek of moet religie een privézaak blijven?
Moet men eerst opinie vragen aan religieuze instellingen ivm humor en het geloof, zodat er niet op 'lange tenen getrapt' wordt? (probeer het menselijk te houden plz) Laatst gewijzigd door nubian : 11 september 2006 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() 1 tuurlijk mag religie gebruikt worden, meteen wordt duidelijk wie smaak heeft en wie niet.
2 eerst toestemming ? zotteke, dat zou betekenen dat iedereen zich aan alle regels van alle godsdiensten zou moeten houden (voor zover die al niet tegengesteld zouden zijn) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Wat mij betreft kan alle religie beter doodgezwegen worden in de media.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() niet echt toestemming vragen maar hun opinie bv een naaktaffiche van maria van een of ander theathershow.
zodat niet menslievender en menselijker zijn, ipv achteraf kritiek erover in talloze eindeloze debatshows? Laatst gewijzigd door nubian : 11 september 2006 om 15:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De regels van een religie in het openbaar leven proberen afdwingen is misdadig, dat dient beperkt te blijven tot de privésfeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
laat diegenen met de lange tenen maar gerust telkens door de mand gaan, t laat duidelijk zien wie verdraagzaam is en wie niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ik geloof niet in religieuze censuur, maar ook niet in censuur tegen religie.
Als Madonna een "kruisiging" in haar show wil opnemen, dan is dat haar recht. Het is mijn recht dat verwerpelijk te vinden en haar als een aandachtshoer te bestempelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Ik sluit me volmondig aan bij de bijdrage van Jozef Ostyn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Neen, ik veronderstel dat de overgrote meerderheid van de bevolking genoeg gezond verstand heeft om te weten wat humoristisch is en wat niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk dat het het beste is dat religie een privé zaak blijft in de zin dat het uit de poliek geweerd moet worden en dat de staat religie niet moet aanmoedigen wat niet wil zeggen dat ze geen rekening moet houden met de religieuze noden van de gelovigen die er zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |