![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leni Riefenstahl is gestorven op de leeftijd van 101 jaar. Deze dame staat al jaar en dag bekend als Hitler sympathisant (wat overigens geen zekerheid is), dus wordt door de politiek correcte filmkenners wel eens opzijgeschoven. Het valt echter niet te ontkennen dat zij heel wat heeft gedaan voor de filmkunst. Zij was waarschijnlijk een van de eersten die massaproducties maakte en heeft dus misschien wel onrechtsreeks de hollywood-big budget cinema in gang gezet.
Ik vond dit toch eens een goede aanleiding om te polsen naar de filmsmaak van de forumleden hier. Welke zijn voor jullie de belangrijkste films, regisseurs, ... ?
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() De massa-productie van propagandafilms, iets wat nu eenmaal pas efficiënt voor deze vorm even in het middden gelaten.
Elke verwijzing naar hollywood betreffende kwaliteit van haar werk is beledigend. Niet dat hollywood geen verdienstelijke bijdrage heeft geleverd aan de filmindustrie maar toch, je kunt geen Ferrari Enzo vergelijken met een VW golf of Opel As (vec)tra. De VW en den Opel(s) zijn ook wel goede transportmiddelen en zorgen zelfs op een gemakkelijke manier voor vertier. The easy way dus. Met een Ferrari rijden (pre Mondial) is veel moeilijker maar het plezier is navenant. Dat is met alles zo maar moeite voor iets doen is uit den boze tegenwoordig.
![]() |
#3 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gezegd dat Rhiefenstahl een invloed heeft gehad. Ik heb nooit gezegd dat ze vergelijkbaar zijn.
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Films die toch in mijnen top 100 zullen terecht komen:
Das Boot Reservoir dogs Microcosmos The elephant man Citizen Kane Taxi Driver Fargo (eigenlijk alles van de Coen Brothers) Leaving Las Vegas The Shawshank redemption The Usual Suspects Apocalypse Now Bound La vita è Bella Alien Blade Runner Full Metal Jacket The Cube er zullen er nog wel zijn, maar heb geen goesting om erover na te denken |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Schepen
|
![]() Beste regiseur: Paul Verhoeven
Beste acteur: Rutger Hauer Beste film: Soldaat van Oranje Slechtste acteur Sjan Kloot van Damme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() sjauwvinist! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() verhoevens' films zijn best leuk ja.
En Hauer's performance in Blade Runner is gewoonweg magistraal En soldaat van Oranje is best een aardige film. Maar om ze nu de BESTE te noemen????
![]() |
![]() |
#9 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Schepen
|
![]() ![]() Deze film is enorm ondergewaardeerd, draaide in bijna geen enkele bioscoop. Citaat:
Je wordt werkelijk gegerepen door het verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als film verkies ik Patton.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zelf ook geen fan van Riefenstahl, maar ik erken wel het feit dat zij een heel belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de filmkunst.
![]() |