Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2006, 11:48   #1
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard Weer zinloos racistisch geweld in Antwerpen!!!

Hoboken:
Een 17 jarige jongen uit Hemiksem is, zonder aanleiding,door vier migrantenjongeren gemolesteerd terwijl hij in Hoboken op de tram stond te wachten.
Maarten Jochems hield van de afranseling een zware hersenschuding en verwondingen aan het hoofd over.
De migrantenjongeren begonnen met duwen en steentjes te gooien.
Toen ik daar een opmerking over maakte, zijn ze met vier op mij gesprongen.
Ze schopten tegen mijn hoofd en in mijn rug. Omstaanders keken toe en deden niets.
Ik kon uiteindelijk ontsnapppen door op een bus te springen. Thuis zakte ik in elkaar en ben naar het ziekenhuis gevoerd.
Van de vier geweldenaars is geen spoor.

HLN.

Een klein artikkel van "10 op 10" in HLN.

Waar zitten die hardroepers nu voor een "straat zonder haat".
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 12:15   #2
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jamaar, dat telt niet. Hij moet minstens dood zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 12:16   #3
dimi777
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar dimi777
Standaard

Tja,

Zal waarschijnlijk altijd zo zijn, maar nu kunnen ze het steken op het feit dat WIJ niet genoeg doen om hen te laten integreren en te helpen
dimi777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 12:19   #4
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

De 17 jarige zal wel per ongeluk tegen die helden hun vuisten gelopen zijn.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 12:23   #5
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Hoboken:
Een 17 jarige jongen uit Hemiksem is, zonder aanleiding,door vier migrantenjongeren gemolesteerd terwijl hij in Hoboken op de tram stond te wachten.
Maarten Jochems hield van de afranseling een zware hersenschuding en verwondingen aan het hoofd over.
De migrantenjongeren begonnen met duwen en steentjes te gooien.
Toen ik daar een opmerking over maakte, zijn ze met vier op mij gesprongen.
Ze schopten tegen mijn hoofd en in mijn rug. Omstaanders keken toe en deden niets.
Ik kon uiteindelijk ontsnapppen door op een bus te springen. Thuis zakte ik in elkaar en ben naar het ziekenhuis gevoerd.
Van de vier geweldenaars is geen spoor.

HLN.

Een klein artikkel van "10 op 10" in HLN.

Waar zitten die hardroepers nu voor een "straat zonder haat".

En waren het Vlaamse Kut Marokkanen ? zal wel zeker,
Oud 9 september 2006, 12:23   #6
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Geen syndroom hier?
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 12:27   #7
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
En waren het Vlaamse Kut Marokkanen ? zal wel zeker,
Is er dan een onderscheid tussen Vlaamse Kut Marokkanen en Marokaanse Kut Marokkanen ?
Oud 9 september 2006, 12:34   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Gaan we hier voor iedere vechtpartij een draadje openen?
Straks nog een draadje voor iedere dronkenlap achter het stuur?

Ik stel voor dat we wel degelijk een draadje openen voor elke agressieveling die door het gerecht niet aangepakt wordt. Moet daarom zeker niet van de eerste keer in den bak of vergetergesticht tvliegen, maar toch wel vb. een weekje bak (of drie weekends) voor de tweede keer.
En wie daarvoor een onderscheid maakt tussen wit vechtjasje, bruin of zwart vechtjasje, die hoort ook een weekendje gratis in streepjespak rond te lopen.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 12:36   #9
bartje
Minister-President

Standaard

Het is héél opvallend dat sommige mensen hier op het forum er als de kippen bij zijn om altijd en altijd negatief te posten over zaken die steeds op hetzelfde neerkomen.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 12:37   #10
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
vechtpartij
Dus als een vlaming wordt gepest en ineen geslagen .. dan is dat een vechtpartij? Dit is geweld zonder enige aanleiding.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 12:47   #11
dimi777
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar dimi777
Standaard

Citaat:
Dus als een vlaming wordt gepest en ineen geslagen .. dan is dat een vechtpartij? Dit is geweld zonder enige aanleiding.
Juist,

Men beschuldigt ons van selectief denken... Maar het is toch vreemd dat je deze dingen nooit in het nieuws hoort, maar als een vlaming een allochtoon slaat is er direct een hetze rond.
dimi777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 13:00   #12
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Is er dan een onderscheid tussen Vlaamse Kut Marokkanen en Marokaanse Kut Marokkanen ?
Wat denkt ge zelf?
Oud 9 september 2006, 14:21   #13
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Neen, bij de Slovaken die in Tienen in elkaar werden geslagen, noemde men het ook een "vechtpartij". Ik begrijp écht niet waarom sommige mensen achter elk woord een dubbele (negatieve) betekenis proberen te zoeken.

On-topic: Dit soort geweld is natuurlijk altijd af te keuren.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 14:27   #14
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Het is héél opvallend dat sommige mensen hier op het forum er als de kippen bij zijn om altijd en altijd negatief te posten over zaken die steeds op hetzelfde neerkomen.
Ze moeten het wel hier op het forum doen. Ze hebben nu eenmaal de gesubsidieerde media hiervoor niet ter beschikking.
Oud 9 september 2006, 14:29   #15
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
Wat denkt ge zelf?
Weinig. Maar het is maar een gevoel. Wat denkt gij ?
Oud 9 september 2006, 14:32   #16
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Weinig. Maar het is maar een gevoel. Wat denkt gij ?
Ik wil de pret niet verstoren maar er staat nergens dat het Marokkanen waren?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 14:33   #17
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Yep, het zullen Amerikaanse migranten zijn.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 september 2006 om 14:33.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 14:38   #18
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

die gast zal het wel zelf uitgelokt hebben...

ik bedoel maar, zie nu die gasten op bartje z'n avatar... T'is bijna Allah's plicht om daartegen op te treden moesten die door een moslimwijk lopen.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 14:44   #19
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, er staat migrantenjongeren. Dus het kunnen ook Nederlanders geweest zijn, misschien zelfs Nederlandse Kut Marokanen... maar daarmee heb ik nog altijd geen antwoord op mijn vraag.
Oud 9 september 2006, 14:44   #20
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, bij de Slovaken die in Tienen in elkaar werden geslagen, noemde men het ook een "vechtpartij". Ik begrijp écht niet waarom sommige mensen achter elk woord een dubbele (negatieve) betekenis proberen te zoeken.

On-topic: Dit soort geweld is natuurlijk altijd af te keuren.
Mmmmmmmmmmmh

Neen, het waren skin-heads. En als het skin-heads waren, dan mag dat ook gezegd. Skinheads slaan maar weinig vreemdelingen in elkaar uit niet-racistische overwegingen, dus was het racisme.

Makkelijk te bewijzen hé?

Bewijs nu maar eens dat een vechtpartij of pesterijen tussen allochtonen en een autochtoon uit racistische overwegingen gebeurde.

Een week geleden was het duidelijk. De tramcontroleur die van de tram werd geslagen nadat hij een allochtone man op aandringen van mede-passagiers had gevraagd om zijn muziek wat stiller te zetten, had een "racistische" opmerking gemaakt, zo verklaarde de dader voor hij werd vrijgelaten.

Hoe ziet een racistische allochtoon eruit?

Draagt hij een woeste baard? Dat kan eveneens een teken zijn van religieuze devotie.

Jamaar, en wat als het om baardloze schoffies gaat van zeventien?

Toch bestaan ze hé, die allochtone racisten.

Getuige het voorval met die Afrikaan die door een Turk werd afgeranseld aan een benzinestation, terwijl de dader racistische kreten uitte.

Of zoals die Afrikaan die werd in elkaar geslagen in Luik door Noord-Afrikanen en een man uit de voormalige Sowjetunie omdat ze liever geen zwarte huurders hadden in hun appartementsblok.

Ja, ze komen wel eens af en toe in een klein krantenartikeltje, of zoals in het geval van die man aan het benzinestation zelfs op national tv. Dat was gefilmd zinloos geweld, en het was toen nog niet geweten dat het om een Turk ging.

Daarna werd er niks meer over vernomen.

Verder hoor je op het verkeerde moment nog eens een Fouad Ahidar over het "omgekeerd" racisme (bestaat dat dan?). Plots kwamen uit alle gaten en hoeken de experts genre Fraihi en een De Ruyver hun zegje doen over deze gekende, maar blijkbaar nooit eerder toegegeven vorm van racisme.

En toen bleken het Polen te zijn, Roma's te zijn (vind ik niet minder erg want het bleven een illegale vreemdeling en een eens passerende buitenlander).

En iedereen vergat het omgekeerde racisme en schreeuwde plots moord en brand over deze ongekende stigmatisering, een Ahidar op kop. Hij had de beelden nochtans ook gezien. De regering viel op haar knieën...

Maar de burgers zijn niet achterlijk...

PS: Ahidar en Fraihi zijn voor mij Belgen, en zie ik absoluut niet als allochtonen.

Mijn favoriete schrijver is Hafid Bouazza, op wiens perfect linguïstische stijl ik verliefd ben geworden na het lezen van Paravion.

Ik heb twee Algerijns-Arabische collega's op mijn werk waar ik het opperbest mee kan vinden, ...en ze stemmen beiden op het Vlaams Belang.

En de berichtgeving van overheidswege, en heel dikwijls ook van mediawege... klopt niet.

Als er negatieve (dubbele) betekenissen worden gezocht, dan komt dit in de eerste plaats door de houding van onze overheid, die angstvallig ook in verband met alles wat op eventuele samenlevingsproblemen kan wijzen, de goed-nieuws show aanhoudt.

Ze hebben het nu eenmaal te druk met het Vlaams Belang te viseren via elke weg die ze kunnen, om ook nog eens daadwerkelijk wat te doen aan de bestaande wrijvingen, de werkloosheid (o ja, die gaan ze oplossen door quota in te voeren, maar dan gaan er eerst diploma's moeten behaald worden) en de segregatie.

En de zegen van de multiculturele maatschappij zal door de strot van de burger worden geramd, of hij het nou wil of niet, desnoods met een pedagogische tik. De minder fraaie kantjes van de multiculturele maatschappij, de laat-maar-waaien-mentaliteit van overheidswege als het om allochtonen gaat, de uit politiek correctheid veroorzaakte angst om naast rechtenbesef ook plichtenbesef aan allochtonen mee te geven, de onwil om deze gemeenschappen te integreren en uiteindelijk te assimileren omdat PC-heid nu eenmaal voorstaat dat alle culturen evenwaardig zijn, zijn details voor de overheid.

Maar niet voor de burger...

Rechts bleef groeien, en Verhofstadt ploegde voort.
En de linkse haatclub genre Feremans?

Die stuwden op dit forum met hun van onverdraagzaamheid overkokende litaniëen nog meer mensen naar rechts.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 9 september 2006 om 14:51.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be