![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ndagsmis.dhtml
Lees het zelf. Nu wordt eindelijk een cijfer geplakt op het moment wanneer we een totale ontkerkelijking gaan hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() In 2016 zal er nog altijd volk naar de kerk gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 2100 zal een ieder naar de nieuwe kerk gaan van harriechristus.
En aldus zal men zich bezinnen op gods rijk in de microkosmos en onze verdere eeuwig evolutie in het heelal. Want dat was de belofte van Jezus, dat hij terug zou komen. En aldus behoeft de oude kerk zich niet te schamen dat deze in zal storten. Zij heeft immers haar tijd gehad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() De kerk als fysiek verschijnsel zou een buurthuis moeten worden. Het bouwwerk is daartoe immers een prachtig en geschikt fundament. Het is enkel het gepredikte dat dient te worden aangepast aan de tand des tijds teneinde te voorzien in een behoefte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() We zullen zien, eerst voorbij 2012 geraken eh
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Waar blijf je ze toch halen...
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En gaat die kerk er uitzien als de startrek enterprise?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
The American method...replace your old enemy with your future one.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 november 2010 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen slecht idee om te beginnen.
Maar hoe het er allemaal uit zal gaan zien, dat laat ik aan toekomstige bouwmeesters en kunstenaars over. Voorlopig is de kerk mijn eigen woning, dus geheel en al voor harriechristus zelf. En in de hoek staat die ouwe Jezus met kerstlichtjes te branden. Ja; hij staat hier al jaren en schijnt zich niet te vervelen. Ook hij is weg van mijn microwezentjes. "Goed gedaan", harriechristus, zeidie nog laatst tegen mij: "maar hoe zit het nou met de liefde!" "Ja, heer!", zie ik terug: "dat laat ik geheel en al aan U over, anders heeft U niks te doen!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() Betreft het een soort opblaasjezus, harriekrishna?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Zijn er eigenlijk algemene cijfers van de verschillende gebedshuizen? (Kerken, moskees,...)
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee: het is een beeld van ongeveer 40m centimeter hoog. Uit een antiekwinkel. Wel was het wat beschadigd en heb ik Jezus bijgeschilderd met olieverf.
Links en rechts ook nog twee engeltjes erbij en dan 20 kerstlampjes. Enfin: het is een romantisch hoekje geworden. Opblaas-Jezussen vind je tegenwoordig bij de moderne seksindustrie voor eenzame huisvrouwen, die toch nog wat aan het geloof willen doen. Aldus heeft Jezus dan toch nog de liefde gevonden..... ![]() |
![]() |
![]() |