Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2006, 13:45   #1
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard "uitverkoren" Israeli's liegen WEERAL over het afmaken van VN Personeel

UN Lebanon deaths 'tragic error'

[SIZE=2] Kofi Annan at the time said the attack was "apparently deliberate"

An Israeli bombing raid on a UN post in southern Lebanon in July that killed four peacekeepers was the result of a "tragic error", Israel has admitted.
An official Israeli inquiry found the post was wrongly targeted because of flawed military maps of the area during the conflict with Hezbollah.
Observers from China, Austria, Finland and Canada were killed in the raid.
The UN said that, prior to the bombing, it had contacted Israel several times to ask it to stop firing in the area.
The UN post, in the town of Khiam, is thought to have been hit by precision-guided munitions in the attack on 26 July.
At the time, UN Secretary General Kofi Annan described the raid as "apparently deliberate".
Israeli Prime Minister Ehud Olmert expressed "deep regrets" over the deaths.
Delicate relationship
The Israeli investigation found that there had been a mistake in the duplication of maps during the deployment of fresh troops to the area, Israeli Foreign Ministry spokesman Mark Regev said.
"In that process, unfortunately, the UN post was not accurately mapped," he said. "When our aircraft launched its ordnance it believed it was targeting Hezbollah."
He described the incident to the BBC as "a tragic error, a mistake".
Israel's findings have been sent to each of the four countries from where the killed peacekeepers came, Mr Regev said.
The UN is preparing its own report into the attack.
The UN and Israel are currently engaged in sensitive negotiations over the transition to peace in southern Lebanon as well as attempts to forge a new relationship between Israel and the Palestinians. Conflicting reports, with different interpretations of the attack, could cause friction in that delicate relationship, the BBC's Jill McGivering in Jerusalem says.

---------------

Het "uitverkoren volk" maakt dus opzettelijk VN mensen af en doet alsof ze geen "accurate" mappen hadden

ze hebben echter wel zeer accuraat die post kunnen bombarderen en zoals we weten hebben ze ook zeer "accuraat" de 10 !!! telefoonoproepen kunnen negeren van dezelfde VN waarnemers naar het IDF dat ze een VN post onder vuur namen...

Zionisten en leugens he [/SIZE]
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 15 september 2006 om 13:46.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 15:15   #2
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Niemand gelooft die uitleg toch? Foute kaarten? Komaan, hé. Het voorgaande excuus was dat Hezbollah vlakbij de post beschietingen uitoefende en de VN-post dus als schild gebruikte. Daarvan blijft nu al niets meer over. Nu zijn het foute kaarten!!!

Het is interessant om met hun nieuwe flauwe uitleg in het achterhoofd de thread over dit incident nog eens terug te lezen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=53916

Bewijst ook nog maar eens hoe hun standaard excuus voor burgerslachtoffers ("Hezbollah gebruikte hen als schild") met een hele dikke korrel zout moet genomen worden!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 15:50   #3
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Niemand gelooft die uitleg toch? Foute kaarten? Komaan, hé. Het voorgaande excuus was dat Hezbollah vlakbij de post beschietingen uitoefende en de VN-post dus als schild gebruikte. Daarvan blijft nu al niets meer over. Nu zijn het foute kaarten!!!

Het is interessant om met hun nieuwe flauwe uitleg in het achterhoofd de thread over dit incident nog eens terug te lezen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=53916

Bewijst ook nog maar eens hoe hun standaard excuus voor burgerslachtoffers ("Hezbollah gebruikte hen als schild") met een hele dikke korrel zout moet genomen worden!
Dat zou Hezbollah alleszins nooit doen... Daarvoor hebben ze te veel respect voor de burgers...
Trouwens bruut geweld kennen of gebruiken ze niet... Het zijn doetjes...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 17:31   #4
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

de zielige excuses van de israelis om hun oorlogsmisdaden goed te praten, worden idd steeds lachwekkender
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 15 september 2006, 17:40   #5
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Het moge nu toch wel duidelijk zijn dat Israël (Zuid-)Libanon wou zuiveren van alles wat zich ooit nog opstandig zou kunnen gedragen (of steun zou kunnen verlenen aan opstandelingen) tegen Israël en dat liefst zonder pottekijkers. (Mogelijks ook met het oog op controle over de natuurlijke rijkdommen (Litani.))
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 17:45   #6
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Het moge nu toch wel duidelijk zijn dat Israël (Zuid-)Libanon wou zuiveren van alles wat zich ooit nog opstandig zou kunnen gedragen (of steun zou kunnen verlenen aan opstandelingen) tegen Israël en dat liefst zonder pottekijkers. (Mogelijks ook met het oog op controle over de natuurlijke rijkdommen (Litani.))
Libanese opstandelingen? Tegen Israël? Bezet Israël dan een deel van Libanon?

De Hezbollah is een terroristische organisatie die deel uitmaakt van een totalitaire beweging die gezworen heeft Israël van de kaart te vegen en de joden in zee te drijven.

Israël had reeds veel eerder de boel moeten opruimen, en het nu veel grondiger moeten doen.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 17:47   #7
bruut geweld
Minister-President

Standaard

ja, landpikken en dan verwonderd zijn dat je gehaat wordt he
Oud 15 september 2006, 18:03   #8
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik het begrijp verantwoordt Hezbollah zijn acties door de opsluiting van vele Hezbollahstrijders in Israel, de aanwezigheid van Israelische mijnen in Libanon en de gebrekkige informatie erover, en de bezetting van de Shebaa boerderijen, die zijzelf als Libanees beschouwen.
Maar of dat een reden is om twee soldaten te ontvoeren op Israelische bodem...
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 18:25   #9
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Le Hezbollah a fait prisonnier, le mercredi 12 juillet, 2 soldats israéliens qui s’étaient introduits en territoire libanais, dans la région d’Aïta al Chaab, proche de la frontière israélienne. Loin de présenter ses excuses pour avoir violé la souveraineté du Liban et de demander �* récupérer ses soldats, le Premier ministre israélien Ehud Olmert a qualifié cette capture « d’enlèvement » et même « de déclaration d’acte de guerre ». Il a fait bombarder Beyrouth et des villages avoisinants le lendemain.
Bron: http://www.liberation.fr/dossiers/pr.../193161.FR.php
Oud 15 september 2006, 18:27   #10
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Libanese opstandelingen? Tegen Israël? Bezet Israël dan een deel van Libanon?
Israël heeft maar al te graag controle over Zuid-Libanon, maar daarvoor moest dus eerst elk verzet gebroken worden.
Oud 15 september 2006, 19:27   #11
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn frans is niet zo goed maar zoals ik dat citaat lees zeggen ze dat israeliers Libanon binnen gedrongen waren en daar gevangen genomen. Echter op deze webpagina zegt men:

"The crisis started when, around 9 a.m. local time, Hizbollah launched several rockets from Lebanese territory across the withdrawal line (the so-called Blue Line) towards Israel Defense Forces (IDF) positions near the coast and in the area of the Israeli town of Zarit. In parallel, Hizbollah fighters crossed the Blue Line into Israel and attacked an IDF patrol. Hizbollah captured two IDF soldiers, killed three others and wounded two more. The captured soldiers were taken into Lebanon."

Het lijkt op z'n minst onduidelijk wie er begonnen is. Zoals ik al zei mijn frans is erg slecht en ik kan die link die je geeft niet lezen dus misschien dat daar nieuwe informatie staat die het bovengenoemde weerlegt.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 19:37   #12
StevenNr1

Standaard

Ik weet het eigenlijk ook niet echt goed. Want dat die soldaten op Libanees grondgebied (al dat dus al waar is) waren zou volgens sommige bronnen (niet direct meer gevonden) als reactie gebeurd zijn op het lanceren van raketten door Hezbollah.
Al even geleden las ik ook dat Israëlische soldaten wel vaker de grens schenden om tegen Hezbollah te opereren (liquidaties (of arrestaties)) uit te voeren maar wat daar dus van waar is...

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 15 september 2006 om 19:46.
Oud 15 september 2006, 19:40   #13
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Israël heeft maar al te graag controle over Zuid-Libanon, maar daarvoor moest dus eerst elk verzet gebroken worden.
Israël wil geen controle over Zuid-Libanon, wel verhinderen dat de bloeddorstige hordes die zich daar verschuilen haar bestaan in gevaar komt brengen.
Oud 15 september 2006, 19:49   #14
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Mijn frans is niet zo goed maar zoals ik dat citaat lees zeggen ze dat israeliers Libanon binnen gedrongen waren en daar gevangen genomen. Echter op deze webpagina zegt men:

"The crisis started when, around 9 a.m. local time, Hizbollah launched several rockets from Lebanese territory across the withdrawal line (the so-called Blue Line) towards Israel Defense Forces (IDF) positions near the coast and in the area of the Israeli town of Zarit. In parallel, Hizbollah fighters crossed the Blue Line into Israel and attacked an IDF patrol. Hizbollah captured two IDF soldiers, killed three others and wounded two more. The captured soldiers were taken into Lebanon."

Het lijkt op z'n minst onduidelijk wie er begonnen is. Zoals ik al zei mijn frans is erg slecht en ik kan die link die je geeft niet lezen dus misschien dat daar nieuwe informatie staat die het bovengenoemde weerlegt.
Het artikel in Libération bevestigt dat Hizbollah met de aanval begonnen is: " �* l'initiative du Hezbollah", met een raketaanval gepaard met een overval op een Israëlische patrouille, waarbij drie soldaten vermoord werden en twee ontvoerd. Er werden ook nog vijf soldaten gedood in een gepantserd voertuig (blindé) toen dit op een mijn reed.
Oud 15 september 2006, 20:00   #15
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

De Israëlische regering hoort in het leugenpaleis thuis voor alles wat het al verzonnen heeft.

De VN-post in Libanon zou gebombardeerd zijn geweest omdat men gebruik maakte van een 'verouderde kaart'.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 21:02   #16
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Het artikel in Libération bevestigt dat Hizbollah met de aanval begonnen is: " �* l'initiative du Hezbollah", met een raketaanval gepaard met een overval op een Israëlische patrouille, waarbij drie soldaten vermoord werden en twee ontvoerd. Er werden ook nog vijf soldaten gedood in een gepantserd voertuig (blindé) toen dit op een mijn reed.
Ik las het ook net, alhoewel ik eerder de indruk heb dat er dus raketten door Hezbollah afgevuurd zijn (ik vind daar nu wel via Google geen bevestiging voor) en dat IDF-soldaten als reactie het dorp in Libanon (naar verluid een Hezbollahbolwerk) binnen trachtten te dringen waarbij dus twee van hen gevangen genomen zijn.
Verder las ik op www.globalresearch.ca dat pas na de officiële (vervormde?) versie door Israël verspreid werd, alle persagentschappen en media het als feit aannamen dat Hezbollah het geweld initiëerde en de gevangen op Israëlisch grondgebied nam. Ik lees hier :
Citaat:
[FONT=Verdana]A Lebanese government official told this writer that the first information about the soldiers' capture in southern Lebanon came from the Lebanese Army Police, a source also quoted in many media accounts. "At the beginning the Lebanese Army said it was on the Lebanese side," the official told me. The verbatim Army communique' to the Lebanese government follows: " 'At 9:03 or 9:05am in the vicinity or in front of Ayt Al Shaab village the members of the resistance have abducted two soldiers. At 9:15am the resistance shelled the position of the enemy in the occupied territories. At 10:10am the Resistance and Israeli forces clashed with each other in the area of Naqoura,' on Lebanon's side of the border." [/FONT]
Het is moeilijk uit te maken, vind ik.
(We weten hoe de VS en Israël de informatiemolen kunnen manipuleren.)
Oud 15 september 2006, 21:15   #17
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(We weten hoe de VS en Israël de informatiemolen kunnen manipuleren.)
Als jij het zegt.

Deze was echter ook niet mis:
Citaat:
Citaat:
Le Hezbollah a fait prisonnier, le mercredi 12 juillet, 2 soldats israéliens qui s’étaient introduits en territoire libanais, dans la région d’Aïta al Chaab, proche de la frontière israélienne. Loin de présenter ses excuses pour avoir violé la souveraineté du Liban et de demander �* récupérer ses soldats, le Premier ministre israélien Ehud Olmert a qualifié cette capture « d’enlèvement » et même « de déclaration d’acte de guerre ». Il a fait bombarder Beyrouth et des villages avoisinants le lendemain.
Bron: http://www.liberation.fr/dossiers/pr.../193161.FR.php
Het "citaat" staat niet in de opgegeven bron.
Wat er echt staat komt overeen met wat Nussbaum in het Engels citeerde.
Oud 15 september 2006, 21:26   #18
StevenNr1

Standaard

Ah oei, verkeerd gelinkt, bron van het citaat: http://www.voltairenet.org/article141919.html

Maar dat ander artikel was ik ook aan het lezen, daarmee, even interessant alhoewel in bovenstaande (van voltairenet.org dus) volgens mij geen melding wordt gemaakt van voorafgaande raketaanvallen van Hezbollah.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 15 september 2006 om 21:27.
Oud 15 september 2006, 21:29   #19
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah oei, verkeerd gelinkt, bron van het citaat: http://www.voltairenet.org/article141919.html
Voltairenet is imho een weinig betrouwbare bron, en niet echt onpartijdig. Het is het kindje van de welbekende Thierry Meyssan (die van het "geen vliegtuig in het Pentagon").
Maar goed, dat is een andere discussie. Nu klopt het citaat wel (waarmee ik niet bedoel dat de inhoud ervan klopt uiteraard).

Laatst gewijzigd door Firestone : 15 september 2006 om 21:37.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 21:35   #20
Basy Lys
Minister

Standaard

De chronologie werd reeds vroeger op dit forum behandeld en het is gebleken dat de Hezbollah daarover gelogen hadden. Het is wel degelijk zo dat de terroristen raketten zijn gaan afvuren zonder enige directe aanleiding en een Israëlische patrouille hebben aangevallen op Israëlisch grondgebied waarbij zij drie soldaten vermoord hebben en twee gevangen genomen en afgevoerd naar een van hun legerkampen (het is niet duidelijk welk gebied van Libanon dit precies is.) Bij een riposte is een Israëlische blindé op een mijn gereden waarbij nog eens vijf soldaten het leven lieten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be