Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2006, 18:57   #1
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard Al-Qaeda plaatst Frankrijk op de voorgrond als doel voor aanslagen

Omdat we constant de VS en zijn bondgenoten schofferen en een (gewezen) terroristenleider als een koning in de Kamer van Volksvertegenwoordigers ontvangen hebben - zonder dat onze vertegenwoordigers vragen mochten stellen. - zullen we niet vlug ongerust moeten zijn...

Citaat:
Al-Qaeda plaatst Frankrijk op de voorgrond als doel voor aanslagen

Het terreurnetwerk al-Qaeda bedreigt Frankrijk met aanslagen en neemt daarvoor de Algerijnse Salafistische Groep voor Strijd en Gebed (GSPC) als handlanger in dienst in zijn oorlog tegen het Westen. Dat blijkt uit een evaluatie van de videoboodschap van de nummer twee van Al-Qaeda, de Egyptenaar Ayman al-Zawahiri, ter gelegenheid van de vijfde verjaardag van de aanslagen van 11 september 2001.
,,Al-Qaeda heeft Frankrijk als doelwit genoemd'', schrijft Le Figaro. De 75 minuten lange boodschap van de Egyptenaar bevat een oproep tot alle islamisten, Frankrijk ,,te treffen'' vooral wegens het verbod op het dragen van de hoofddoek en de door Parijs gesteunde Libanonpolitiek van het Westen.

De uit de Gewapende Islamitische Groep (GIA) afgescheurde Algerijnse terreurorganisatie GSPC heeft haar diensten al geruime tijd geleden aan Al-Qaeda aangeboden. In Algerije door de verzoeningspolitiek van president Abdelaziz Bouteflika aan de kant geschoven, beschouwt de GSPC Frankrijk sinds september als ,,vijand nummer een''.

,,We hopen daarom dat de GSPC een doorn in de keel van de Amerikaanse en Franse kruisvaarders en hun bondgenoten wordt'', luidde het in de afgelopen maandag door de Arabische nieuwszender al-Jazeera uitgezonden videoboodschap van al-Zawahiri. De Franse antiterreureenheid houdt al sedert een jaar mogelijke activiteiten van de GSPC in Frankrijk nauwlettend in het oog.
Als die terroristische werkgroepen de postings van onze E.F. lezen dan zullen ze wel weten dat we geen enkel bezwaar hebben dat hier hoofddoeken worden gedragen...

Ik ga me alleszins een boerka aanschaffen...

Het kan natuurlijk zijn dat die videoboodschap een initiatief van de NWO is om de mensen (nog meer) schrik aan te jagen...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 19:13   #2
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Reza : 14 september 2006 om 19:14.
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 19:22   #3
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

De mislukte aanslagen in Duitsland zouden gepleegd worden vanwege de publicatie van de beruchte cartoons. Het gaat gewoon om het vinden van een excuus. Voor ons land zullen ze ook wel iets vinden.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 19:44   #4
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Dreig, dreig, dreig.
Ze zouden beter die ouwe broekschijtende zageman eens een napalmbadje bezorgen....
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 19:50   #5
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

wegens het verbod op het dragen van de hoofddoek

't is toch maar een lapje stof?
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 20:17   #6
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Voor de Islamieten is dat maar een excuus, iedere reden om ongelovigen af te slachten zoals hun geloof dat opdraagt is een goede.

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 23:05   #7
Andrei Rublev
Banneling

Andrei Rublev's schermafbeelding

Standaard

Vrij hilarisch, dat ze een toch vrij arabisch-welgezindt land als Frankrijk viseren. Een paar aanslagjes daar en misschien komen ze op het Elysée dan wel tot het besef waar hun échte belangen liggen en verflauwen hun arabofiele gevoelens wat.
Nu ja, er werden toch ook al franse journalisten in Irak ontvoerd, erg nauw kijken ze dus niet wat betreft westerlingen.

*** bovenstaande reactie was niet vrij van cynisme en geeft derhalve aanmoediging noch goedkeuring aan aanslagen ***
Andrei Rublev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 23:13   #8
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
De mislukte aanslagen in Duitsland zouden gepleegd worden vanwege de publicatie van de beruchte cartoons. Het gaat gewoon om het vinden van een excuus. Voor ons land zullen ze ook wel iets vinden.
Nee, maak je maar geen zorgen. Ik ben nog niet gaan klagen over het VB in mijn land van herkomst.

Maar wat mij vooral opvalt is dat Al-CIAda blijft dreigen met aanslagen, dit moet zeker de 1000ste keer zijn, maar er in de praktijk nooit veel van terecht komt. Gelukkig maar!
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 23:17   #9
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nee, maak je maar geen zorgen. Ik ben nog niet gaan klagen over het VB in mijn land van herkomst.

Maar wat mij vooral opvalt is dat Al-CIAda blijft dreigen met aanslagen, dit moet zeker de 1000ste keer zijn, maar er in de praktijk nooit veel van terecht komt. Gelukkig maar!
Misschien omdat ze niet meer verder geraken dan dreigen. Zowat heel de wereld weet ondertussen wel al wat het gevaar van moslimfundamentalisme is. Als we allemaal waakzaam blijven, wordt het moeilijker om aanslagen te doen lukken. Het spijt me het te moeten zeggen, maar ze hebben van moslims een geviseerde groep gemaakt, al dan niet terecht.
Oud 14 september 2006, 23:30   #10
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Misschien omdat ze niet meer verder geraken dan dreigen. Zowat heel de wereld weet ondertussen wel al wat het gevaar van moslimfundamentalisme is. Als we allemaal waakzaam blijven, wordt het moeilijker om aanslagen te doen lukken. Het spijt me het te moeten zeggen, maar ze hebben van moslims een geviseerde groep gemaakt, al dan niet terecht.
Ja, en je kan je ook afvragen hoe slim het is om op voorhand in het lang en in het breed uit te smeren waar je aanslagen wil plegen... De Al-CIAda wil dus een klimaat van angst creëren.
Dat moslims daardoor een beetje geprofiled worden is begrijpelijk en verstandig. En aangezien ik niets te verbergen heb, maakt het mij niet uit.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 08:02   #11
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en je kan je ook afvragen hoe slim het is om op voorhand in het lang en in het breed uit te smeren waar je aanslagen wil plegen... De Al-CIAda wil dus een klimaat van angst creëren.
Dat moslims daardoor een beetje geprofiled worden is begrijpelijk en verstandig. En aangezien ik niets te verbergen heb, maakt het mij niet uit.
Wat bedoelt U met Al-CIAda juist?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2006, 08:29   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

watblieft ?! 't is niet omdat jij slechts een korte-termijngeheugen hebt dat wij NY,Attocha,London, Indonesie,Egypte,Soedan ... allemaal al vergeten zijn hé ... hoeveel doden moeten er nog vallen misschien ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be