![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Deze avond nam ik zoals gewoonlijk de trein van Gent naar Antwerpen. Ik heb de gewoonte om op het 35 min. durende traject een dutje te doen, ergens voor Sint-Niklaas werd ik wakker van een serieus kabaal. Drie turkse kinderen (10 �* 12 jaar) zaten in mijn buurt en hadden de trein als hun speeltuin verklaart. OK, mijn rust is voorbij dus besluit ik maar wat mp3 te beluisteren. Ondertussen kon ik toch hun gesprekken beluisteren, één van de leuke aspecten van treinreizen zijn net al die verhalen die je ongewild moet aanhoren.
Ik begon wel te gruwen toen die tienjarige zei "het wordt tijd dat nonkel bin laden die amerikanen nog eens op hun kloten geeft". De manier hoe die kleine het uitsprak doet mij vermoeden dat hij het zelf niet heeft bedacht, maar ergens in zijn familiekring (vader ?) heeft horen vallen en het daarna herhaalt. Dit is net een eigenschap van die leeftijd. Het doet me toch denken dat er veel haat in hun omgeving wordt verspreid, niet direct een opvoeding die ik aan mijn kinderen wil meegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bezie het positief Araneus! Die turkskes spraken tenminste Nederlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie haat zaait zal het ook oogsten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Dat noemt multiculturele samenleving en we moeten dat omarmen en waarderen voor al het goede dat het met zich meebrengt.
Ach, ik verkondig hier ook om de vijf botten dat ze Iran wel eens een nucleaire winter mogen inhelpen. Grinnik, grinnik,... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Heb onlangs ook een treffend verhaal gehoord van een kennis van mij die les geeft in een lagere school in Oostende. Ze geeft les aan het vierde studiejaar en op een dag zegt ze 'neem allemaal jullie wiskundeboek' een Tjetjeens jongentje weigert dit echter en wanneer ze vraagt naar de reden antwoordt het Tsetjeentje 'mijn papa heeft gezegd dat ik geen bevelen van vrouwen mag opvolgen'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() We kunnen net zogoed een topicske openen genaamd autochtone opvoeding waar we alle vlaamse misbaksels hun opvoedingsstommiteiten in verzamelen.
Oh wacht, we hebben dat al, op TV, met de Supernanny! ![]() Laatst gewijzigd door Reza : 15 september 2006 om 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur