Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2006, 19:40   #1
gladiator
Burgemeester

Standaard Donner (Nederland): Invoering sharia moet mogelijk zijn

Het is al bijna zover...Ook hier in de toekomst? Wat vinden jullie?

Artikel van vandaag in Telegraaf
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 19:44   #2
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dvarek Bekijk bericht

Nounou, bijna zover... Een tweederde kamermeerderheid heb je echt niet zomaar hoor. En dan moet het nog door de Eerste Kamer en als het echt misloopt, kan Beatrix ook nog haar kont tegen de krib gooien, net als Boudewijn in de jaren'90. Het gaat nl. om een grondwetswijziging.

Laatst gewijzigd door Weezer : 12 september 2006 om 19:44.
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 20:02   #3
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nog een groter kieken als Vertongen uit de Kampioenen. Afzetten die kerel just als Verdonk en hopelijk valt het overschotje van die Ollandse regering nog voor de verkiezingen daar.

Ik vrees dat we een omgekeerde vluchtelingen stroom gaan krijgen uit Olland van mensen die vrijheid willen. In den tijd van Alva vluchte wij naar daar, nu is die islam-inquisiteur in omgekeerde richting bezig.
En dat is christen? Pfffffff dat hij eerst een goe het evangelie leest en toont waar Jezus mensen die Hem niet volgden, bedreigde met een sjaria.
Het bekende verhaal van de "rijke jongeling"beschrijft dergelijke situatie.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2006, 20:09   #4
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Nounou, bijna zover... Een tweederde kamermeerderheid heb je echt niet zomaar hoor. En dan moet het nog door de Eerste Kamer en als het echt misloopt, kan Beatrix ook nog haar kont tegen de krib gooien, net als Boudewijn in de jaren'90. Het gaat nl. om een grondwetswijziging.
Weezer ge zou verschieten met die rare politici. Ge zit toch al dicht bij ons, eigelijk aan Belgie vast. Dus kzou Zeeuw-Vlaandere trug bij Belgie voegen voor te laat is.
Ik heb geen, 0,00 vertrouwen erin ook niet in Jullie koningin.
Onze Bouwdewijn had tenminste lef, eerlijk gezeg week nie of Trix dat ook zal hebben als het zover komt.
Ik ga mij verdedigen alst moet tot de dood.
Ik buig nie voor de Islam en geen enkele wet van die achterlijke profeet en die drekgod allah.
Oud 12 september 2006, 20:19   #5
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Ik zit ook absoluut niet op de sharia te wachten hoor. Maar er moet nog wel wat water door de Westerschelde stromen voor het zover is. En de C in CDA staat al jaren voor Compromis.
Oud 13 september 2006, 03:26   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het wordt tijd dat men een nieuwe immigratiegolf op gang zet.

Wat zullen we denken van massale invoer van kannibalen uit papoua?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 15:19   #7
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Nog een groter kieken als Vertongen uit de Kampioenen. Afzetten die kerel just als Verdonk en hopelijk valt het overschotje van die Ollandse regering nog voor de verkiezingen daar.

Ik vrees dat we een omgekeerde vluchtelingen stroom gaan krijgen uit Olland van mensen die vrijheid willen. In den tijd van Alva vluchte wij naar daar, nu is die islam-inquisiteur in omgekeerde richting bezig.
En dat is christen? Pfffffff dat hij eerst een goe het evangelie leest en toont waar Jezus mensen die Hem niet volgden, bedreigde met een sjaria.
Het bekende verhaal van de "rijke jongeling"beschrijft dergelijke situatie.
Wat voor een regering zou je liever zien?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 15:21   #8
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weezer ge zou verschieten met die rare politici. Ge zit toch al dicht bij ons, eigelijk aan Belgie vast. Dus kzou Zeeuw-Vlaandere trug bij Belgie voegen voor te laat is.
Onze Bouwdewijn had tenminste lef, eerlijk gezeg week nie of Trix dat ook zal hebben als het zover komt.
Ik buig nie voor de Islam en geen enkele wet van die achterlijke profeet en die drekgod allah.
Dat vertrouwen heb je niet nodig want een partij die dit doorvoert is bij de daarnavolgende verkiezingen gedoemd tot een nederlaag.
Oud 13 september 2006, 15:24   #9
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ik wil er ook nog aan toevoegen dat ik en de zeer grote meerderheid van Nederland hier ook tegen is. Donner is een doorgeschoten ouwe man die tegen onvoorwaardelijke vrijheid van meningsuiting is (heeft hij al eerder laten blijken), tegen het softdrugsbeleid (maar ik ben het met eens dat daar wel het nodige aan moet gebeuren), en dus ook voor vrijheidsbeperkende wetten is. Neem hem niet te serieus zou ik zeggen, nog een paar maandjes en de PvdA is weer aan de macht.
Oud 13 september 2006, 16:04   #10
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U buigt wel voor Prins Filip?
Oud 13 september 2006, 16:30   #11
stropkeuh
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
U buigt wel voor Prins Filip?
Dat vraagt hij ook niet van mij. Hij is ook geen god en geen afgod, zoals dieje allah en profeet Moke zijn. Kijk eens hoe ze op de kniekes ligge ervoor.
Respect voor het koningshuis vanuit bijbelse visie (1 Tim2:1-2 ) is totaal anders van inhoud dan die slaafse kruiperigheid, onder dreiging van dood, voor een duivel die zich als god presenteert.
Oud 13 september 2006, 17:55   #12
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Ik zit ook absoluut niet op de sharia te wachten hoor. Maar er moet nog wel wat water door de Westerschelde stromen voor het zover is. En de C in CDA staat al jaren voor Compromis.

als ze dat wat ze voorstellen doortrekken naar de gemeenteverkiezingen, dan vallen onze hoofdsteden direkt onder de sharia, daar zitten ze al lang over die 2/3de.

Dat een politicus dat al durft zeggen!???!

Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 18:05   #13
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel topics over dit onderwerp bestaan er nu al?
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 18:16   #14
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Hoeveel topics over dit onderwerp bestaan er nu al?

Niet genoeg.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 18:32   #15
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat vertrouwen heb je niet nodig want een partij die dit doorvoert is bij de daarnavolgende verkiezingen gedoemd tot een nederlaag.
Aan het huidige tempo van bevolkingsgroei onder de allochtone (vooral Moslim) bevolking, zal op het einde van deze eeuw Europa Islamitisch zijn. Laten we zeggen 50-100 jaar.

Persoonlijk denk ik dat je niet zo lang zal moeten wachten, gezien de huidige exodus uit Nederland, het feit dat de autochtone bevolking langzaam uitsterft (1.8 ipv minstens 2.1 kinderen), en de nog steeds aanhoudende immigratiestroom die er nog een schepje bovenop doen. Tegen die tijd zal de CDA daar niet (meer) voor afgestraft worden, geloof me .

Good luck, you'll need it.
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 19:48   #16
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat hij een grote kans heeft om zéééééér lang te leven.

In Nederland schieten ze immers enkel mensen als Pim Fortuyn en Theo Van Gogh af.

Laatst gewijzigd door Ploertendoder : 13 september 2006 om 19:50.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 20:24   #17
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan het huidige tempo van bevolkingsgroei onder de allochtone (vooral Moslim) bevolking, zal op het einde van deze eeuw Europa Islamitisch zijn. Laten we zeggen 50-100 jaar.

Persoonlijk denk ik dat je niet zo lang zal moeten wachten, gezien de huidige exodus uit Nederland, het feit dat de autochtone bevolking langzaam uitsterft (1.8 ipv minstens 2.1 kinderen), en de nog steeds aanhoudende immigratiestroom die er nog een schepje bovenop doen. Tegen die tijd zal de CDA daar niet (meer) voor afgestraft worden, geloof me .

Good luck, you'll need it.
De enige reden dat de moslimbevolking in West-Europa groeit is het feit dat moslims in Nederland en België trouwen met vrouwen of mannen van een ander islamitisch land, en ze vervolgens hierheen halen.
De immigratie, en het aantal gastarbeiders in het algemeen, is naar een minimum gebracht en zal, na de doorvoeringen van dit kabinet, ook klein blijven. Ik neem aan dat dit in België ook zo is. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat landen als Polen, Italië en Ierland, die bekend staan om hun strenge opvolging van het christelijke geloof, in 50-100 jaar islamitisch zullen zijn. Wel ben ik zeker dat in die tijd de (gemoderniseerde) islam een belangrijke rol zal spelen in West-Europa.

Maar on-topic: Ik vind het fout de sharia in te voeren omdat alle burgers gelijk behandeld moeten worden en niet benadeeld/bevoordeeld mogen worden volgens religieuze standaarden.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 13 september 2006 om 20:25.
Oud 13 september 2006, 20:43   #18
Banneling

Standaard

Donner had, na diverse keren de boel voorgelogen te hebben, zoals bij de Schiedammer Parkmoord affaire, al moeten opstappen of de tent uit moeten vliegen. Nu blijkt Donner zich te ontpoppen als een direct gevaar voor onze samenleving.

In macaber genoeg het blad Vrij Nederland verschijnt deze week een interview met Donner zoals gepubliceerd in het boek 'Het land van haat en nijd' van Margalith Kleijwegt en Max van Weezel (zie ook Sharia 'moet kunnen' van Geert Wilders op Het Vrije Volk). In een vooruitblik bij VN lezen we:

Minister Piet Hein Donner van Justitie bekritiseert politici die na de aanslag op de Twin Towers een godsdienstoorlog tegen de islam wilden voeren.- -Terrorisme en radicalisering moeten worden bestreden maar de islam als nieuwe zuil moet met open armen in Nederland worden verwelkomd, vindt Donner

Godnondeju, het 'dood aan de ongelovigen' is honderden keren uit duizenden islamitische kelen geschreeuwd, het 'jihad' gebral heeft duizenden keren door moskeeën gegalmd maar Donner meent dat het Westen een godsdienstoorlog is begonnen.

Over Rita Verdonk, minister van Vreemdelingenzaken op het zelfde departement, zegt hij: 'Vraag me niet te oordelen over een collega-minister. Maar er is een toon in het politieke debat geslopen die me niet bevalt. Een toon van: Gij zult assimileren, Gij moet in het openbaar onze waarden overnemen. Be reasonable, do it our way. Dat is niet mijn benadering.'

Dat was al langer duidelijk. Dat hij desnoods zijn eigen volk uitlevert en zijn eigen cultuur verraadt, is een nieuw dieptepunt in de Nederlandse dhimmy-politiek. Het wordt nog erger.

De minister is het oneens met CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen die de vrees uitsprak dat in sommige stadswijken de sharia (de islamitische wet) zou kunnen worden ingevoerd. Donner: 'Het moet mogelijk zijn dat moslimgroeperingen langs democratische weg aan de macht komen. Iedere burger mag beargumenteren waarom de wet moet worden veranderd. Als hij zich ondertussen maar wel aan de wet houdt. Voor mij staat vast: als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan? Zo iets kun je wettelijk toch niet tegenhouden? Het zou ook een schande zijn om te zeggen: dat mag niet! De meerderheid telt. Dat is nou juist de essentie van democratie.'

Donner heeft duidelijk nog nooit een letter gelezen in de koran. Donner heeft geen benul van wat de sharia inhoudt. Donner is stokdoof en stekeblind gebleven voor de gebeurtenissen in de wereld de laatste decennia. De sharia kan weliswaar democratisch ingevoerd worden maar na die invoering is de democratie verdwenen omdat de dan ingevoerde shariawetten van een niet bestaande allah, boven de wetten van de parlementaire democratie gaan. De democratie is dan dood. Atheïstische mensen, de Mohammed-bespotters, de Allah-ontkenners en critici, zullen opgehangen, gestenigd of onthoofd moeten worden volgens de sharia.

Donner heeft zich als een gevaarlijke gek ontpopt. Nederlanders zijn niet gekend in de besluitvorming rond de vroege immigratiepolitiek. Hierna zijn ze middels propaganda en morele intimidatie lang monddood gehouden. Protest of kritiek betekende stigmatisering. Dan was je een xenofoob, een islamofoob of fascist. Dankzij die politiek is overname door hen die de sharia willen invoeren nu een reële mogelijkheid. Wiens aanwezigheid in de Kamer om dit verder te bereiken zou Donner toejuichen?

Donner zou het toejuichen als iemand als AEL-leider Abou Jahjah in het Nederlandse parlement werd gekozen: 'Wat dreigt, is een gewelddadige confrontatie buiten de regels van het democratisch rechtsbestel om. Dat moeten we vervangen door een democratisch treffen binnen het bestel. Zo'n Abou Jahjah, hadden wij maar zo iemand in Nederland! Hij blijft binnen de grenzen van de wet en functioneert als bliksemafleider voor de onlustgevoelens onder jonge moslims. Wat hij wil bereiken, doet hij door met anderen samen te werken. Zo zou het in een pluriforme democratie moeten gaan.'

Donner is krankzinnig geworden. Donner vormt een directe bedreiging voor onze toekomstige vrijheid. Als Donner niet opstapt of eruit vliegt, voel ik me dusdanig bedreigd dat ik me gedwongen voel mijn vrijheid desnoods gewapenderhand te verdedigen. Ik heb lang gehoopt dat het niet zover zou komen maar met politici als Donner in het zadel, lijkt er geen andere weg meer mogelijk.

Michiel Mans (1956) is grotendeels autodidact, een 'lezer' met interesses in geschiedenis, filosofie, politiek en wetenschap. Hij komt uit een nest van 'boerenverstand' aan moederskant en een 'oud koloniaal uitzuigersgeslacht' aan vaderskant. Een mix van Drents humanisme en rechts reactionair in een liberale, sceptische saus.

Gepubliceerd op 12.09.06 @ 09:36 PM http://www.peterbreedveld.com

In Elsevier, een artikel een paar maanden eerder gepubliceerd:

woensdag 14 juni 2006 07:45
Helft Marokkanen verwerpt democratie
Bijna de helft van de Marokkaanse jongeren in Nederland wijst de Westerse waarden en democratie af. Zeven procent van hen is bovendien bereid het eigen geloof met geweld te verdedigen.

Dat blijkt uit onderzoek van het Instituut voor Migratie en Etnische Studies (IMES) in opdracht van VVD-minister Rita Verdonk voor Vreemdelingenzaken, schrijft de Volkskrant. In het nog vertrouwelijke rapport van het IMES staat dat veertig procent van de Marokkaanse jongeren in Nederland antiwesters is.

Radicalisering
Eerder deze maand bleek uit de vierde voortgangsrapportage terrorismebestrijding al dat de radicalisering van moslims een steeds groter probleem wordt in Nederland. De ministers Piet Hein Donner (CDA) van Justitie en Johan Remkes (VVD) van Binnenlandse Zaken noemden de ideologische beïnvloeding van de gematigde moslims een ‘zorgelijke ontwikkeling’ (lees Invloed radicale moslims in Nederland groeit).

http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/nieuwsbericht/asp/artnr/102451/zoeken/ja/index.html

Donner gaat het nog druk krijgen: Marokkanen moeten democratisch leren denken, zodat we over een aantal jaar democratisch clitorissen kunnen besnijden, handen kunnen afhakken en democratisch vreemdgangers kunnen stenigen.....
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 22:50   #19
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het wordt tijd dat men een nieuwe immigratiegolf op gang zet.

Wat zullen we denken van massale invoer van kannibalen uit papoua?
zeker.En we moeten die mensen hun kultuur & tradities eerbiedigen, toestaan en waarom niet?...overnemen.Een prima oplossing voor de overbevolking trouwens, en dan weten we tenminste waarom we met elkaar vechten: de verliezer word opgepeuzeld.
Wat eten we zondag? Papa heeft een flinke dikke marokaan en een lekker malse Waal geschoten gisteravond, ik dacht aan een hutsepot
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2006, 22:58   #20
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
als de sharia ingevoerd moest worden is het afgelopen met verkiezingen, partijen, grondwetten enz enz ...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be