![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() VVD-blad: Verspreiden koran is ernstig misdrijf
donderdag 5 april 2007 15:49 Elsevier Het verspreiden of daartoe in bezit hebben van de koran is een ernstig misdrijf, want het islamitische heilige boek roept herhaaldelijk op tot geweld tegen joden, afvalligen en ongelovigen. ![]() Dat betoogt een anonieme schrijver in de nieuwste editie van Liberaal Reveil, het blad van het wetenschappelijk bureau van de VVD, de Teldersstichting. Onder het pseudoniem M.S.H. Frankenvrij legt de auteur de bijbel en de koran naast elkaar. Conclusie: weliswaar bevat ook de bijbel minder tolerante passages, maar in het islamitische heilige boek wemelt het van de 'haatzaaiing en opruiing tot gewelddaden'. Het boek staat daarom op gespannen voet met de rechtsorde, aldus Frankenvrij, die met citaten uit koranverzen aantoont dat het boek herhaaldelijk expliciet oproept tot geweld tegen joden, ongelovigen en afvalligen. Het verspreiden en openbaar maken van de koran 'houdt een ernstig misdrijf in' en 'daaraan dienen bijbehorende consequenties te worden verbonden'. Sfeer Redactie-voorzitter van Liberaal Reveil Heleen Dupuis benadrukt dat het betoog van de auteur niet de mening van de VVD of zelfs de Teldersstichting weeerspiegelt. 'Wij vinden dat we een geloof moeten beoordelen op handelingen in het publieke domein.' Dat de koran een gewelddadig en haatzaaiend geschrift is 'wisten we allemaal al', aldus Dupuis, maar een verbod gaat haar te ver. 'Om het verspreiden een misdrijf te noemen lijkt mij niet erg productief. Er moet stevig naar gekeken worden, maar we moeten dat debat niet voeren in termen van de strafwet.' De werkelijke naam van de schrijver weet ook Dupuis niet. 'Maar hij is wel bekend op de redactie. Wij hebben hem aangeraden dit onder pseudoniem te publiceren. Zo is de sfeer nu in Nederland, en dat zeg ik met pijn in het hart.' Door Bas Benneker Van dat soort haat zaaien en opruien tot geweld ligt het CGKR niet wakker. Tja, de gekende hypocriete twee maten en gewichten ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() De bijbel, koran, Mein Kampf en de Hitler bijbel "Deutsche mit Gott. Ein deutsches Glaubensbuch" staan vol haat, antisemitisme en nijd, vol zielige wraakgedachten, vol vervloeking, vol oplegging van dwang, vol haarkloverijen, vol benauwende en absurde leringen, vol godslastering. Zij prediken de enige unieke boodschap waaraan gehoorzaamd dient te worden, en spreken de goddelijke veroordeling en eeuwige verdoemenis over iedereen uit, die het waagt ze tegen te spreken. De openbaringsgodsdiensten zijn de grootste gesels waar de mensheid onder gebukt gaat.
Wel consequent blijven, hé!"
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik dacht dat de islam zelf niet toestond dat de koran gelezen werd door ongelovigen?
![]()
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"De" islam bestaat niet, het is een zeer niet-hiërarchisch religieus systeem (qua interne organisatie bedoel ik). Ze hebben geen paus. Er zijn duizenden mensen die een fatwa kunnen uitspreken.
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Staat er ergens in de Koran dat die niet mag gelezen worden door ongelovigen (beetje paradoxaal wel ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zo was vroeger de bijbel ook verboden lektuur. Zie ook: http://forum.politics.be/showthread.php?t=87126
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Een Koran hoort dan ook niet thuis in een echt katholiek Vlaanderen.
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() feit is dat NL en Belgie niet meer zo christelijk is.....helaas....
Bijbel is fel, maar in evangelie word duidelijk "zachtmoedigheid" gepreekt tegen de naaste enz. Jezus vat de wet zo samen: God liefhebben boven alles, met heel je verstand, hart en ziel, en het 2e daaraan gelijk is: je naaste als je zelf. daar ligt voor christenen ook het probleem, dat kunnen wij niet. dat is ook waarom 'ongelovigen'(srry dat ik jullie op een hoop gooi) ook zo makkelijk kunnen zeggen: jullie zeggen wel dat je zo en zo (zou) moeten doen, maar jullie doen het zelf niet eens. dat is het grote misverstand...wij kunnen het niet en daarom is de mensheid ook verdoemd en goed voor de hel. omdat wij ons niet aan die wet van God kunnen houden. Maar God heeft Zijn Zoon JEZUS gezonden die voor ons de straf heeft gedragen! daarom is onze schuld vergeven! dat neemt niet weg dat wij naar die geboden moeten streven, ook al lukt het niet. eh...off-topic:$ overigens denken veel mensen dat die anonieme frankenvrij, Mark Rutte was, lijsttrekker van de vvd (liberalen) , maar dat kan niet hard worden gemaakt. koran heb ik niet zoveel van gelezen, wel wat stukjes. volgens mij word er in de koran niet echt tot moord op ongelovigen opgeroepen. maar geeft er wel aanleiding toe. daarom kan ik begrijpen dat zgn. moslimterrorisme ontstaat, maar volgens mij zijn dat de extremisten en niet de doorsnee moslims. ik heb respect voor moslims die meestal betere burgers zijn en 'menselijker' dan christenen en atheïsten. ik denk dat wij hen tot een voorbeeld kunnen stellen. andere kant van het verhaal is wel dat in veel landen na de aanslagen op het wtc dansend de straat op gingen... dit zullen niet de ortodoxen zijn geweest. ik zie in godsdiensten meestal 4 groepen: vrijzinnigen vrijzinnig extreem orthodox orthodox extreem ik ben zelf christen en orthodox. meestal zijn de orthodoxen de meest rustige en de langst "uithoudende"/stabiele groep ondanks dat ze alles tegen zich hebben. vrijzinnigen doen nogal eens water bij de wijn. en orthodox extreem zijn doorgeslagen mensen, die eigenlijk niet meer orthodox zijn. ik denk (ben geen insider) dat dit bij moslims ook zo is. bij de katholieken miss wat minder omdat zij de paus als leider hebben die tog niet iets meer richting aan het geloof kan geven (ondanks dat ik dus denk dat deze paus er niet zit omdat God hem daartoe roept)... als ik fouten heb gemaakt word ik hier graag over bijgepraat..
Één Nederland = Vlaanderen, Wallonië, Luxemburg & Holland samen ![]() Laatst gewijzigd door Henric (NL) : 16 april 2007 om 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie het Pact van Umar: "We shall not teach the Qur'an to our children"
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Allah is Vergevensgezind, Genadevol?
Citaat:
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Frankrijk bezocht ik de afgelopen jaren per fiets, van Dunkerque tot Nice en van Straatsburg tot Biarritz. Talrijke keren heb ik daar de mis meegevierd, vaak in kleine parochiekerkjes. Met hoe weinig ze daar ook zijn, hoeveel zwaarder het priestertekort daar ook weegt, mijn indruk van de Franse Kerk blijft er één van kwaliteit en engagement. Ik bezocht enkele jaren geleden ook Polen, waar ik nog steeds vrienden heb wonen (net als in Frankrijk trouwens). Hoewel de kerken er nog steeds (redelijk) vol zitten, is er van engagement veel minder sprake dan in Frankrijk. Kwantiteit weegt er zwaarder door dan kwaliteit, net zoals dat bij ons (voorheen) het geval was - en soms nog steeds is. Soms denk ik dat het goed is dat gelovigen zich eens terugplooien in een kleine groep. Ik zie het hier in België (en in Nederland) ook eerder evolueren naar Franse toestanden dan naar Poolse. En daar kan ik best mee leven hoor... Ik roep dus nooit "helaas". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 april 2007 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() ja wat probeer je nou te zeggen, je citeert me vebouwd een zin....
Ik heb h9 idd niet gelezen, ik werd het na een tijdje al zat en dacht ik zit mn tijd te verdoen, ben scholier, moet absoluut games spelen en af en toe de indruk wekken dat ik voor school bezig ben ![]() over het helaas. klein maar fijn:S is wel een btj waar, ik zit in een kleine gemeente en die is heel hecht. nadeel is wel je hebt minder invloed op bijv wetgeving. zo is polen veel christelijker in wetten dan frankrijk (en NL ![]() hoe kleiner je kerken, hoe minder mensen op het verbondserf, hoe minder dopelingen, dat is niet positief maar God zal altijd voor Zijn kerk zorgen. de duivel kan haar nooit overweldigen.
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Doki : 18 april 2007 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Tien arrestaties na moordpartij in Turkse bijbeluitgeverij
Uit het archief MALATYA - De Turkse politie heeft donderdag nog vijf arrestaties verricht in verband met de gruwelijke moord op drie personeelsleden van een uitgeverij van bijbels in Malatya, woensdag. In totaal zijn nu tien verdachten - allen 19 of 20 jaar oud - opgepakt. De drie medewerkers van uitgeverij Zirve, onder wie een Duitser, werden door de aanvallers de keel doorgesneden nadat hun handen en voeten waren vastgebonden. De man die woensdag gewond raakte toen hij bij Zirve uit het raam van de tweede verdieping sprong, behoort tot de tien verdachten, zei de politie donderdag. Volgens inwoners van Malatya zijn de verdachten studenten en woonden zij in een studentenhuis dat eigendom is van een islamitische stichting. Vijf van de verdachten die woensdag al werden gearresteerd zijn vrienden van elkaar. Zij hadden allen een brief bij zich met als tekst: ,,Wij vijf zijn broers. Wij gaan onze dood tegemoet. We zullen vermoedelijk niet terugkeren.'' Dat meldde het persbureau Anatolia. Zij hebben tijdens het verhoor tegen de politie gezegd dat zij de drie christenen om het leven hebben gebracht om de islam te beschermen, meldde de krant Hurriyet donderdag. ,,We hebben dit niet voor onszelf gedaan, maar voor ons geloof. Ons geloof wordt verwoest. Laat dit een les zijn voor de vijanden van ons geloof'', zo werd de groep door Hurriyet geciteerd. Bedreigingen De directeur van Zirve zei woensdag dat zijn werknemers onlangs waren bedreigd. Hij verstrekte geen nadere details. Nationalisten hadden eerder bij Zirve gedemonstreerd tegen de verspreiding van bijbels. Zij verweten Zirve moslims tot het christendom te willen bekeren. Malatya staat bekend als een broeinest van nationalisme en is de geboorteplaats van Mehmet Ali Agca, die in 1981 een mislukte moordaanslag pleegde op paus Johannes Paulus II. Laatst gewijzigd door Neptunus : 19 april 2007 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
???????? atheïsten zijn dus slechter ????????? ???????? water bij de wijn doen is dus slecht ??? wanneer heb ik ze weer iemand zien onthoofden op tv , wanneer heb ik ze met een vliegtuig een gebouw zien binnenvliegen , zijn de KKK atheïsten , was het IRA dan zo goed , is Bush zo goed dan ? Het geloof in gelijk welke god heeft meer doden en leed veroorzaakt dan de atheïsten .
![]() |